Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Eerste kweek 4x mango lassie

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    LED: Eerste kweek 4x mango lassie

    Korting op 420shop
    Na 2jaar getwijfeld te hebben om binnen eens een kweek te doen, heb ik nu de knoop doorgehakt. Ik heb een aantal spullen gekregen van een maatje die een iets grotere tent heeft gekocht.

    ​​​​​70x70,160 mars tent
    Softbox250m3(halve want hij hangt niet in rubbers)
    300m3 koolstoffilter
    mars hydro ts1000
    Lightmix met perliet plagron

    Alga grow
    Alga bloom
    Power roots
    Pure zymGreen sensation

    ​​​​​​De set-up staat op mijn voormalige werkkamer, door een chronische aandoening heb ik het messen maken even op een laag pitje gezet. Met een beetje passen en meten past het allemaal. De afzuiging naar buiten geleid. Ik heb een MDF plaat voor het raam geplaatst afgekit met flexibele kit, het raam stealthy opengezet met wigjes ertussen zodat hij niet open of dicht kan klappen. Enige nadeel daarvan is dat het raam op nog geen 2meter van de buren is op dezelfde hoogte. Maar die ruimte word nauwelijks gebruikt door hen. Als ik de afzuiger op meer dan 3kwart zit hoor je het buiten een beetje maar het is op de 1ste etage. Wellicht kan ik dat nog fijntunen door het raam iets verder te openen. Maar dat zie ik dan wel.

    Ik heb de zaadjes van karma genetics, eindelijk hebben ze weer een eigen webshop. Mango Lassie gaat het worden 11sept heb ik ze in glas water gekukeld een uurtje of 16. Daarna direct in potjes van halve liter ongeveer. Na 3dagen zijn er al 4 boven, ik heb er 6 laten ontkiemen voor de zekerheid. Ben erg benieuwd of ik kan practise what i preach. Aangezien ik hier en daar commentaar geef op binnenkweekjes. Nu zal ik mezelf eens een Tibetaanse keelzanger noemen, zie ik als een compliment voor mezelf haha.

    De lamp hangt nu 30cm erboven op 50%, denk dat het misschien wel 10% intenser kan. Maar even zien als straks de lamp weer aangaat. Tips en op aanmerkingen hoor ik enorm graag.
    DSC_1306.JPG
    DSC_1307.JPG


    DSC_1295.JPG

    #2
    Nice ! Eindelijk eens wat van karma genetics.
    Veel succes

    Comment


    • Kunichika
      Kunichika commented
      Editing a comment
      Ben je er bekend mee?

    • Nirvana
      Nirvana commented
      Editing a comment
      Nog nooit mee gekweekt..ik ben niet helemaal zeker meer .. en de naam ontgaat me ook totaal, maar ik denk dat zij als eerste gefeminiseerd zaad hebben “uitgevonden”

      Misschien dat ze het hier in vertellen , moest je interesse hebben
      http://highteapotcast.nl/11-met-karma-genetics/

      Staat zowiso op mijn lijstje !

    #3
    Ik ga je volgen, ben benieuwd hoe die lamp het bij jou doet, die wil ik misschien ook wel aanschaffen in de toekomst.
    Dat met die luchtafvoer is wel een dingetje ja, daar zit ik zelf ook al mee. Wel mogelijkheid tot afvoer, maar kans dat de buren het horen. Is geluid het enige probleem, of is er ook kans dat na het filter er toch nog wat geur vrij komt?

    Succes man!

    Comment


    • Kunichika
      Kunichika commented
      Editing a comment
      Nee alles is afgekit of af geplakt, je hoort het week alleen als het windstil is en als er geen auto's rijden. Dus maak me daar nu minder druk om.

    #4
    ik ga dit volgen, heb gehoord van karma genetics maar nooit zelf mee gewerkt ben benieuwd

    Comment


      #5
      Hallo Kunichika





      Den deze kijkt ook mee. Je kwam inderdaad niet over als iemand die nog nooit gekweekt had ja
      Hehehe
      Erg veel info van tevoren opgezocht dus, dat gaat wel goedkomen verwacht ik.

      Moet die softbox zo hard dan? Ik denk dat je met dat tentoppervlak wel met een kwart of de helft goed kunt filteren. Zo hard zetten dat je de tent net ziet indeuken is genoeg

      Mango Lassie, nooit van gehoord. Ben benieuwd!



      succes!
      "Alles gaat goed, en anders doe ik wel alsof" - Takketoelli
      "Wat er ook gebeurt, altijd blijven lachen" - Bassie
      "Ajeto" - Buurman en Buurman

      Comment


      • Kunichika
        Kunichika commented
        Editing a comment

      • Takketoelli
        Takketoelli commented
        Editing a comment
        Ik heb de tent net vacuum staan zeg maar, en zet de afzuiger alleen harder als de lv te hard oploopt

      • Kunichika
        Kunichika commented
        Editing a comment
        Ok helder!!

      #6
      Ben benieuwd, nog nooit gehoord van Karma genetics, zal eens een kijkje gaan nemen, in ieder geval veel suc6 met je eerste binnenkweek, subke aangemaakt, ik zette mijn ts1000 altijd op vol vermogen en dan in begin op 80-90 cm en dan langzaam laten zakken om de paar dagen een 5 cm.
      buiten-2020, 2021, 2022, 2023
      Hydro-met afjes-2022

      Comment


      • Kunichika
        Kunichika commented
        Editing a comment
        Als deze kweek een beetje lukt en ik ookmmaar iets in de buurt kom van wat ik van karma heb gerookt dan komt het wel goed. Je wilt niks anders meer zo smaakvol!!

      #7
      Oeff, ik vind ze wat aan de steek zou eigenlijk niet moeten kunnen. Ik had de lamp op 50% en op de helft van de aangegeven hoogte hangen nu maar op 60% gezet. Al is de schaalverdeling van het draaiknopje niet juist. Zij delen 100% door 16 schaaldeeltjes ipv 20. Gaat wel erg rap onder zo'n board, heerlijk. Morgen op 12/12 DSC_1309.JPG
      DSC_1311.JPG
      eentje is nog niet boven die zal ook wel niet bovenkomen en de ander is wel boven maar daar zit het zaadhulsje nog op het kopje. Morgen even proberen los te peuteren.

      Comment


      • BackYardPlant
        BackYardPlant commented
        Editing a comment
        Met plantenspuit nat nevelen

      • Takketoelli
        Takketoelli commented
        Editing a comment
        Pipetje

      • Zabuza
        Zabuza commented
        Editing a comment
        Dieper planten hihi -_-

      #8
      Ze heeft het niet overleefd, maar de andere 4 groeien goed verder is er niks te meldden. DSC_1326.JPG

      Comment


        #9
        "Zij delen 100% door 16 schaaldeeltjes ipv 20"
        Misschien is het een logaritmische potmeter in plaats van een lineaire.
        Die worden vaker gebruikt, en dan komt halverwege de schaal niet overeen met 50%

        lin-log.png
        log - lin
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

        Comment


        • Kunichika
          Kunichika commented
          Editing a comment
          Dat zal het dan wel zijn, ben de "100%" met beetje op of naar beneden draaien aan het zoeken . Of wat de planten het fijnst vinden

        • Corleone1933
          Corleone1933 commented
          Editing a comment
          Heb laatst zo'n wattage stopcontact gekocht, als je dan dimt zie je precies op hoeveel watt je hem zet en het totaal verbruik van je kweek.

        #10
        Dat is een goeie Cor, ga ik ook halen

        Comment


          #11
          DSC_1336.JPG Er zit bij elke plant een vouw in het blad, maar in een blad niet in beide. Kan het zijn dat de lamp er te toch te dicht ophangt, ze lijken me ook graag te groeien? Als in zie hoe sommige zaailingem er bij andere uitzien na 10dafen is er toch een groot verschil. Iemand op of aanmerkingen? DSC_1335.JPG

          Comment


          • Kunichika
            Kunichika commented
            Editing a comment
            De lv is 59 dat lijkt me niet echt laag, ik ga eens proberen de lamp hoger te hangen en dan om 100%ja wat jij hierboven zei. Ik ben ook bezig met de grote potten klaar te maken, want er komt hier en daar al een worteltje uit de gaatjes op de bodem. Maar als in de grond zo nat maak dat er een paar druppeltjes uitkomen als ik er in knijp dan geeft de tensio 20aan dat lijkt me iets te nat. Kan zijn dat de zaailingen in hun potjes te e weinig water krijgen. Maar ik lees overal dat zaailingen nauwelijks water nodig hebben. Maar goed is de eerste kweek zal wel meer anders looen. Thanks

          • Takketoelli
            Takketoelli commented
            Editing a comment
            Ze gaan misschien wat traag, maar verder niks aan het plantje hoor. Ik heb ook vaak dat geribbeld blad, geen idee waarom ze dat doen maar daar groeien ze wel altijd overheen.

            Ik denk dat je teveel naar anderen kijkt; het gaat goed man. Als ze wat traag gaan gewoon wat langer laten groeien, voordeel van fems

          • Woodiewood
            Woodiewood commented
            Editing a comment
            Zoals Takketoelli zegt!
            Hier had ik in het begin ook last van en dat terwijl de lamp niet te dicht hing en de LV goed was. Is er na een paar dagen uitgegroeid.
            Niks om je zorgen over te maken

          #12
          hij gaat lekker

          Comment


            #13
            Het gaat inderdaad lekker 27graden in de tent de lv is 65 en ze groeien toch wel snel. Een zaailing die in een kleiner potje zat gister getransplanteerd, de rest vanaaf of morgenavond.

            ​​​​​​ DSC_1349.JPG
            DSC_1350.JPG

            Comment


            • Slome Joop
              Slome Joop commented
              Editing a comment
              Ik zou zelf eerder de deur aan de onderkant een klein stukje inkorten ipv een rooster erin zetten. Dat valt veel minder op, maar je moet er natuurlijk wel het juiste gereedschap voor hebben om dat te kunnen doen.

            • Kunichika
              Kunichika commented
              Editing a comment
              1,5cm gap onder de deur, dat zak den wel genoeg zijn

            • Takketoelli
              Takketoelli commented
              Editing a comment
              Je kunt vaak een deur ook nog wat hoger zetten door ringetjes tussen de scharnieren te doen. Heb ik bij een deur ooit gedaan ivm te dik laminaat

            #14
            Ik volg mee. Kun je in de plaat voor het raam geen extra gat maken en dan een slang naar de tent toe voor frisse lucht?

            Comment


            • Kunichika
              Kunichika commented
              Editing a comment
              Zou kunnen maar ik denk dat daar het raam niet ver genoeg voor open staat en ok dan de afgezogen lucht weer naar binnen trek

            #15
            Alles is getransplanteerd, ze hebben er good niet eens van hoeven bijkomen, ze gaan als een malle!! Temp 26 lv 64. Ietwat hoog beide maar binnen de perken. DSC_1352.JPG

            Comment

            Bezig...
            X