Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Eerste kweek 4x mango lassie

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Succes, Subscribe!

    Eerste keer FEMS onder LED
    Indica Medisch rondje van Barneys

    Comment


      #17
      Ik kwam trouwens nog een interessant draadje tegen uit 2009. Ik geloof dat deze manier en best wel eens waardevol kunnen zijn voor en nog betere kweek.
      https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...geven#post8888

      Comment


        #18
        17dagen boven het maaiveld, ze groeien lekker door. Ze zijn van 3vingerig blad naar 7gegaan dus ze hebben het denk ik naar hun zin. Of is dit normaal bij fems? Water geven is nog niet echt nodig de tensios staan netjes de ene op 84 en de ander op105. De bovenlaag droogt wel wat uit dus misschien moet daar wel wat aan gebeuren. Ik wil het meeste van onder water geven maar weet niet of er daarvoor genoeg gaten in de onderkant zitten. Het zijn profi potten dus het zal wel goed zijn. Volgende kweek komen er holle pijpjes in de potten dan kan ik het water er erboven in gieten dan komt het mooi eruit op 2/3 van de pot.

        DSC_1363.JPG
        DSC_1361.JPG
        DSC_1362.JPG

        Comment


          #19
          Gister heb ik 200ml water met wat voeding van onder gegeven, alleen nu geven de tensiometers compleet ander waardes aan. Terwijl ik de grond van te voren goed nat heb gemaakt dat er net een druppeltje uit kwam bij knijpen in de grond. Waardes tensio 144 en de ander 66. Als ik de potten vashoud zijn ze loeizwaar. Tensios zij gereset bij ik bedrijf name, heel raar. Verder heeft een plant beetje klauwblad bij de nieuwe node.
          DSC_1375.JPG DSC_1376.JPG
          Attached Files

          Comment


          • Kunichika
            Kunichika commented
            Editing a comment
            Ook dat begrijp ik zelfs een dag later is het. Iet gestegen of gedaald

          • Corleone1933
            Corleone1933 commented
            Editing a comment
            Dan zou ik hem er even uithalen, de grond wat aanvullen, even checken of hij helemaal vol is desnoods aanvullen en resetten terwijl hij in een glas water staat, daarna er weer indraaien, rechtsom en als hij erin zit even een 250 ml water langs de tensio gooien zodat het zand rond de kegel nat wordt en goed aansluit.

          • Woodiewood
            Woodiewood commented
            Editing a comment
            Als bij mij de tensio op 250 of hoger staat dan geef ik zeker 1L water (in 11L pot). Voordat het pas begint te dalen.

          #20
          2andere planten beginnen ook klauwblad te krijgen en beetje roode steeltjes. Als je dat gaat opzoeken dan lees je dat het te veel water kan zijn, te weinig stikstof. Ze hebben wellicht iets wat te veel water gehad maar de tensios zijn 140 en 330. Dus ik twijfel heel erg, nog een vraag ik lees hier dat de meeste de lichtcyclus een paar dagen na het toppen aanpassen. Ik ga vanaaf de planten toppen en de onderste node verwijderen. Maar dan 3dagen later is de bovenste top verwijderd maar zijn die zijtakken nog maar 1cm. Ik ben dus bang als ik de cyclus op 12/12 doe dat alle zijktakken niet groot genoeg worden. Kan me niet goed voorstellen dat in die 3/4 weken nog 30/40 groeien.

          Oef in de praktijk is kweken lastiger dan ik had gedacht wie kan mijn vragen eens beantwoorden.
          DSC_1381.JPG
          DSC_1380.JPG
          DSC_1382.JPG
          DSC_1383.JPG

          Comment


          • Kunichika
            Kunichika commented
            Editing a comment
            De lv ben ik de laatste maand van het jaar niet zo druk om. Als het koud en droog is is die altijd superlaag. Als het in de kweektent/kamer maar boven 15 blijft. En ik zat eens wat te zoeken op te veel/te weinig water geven ik vermoed dus dat ik teveel water heb gegeven. De bladeren hangen een klauw kan dan ook voorkomen en ook wat vergeling van de blad uiteindes. Straks als de lamp aan gaat zal ik eens proberen paar goeie shots te nemen.

          • Takketoelli
            Takketoelli commented
            Editing a comment
            Al vergeleken met 2 dagen terug? Gaan goed hoor

          • Kunichika
            Kunichika commented
            Editing a comment
            Op foto 1 en 2 zie je the claw, maar vanmiddag toen ik even ging controleren zag ik ook heel rondom de hele omtrek van de nieuwe bladeren. Zal straks wel gaan checken

          #21
          Het is toch wel aan het verergeren, geen idee wat deze bladeren te zeggen zeggen. Heeft iemand een idee?
          DSC_1384.JPG
          DSC_1386.JPG DSC_1387.JPG

          Comment


          • Takketoelli
            Takketoelli commented
            Editing a comment
            https://www.growweedeasy.com/cannabi...s/overwatering

            Lijkt het op.

            Iets met watergift waarschijnlijk

          • Kunichika
            Kunichika commented
            Editing a comment
            Ja is heel raar de bovenste 5cm is droog, maar als ik een vinger onder in de afwatering gaatjes duw aan de onderkant is het nog erg vochtig. Lijkt me erg sterk dat het komt omdat de bovenlaag te droog is. De ene tensio staat boven 500 en de ander boven de 200. Ik weet dis niet wat wijsheid is. De potten voelen ook nog loodzwaar aan. Is het verstandig om de bovenlaag met 150ml nat te maken. Of ja omdat de tensio boven de 500 staat een flinke halve liter erbij Te doen?

          • Takketoelli
            Takketoelli commented
            Editing a comment
            Met tensios geen ervaring, maar als de potten zo zwaar zijn GEEN water geven. Wortels vinden dat water wel dat in de pot zit

          #22
          Ja zijn nog erg zwaar ja. Dan zal ik de komende dagen eens aankijken. Ik heb ze net getopt hoofdtop eruit na de 5de en de onderste node verwijdert. Vanaaf weer checken heel raar dit.

          Comment


            #23
            Herkenbaar. Denk dat je tensio niet goed meer aansluit aan de aarde.

            Tensio uithalen. Gat terug opvullen met knijpnatte aarde. Tensio resetten en met de klok mee terug in de aarde draaien.

            Zou ze geen water meer geven.
            Als je je tensios niet vertrouwt kan je u watergift verdelen over 3 dagen ofzo ( bv 800ml: 400ml geven, dagje niks, dag nadien terug 400ml).

            Zo had ik het gedaan. Krijgen ze altijd water en verzuip je ze niet ook.
            "Everyone you meet is fighting a battle you know nothing about. Be kind. Always"

            Comment


            • Takketoelli
              Takketoelli commented
              Editing a comment
              Mee eens, ik vermoedt ook dat je de waarden van de tensios niet kunt vertrouwen.

            • Kunichika
              Kunichika commented
              Editing a comment
              Ik zal zo eens even gaan checken of het erger is geworden. Hoop minder natuurlijk, en anders ga ik inderdaad met een paar 100ml beginnen. En dat opvullen met knijpnatte aarde ga ik ook proberen al lijkt me dat lastig omdat ook koer denk dat ik daarbij kom want gat is aardig dun natuurlijk. Thanks

            #24
            Heb je 'm wel op mbar staan ?

            https://www.blumat-shop.de/images/im...digital-en.pdf
            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

            Comment


            • Kunichika
              Kunichika commented
              Editing a comment
              Ja daar staat i standaard op.

            #25
            Maar niemand een idee hoe dit kan gebeuren buiten het water geven?


            en ik lees hier altijd dat ze de het licht schema op 12/12 zetten als de tent voor de helft of 3kwart vol is. Nu is dat bij mij het geval maar de bovenste zijtakken zijn nog geen cm lang. Ik ben bang dat als ik het schema nu aanpas dat die zijtak tja hoe moet ik het zeggen nog geen 10cm word. Is dit kweekangst of zit hier een kern van waarheid in?
            Last edited by Kunichika; 5 October 2021, 14:55.

            Comment


            • Wesley pipes
              Wesley pipes commented
              Editing a comment
              Mss niet luchtig genoeg en weinig lucht bij de wortel? Er kan wel nog ferme strek ontstaan hoor, maar bij twijfel wacht ik met omschakelen tot ik er terug centimeters per dag zie bijkomen , en niet bij stilstand of na toppen is mijn gevoel he. Kan er niks mee te maken hebben ook maar ja . Ik mis ook altijd tss indica en sativa maar de een strekt veel meer in voorbloeiperiode ook.

            #26
            De plant linksvoor blijft de rare verschijnselen vertonen, bij de andere planten is het bijna zo goed als weggetrokken. Ik heb de tensios verplaatst eerst reset natuurlijk. Nu zijn de waardes de helft minder maar ik heb zo'n goeiekoop metertje een s in de grond gestoken die geeft aan dat het net op het rooie zit. Dus ja geen idee of het nu een te veel aan water is geweest of iets anders. Paar daagjes dan maar om met die schakelklok!! DSC_1394.JPG DSC_1395.JPG DSC_1398.JPG

            Comment


              #27
              Ik zou graag mijn lichtcyclus willen indraaien ipv om middernacht aan naar 1800. Naar 1600 aan en 0400. Als ik de lamp morgen om 1800 kan ik dan gewoon de plant 22uur in donker laten of kan ik beter eerst 24,uur ligt geven dan 16uur uit dan kom uit dat de lamp om 1600 aan gaat en dan gewoon 12/12 laat lopen?

              Comment


              • Rreppellsteeltjam
                Rreppellsteeltjam commented
                Editing a comment
                Gewoon omzetten, donker verdragen ze beter.

              • Kunichika
                Kunichika commented
                Editing a comment
                Ik heb gelezen op meerdere sites dat als je de planten 24uur donker laat staan voordat je de klok op 12/12 zet. Dat de planten een week sneller ik de bloei schieten. Door de stressreactie van het 24uur donker staan. De reden waarom ik overdag de lamp aan wil is, dat het overdag warmer krijg doordat de verwarming aanstaat. Als ik de lamp snachts zou aanzetten dan is het het met de lamp uit(overdag) warmer als met de lamp aan.

              • Kunichika
                Kunichika commented
                Editing a comment
                Maar omzetten is dus beter dan eerst meer licht geven. Thanks

              #28
              Subke , mooie planten , succes verder !
              Ganja always does the trick.

              Comment


                #29
                DSC_1407.JPG
                DSC_1408.JPG

                Comment


                • Rreppellsteeltjam
                  Rreppellsteeltjam commented
                  Editing a comment
                  Als je er nu 2 uit haalt, heb je je oppervlakte halfvol, en over 3 weken overvol.

                • Kunichika
                  Kunichika commented
                  Editing a comment
                  Ik laat ze lekker staan, dacht dat 4weken wel ongeveer de norm was. Maar deze gouwe ouwe strain gaat goed behalve het bladproblemen

                #30
                Lijkt wel op een stikstof overschot
                buiten-2020, 2021, 2022, 2023
                Hydro-met afjes-2022

                Comment


                • Rreppellsteeltjam
                  Rreppellsteeltjam commented
                  Editing a comment
                  Zou kunnen omdat ze 3 weken geen water hebben gehad, waardoor de ec in de grond oploopt, zou nu snel opgelost moeten zijn.

                • Kunichika
                  Kunichika commented
                  Editing a comment
                  Zou ook nog kunnen, maar weet dan niet waar ze de stikstof vandaan hebben gehaald, ik heb ze maar 1x groeivoeding gegeven en dan ook nog maar de helft van de aanbevolen hoeveelheid.
              Bezig...
              X