Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Eerste kweek 4x mango lassie

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #31
    F#ck ik weet al wat het probleem is van die gele uiteindes van de omtrek nieuwe bladeren. Een hele domme beginnersfout, de planten groeide erg snel maar ik pannekoek heb de lamp niet mee hoger gehangen. Hij hing nu op 32cm en volgens het schema van Mars hydro zou het 45cm zijn laagst moeten zijn in de groeifase. Heb hem nu maar op 50cm gehangen, heeft iemand enig idee of dit nog weg kan trekken?

    Comment


    • Wesley pipes
      Wesley pipes commented
      Editing a comment
      Heb na dit te lezen mijn lamp ook even verhoogd. Afjes onder de ts600 op 20 cm maar.. nu 35 terug . Thx

    • Kunichika
      Kunichika commented
      Editing a comment
      Als ik me niet vergis zegt mars dat de hanghoogte van de ts 1000 in de verschillende kweekfases moeten zijn:

      Bloei fase 12-18inch
      Groei 18-24inch
      Zaailing 24-30inch

    • Takketoelli
      Takketoelli commented
      Editing a comment
      De Mars is volgens mij wel een potente lamp, met veel stralingsdiepte. Geen ervaring met de mars maar ik heb wel cobs die diep stralen. Sinds ik die heb hang ik de lamp hoger dan zou kunnen, gewoon voor de zekerheid

    #32
    Ik zit toch te denken over een warmtematje onder de plantenpotten te leggen. Maaaarrr nu heb ik wat verhogingen eronder gelegd dat de planten gelijk blijven, nu zou dat natje dus niet egaal liggen. Denkt iemand dat nadelig is voor de werking van het matje? Verder groeit het allemaal nog steeds goed, hopen dat de planten het kunnen bijtrekken van de bleaching.
    DSC_1412.JPG
    DSC_1413.JPG
    DSC_1414.JPG
    Last edited by Kunichika; 12 October 2021, 14:45.

    Comment


      #33
      Vandaag begonnen met lst, ik kwam er snel achter dat binddraad van 1,5mm iets te dun is. Je kunt het namelijk niet goed strak trekken. Waardoor de planten als ze straks weer gaan groeien het een beetje naar boven zal trekken heb ik het vermoeden. Lastig klusje DSC_1432.JPG ​​​​​​​

      Comment


      • Corleone1933
        Corleone1933 commented
        Editing a comment
        Ziet er goed uit, morgen hebben ze hun kopje weer omhoog staan, maar gaat lekker toch, suc6

      • Kunichika
        Kunichika commented
        Editing a comment
        Ja die kopjes omhoog heeft een dikke week geduurd, waardoor ze wat zijn gaan strekken. Binddraad was niet goed strak te trekken. Dis ja hen ze wel afgebonden. Maar ze hebben dis het binddraad mee omhoog getrokken, toen dat pas strak stond waren de kopjes binnen 1dag omhoog.

      #34
      Ik snap helemaal niks van het water geven. De potten voelen nog steeds zwaar aan, ik heb 5dagen geleden water gegeven. Ik zie dat zors hier ook mee worstelt maar Remco geeft bijna dagelijks water. Het is wat he

      Kan het zijn dat de temperatuur ietwat te laag is? 20graden met de lamp aan 17,5 lamp uit. Ik zet te denken om een straalkachel elk uur 10min op de kweektent te laten blazen, is dit een strak plan of denken jullie van niet?

      Verder groeit het aardig goed, ik hoop alleen dat de kopjes zeker nog 20cm gaan groeien anders heeft mijn lst platleggen van de kopjes averechts gewerkt. Ze staan nu 8dagen op 12/12.
      Screenshot_20211017-154139.png
      DSC_1438.JPG
      DSC_1439.JPG

      Comment


      • Kunichika
        Kunichika commented
        Editing a comment
        Vraagje tussendoor; wat is belangrijker volgens jullie de temperatuur van de grond bodemtemperatuur of algemene temperatuur. Ik heb namelijk nog een tube-heater liggen, als ik die nu op de grond zet net onder de schalen waar de potten op staan. Zou het helpen?

      • Takketoelli
        Takketoelli commented
        Editing a comment
        Watergift is ook erg lastig, zo niet het lastigst van de hele kweek. Daarom heb ik mij blumats aangeschaft, geen watergiftperikelen meer!
        Temp is laag maar niet echt te laag. Tja, als de algemene temp goed is is die van de bodem ook goed he. Het zal waarschijnlijk wel goedkoper zijn om alleen de grond te verwarmen? Probeer het gewoon eens uit zou ik zeggen. Ik stook mijn kwwekkamer warm met de cv

      • Kunichika
        Kunichika commented
        Editing a comment
        Misschien moet ik de CV maar aanzetten, probleem is ik heb het niet gauw koud. Dus ja das nadelig voor de kweek helaas haha

      #35
      ​​​​​​Everything is nothing and nothing is everything.

      Comment


      • Kunichika
        Kunichika commented
        Editing a comment
        Ik heb ze al 5dagen niks meer gegeven als het niet langer is. Potten zijn nog even zwaar, maar nog paar dagen wachten dan

      • Old dawg
        Old dawg commented
        Editing a comment

      #36
      Ik zou eens grow bags proberen of air pots . Eerder grow bags . En paar handjes perliet meer kan ook al wonderen doen. Maar ze hebben meer zuurstof met bags, net wat ingeklonken aarde tekort heeft denk ik.
      Ganja always does the trick.

      Comment


      • QnQ
        QnQ commented
        Editing a comment
        Daarmee krijg je wel een hogere luchtvochtigheid in de kweekruimte.

      • Wesley pipes
        Wesley pipes commented
        Editing a comment
        Ah wist ik niet . Ga ik toch moeten investeren in een ontvochtiger? Zou het veel schelen met pvc potten? Sinds ik die bags gebruik is watergeven echt simpel geworden. Al heb ik enkel pvc gebruikt 1x 10j geleden , toen had ik paddestoelen in de grond van te nat .

      • QnQ
        QnQ commented
        Editing a comment
        Water geven kun je leren. Dat blijft toch een beetje gevoel, en soms zit je weleens mis.
        Dat heeft iedereen weleens, ook al heb je jaren ervaring.
        Zal ook veel afhangen van de kweekruimte natuurlijk. In een schoenendoos is de LV sneller te hoog.

      #37
      Ik heb de tube-heater op de bodem gezet en voel dat de buitenkant van de potten nu lauw aanvoelen. Hoop niet dat het te veel stress is voor ze. Maar de overal temperatuur is zo'n 2,5 graad warmer. Met de lamp uit is de lv wel iets hoger maar denk dat het vooral door het vochtige weer komt. Een dezer dagen zal wel een fotootje komen.

      Comment


      • Kunichika
        Kunichika commented
        Editing a comment
        De prikkers zijn kurkdroog op verschillende plaatsen in 1 pot. Mja toch nog zwaar aanvoelend nu heb ik 1plant in een plant 2 x 200ml water gegeven in 2uur tijd kijken of de plant weer naar boven gaat wijzen

      • Wesley pipes
        Wesley pipes commented
        Editing a comment
        Lv hoog inderdaad minder drinken he. Doe je een drupje dreft erbij dan ? De spanning eruit krijgen...

      • Takketoelli
        Takketoelli commented
        Editing a comment
        Gewoon eerst de grond een beetje natspuiten met plantenspuit op nevel stand. Effe wachten en het water trekt er zo in.
        Of maak een gracht in de pot, erin schenken en wachten tot het erin trekt.

        Zeep toevoegen werkt goed, maar ik zou dat zelf nooit doen. Net als neemolie, superspul maar ik gebruik dat denk ik nooit meer. Iets in mij zegt dat dat niet ok is, maar ik ben een rare wat dat betreft

      #38
      Het was juist andersom, dus te weinig water. Dus weer door schade en schande wijzer geworden. Ik leer zo de planten steeds beter te lezen. De 2 die ik gister water heb gegeven zijn 5cm gegroeid afgelopen cyclus!!!
      Last edited by Kunichika; 20 October 2021, 22:56.

      Comment


      • QnQ
        QnQ commented
        Editing a comment
        Daar zijn die tensio's toch juist voor, om ze te behoeden voor te droog/ te nat ?

      • Kunichika
        Kunichika commented
        Editing a comment
        Klopt maar na elke waterbeurt 1,5week geleden bleef de meter op 600plus staan, denk dat ik fout heb ingewaterd

      • QnQ
        QnQ commented
        Editing a comment
        Oke das raar ja.
        Normaal komtie nooit op 600 omdat je water geeft als ze op 200 staan.
        Daarna moet je niet meer checken, pas de volgende dag weer.
        Allrite, nouja je krijgt er vanzelf handigheid in.

      #39
      Ze zijn aardig hersteld van het te kort aan water ik hoop alleen dat ze nog een cm of15 groeien. Ze staan nu 12dagen op 12/12, als ze nog een dag of 10 de hoogte in gaan dan zou 1,5 pd dus ideaal zijn. Ik heb ze vorige week een beetje platgelegd met wat binddraad, maar 80% heb ik al weer losgehaald. Het staat nu de goeie kant op ik heb wel hier en daar soort supercrop uitgevoerd, maar dan zonder super whaha!!! De zijtakken waren erg flexibel, ik denk dat het gekomen is door het water gebrek. Maar daardoor hebben meerdere takken een nieuw plekje gekregen. Paperclip uit elkaar gehaald om de hoofdstam en zijtak vast gehaakt, i-de-aal al zeg ik het zelf. Vandaag hebben ze elk 600ml in 2beurten gekregen met de helft van de voeding.
      Screenshot_20211021-222606.png Screenshot_20211021-222556.png DSC_1447.JPG DSC_1448.JPG

      Comment


      • Woodiewood
        Woodiewood commented
        Editing a comment
        Mooi veldje op gelijke hoogte! Gaat goed daar

      • Takketoelli
        Takketoelli commented
        Editing a comment
        Erg mooi!

        Alleen de zijkanten kunnen ietsie hoger, als je ff lekker kritisch bent
        Gazodoor

      • Kunichika
        Kunichika commented
        Editing a comment
        Van bovenaf ziet het er vrij gelijk uit. Maar er zijn enkele uitschieters

      #40
      Ziet er goed uit! Ik volg! En ja, dat water geven is wat te zeggen

      Comment


        #41
        De groei blijft beetje uit naar mijn mening, 1cm per dag. Het kan meerdere oorzaken hebben. Ik denk dat toch het led licht ervoor zorgt dat het niet zo erg groeit. Ik mess verslagen waar ze 5 tot 8 cm per dag groeien in de bloei. Ik wil ook. Op deze manier worden ze nog geen 50cm hoog. Volgende kweek maar paar weken langer later groeien.

        Comment


        • Kunichika
          Kunichika commented
          Editing a comment
          Dat is niet nodig op het moment, ik kan ze nog wat naar benee trekken maar dan krijg ik juist nog minder pieken. Ze zullen wel nog een week groeien. En dan beslis ik hoe en wat

        • Zors
          Zors commented
          Editing a comment
          Komt wel goed denk ik, succes

        • Wesley pipes
          Wesley pipes commented
          Editing a comment
          Ja ziet er zeer goed uit vind ik ook ! Mooi vol, effen, en fris van kleur !

        #42
        Kakzooi, uhmm Herma alarm. Hoe een Herma eruit ziet weet ik wel ongeveer. Maar ik denk dat ik in de hele vroege phase herma heb ontdekt. Goeie foto's nemen lukt niet zo goed in de avond. Waar begint de bal dat is de vraag?

        Onstaat de bal precies boven het pistletje wat in de oksel zit?

        Ik heb een complete welgevormde bal gevonden die dus al ontwikkelt is maar nog dicht zit, zo groot als een suikerkorrel. De plant staat nu even buiten de tent. Gelukkig geuren ze nog niet zo. De afzuiger op volle gas gezet wie weet trekt ze daar nog wat van weg. Morgen bij daglicht foto's maken als

        Comment


          #43
          Cannastress!?

          Morgen!

          ​​​​belgen........................

          Comment


            #44
            Belgen?

            Comment


            • Rreppellsteeltjam
              Rreppellsteeltjam commented
              Editing a comment
              Morgen.

            • Kunichika
              Kunichika commented
              Editing a comment
              War bedoel je daarmee, of is het zondag raadseldag haha!!?

            #45
            DSC_1478.JPG DSC_1477.JPG Is dit een bal?

            Comment


            • Waterfall420
              Waterfall420 commented
              Editing a comment
              Spijtig, hopelijk zijn ze niet opengegaan!

            • Kunichika
              Kunichika commented
              Editing a comment
              Als een bal opengaat dan komt toch geen haartje uit?

            • Wesley pipes
              Wesley pipes commented
              Editing a comment
              Bal is eigenlijk toch eindpunt van bevruchting? Voor dit heb je toch stuifmeel nodig wat dan niet uit een bal komt, denk ik. Ballen zelf zijn onschadelijk. Alst in de genetica zit, is er geen stuifmeel nodig. Ben ik juist?
          Bezig...
          X