Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Eerste kweek 4x mango lassie

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #76
    Nou ja moet gewoon meer water geven blijkt en in het begin hebben ze veel te dicht bij de lamp gestaan. De volgende ronde word gewoon weer van karmagenetics maar dan zo der beginnerfoutjes. Of een ronde auto's omdat ik buiten weer plantjes wil. Dus dan binnen niks

    Comment


    • Zors
      Zors commented
      Editing a comment
      Beetje watertekort herstellen ze wel snel van, water teveel is veel slechter denk ik, dus komt wel goed. Ik zal buiten niet meer kweken na deze kutzomer, 6 autos, 3 in potten en 3 in de grond....3 planten mogen weggooien wegens rot en de andere 3 ocharme 15 gr per plant. Ik kweek vanaf nu nooit meer buiten, voor het "zicht" alleen al. Gewoon niet opgeven, heb ook al klotekweekjes achter de rug maar ne mens leert constant bij. Blijven gaan en alles komt goed! Succes nog!

    • Kunichika
      Kunichika commented
      Editing a comment
      Ja daarvoor hebben ze de autoflowers in het leven geroepen. Als je ze op tijd zaait beetje aandacht geeft en dan hopen op iets meer zon dan kom het goed

    #77
    Ik ben ook eens even wat verslagen van leden aan het teruglezen die ook met de ts1000 kweken. Ik zie dat ze over het algemeen iets langer groeien en hele mooie resultaten behalen. Conclusie ik denk dat ik buiten mijn foutjes een tot twee weekjes langer had moeten doorgroeien. En iets minder training geef ik een vroege fase
    Last edited by Kunichika; 11 November 2021, 19:48.

    Comment


      #78
      Vandaag even een waterbeurtje overslaan omdat de bovenkant nog vochtig is. Ik merk ook dat de aarde erg hard word. Als het bovenlaagje droog is kun je geen vinger meer de grond in dauwen. Voeding de volgende keer ook overslaan, de temp schommelt nu rond de 22lamp aan 19lamp uit de lv tussen de 58 en 64. Topjes beginnen voller te worden. Maar knoeperts gaan het niet worden. Ik heb de planten ook gedraaid. Op deze manier staan de lager gelegen toppen ook mooi op 30cm van het board. En de uitschieters dus aan de buitenkant, die zullen zo ook de bijna perfecte par-waarde krijgen.
      Screenshot_20211114-154439.png
      Screenshot_20211114-154412.png
      DSC_1554.jpg
      DSC_1555.jpg DSC_1556.jpg

      Comment


      • Takketoelli
        Takketoelli commented
        Editing a comment
        Alles mooi groen, blaadjes fier omhoog, witte pistels.... mooiman


      • Rietslang
        Rietslang commented
        Editing a comment
        Ja, en moeten toch nog effe, waarom zouden het geen knoeperts worden? Haha knoeperts
        Nice overzichtelijke stabiele waarden ook.

      • Kunichika
        Kunichika commented
        Editing a comment
        Omdat de pruikjes naar mijn inziens vrij klein zijn qua omvang. Ze gaan zeker nog aanzwellen maar da's iets anders volgens mij

      #79
      Een plant begint wat lichter van kleur te worden en het blad begint wat raar te verkleuren, ik vermoed magnesium te kort. Verder niks te meldden. Groeit langzaam door, temperatuur is wat aan de lage kant. Maar net word kouder dis de verwarming gaat ook wat omhoog. Willen jullie eens meekijken. De mango Lassie zou op het eind wel paars moeten worden maar is beetje vroeg ervoor ze staan nu 38dagen op 12/12 DSC_1635.jpg
      DSC_1636.jpg
      DSC_1640.jpg
      Last edited by Kunichika; 18 November 2021, 21:56.

      Comment


      • Waterfall420
        Waterfall420 commented
        Editing a comment
        Kan ook van de koude zijn, paarse tint...

      • Canaboid
        Canaboid commented
        Editing a comment
        Nou volgens mij zit dat duidelijk in de genen van de plant.
        Als je de afbeeldingen ziet van Mango Lassie in de webshops dan zie je dat ze paars blad hebben.
        Zelf ook al meerdere strains gekweekt die paars werden.
        Begint van boven en trekt langzaam naar beneden.

      #80
      Is er niemand die hier iets over weet te zeggen?
      Last edited by Kunichika; 20 November 2021, 14:14.

      Comment


      • Zors
        Zors commented
        Editing a comment
        Waldpiek bedankt voor de tip!

      • Kunichika
        Kunichika commented
        Editing a comment
        Ahh dat Epson zout ga ik proberen, ik doe dat 2x in de week als ik een bad neem. Zal het ook eens. In de plantjes doen, maar geen volle theekop maar een theelepeltje. Thanks voor de tip

      • Waterfall420
        Waterfall420 commented
        Editing a comment
        Het hoeft geen epsomzout te zijn zoals waldpiek zegt je hebt diverse calmag supplementen voor een tientje.

      #81
      Mijn keuken thermometer(was goedkoper dan grondthermo) is aangekomen. Even een gaatje gemaakt aan de zij-onderkant van de pot. Onder in de pot was het 22,5 midden 20 boven in 16,5. Dus nu rijst de vraag, is dit de reden dat de bloei zo traag gaat en dus de toppen kleiner blijven?

      Dan heeft die tubeheater waarschijnlijk meer fout dan goed gedaan. Ik heb de stekker van de tube heater uitgetrokken even kijken wat het doet met de omgevingstemperatuur. Vorig jaar bij een vriend deed die heater niks aan de omgevingstemperatuur alleen de bodem

      Comment


        #82
        Sow krijg ineens 5berichten binnen. 4dagen niks en ineens 5stuks. De site is gewoon in orde geweest de afgelopen dagen. Een ieder kreeg de berichten, ik krijg sterk het vermoeden dat een moderator zijn functie misbruikt omdat ik weer eens commentaar gaf of hoe de regels hier tentoon werden gespreid. En daarom mijn aaclint op hold ofzo heeft gezet. Kan het fout hebben Maja is wel erg vreemd dat ik er 5tegenlijk krijg

        Comment


          #83
          Ik weet de reden niet maar Sannie's PerfectStart dient in de eerste plaats om vooral om aarde op te waarderen, maar bij sommige runs gebruikt hij het ook als top dressing in week 3 bloei (wat hij rekent vanaf voorbloeistart) om zoveel mogelijk neer te leggen voor de plant om een snelle bloei op te zetten.

          Weet ook niet hoe dat juist zit en het hoeft ook niet maar het kan wel es nut hebben volgens hem.
          ​​​​​​Everything is nothing and nothing is everything.

          Comment


            #84
            Hee rietslang op welke post slaat jouw bericht. Op dat van een waarschijnlijk te kort van magnesium?

            Comment


            • Kunichika
              Kunichika commented
              Editing a comment
              Ok bedankt, maar ik bedoel niet dat de bloei traag gaat. Maar de dikke toppen blijven uit helaas

            • Remco
              Remco commented
              Editing a comment
              Geduld geduld

            • Kunichika
              Kunichika commented
              Editing a comment
              Af en toe heb ik nog wel wat geduld ergens liggen. Maar als ik jou toppen of die van ieder ander vergelijk met mijne in de zelfde bloeidag, dan verschilt het dag en nacht. Bij zors word het 13graden met de lamp uit, daar kan het bij mij ook niet aan liggen. Enige wat ik. U nog kan bedenken is dat de bodemtemperatuur hoger was dan de omgevingstemperatuur. Ik ben gelukkig helaas flink veel koude gewend. Dus de verwarming gaat hier vaak pas aan als het donker word. Maar goed gaan het meemaken. En ik had gewoon een week langer moeten groeien. Hoop dat ik toch zeker 3gram van elke tak afhaal, 1 plant bestaat bijna alleen uit zaadjes. Dis dan blijven 24gezonde takken over.

            #85
            1

            👍🏼 !! Remco's Runtz edition three <-> 01/02/2023 !! 👍🏼

            Comment


            • Kunichika
              Kunichika commented
              Editing a comment
              Ja 70% van de toppen.

            #86
            Heb je daar fotos van?
            "Alles gaat goed, en anders doe ik wel alsof" - Takketoelli
            "Wat er ook gebeurt, altijd blijven lachen" - Bassie
            "Ajeto" - Buurman en Buurman

            Comment


            • Kunichika
              Kunichika commented
              Editing a comment
              Die zal ik zo wel even maken

            #87
            Er begint me iets op te vallen hier op het forum, als je ook maar iets te venijnig uit de hoek komt. Dan word je post verwijdert zonder dat je daarover word word bericht. En je verdere berichten bin je eigen draadje worden tegengehouden. Is dit wel volgens het recht van vrije meningsuiting, in snap dat er forum regels zijn.

            Ik was eens even het draadje van ons nieuwe lid terug aan het lezen ik kwam erachter dat de post van nederhigh(die het volgens mij te nederhigh in zijn bolletje heeft gekregen door het moderatorschap, China is er niks bij) is gewist. Over het vragen dat deze persoon, beter komma's en punten moet gebruiken in zijn posts.omdat het voor de ietwat(oudere) forumleden dan prettiger is voor te lezen. Nadat ik daar weer een post had gepost dat er hier ongeschreven dictoriaat ( geen idee of dit een bestaand woord is) heerst. Citeren is uit den boze hier(haal die functie dan uit het systeem) zie ik nu dat mijn post daarover ook weer is verwijdert. Op deze manier ben ik weer de gebeten hond en komt de ietwat te nederhigh in zijn bolletje er weer goed van af. En deneken dat ik het niet merk dat ik een paar dagen geen posts krijg en daarna binnen 1minuut(ik had een minuut eerder nog gechecht of ik posts kreeg) een stuk of 4 binnen kreeg.

            Er zullen waarschijnlijk geen mensen zich kandidaat willen stellen voor het moderatorschap. Maar wat zou het mooi zijn zoals er bij het forum Romanum de heerser gekozen worden door stemming. En niet door kontenlikkerij!!!!

            Comment


            • Kunichika
              Kunichika commented
              Editing a comment

            • Prspctr
              Prspctr commented
              Editing a comment
              Je zal mij niet snel zien reageren op taal- of grammatica fouten. Iedereen mistypt zich wel eens. En als de tekst onleesbaar wordt voor mij door gebrek aan leestekens dan skip ik hem gewoon.

              Ik wou ook niet aanvallen op jou hoor. Integendeel: ik heb geantwoord om je bij te staan.
              Iedereen doet lekker wat ie zelf wil. Het is ook maar op het internet, toch?

            • Kunichika
              Kunichika commented
              Editing a comment
              Prospecter zo had ik het ook opgevat , dacht zet het bij mij ook maar erbij voor we elkaar verkeerd begrepen. Je kunt iemand aanspreken op zijn grammatica of domme commentaar( dus ook ik ben gewoon vrij dom geweest in deze) maar je kunt het ook zoals jij zegt skippen is het beste.

              Ik vind dit forum schitterend, maar als je een keer cowboy roept dan heeft de helft hier al een mening over je. Ik heb ook ooit eens iemand Tibetaanse keelzanger genoemd, dat was ook ook meteen een ban. Ook erg zwaar bestraft, Maja naar mijn inziens is dat juist een compliment. Ik zou dat wel willen kunnen dat keelzingen!!! Oranje boven

            #88
            Plantjes gaan redelijk goed, de herma plant maakt op dit moment geen zaadjes in de helaas kleine hoofdtoppen. Wel in een paar onderliggende, ik had geprobeerd foto's ervan van te maken. Maar de Sony phone-camera heeft er geen zin in.

            De temp is in de nacht rond de nacht zo'n 16 graad, de bodemtemperatuur dus ook. Ik wil de tube heater weer gaan aanzetten en de thermostaat op 18 in de nacht. Nu het rond het vriespunt blijft. Enige minpuntje daarvan is dat de bodemtemperatuur onder in de pot weer tot 21 gaat stijgen en de omgeving snachts dan maar 18, heb van horen zeggen begrepen dat de bodemtemperatuur niet hoger mag zijn als de omgevingstemperatuur.

            2ml green sensation en 4ml alfa bloom op 3ltr water verdeeld over de 4plants. Ze staan nu 47 dagen op 12/12
            DSC_1681.jpg DSC_1679.jpg DSC_1683.jpg

            Comment


              #89
              ​​​​​Dag 53 op 12/12, het is een bonte verzameling aan het worden. Denk een beetje te weinig cal/mag. Maar ziet er nog aardig uit voor de eerste keer. Ik lees hier nog steeds verschillende berichten van mensen die de de voorbloei wel meerekenen of niet. Dus ik zal de trichs over een dag een 8 eens gaan checken hoe ver ze zijn, al denk ik dat ze nog wel 2weken of zelfs 4 mogen. Hoor graag jullie mening.
              DSC_1729.jpg DSC_1731.jpg
              DSC_1728.jpg
              DSC_1730.jpg

              En een sneak-peak van mijn andere hobby; het maken van messen het enige wat hier niet handgemaakt aan is is het smeedden van het staal. Ik koop platen staal of strips en verder stock-removal. Daarna de bevel(snede) aanbrengen. daarna uren schuren als een malle. De oven in voor het te harden, daarna de handle uitzagen. In profiel schuren.

              Dit koolstofstaal heb ik geprobeerd te etsen met mosterd om er een patina laag op te krijgen, maar ik vond het niet mooi genoeg. Dat heb ik daarna weer afgeschuurd met korrel 1000. En nu lijkt het net of het damascaner staal is. Was niet de bedoeling maar vind het erg stoer uitzien.
              Daarna de boel polijsten en scherp slijpen. Een uur of 20 30 later, bowww-sbowww-sjieki-woowwoww

              De stijl van het mes is half japans, het lemmet is dus Japanse stijl(santoku) de handle is vrij simpel, erg groot maar de klant heeft aardige kolenscheppen. Dus is perfecto. Handle materiaal is zwarte micarta een mooie crhomen-pin en een mozieken-pin maar dan anders.

              DSC_1721.jpg
              DSC_1726.jpg
              En een een van mij prijswinners, ik heb mijn handelsmerk maar even weg gepoetst
              Screenshot_20211205-142803~2.png

              Comment


              • Takketoelli
                Takketoelli commented
                Editing a comment
                2-3 weken erbij tellen als je van start 12/12 geted hebt.

                Supermooie messen man, gaaf. Ik heb een hele collectie (zak)messen, maar geen zelfgemaakte

              • Kunichika
                Kunichika commented
                Editing a comment
                Mesje hier mesje daar. Ik heb ook een vrij grote verzameling vouwmessen gehad, vrijwel alles verkocht inmiddels.

              #90
              De moment dat ze pruikjes op hebben dan begint de
              echte bloei periode pas !

              Bij mij hebben ze 3 weken in voorbloei gestaan , maar gewoonlijk
              kun je al wel na 14 dagen wel beginnen aftellen !!




              Knap mes man samoerai zwaard ook mogelijk ??



              Remco.

              👍🏼 !! Remco's Runtz edition three <-> 01/02/2023 !! 👍🏼

              Comment


              • Kunichika
                Kunichika commented
                Editing a comment
                Was het maar zo'n feest, dat is niet voor een ieder weggelegd.
            Bezig...
            X