Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

☆ Takketoellies Tententuin ☆ Sensi en Barney ☆ 3 ronden - 1 tent!!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #46
    Heel erg mooie planten takketoelli. Vooral die california is echt prachtig! Ik heb ook gesubt.

    Je zei dat je de reden van de rot gevonden had. Wat was nu de exacte reden? Ik las alleen dat je iets aan de luchtstroom in je tent had gedaan, maar niet precies wat.

    Comment


    • Takketoelli
      Takketoelli commented
      Editing a comment
      Neen, geen ontvochtiger

    • Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      Yep 46.1 is leeg.

    • Takketoelli
      Takketoelli commented
      Editing a comment
      Ik druk op wijzig en hup, ineens staat alle tekst er weer. Opslaan, klaar!

    #47
    Goedenavond vrienden en vriendinnen van de kweek!!






    De smiellies doen het weer!!



    Tijd voor de wekelijkse tussenstand, een dagje later. Iets met een zenuwslopende race. Ik was ff sprakeloos, net als bij sommige berichten van vorige week (zie #46.1 hierboven bijv )
    Veel gebeurd in de kweekkamer, laten we maar beginnen!




    VOORGROEIKASTJE
    20211213_203603.jpg
    Elke week weer een andere situatie in het kastje. De Mimosa Orange Punch en de Biskotti Mintz hebben het kastje verlaten, en ook zij hebben ieder twee stekken achter gelaten

    De N13 Kush stekken hebben het niet gehaald..... dat is Takketoellies schuld gvd, ik heb nog zo gezegd om de grond goed vochtig te houden!

    20211213_203614.jpg
    De Afghan Skunk heeft er niet zoveel zin in, blijft klein en veels te compact. Dat komt misschien wel goed uit met al die stekken. Ik heb helemaal geen plaats voor alle dames

    20211213_203617.jpg
    De Big Bud daarentegen gaat prima, die gaat zeker een plekkie krijgen!



    20211213_203641.jpg
    Zes stekjes; Blue Senset Sherbert, Mimosa Orange Punch en Bizkotti Mintz. Van ieder twee stuks, ik weet ff niet wat wie welke waar is






    TENTENTUIN
    20211213_203914.jpg
    In de Tententuin is dus ook vanalles aan de hand geweest; ik heb de Twilight en de California Indica ondertussen geoogst. Laatstgenoemde gaat strakkes geknipt worden, en of morgen

    20211212_015543.jpg
    Twilight is al bijna droog. Verassende hoeveelheid!!



    N13 KUSH
    20211213_203944.jpg
    Staat sinds vandaag in bloei! Voeden kan gaan beginnen. Ik heb als een soort testje bij haar vorige week de vier hoofdtoppen getopt en dat heeft voor een flinke groei gezorgd bij de kleine lagere takjes. Tot nu best succesvol!

    20211213_203952.jpg
    Maar toch gaan er herma alarmpjes af als ik haar zo zie . Kwekersinstinct??! Ziet er wat vreemd uit vindt ik



    BLUE SUNSET SHERBERT
    20211213_203935.jpg
    Nog vollop in de training. Ik ga bij haar volgende week ook de hoofdtoppen toppen... Hoofdtakken takken.... Hoofdtakken toppen, dat is ie





    MIMOSA ORANGE PUNCH
    20211213_204342.jpg
    Staat er sinds gisteren bij, gezellig! Trainen was al in het kastje begonnen


    BIZKOTTI MINTZ
    20211213_204338.jpg
    Staat er sinds gisteren bij, gezellig! Trainen was al in het kastje begonnen



    MANDERINE PUNCH
    20211213_204252.jpg
    Week drie spoelen gaat nu in. Ziet er helemaal oogstklaar uit, maar nog nauwelijks amber gek genoeg. Ik wil van haar een bankplakkertje maken dus ik laat haar net zo lang staan tot het zover is


    20211213_204142.jpg
    Mooie toppen, op de hoofdtoppen na dan. Die zijn allemaal door toprot aangetast geweest, beetje verknipt



    SUPER SKUNK
    20211213_204025.jpg
    Modelletje kerseboom gaat prima, er moeten al wat takken ondersteund worden met Takketouw!
    Deze keer flink dikke vossestaarten in de toppen, weer bomvol trichjes


    20211213_204224.jpg
    Er zit een Zilveren Waas over de Super Skunk, hehehehe



    .... ....


    Nou, wat staat er deze week op de planning?
    Beetje trainen voor de nieuwe lichtingen, N13 Kush goed blijven tjekken op herma.
    Manderine Punch laten veramberiseren en genieten van de Super Skunk.
    Twilight de potten in en smaaktest!! California Indica knippen en potgrond halen.







    Grote Groeten!!








    Attached Files
    "Alles gaat goed, en anders doe ik wel alsof" - Takketoelli
    "Wat er ook gebeurt, altijd blijven lachen" - Bassie
    "Ajeto" - Buurman en Buurman

    Comment


    • Alzheimer
      Alzheimer commented
      Editing a comment
      mooi verslag takketoeli. jaloers op de ruimte die je hebt zeg, heerlijk. wel een gedoe met iedere plant in een andere fase.zou het niet kunnen onthouden al had ik drie whiteboards. in post 46.1 doe je waarschijnlijk uit de doeken waar de rot vandaan komt? maar die post is leeg voor mij. ik zie dat bij meer posts op het forum de laatste tijd..
      kan je nog een poging doen om dat bericht opnieuw te plaatsen?

    • Takketoelli
      Takketoelli commented
      Editing a comment
      Poging geslaagd beste Alzheimer !


    • Alzheimer
      Alzheimer commented
      Editing a comment
      thnx. hoge lv dus. mooi dat het nu niet meer speelt. mooi systeem zo, iedere maand nieuwe wiet.

    #48
    Elke maand een ander smaakje oogsten. Ziet er nice uit :d

    Comment


    • Takketoelli
      Takketoelli commented
      Editing a comment
      Bedankt!

    #49
    Gaat lekker bij jou Takke! Mooi om te zien
    ​​​​​

    Comment


    • Takketoelli
      Takketoelli commented
      Editing a comment
      Bedankt!

    #50
    Mooi man! Het stekvirus heeft je bij de kladden gegrepen en er is geen medicijn tegen!
    Horks Fototopic 2.0

    Comment


    • Takketoelli
      Takketoelli commented
      Editing a comment
      Nee??!?
      En ik maar blowen en blowen......



      Bedankt Hork!

    • Hork
      Hork commented
      Editing a comment
      It wasn't me!!

    #51
    Goed bezig met die stekken, plaats jij die rechtstreeks in de aarde of eerst in een plug?, zo blijf je wel lekker bezig, ziet er goed uit.
    buiten-2020, 2021, 2022, 2023
    Hydro-met afjes-2022

    Comment


    • Prspctr
      Prspctr commented
      Editing a comment
      Hoe lang duurt het meestal tot er terug groei in de stekjes komt? Ik heb er nu eentje 3 weken in de natte stekgrond staan en tot nog toe geen verandering. Geen groei, maar ook geen sterf.

    • Takketoelli
      Takketoelli commented
      Editing a comment
      Ik heb mijn Blus Sunset Sherbert stekjes 02-12 in de grond gestopt, beginnen nu aan te slaan. Drie weekjes ongeveer

    • Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      In stekblok, in stekkast, 10/14 dagen.

    #52
    Nou, vanavond was ik weer aan de knipknip





    Het was hoogste tijd om de California Indica te gaan knippen. Erg weinig blad vanaf gekomen, bijna elk blad is bruikbaar als tussenhaakjesafval!


    20211214_230221.jpg

    Drie van deze knuppels!!

    En nog een hoop kleiner spul uiteraard


    "Alles gaat goed, en anders doe ik wel alsof" - Takketoelli
    "Wat er ook gebeurt, altijd blijven lachen" - Bassie
    "Ajeto" - Buurman en Buurman

    Comment


    • Takketoelli
      Takketoelli commented
      Editing a comment
      Kameraad gooit dat in een container op zijn werk.

    • kelderkastje
      kelderkastje commented
      Editing a comment
      In de restafvalzak de filter. Potgrond gaat naar mijn volkstuintje.

    • Wesley pipes
      Wesley pipes commented
      Editing a comment
      De koolstof zelf, Zoveel heb je er niet voor nodig maar je kan ze gebruiken voor mini ecosystemen , plantjes in een gesloten bokaal Remco , had nog een toepassing maar ff kwijt...

    #53
    Goedenavond!!




    Oke, de Twilight zit in de potten!!



    Het blijft mij verbazen hoe deze plantjes je kunnen verrassen; het is een heerlijk wietje geworden!!

    20211216_192639.jpg

    Tijdens de hele bloei had ik er niet zo'n vertrouwen in dat het iets zou worden. Ik had haar gereserveerd om olie van te maken, klaar. Maar na de eerste hijs wist ik al beter!!

    20211216_192726.jpg


    Ontzettend lekker smaakje, echt zware wietsmaak. Eentje waar de speekselkliertjes van gaan stromen, letterlijk . Ook de geur wordt met de dag beter!



    20211216_192751.jpg


    Alle toppen zijn open van structuur, totaal niet compact, op de bovenste toppen na. Deze heb ik allen in een aparte pot gedaan om als laatste te roken. Nu rook ik flink van de kleine topjes en die zijn al super

    Het is dus een erg mild wietje met een lekkere stevige wietsmaak. Geur wordt alleen maar beter en het effect is gemiddeld. Het is geen bankplakker, alleen als je dat zou willen zeg maar. Als ik hier drie jointjes van rook heb ik het flink te pakken!! Bij één jointje maak ik vrolijk het huis schoon


    Enne....

    Roffeldetromgeroffeldetromtromtrom:

    101 gram!!



    Krijg nou wat; een ons wiet!! Vorige week telde ik haar niet eens mee als rookwaar; het zou misschien een goede olie worden. Nu heb ik ineens een ons wiet 'extra'!






    Vier van de vijf stonetjes! Omdat ze zo ontzettend lekker wegrookt, kwa smaak en keel. Anders zouden het er drie zijn geweest.







    Grote Groeten!!
    "Alles gaat goed, en anders doe ik wel alsof" - Takketoelli
    "Wat er ook gebeurt, altijd blijven lachen" - Bassie
    "Ajeto" - Buurman en Buurman

    Comment


    • Remco
      Remco commented
      Editing a comment
      zalig t'kan maar smaken , i love it

    • KingOfTheBongo
      KingOfTheBongo commented
      Editing a comment
      Hoezo heb ik dit kweek verslag gemist.
      Meteen een subje gedaan.
      Ben erg benieuwd naar je nieuwe soortjes.
      Ik ga 2 ervan volgende ronde ook draaien.
      Meteen een subje gedaan

    • Takketoelli
      Takketoelli commented
      Editing a comment
      Welkom KingOfTheBongo!

      Barneys!!!!

    #54
    Mooie updates weer! Zulke meevallers maakt een mens vrolijk. Niet dan? Wiet met een lekkere wietsmaak, das toch fijne wiet. Ben benieuwd hoe de mandarine punch eruit gaat zien straks. Qua plant zal het niet veel meer zijn.
    De natuur is geen vuilstort. Keep it clean!

    Comment


    • Takketoelli
      Takketoelli commented
      Editing a comment
      Ik heb best goeie zin de laatste tijd ja

      De Punch gaat volgende week om, met kerst denk ik

    #55
    Een zeer goede avond vrienden en vriendinnen van de kweek!!





    Snelle week geweest. Stoned van de Twilight op de bank, Warsteinertje, youtube op de achtergrond.....
    tijd voor een update!





    VOORGROEIKASTJE
    20211218_204611.jpg
    Daar vallen wel wat dingetjes op he?

    20211218_204636.jpg
    De stekken gaan prima; dwz dat ze nog allemaal leven
    De voorste twee zijn het oudst (Blue Senset Sherbert) en die zijn nu net begonnen aan te slaan. Blaadjes staan wat fierder en ze beginnen wat te groeien. Vooral de rechter heeft er zin in! Dus de bekertjes kunnen er nu vanaf en iets minder water.
    Duidelijk verschil met de achterste vier die een weekje jonger zijn!

    20211218_204736.jpg
    De Big Bud is twee dagen terug getopt. Drinkt veel.



    20211218_204754.jpg
    De Afghan Skunk is opgefrommeld
    Ze is net zo oud als de Big Bud, maar blijft klein en .... tja, opgefrommeld. Vind het zelf wel een goeie benaming

    Dat heb ik ooit één keer eerder gehad met een Lavender, ook van huismerk. Die had ik toen beter weg kunnen doen, en deze dame gaat dus niet de tent in

    20211218_204749.jpg
    Apart he?

    De vervangster haal ik uit mijn stekkenverzameling; die rechtse lijkt mij wel wat
    20211218_204723.jpg





    TENTENTUIN
    20211218_205431.jpg
    Net alsof ik twee lichttinten in de tent heb, of dat er een lamp kaduuk is...


    N13 KUSH
    20211218_205500.jpg
    Staat nu een weekje in bloei en de topjes beginnen zich goed te vormen. Ze is wel erg groen ineens, ik ga wat minderen met de voeding

    20211218_205510.jpg
    Geen hermadingetjes gevonden gelukkig




    BLUE SUNSET SHERBERT
    20211218_205519.jpg
    Ik had verwacht dat ze nu wel aan het bloeien zou zijn, maar ik moet nog ff geduld hebben. De vier hoofdtoppen zijn getopt en de rest is mooi gelijk gekomen
    Ze is nu wel uitgetraind, ik laat haar verder gaan nu



    MIMOSA ORANGE PUNCH
    20211218_205538.jpg
    Is flink gegroeid ondertussen! Wordt de komende dagen nog getraind. Ik twijfel nog of ik ook bij haar de vier hoofdtoppen ga toppen


    BIZKOTTI MINTZ
    20211218_205527.jpg
    Is flink gegroeid ondertussen! Wordt de komende dagen nog getraind. Ik twijfel nog of ik ook bij haar de vier hoofdtoppen ga toppen


    20211218_205643.jpg




    MANDERINE PUNCH
    20211218_205605.jpg
    Wordt tijd he? Na dit weekend gaat ze om, er begint nu eindelijk wat amber te komen. Dat werd ook tijd

    20211218_205621.jpg
    Mooie toppen, ze zien er heerlijk uit vind Takketoelli. Ik ben het wel met hem eens. Je moet wel al dat geel blad ff wegdenken



    SUPER SKUNK
    20211218_205543.jpg
    Deze Skunk is een korte bloeier, ze is er ook bijna klaar voor. Ze zit nu op haar laatste voeding, dan gaat ze op spoelen!

    20211218_205548.jpg
    Worden mooie toppen met paarse tinten, mijn eerste wiet uit stek!!


    20211218_205649.jpg



    .... ....


    Dusssss
    Afghan Skunk mag nog blijven, maar gaat niet de tent in. Kijken hoe ze zich verder ontwikkeld.
    Manderine Punch wordt na dit weekend geoogst
    Beetje trainen nog, dat is het wel.



    Erg fijn systeempje zo; met die stekken heb ik altijd wel snel een vervangster klaar staan voor als er iets mis gaat zoals met de Afghan Skunk, of een tijd terug de Amnesia Lemonator die herma werd. Misschien zet ik er vier in de tent, in 7 liter potten. Nog ff hersenstormen




    Grote Groeten!!

    Attached Files
    "Alles gaat goed, en anders doe ik wel alsof" - Takketoelli
    "Wat er ook gebeurt, altijd blijven lachen" - Bassie
    "Ajeto" - Buurman en Buurman

    Comment


    • Remco
      Remco commented
      Editing a comment
      T'gaat hier lekker , niks op aan te merken , haha weeral oogsten de max , ben eens benieuwd
      wat daar van gaat afkomen ,ge gaat weer nen lekkere aanvul van uwe voorraad hebben !!!

    • Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      Van frommeltje effe de onderste nodes er af knippen.

    #56
    Oke, mijn geheugen is 10x niks meer tegenwoordig

    Ik heb ff mijn Lavender verslag opgezocht, en het bleek een 5 stonetjes wiet geweest te zijn...


    "LAVENDER
    Lavendertje!! Favoriet! Bomvol trichjes, fijn compact, lekkere smaak, mindere geur!! Heel veel fluff maar weinig afval!! Die fluff kan tippen aan mijn beste wiet!!! Alleen maar uitroeptekens!!!
    Die geur komt denk ik nog wel, ik bewaar haar voor het laatst

    Ze is een knaller, goeie voor de avond of voor een paar weken bankhangen ().... heftige stoned.
    Minste opbrengst van het kwartet maar de kwaliteit is het beste.
    Tja, hier kan ik niet anders he, ondanks de wat mindere geur,



    5 stonetjes! "


    Dus frommelwiet hoeft niet slecht te zijn, maar ze gaat toch niet de tent in. Takketoelli is best eigenwijs af en toe, laat hem maar

    "Alles gaat goed, en anders doe ik wel alsof" - Takketoelli
    "Wat er ook gebeurt, altijd blijven lachen" - Bassie
    "Ajeto" - Buurman en Buurman

    Comment


      #57
      De eerste wietkweker die niet een bietje eigenwijs is soms moet nog geboren worden denk ik!
      Horks Fototopic 2.0

      Comment


      • Remco
        Remco commented
        Editing a comment

      #58
      Takketoelli Gelukkige verjaardag Beste !
      Maak er een gezellige dag

      Comment


        #59
        Van harte gefeliciteerd Takketoelli !!
        Horks Fototopic 2.0

        Comment


          #60
          Ik begin toch wel een heel sterk vermoeden te krijgen dat je jarig bent Toelli Gefeliciteerd
          - Kweekverslag: Circulair kweken, let's GrOw greener
          - Bouwverslag: Kweekkast met klein budget

          Comment


          • Remco
            Remco commented
            Editing a comment
            Happy birthday to you !!
        Bezig...
        X