Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

☆ Takketoellies Tententuin ☆ Sensi en Barney ☆ 3 ronden - 1 tent!!

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Bedankt!!

Het is nu al 45 jaar hetzelfde liedje op deze dag inderdaad!

Maar ik vier tegenwoordig geen verjaardag meer, maar mijn geboortedag. Net als de engelsen doen. Vieren dat we een jaartje ouder worden doen we tot we volwassen zijn, daarna vieren we de geboortedag

Vanavond gaan we een pot wiet leegroken

"Alles gaat goed, en anders doe ik wel alsof" - Takketoelli
    "Wat er ook gebeurt, altijd blijven lachen" - Bassie
    "Ajeto" - Buurman en Buurman

Comment

• kelderkastje
      kelderkastje commented
      Editing a comment
      Enjoy. Ik zal er één vapen op jouw gezondheid!

• Hork
      Hork commented
      Editing a comment
      Goed idee om er vanaf je vijfenveertigste geen jaar meer bij te tellen. Ik heb momenteel kunde met een jongedame die me graag tien jaar jonger heeft, nou dat kan geregeld worden hoor!

• Kunichika
      Kunichika commented
      Editing a comment
      Ik vier dan altijd dat ik weer een keer om de zon ben gereisd. Congrats takke!!!

Bedankt voor de felicitaties allemaal!!

Erg leuk

Comment

Gefeliciteerd Takketoelli
      buiten-2020, 2021, 2022, 2023
      Hydro-met afjes-2022

Comment

Van harte gefeliciteerd
        Lopend verslag​

Comment

JARIG Geweest gefeliciteerd daar moet op gerookt worden proost

Comment

Gelukkige man!

Eerste keer FEMS onder LED
            Indica Medisch rondje van Barneys

Comment

Goedenacht beste kwekers!

Het is een lange avond gebleken! Het was tijd voor de Manderine Punch knipknip!

VOOR
              20211223_223123.jpg

NA
              20211224_014126.jpg

RESULTAAT
              20211224_014117.jpg

Hele hut ruikt naar vers geknipte wiet!

.... ....

CALIFORNIA INDICA
              20211223_223214.jpg

Die is ondertussen droog en rookklaar. En gerookt wordt ze!!
              Man, ze zit ramvol amber trichjes en ik wordt er steikoned van

Smaak wordt met de dag beter lijkt wel, en dat is fijn, want de wiet die ik te vroeg geoogst en te snel gedroogd had was kwa smaak niet zo bijzonder (ik moest ff een wietloze periode overbruggen, sommige herkennen dat wel )
              Lekker milde smaak, zacht voor het keeltje. 3 weken spoel doet dat met wiet

20211223_223225.jpg

Ik had dus al flink wat geoogst, een tak of 3-4, en er waren ook wat toppen verrot
              Ook tijdens de knip kwam ik nog wat rot tegen, bij maar één top. Juist; die dikke vette megatop....
              Tja

Geur is lekker, maar niet bijzonder. Ik kan deze wiet niet zomaar overal mee naartoe nemen, er hangt gewoon een wietlucht om mij heen. Nu is dat niet zΓ³ bijzonder maar goed

Enne....

Roffelroffelderoffeldetrom:

96 gram!!

Dat is echt wel een super resultaat met al die rot!! De eerder geoogste wiet is wel meegewogen trouwens

Dus we hebben een lekker mild wietje met een goede geur waar je waanzinnig stoned van wordt met bijna één ons oogst ondanks de rot.....

VIJF stonetjes!!!

Bankplakker!!!

Grote Groeten!!!

Comment

• kroket
                kroket commented
                Editing a comment
                Weer een mooi resultaat Toelli, draait lekker door zo!

• KnetterMug
                KnetterMug commented
                Editing a comment
                Lekr voor de kerst... Fijne dagen

• giinnoo
                giinnoo commented
                Editing a comment
                Mooie oogst! Geniet er van

nacht werk , mooi mooi da gaat hier ook goed vooruit , mooie opbrengst btw
              ​
              πŸ‘πŸΌ !! Remco's Runtz edition three <-> 01/02/2023 !! πŸ‘πŸΌ
              ​

Comment

• Takketoelli
                Takketoelli commented
                Editing a comment
                Bedankt Remco!

Toch weer een onsje wiet, lekker knetter op de bank, geniet ervan Toelli
              buiten-2020, 2021, 2022, 2023
              Hydro-met afjes-2022

Comment

Goedenavond vrienden en vriendinnen van de kweek!!

Zalig kerstfeest zegt men deze dagen, en het eten was inderdaad zalig!! Godverdomme zitten vreten voor drie, die Argentijnse bief was perfect

Ondertussen in de kweekkamer.....
                Het blijft elke week weer veranderen in kast en tententuin, ik kan mij zo voorstellen dat jullie erg benieuwd zijn...

VOORGROEIKASTJE
                20211226_202203.jpg
                Oke, wat is er nieuw?

20211226_202338.jpg
                De Blue Sunset Sherbert stekken heb ik verpot naar 3 liter potten. Ze gaan erg goed, ik ga ze van de week toppen denk ik. De linkse gaat zeker de Tententuin in

20211226_202452.jpg
                De Big Bud staat te popelen om verpot te worden en te verhuizen naar de Tententuin. Ook de training moet nodig beginnen. Morgen gaat ze naar de Grote Meiden Club!

Vooraan staan twee nieuwe stekken van de Big bud
                20211226_202234.jpg

20211226_202326.jpg
                Er zijn wat probleempjes bij de overige stekken; sommige zijn wat verbrand. Ik kan sowieso niet alle stekken gebruiken dus echt spannend is het niet. Ze maken de selectie strakkes lekker makkelijk

20211226_202427.jpg
                Frommeldame Afghan Skunk is flink gegroeid de laatste dagen, al is het dan op een erg aparte manier. De hoofdtop is gestopt met groeien, en dus komen de zijscheuten allemaal op. Ik heb niks gedaan met haar, ze is gewoon haar gang aan het gaan. Nog ff en ik raak aan haar gehecht

TENTENTUIN
                20211226_203106.jpg
                Ook in de Tententuin is er weer vanalles aan de hand, dit keer wat minder leuk.....
                De Bizkotti Mintz was een herma en heeft de tententuin moeten verlaten. Ik had acht ballen gevonden en nog een stuk of wat in de maak zijnde. Allen dicht, niks aan de hand verder. Maja, dit is dus de eerste herma van Barneys ooit en wel bal(l)en natuurlijk...
                Nog ff bedenken wat ik met haar stekken ga doen, maar zoals ik al aangaf; de dames zorgen zelf wel voor hun selectie strakkes

Waarom weer een herma? Ze is meer gestrest als normaal; met de lst was een tak afgebroken en ik heb misschien te vaak gediefd waar ik dat normaal in één keer doe. Daar hou ik het nu op, lichtstress heb ik uitgesloten

Twee lege plekken in de tententuin, niet om aan te zien
                Morgen komt de Big Bud er bij

N13 KUSH
                20211226_203134.jpg
                Staat nu bijna twee weken in bloei. Groeit erg mooi gelijk, mede door het toppen van de vier hoofdtakken. Alleen zitten de topjes daar elkaar wel in de weg, maar die vinden hun weg wel

20211226_203142.jpg
                Is al flink wat trichjes aan het maken!

BLUE SUNSET SHERBERT
                20211226_203130.jpg
                Staat eindelijk in bloei, zelfde lst behandeling als de Kush, en ook zij is mooi gelijk tot nu toe

20211226_203145.jpg

20211226_203118.jpg
                Zo heb je geen scrognet nodig

MIMOSA ORANGE PUNCH
                20211226_203200.jpg
                Bijna twee weken op 12/12, bij haar heb ik de zijtakken (nog) niet getopt. Gaat deze week gebeuren. Ik krijg haar niet zo mooi gelijk als de linkse dames verwacht ik, daar heeft ze te lange internodes voor. Daarom die (nog), ik twijfel een beetje met toppen omdat dan waarschijnlijk de middelste takken te hoog worden

SUPER SKUNK
                20211226_203212.jpg
                Dit is mijn kerstboom
                Staat sinds vorige week op spoelen. Is bijna acht weken oud, nog een kleine twee weekjes en we gaan weer aan de knipknip

20211226_203224.jpg
                Mooie trichtoppen

.... ....

Dusssss
                Ik heb straks een plekje over in de tent. Er komen een Big Bud en een Blue Sunset Sherbert stek in 11 liter potten bij, dan nog een plaats over. Ik kan daar die andere BSS stek neerzetten, of de frommeldame. Of beide. Of beide en nog twee stekken, in 7 liter.
                Suggesties?

20211226_203232.jpg
                Planning deze week is verpotten Big Bud, Manderine Punch de potten in en smaaktest, en voorlopig blijven checken op herma's. Dat is 'de nieuwe toprot' in de Tententuin. Ach, het houdt een kweker scherp zullen we maar zeggen

GROTE GROETEN!!

Comment

• kroket
                  kroket commented
                  Editing a comment
                  Keuzes keuzes keuzes, lastig! Ik ken het maar al te goed.. Als ik niet meer kan kiezen welk soortje, kies ik het liefst een nieuwe of eentje die lang geleden is. Geen idee welke dat voor jou is. En als ik er dan nog niet uitkom gooi ik (serieus) een muntje op

• Waterfall420
                  Waterfall420 commented
                  Editing a comment
                  Welke lamp is die rechtse?

• Takketoelli
                  Takketoelli commented
                  Editing a comment
                  Bedankt Remco! Ze hebben er zin in ja, vol toppen!

Ik denk het ook Canaboid, en ik heb ze ook een keertje laten verzuipen bedenk ik mij net. Blumat was verstopt of verkeerd afgesteld. Dat wil dus zeggen dat ik de stekken wel kan gebruiken

De laaste keren maken de dames de keuze zelf Kroket, ik heb het dan gemakkelijk kiezen.
                  Stekken van zaadplanten is erg leuk, maar je zit dan wel met dezelfde dames in de tent. Ervan uitgaande dat die herma door mijn kweekkwaliteiten komt is het wel fijn dat ik nog Bizkotti Mintz heb straks

Die lamp is gelijk aan de linker Waterfall420, alleen 50 watt meer. 250 watt cob, diy setje

Ik vind de frommeldame er nu goed uit zien. Net of ze heel vroeg getopt is. Beetje LST straks en ze waaid wijd uit.
                De natuur is geen vuilstort. Keep it clean!

Comment

Goedenacht beste kwekers!

Het zit er weer op voor voorlopig; de Super Skunk is geknipt!

20220102_235228.jpg

Ze was een echte kniptrut, ik werd er een paar keer kriebelig van. Drie schaartjes nodig gehad, na een paar takken plakte het zo hard dat de scharen niet meer open gingen.

Het ziet er erg slordig geknipt uit, en dat is ook zo, want bijna elk blad van deze dame is bruikbaar!
                  Allemaal tussenhaakjesafval!!

.... ....

De Manderine Punch is ondertussen de potten in gegaan. Het is een mooi wietje geworden, veel oranje haartjes als een Orange Bud. Niet super compact maar ook niet fluffig. Alles zit er tussenin zeg maar, behalve de toppen van de toppen, dat is bijna knuppelwiet

20220102_235504.jpg

Geur is niet bijzonder; bij deze wiet overheerst een hooilucht. Dat is lang geleden dat ik dit zo geroken heb, maar dat trekt vanzelf weg met rijpen.

20220102_235536.jpg

Smaak is erg ok, heel erg mild. Ondanks de hooigeur dus, das mooi. Ik verwacht dat deze nog beter wordt na rijpen.

De wiet zit vol trichjes, ik schat een kwart amber. Het effect is dan ook goed!! Het is net geen bankplakker, of je moet er net iets meer van roken

De opbrengst is ondanks de toprot erg netjes: 87 gram!!
                  Helemaal niet verkeerd

Ik geef haar

Drie stonetjes. Het is een fijne wietje waar je lekker stoned van wordt, maar totaal niet bijzonder. Die hooilucht zal nog wel wegtrekken dus het zal nog wel iets verbeteren

Grote Groeten

Comment

• Rietslang
                    Rietslang commented
                    Editing a comment
                    Wat een oogst van 1 plant enjoy Takketoelli.
                    Bloemen zien er smakelijk uit, well done

• KnetterMug
                    KnetterMug commented
                    Editing a comment
                    Mooie rokertje geniet er van

• Takketoelli
                    Takketoelli commented
                    Editing a comment
                    Bedankt allemaal!

Goedemorgen vrienden en vriendinnen van de kweek!

Weer een weekje voorbij. Er is ook weer een jaar voorbij. Alles gaat een keer voorbij. Bijen maken honing

VOORGROEIKASTJE
                  20220102_235644.jpg
                  De Big Bud heeft het kastje verlaten. Ik heb de knoop doorgehakt wat de planning gaat zijn met de rest van de dames: de twee Blue Sunset Sherberts stekken en de frommeldame Afghan Skunk gaan in 7 liter potten de tent in. Vandaag gaan ze verpot worden

20220102_235648.jpg
                  De stekken gaan dus waarschijnlijk niet gebruikt worden, ik ga ze wel laten staan want je weet maar nooit. De bedoeling is om voor de volgende ronde weer zaadjes te ontkiemen in ieder geval

20220102_235654.jpg
                  Van de Blue Sunset Sherberts is er ééntje getopt, de ander niet

20220102_235658.jpg
                  Frommeldame Afghan Skunk is flink onder handen genomen; ik heb alles weggehaald behalve de drie scheuten waar ze het meeste energie insteekt. Ze gaat dus toch de tent in....

TENTENTUIN

20220102_235810.jpg
                  De Super Skunk is de Tententuin uit, de Big Bud is er bij gekomen. Lv is weer een dingetje in de Tententuin, die is weer iets te hoog . Voor de groene dames nog niet zo spannend, voor de de Super Skunk des te meer. Die heb ik dus maar geoogst

N13 KUSH
                  20220102_235839.jpg
                  Bijna drie weken bloei. Gaat op zich goed, alleen zie ik nu al wat bruine pistels. Dat is blijkbaar een Kush dingetje, dat heb ik in ieder geval bij elke Kush. Verkleuren van pistels hoeft niet altijd slecht te zijn; je hebt bruine pistels en je hebt bruine verdorde pistels.

20220102_235843.jpg
                  Trainen is voorbij, ze begint wat blad onder te verliezen. Dat is prima en ook normaal, vooral met zo'n dicht bladerdek. Misschien dat ik haar moet gaan snoeien

20220102_235850.jpg

BLUE SUNSET SHERBERT
                  20220102_235818.jpg
                  Bijna twee weken bloei. Ze begint een calmag tekort te laten zien, daar krijgt ze de komende week wat meer van. Verder gaat ze prima.

20220102_235829.jpg
                  Trainen is voorbij, ze begint wat blad onder te verliezen. Dat is prima en ook normaal, vooral met zo'n dicht bladerdek. Misschien dat ik haar moet gaan snoeien

MIMOSA ORANGE PUNCH
                  20220102_235854.jpg
                  Ziet er echt anders uit als de rechtse dames he? Ik heb ook bij haar wat balletjes gevonden gvd..... er is dus echt iets niet goed gegaan!

De rechtse dames hebben nergens last van, de twee in het midden wel. Die zijn samen verpot dus daar is het misgegaan. En ineens wist ik het (weer...); ik ben vergeten de lamp iets te dimmen en of hoger te hangen bij verpotten. Van 100 watt tneon naar 450 watt cob licht terwijl ze ook nog tegelijk op 12/12 gaan is teveel stress. Klote, dit is de tweede keer dat mij dit gebeurt. Vorige keer was het nog een vermoeden dat het hierdoor zou kunnen komen, nu is het bevestigd. Dat is dan weer positief

20220102_235902.jpg
                  Ik heb de hele plant gecastreerd en ze mag blijven. De hoofdtakken zijn vorige week getopt en ze staat enkele dagen in bloei. Laat zich erg lastig trainen!

BIG BUD
                  20220102_235907.jpg
                  Laten we hopen dat ze geen herma wordt; ze heeft één dag bovenstaande stress ervaren. Zal wel goed komen. Belangrijkste is dat ik de reden heb kunnen achterhalen.
                  Is nog volop in training!

.... ....

Nou, weer veel gebeurd afgelopen week!
                  Vanavond gaan dus de 7 liter potten de tent in, eerste keer met blumats in deze potten. De beide Sherberts krijgen samen één voedingsvat

Grote Groeten!!

Attached Files

Comment

• Hork
                    Hork commented
                    Editing a comment
                    Lekker bezig hoor en wat maak je er elke keer een top verslag van! Kan ik nog wat van leren met mijn minimale updates.

• Takketoelli
                    Takketoelli commented
                    Editing a comment
                    Ik ben allang blij dat ik de oorzaak weet; zoiets blijft anders maar door het koppie spoken! Dan heb ik liever een redirectje naar Ali

Kan ik iedereen aanraden zo'n kastje. Mijne is een omgebouwd keukenkastje maar het zou nog wel iets kleiner kunnen, zodat je steeds twee dames opkweekt tot week 5. Maar jij hebt dat met die oogsten van jou niet nodig @Remco

Bedankt Hork

• Rietslang
                    Rietslang commented
                    Editing a comment
                    Dit dan ook zo een kastje met dubbele bodem en pc fan?

Dit is mijn voorgroei experimenten boven op de kast !!

IMG_5582.jpg

Remco.
                  ​
                  πŸ‘πŸΌ !! Remco's Runtz edition three <-> 01/02/2023 !! πŸ‘πŸΌ
                  ​

Comment

Het is gewoon een keukenkastje wat ik overhad na de verbouwing Rietslang

image_417816.jpg

De lades heb ik eruit gehaald, en de voorzijdes op de deuren bevestigd. Folie, plastic zeil en tape om lichtdicht en reflecterend te maken, en de uitlaat op de kweektent aansluiten voor afzuiging

Comment

• Rietslang
                      Rietslang commented
                      Editing a comment
                      Thanks het extra bericht!
                      Dus een gat gemaakt in de tent, flens daarin vastgemaakt, verbonden met de kast en draaien? Je hebt dan mss gaten gemaakt in de onderkant vd kast als passieve luchttoevoer. O en de voorzijdes werden op de deuren bevestigd ?

• Hork
                      Hork commented
                      Editing a comment
                      Dat ziet er top uit! Gebruik je dat kastje ook voor stekken?
                  Bezig...
                  X