Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

☆ Takketoellies Tententuin ☆ Sensi en Barney ☆ 3 ronden - 1 tent!!

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Ik vind vooral dat gele blad zo adembenemend mooi. Het is dat er allemaal toppen voor zitten anders zou ik er uren naar kunnen kijken.

Biscuitti vind ik mooi plantje. Bijna zonde om zo te laten staan.
    ​​​​​​
    Pas u aan aan de onaangepasten. Wees tolerant voor de intoleranten. Omarm hen die u afwijzen. Het systeem heeft gefaald.
    Het systeem betreurt dit ten zeerste.

Comment

• Takketoelli
      Takketoelli commented
      Editing a comment
      Das waar, je ziet door de toppen de bladeren niet meer, hehehe
      Wat zou jij doen met die Bizkotti dan?

• Eerstekamerlid
      Eerstekamerlid commented
      Editing a comment
      Denk dat als je m in de epoxy giet je er t langst van kan genieten.
      Wwl zorgen dat er geen lucht bij kan anders verkleurd ze te snel.

T gaat zeker geen kiloknaller zijn maar hou wel van dat ranke.

Goedenavond vrienden en vriendinnen van de kweek!!

ALAAAAAAAAFFFF!!!!!

Tijd voor de N13 Kush beoordeling!

Nou, hij is best goed

20220226_174333.jpg

​
    Dit is ie geworden, een wat fluffie ogende wiet. Heel open van structuur, je schrikt ervan hoeveel toppen er in een joint gaan. Dus ze oogt niet alleen; ze is ook fluffie.

Dat was eigenlijk de hele kweek al zo, ik heb haar geprobeerd vet te mesten maar ze reageerde er niet echt op.
    Voor een Sensi een niet zo bijzonder wietje! Ik heb nu een drietal soortjes gehad van Sensi die dit hadden, ze bleven enigszins fluffie. Geen ramp, maar ik heb liever de knuppelwiet van Barney's!
    (behalve in de nazomer, met de hoge lv dan is fluffie wel fijn!)
    Door twee keer te toppen hebben alle wiettoppen zowat dezelfde grootte gekregen, dat vindt ik erg fijn. Dat houden we erin

​
    20220226_174348.jpg
    De toppen zitten wel vol trichjes, een goede normale hoeveelheid zeg maar. Ze heeft een paarse tint over zich heen, en dan vooral de toppen die vol in het licht stonden. Het bekijken van trichjes op een paarse wiet is erg lastig heb ik gemerkt, ze had eigenlijk nog iets langer mogen staan kwa effect.
    Kan ook dat het gewoon een niet zo potent wietje is, ze is ruim over de aangegeven bloeitijd geoogst...

​ 20220226_174536.jpg
    Dit zijn dezelfde topjes als hierboven, schoongemaakt. Er zit redelijk wat tussenhaakjesafval aan en als ik zin heb verzamel ik dit voor olie ofzo. Als ik daar geen zin in heb rook ik het op

20220226_174530.jpg
    Tussenhaakjesafvaloogstpotje vol met tussenhaakjesafval, verzameld toen ik wel zin in had

De stoned is lekker, maar had best wat steviger gemogen
    Smaak valt wat tegen. Een te jong wietje, te kort gerijpt. Dat wordt vanzelf beter. Ze is goed te roken, maar je proeft gewoon dat er meer in zit
    Dat er meer inzit ruik je vooral! De geur was al erg goed tijdens de kweek, nu in de pot wordt die elke keer als ik een beetje wiet uit de pot haal weer lekkerder. Echt een kushgeurtje

Drie stonetjes. Ze is kwa uiterlijk en smaak tegenvallend, en ook de stoned kan beter. Maar totaal niet vervelend om te roken, die kan ik gemakkelijk weken achter elkaar roken als dat zou moeten. Met de Twilight van vorige oogst lukt me dat niet; daar ga je gewoon tegenop zien om daar wat van te roken op een gegeven moment. De N13 Kush rook ik nu al weer twee weekjes dagelijks, kan de Twilight de choco in

Roffelroffelde roffelderoffeltromtrom:

91 gram!!!

Das dan weer goed; streven is minstens 75 gram per dame, dan draai ik 1op1

20220226_174544.jpg

Op naar de volgende oogst!!!!

Grote Groeten!!!
    ​

Attached Files
    "Alles gaat goed, en anders doe ik wel alsof" - Takketoelli
    "Wat er ook gebeurt, altijd blijven lachen" - Bassie
    "Ajeto" - Buurman en Buurman

Comment

• Flip Hasjkip
      Flip Hasjkip commented
      Editing a comment
      Da’s dus een mooie voor buiten ! Laat m smaken Toelli !

• Takketoelli
      Takketoelli commented
      Editing a comment
      Bedankt allemaal!

Onder vetmesten versta ik gewoon de dosis voeding verhogen, wat inhoudt dat ik bloei van 4 naar 5ml, PK van 0,5 naar 0,75ml en een extra dosis Green Sensation geef. Ik zit nooit op de max kwa voeding, bij haar dus ff wel. Te laat misschien?

91 gram fluff is net zo zwaar als 91 gram knuppelwiet!
      Tis alleen kwa oog wat minder, hehehe

• KnetterMug
      KnetterMug commented
      Editing a comment
      Mooi rook opbrengst, weed=weed

Een zeer goede avond vrienden en vriendinnen van de kweek!!

Daar zijn we weer, dit keer met een tententussenstand
    Morgen geen tijd voor, ik ga oppe fietse. Effe een dag weg, het belooft een prachtige dag te worden!

VOORGROEIKASTJE
    20220226_203641.jpg
    Jawel, weer een nieuwe dame in wording in het kastje. Tis net een lopende band af en toe

20220226_203648.jpg
    Jack Herrer is nu vier weken oud. Ze is vier of vijf dagen geleden getopt en nu bijna klaar om de Tententuin in te gaan, nog een weekje. Zodra ze lst nodig heeft doe ik de dames altijd verpotten en zet ik ze ook direct op 12/12

20220226_203651.jpg
    Northern Light is een weekje jonger, drie weken dus. Ook zij is al getopt, best wel vroeg. Toppen doe ik als er genoeg nodes zijn, in mijn geval vind ik vijf of zes nodes genoeg. Dat ligt weer een beetje aan de hoogte, maar de bedoeling is om 4 zijtakken, dus twee nodes over te houden. Ik kan mij herinneren dat die flink de hoogte inschoot na omschakelen, dus ik hou haar wat klein nu

20220226_203654.jpg
    Master Kush, twee weken oud

20220226_203657.jpg
    Sensi Skunk, Twee dagen jong

Jack Herrer, Northern Light, Sensi Skunk...... ouwe school man

TENTENTUIN
    20220226_204418.jpg
    Hier is helemaal niks veranderd, op wat gegroei en gezwel na dan
    Allemaal kleurtjes!

BLUE SUNSET SHERBERT
    20220226_204425.jpg
    Waar blijven die ambertjes toch?? Bijna tien weken bloei nu, lang kan het niet meer duren!

20220226_204451.jpg
    Prachtige toppen, maar onder het bladerdek zijn ze net vijf weken oud lijkt wel. Ik ga toch eens experimenteren met wat bladsnoei

20220226_204443.jpg
    Mooie toppen, die door de lage lv (39%) een beetje verkleuren. Dat moet ook niet erger worden, dan gaat ze ook om

MIMOSA ORANGE PUNCH
    20220226_204527.jpg
    Staat nu een week op spoel, is nu negen weken aan net bloeien. Prachtige dame!

20220226_204543.jpg
    Knuppelwiet, klein beetje amber. Ik denk dat ik haar gelijk met de Sherbert kan oogsten

20220226_204548.jpg

BIG BUD
    20220226_204458.jpg
    Die heeft precies op het goeie moment Green Sensation gekregen; ineens beginnen overal nieuwe pistels te komen in de flink zwellende toppen!!

20220226_204506.jpg
    Belooft een dikke vette topoenzee te worden, ze ruikt ook al flink

20220226_204515.jpg

HET ZEVEN LITER TRIO
    20220226_204600.jpg

20220226_204611.jpg
    Nou, de twee Blue Sunset Sherberts zijn dochters van hun moeder! Dikke toppen vol trichjes! Alleen zijn de takken wat zwakker, dus ze zakken wat door. Verder hebben ze flink last van een Calcium tekort, maar daar maak ik mij niet zo druk om

20220226_204622.jpg
    De Afgan Skunk onder is ook begonnen met zwellen, gaat ineens hard. Drinkt ook best veel. Ze zijn bijna vijf weken in bloei nu, gaat snel!

HET ZEVEN LITER DUO
    20220226_204637.jpg
    De Bizkotti Mintz gaan verassend goed, dwz ondanks mijn handmatige watergift. Ik erger mij alleen dat ik aan de tijdklok van de lamp gebonden ben met voeden, dit zijn de laatste zonder blumats!

20220226_204646.jpg
    Ze staan vandaag precies vier weken in bloei, maar de topgroei is erg slecht. Dat komt door de handmatige watergift; alhoewel ik hetzelfde doseer per liter ontwikkelen ze zich veel slechter als de blumatdames. Lijkt echt op mijn eerste kweekjes, wel grappig

.... ....

20220226_204408.jpg

Ik moet dezer dagen gaan beslissen of ik nieuwe zaadjes zaai of dat ik de stekken van Jack Herrer neerzet op de plaats van de Zevenliter dames. Als ik voor zaadjes ga moet ik de stekken neerzetten op de plaats waar straks haar moeder komt te staan, dus dan moet ik ze lang in groei houden. Dat gaat weer nieuwe uitdagingen geven. Normaal zou ik altijd voor zaad gaan, maar ik heb die dure Jack gekocht met als doel om daar ook stekken van te zetten, elk zaadje drie dames....

Keuzeskeuzeskeuzes....

Grote Groeten!!!

Comment

• Monkey Man
      Monkey Man commented
      Editing a comment
      Lekker gevarieerd tuintje heb je daar man. Het ziet er mooi groen uit. Als jij stekken wilt maken en een moederplant laat groeien koop je dan express duurdere kwaliteit zaad?

• Takketoelli
      Takketoelli commented
      Editing a comment
      Nee, dat doe ik met alle dames, al is het maar om wat reserve te hebben staan. Voordat ze de tent ingaan op 12/12 haal ik de onderste scheuten eraf als stekken, de moeder bloei ik gewoon af als normaal. Dus Drie dames per zaadje. Op die manier is duur zaad wat goedkoper zeg maar, al helemaal bij de Jack Herrer.

• Monkey Man
      Monkey Man commented
      Editing a comment
      Takketoelli dat is ook een handige manier hoe jij het doet. Ik ga dit in me achterhoofd houden thnx 😁

De maestro at work

Bij Sensi hebben ze weer een kortingsactie, 35 % met code FAM35. Doe er je voordeel mee.

Een dag zonder wiet kent Flip niet.

Comment

• Takketoelli
      Takketoelli commented
      Editing a comment
      Ik zal eens kijken of we een lekker stukje kunnen gaan scoren!

Bedankt Flip

Dikke harde toppen weer!
    Horks Fototopic 2.0

Comment

• Hork
      Hork commented
      Editing a comment
      Ook al eens wat van gekweekt, maar Sensi is voor mij de Indica expert. Heb 5 Northern Light fem zaadjes die ik binnenkort ga uitproberen. Volgens Sensi hun beste paard op stal. Duur zeker!

• Takketoelli
      Takketoelli commented
      Editing a comment
      Die ben ik nu ook aan het kweken

• Hork
      Hork commented
      Editing a comment
      Leuk! Echt zo'n soort die je eens gekweekt mΓ³et hebben!

Nou, dat ziet er zekers goed uit, ben wel benieuwd naar die mooie MOP
    Geniet van het zonnetje op je fiets.

Comment

• Takketoelli
      Takketoelli commented
      Editing a comment
      Bedankt Old dawg!

Fijn zonnetje, fris windje! Zit weer lekker op de bank

• Hork
      Hork commented
      Editing a comment
      Ja perfect fietsweer en dan toch binnen zitten, hier idem.

Goedenmorgen!
    Of goedennacht, tis aar net hoe je het bekijkt

20220304_001714.jpg

MIMOSA ORANGE PUNCH!!

20220304_001741.jpg

Paars!!

20220304_001804.jpg

20220304_001815.jpg

Was super fijn om te knippen, uurtje, niet eens. Ruikt enorm sterk en omdat ik de naam weet meen ik sinaasappel te ruiken. Maar dat zou zo maar verbeelding kunnen zijn. Feit is dat er iets meer inzit als alleen 'wietlucht'

Dat is denk ik wel eens onsje, later meer!!

GROTE GROETEN!!!

Comment

• Takketoelli
      Takketoelli commented
      Editing a comment
      Hydrokorrels zijn veels te groot om mugjes tegen te houden, metselzand heb ik wel eens gezien. Maar daar komt weer weinig tot geen lucht door, en is niet wit.
      Dat grind schud ik na de oogst van de kluit af en is zo klaar ver hergebruik, ideaal

• Alzheimer
      Alzheimer commented
      Editing a comment
      ze glinstert je tegemoet. ik zie slaapmiddel

• KnetterMug
      KnetterMug commented
      Editing a comment
      Mooie knoppen laat ze smaken.

Goedenmorgen vrienden en vrienden van de kweek!

Knipknip nummer twee:

​ 20220304_210534.jpg
    De Sherbert dus, die schijnt te smaken naar een blauwe zonsondergang...

20220304_210512.jpg
    Zo zag ze eruit, maar alleen de bovenkant van de plant,.....

20220304_212940.jpg
    ..... rest an de toppen zijn nog groen en nog lang niet rijp. Deze dame doet mijn mening over fanleaves snoeien een beetje herzien; ze had echt wel baat gehad met wat meer licht onder. Ben wat te bang voor herma's misschien

20220304_232720.jpg
    Maar een mooi resultaat!

20220304_232748.jpg
    Mimosa Orange Punch en de Blue Sunset Sherbert samen aan het droogrek dat eerst voor de was was

20220304_232814.jpg
    De fluff van de fluff. Ziet eruit alsof ze nog vier weken bloei te gaan hebben, erg groot verschil. Ik ben wel benieuwd, waarschijnlijk een lekker ochtendwietje kwa stoned

GROTE GROETEN!!!
    ​​​​​​​

Comment

• kroket
      kroket commented
      Editing a comment
      Ziet er wel bijzonder uit zo, die verkleuring bovenin en normaal groen van onder

• KnetterMug
      KnetterMug commented
      Editing a comment
      Werkt perfect zo'n rek hehehhe

• Takketoelli
      Takketoelli commented
      Editing a comment
      Werkt fantastisch ja!

Dat zij toppen in identiteitscrisis. Proef je niks van.
    Fanleaves weghalen nooit zo'n fan van geweest. Die offeren zichzelf wel als de tijd rijp is en als ze er bijna afflikkeren is het vroeg zat.
    Ik blijf zweren bij lichtdruk door de hele typhuszooi naar beneden te forceren. 100 verschillende naampjes voor maar dat is de kern op een klein hok.

1000 wegen naar Rome en snoei is groei maar groei is niet altijd bloei.

T gaat om de kilo's want anders kom je nooit aan die Thcesla op Airborne kernenergie.
    Pas u aan aan de onaangepasten. Wees tolerant voor de intoleranten. Omarm hen die u afwijzen. Het systeem heeft gefaald.
    Het systeem betreurt dit ten zeerste.

Comment

• Takketoelli
      Takketoelli commented
      Editing a comment
      Ik denk ook dat het wel zal meevallen inderdaad, zijn allemaal milky bij nadere inspectie

Ik hou ook totaal niet van snoeien eerlijk gezegd. Sterker nog, ik raad het hier altijd af eigenlijk....

Lichtdruk?

• Eerstekamerlid
      Eerstekamerlid commented
      Editing a comment
      Zoveel mogelijk par op je toppen.
      Neemt exponentieel af met grotere lampafstamd en je tovertop laat prachtig de

gevolgen zien. In kleur.
      Snap al dat voorgroeien de hoogte in nooit. Laag houden die zooi en liever paar plantjes meer dan week voorgroeien.

Maar soit. Lekker boeien ook. Er moet alleen altijd wat te janken zijn.

Goednmorgen vrienden en vriendinnen van de kweek!!

Bizar, ik liep net naar onder om het oud papier buiten te zetten, is dat al opgehaald. Blijkt het alweer zondag te zijn....
    Voordeel is wel dat het weekend weer bijna om is, maar hoogste tijd voor een tussentijdse stand dus

VOORGROEIKASTJE
    20220306_073052.jpg
    In het kastje is het weer een stukje rustiger geworden, de Jack Herrer en de Northern Light zijn gepromoveerd naar de Tententuin. De twee stekjes zijn dochters van de Jack, van de rest heb ik geen stekken genomen dit keer

20220306_073103.jpg
    De Master Kush is gisteren getopt

20220306_073057.jpg
    De Sensi Skunk heeft een wat mindere start, er zitten wat strepen op de licht gekreukte blaadjes. Dit heb ik vaker gezien, is niet zo spannend. Daar groeien ze uiteindelijk gewoon overheen, alleen duurt het allemaal wat langer. Reden zou de te natte grond kunnen zijn, ik was een beetje uitgeschoten met voorbewateren

20220306_073112.jpg
    Twee Jackstekken dus, links gaat nu al wat beter als rechts

TENTENTUIN
    20220306_073311.jpg
    Hier is ook veel gebeurd de laatste week, de Blue Sunset Sherbert en de Mimosa Orange Punch zijn geoogst en hangen op dit moment te drogen in de badkamer.
    Jack Herrer en Northern Light zijn er bij gezet, en de LST is begonnen. Lampen staan nu op 50% om de nieuwkomers niet te hard te laten schrikken, wordt binnen een paar dagen weer opgeschroefd... mooi man

JACK HERRER
    20220306_073333.jpg
    Staat nu drie dagen op 12/12 in de Tententuin, gisteren eerste lst gekregen. Wachten op de bloei

NORTHERN LIGHT
    20220306_073339.jpg
    Staat sinds gisteren in de Tententuin, en moet er nog van bijkomen allemaal. Is een weekje jonger als de Jack, maar groeit een stuk harder. Die komen uiteindelijk wel gelijk

BIG BUD
    20220306_073345.jpg
    Is flink aan het ontploffen sinds ik de Green Sensation doseer, wordt weer een topper zo te zien! Morgen staat ze zeven weken in bloei, boer zegt 7-8. Ik geef haar nu nog een weekje voeding en dan kan ze alweer op spoelen

20220306_073350.jpg
    Toppen zijn mooi aan het verkleuren, veel trichjes...

20220306_073356.jpg

HET ZEVEN LITER TRIO

20220306_073413.jpg
    Onder de Afghan Skunk, boven de beide Blue Sunset Sherbert stekken. Ze zijn net de vijf weken bloei gepasseerd, volgende watergift krijgen ze wat Green Sensation

20220306_073423.jpg
    Afghan Skunk top, begint er heerlijk uit te zien!

20220306_073428.jpg
    Idem voor de Sherberts, alleen in het kwadraat! Ben benieuwd of bij deze stekken de toppen ook zo verkleuren als hun moeder, waarvan alleen de bovenkant van de toppen echt volgroeid zijn

HET ZEVEN LITER DUO
    20220306_073435.jpg
    De beide Bizkotti Mintz lijken stil te staan nu. Krijgen handmatig voeding, en dat betekent bij Takketoelli altijd voedingsperikelen. Er is eigenlijk niks te zien aan de dames maar het klopt natuurlijk niet dat ze er al zowat klaar voor is met die kleine toppies
    Sinds ik blumats gebruik heb ik ook nauwelijks nog voedingsperikelen, en ik heb nu dan ook besloten om nooit meer zonder te kweken! Maar dat heb ik vast al eens eerder geschreven....

20220306_073441.jpg
    Misschien maakt ze het wel goed in smaak, wie weet

.... ....

Zijn dus weer wat drukkere weken voorlopig. Beetje lst bij de nieuwe lichting, wachten op oogst Big Bud, Master Kush binnenkort verpotten....
    Erg leuk om met elk stadia van de kweek tegelijk bezig te zijn!!
    Deze week kan ik de Mimosa gaan proeven, gaaaaaaaaafff

GROTE GROETEN!!

Attached Files

Comment

• kroket
      kroket commented
      Editing a comment
      Weer een heel ander aanzicht in de tententuin

Dus jij liep van de trap met papier dat al was opgehaald? Dan gaat de tijd wel erg snel zeg!

Toppie toppen, gaat lekker daar in je tententuin!
    Horks Fototopic 2.0

Comment

• Takketoelli
      Takketoelli commented
      Editing a comment
      Whahaha, stond ik daar met lege handen

Ik heb net nieuwe meubels gehaald, enorm veel karton ook nog. Tja

• Hork
      Hork commented
      Editing a comment
      Nou gelukkig was het al opgehaald voordat jij er de trap me af kwam!

Ik zat net klaar om te werken voor de pc, bleek het pas zondag te zijn :p

Je bent weer druk in de weer geweest de laatste dagen met prachtige resultaten.

Die verkleuring heb ik ook vaak gehad, bovenop paars, onder groen. Is dat een led dingetje ? Ben het bij hps nog niet tegen gekomen..

Geniet nog van de zondag, vergeet niet ook wat rust te nemen.
    Een dag zonder wiet kent Flip niet.

Comment

• Hork
      Hork commented
      Editing a comment
      Jouw maat treft het maar met zo'n maat. Zit er aan te denken mijn vriendin dezelfde cursus aan te bieden maar wat als de vriendschap stukloopt denk ik dan paranoia van de sativa. Zodoende is het er (nog) niet van gekomen. Maar samen een tent opzetten met haar lijkt me wel leuk!

• Takketoelli
      Takketoelli commented
      Editing a comment
      Hij en zijn vriendin zijn de enigste die weten dat ik kweek. Die twee vertrouw ik alles toe. Door ziekte weet je ook direct wie je echte vrienden zijn.

• Hork
      Hork commented
      Editing a comment
      Een echte maat zal je prijzen voor zo'n fantastische cursus! Bij de LOI worden ze niet gegeven!

Deze verkleuring kwam door hps met cooltube, dus dicht bij de top.
    Speedy chile was dit.
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.

Comment

• Takketoelli
      Takketoelli commented
      Editing a comment
      Yup, gewoon raam dichthouden

• Takketoelli
      Takketoelli commented
      Editing a comment
      Niet zo extreem als bij mij. Ik ben benieuwd wat de stekken gaan doen!

• Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      Ja, maar het komt niet door lichtgebrek.

Zo, de eerst smaaktest is aanstaande!!

Een klein fluff topje is al droog door die heerlijke zon van de laatste dagen

20220309_162756.jpg

Comment

• Wesley pipes
      Wesley pipes commented
      Editing a comment
      Coole foto! Ziet er inderdaad lekker uit !

• Takketoelli
      Takketoelli commented
      Editing a comment
      Smaakverslag komt eraan!

Die kat is verzot op verse wietblaadjes. Als ik doe toppen krijgt ie er altijd eentje. Je zou zggen dat het niks kan doen, maar dan ligt ie erbij als mijn profielfoto...
      Zal toch wel iets doen!

• Wesley pipes
      Wesley pipes commented
      Editing a comment
      Lol! Wat een leven high worden samen met baasje, munchiez, wat eten , paar streeltjes krijgen en dan nog een tukje doen

ICE HASH BABY

DU DUDUDU DU DUDU DU

20220310_132448.jpg

Comment

• Takketoelli
      Takketoelli commented
      Editing a comment
      Dit is gemaakt van mijn Super Skunk afval. Zat bomvol trichjes, was niet zoveel. Al het tussenhaakjesafval van één plant

• Hork
      Hork commented
      Editing a comment
      Een kolereklus om te maken maar o zo lekker! Bij mij was het de laatste paar keer nogal groen helaas.

• Takketoelli
      Takketoelli commented
      Editing a comment
      Tijd om de zak te verwisselen. Ik heb nu niks anders gedaan als vorige keren, en ik merk dat hoe ouder de zak (of niet goed genoeg schoongespoeld), des te groener de hash. Op een gegeven moment gaan de porien dicht zitten en spoelt het groen iet meer weg.

Dit is van een nieuwe zak
Bezig...
X