Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

☆ Takketoellies Tententuin ☆ Sensi en Barney ☆ 3 ronden - 1 tent!!

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Goedemorgen vrienden en vriendinnen van de kweek!

Smaaktest!!

​
    Ondertussen is de Mimosa Orange Punch geoogst, gedroogd, gepot en geproefd!

​ 20220310_181021.jpg
    Het is een bijzonder wietje. Paarse wiet is sowieso al bijzonder in huize Takketoelli, ondanks dat het mijn favoriete kleur is. Het is een knuppelwietje geworden, bomvol trichjes en ze plakt als de neten!

​
    Elk topje is paars, van fluff tot knuppel. Wel zijn de toppen die wat minder licht gekregen hebben wat meer roze. Ook mooi. Trouwens, echt fluff zat er niet aan, wel kleine topjes. Zelfs de kleine laagste topjes zijn hard!

20220310_181030.jpg
    Dit zijn wat topjes die nog niet zijn schoongemaakt. Er zit veel tussenhaakjesafval aan, Icehash! Olie!

Het eerste wat opvalt aan deze wiet is de geur. Die is echt sterk, niet normaal
    Ik kan het niet echt thuisbrengen, maar verdomd; er zit een sinaasappel iets in! Niet echt pure sinaasappel, ook geen citroen of mandarijn... laten we het citrus noemen. Ik twijfelde nog eerst, maar het is er echt.
    De wiet plakt enorm, en laat zich daardoor lastig verkruimelen. Er blijft erg veel aan de vingertjes plakken

​
    De eerste joint was erg apart. Ik vond het vreemd smaken eerlijk gezegd; wel naar wiet maar er was iets vreemds. Wel enorm stoned. Tweede joint was al veel lekkerder

20220310_181051.jpg
    De derde joint wist ik het: Sinaasappel!!
    Deze wiet smaakt gewoon naar sinaasappel, en dat is dat vreemde smaakje! Hoe meer je rookt, des te lekkerder die wordt. Dus ik blow mij een ongeluk

Net Parodontax, die is ook de eerste keer poetsen niet lekker maar je tanden worden er wel goed schoon van, deze wiet is de eerste keer niet zo lekker maar je wordt er wel erg goed stoned van

20220310_181259.jpg
    Zonder tussenhaakjesafval, erg mooi wietje!!

Dit is echt bijzonder; van alle wietsoorten met een vruchtensmaakje die ik in de Tententuin heb gehad is dit pas de tweede waarbij de naam klopt zeg maar. Eerste was Amnesia Lemonator van Huismerk en nu dus de Mimosa Orange Punch
    ​

20220310_181313.jpg
    Effect is echt zwaar, je voelt dat de oogjes wat dicht gaan zitten. Een heftige stoned, heerlijk.
    En als je gaat vrijen dan blijf je glijen, zoals Def P dat ooit zong

Vier stonetjes!

Super wietje beter dan gemiddeld, iets minder dan perfect

Enne....
    Roffeldetromgeroffeldetromtromtrom:
    97 gram!!

Erg mooi resultaat, hier ga ik wel een tijdje van genieten. Als ze wat langer ligt zal de geur alleen maar toenemen. Komende tijd rook ik alleen de kleinere topjes, rest mag rijpen

Nou, ik draai er weer eentje!

Grote Groeten!!
    "Alles gaat goed, en anders doe ik wel alsof" - Takketoelli
    "Wat er ook gebeurt, altijd blijven lachen" - Bassie
    "Ajeto" - Buurman en Buurman

Comment

• Corleone1933
      Corleone1933 commented
      Editing a comment
      Ziet er heerlijk uit, geniet ervan

• KnetterMug
      KnetterMug commented
      Editing a comment
      Lekr afwisselende soortjes, goed verwoord ook. Ga die ook x bestellen die huismerk AM. laat het je smaake, ouwe glijerπŸ€ͺ

• rookpuur
      rookpuur commented
      Editing a comment
      Ooit wat wiet gekregen die ook duidelijk een sinaasappel smaak had. Dit was sugar black rose auto van delicous seeds. Ik vond dit heerlijke wiet

Goedenmorgen,

Ik had het net over aquariumgrint als bodembedekker, ik wil ff laten zien hoe fijn dat spul is. Sinds ik dit gebruik heb ik geen enkel beestje meer gezien in de Tententuin, helemaal NIKS.
    Alle beestjes die ook een larvestadium hebben hou je hiermee tegen. In mijn Tententuin heeft zoiets altijd de voorkeur boven neem of korrels of kaneel of aaltjes of al het andere eigenlijk.
    Er wordt sowieso NOOIT gespoten in mijn Tententuin

20220311_111539.jpg
    Na de kweek laat ik de grond een beetje indrogen waarna ik het droge grint gewoon kan overschudden naar een onderzetter in dit geval

20220311_111544.jpg
    Dit is wat er achterblijft; vastgegrepen door de wortels. Die groeien dus echt door de hele inhoud van de pot, ook de toplaag. Weer een voordeel.
    Dit is dus het enigste afval

20220311_111550.jpg
    Dit is direct klaar voor hergebruik. Geen viezigheid, geen algen, niks!
    Alleen een paar korreltjes potgrond en misschien wat verdroogde bladresten.

Ideaal!! Vooral als je ook blumats gebruikt, want dan heb je veel last of veel meer kans op varenrouwmugjes. Wel voorzichtig zijn met handmatige watergift, je spoelt het grint weg als je niet oplet

Weerkaatst het licht ook nog eens goed! Weer een voordeel

Wat mij doet bedenken: waarom zijn er geen witte potten??!?!

Comment

• Takketoelli
      Takketoelli commented
      Editing a comment
      Effe voor 90 euro potten halen

• Remco
      Remco commented
      Editing a comment
      Ben deze al tegen gekomen , maar die zijn te groot voor in mijne Bonanza kast

• Takketoelli
      Takketoelli commented
      Editing a comment
      Hebben ook dikke wanden, zal toch iets met licht zijn. En dat met onze lampen.....

Goedenmiddag!!

Smaaktest!!

De Blue Sunset Sherbert is ondertussen ook alweer droog. Iets tΓ© droog, het gaat erg hard als het buiten 30% lv is... ik dacht dat het nog wel een dagje kon, maar ik zit bij de fluff op 45%, en de top toppen op 55%. Dus alleen de fluff is echt te droog, de rest kan nog net.

20220313_124627.jpg
    De wiet heeft een lekkere sterke wietgeur. Dat klinkt logisch, maar dat is het tegenwoordig echt niet meer met al die vruchtsmaakjes. Deze wiet doet mij echt denken aan een Super Skunk, en daar hou ik echt van

20220313_124633.jpg
    Er zat flink wat fluff aan de plant, maar deze is prima te roken met een lekkere lichte stoned. Alle trichjes zijn melkie, geen amber te zien.
    Ik rook altijd de fluff het eerst, dit is een erg fijn overdagwietje, vooral kwa smaak!
    Net als de geur doet de smaak mij sterk denken aan een super skunk, een erg lekkere wietsmaak! Lekkerder als de Mimosa met haar sinaasappel!

20220313_124406.jpg
    De beste toppen bewaar ik als laatst en zitten ook in aparte potten. Alle bovenste toppen zijn verkleurt, ik denk dat die wat uitgedroogd zijn door te sterk licht en veels te lage lv.
    Maar die zijn nog lekkerder dan de fluff, en ook een stuk potenter!

20220313_124424.jpg
    Hier kan ik veel amber in zien zitten, er zitten sowieso veel trichjes op. Al met al een erg fijn wietje!

Drie stonetjes, dankzij de hoeveelheid fluff. Het is gewoon een erg lekker wietje, alleen jammer dat ze niet iets potenter is. Deze rook je vooral voor de smaak, en een lekkere stoned. Geen bankplakker. Opbrengst had ook wel wat meer gemogen, maar ze is ook lichter omdat ze te droog is

Roffeldetrom:

76 gram. Dat is net genoeg voor een 1op1 oogst, dus ok

20220313_124436.jpg
    Potje fluff

20220313_115629.jpg

Zo, nu snel de zon in

Comment

• Takketoelli
      Takketoelli commented
      Editing a comment
      Dat gaat lukken Corleone, bedankt!

• Kunichika
      Kunichika commented
      Editing a comment
      Lekker hoor, wat bedoel je precies met 1 op 1

• Takketoelli
      Takketoelli commented
      Editing a comment
      1 gram per watt. Met hps lastig, met led goed haalbaar. Ik heb 450 watt, met 6 planten moet ik dus 75 gram per plant hebben. Daar zit ik altijd boven, das extra. Ik heb uitgerekend hoeveel ik blow en daar de lamp op gehaald zodat ik met 1op1 goed kan rondkomen

Mooie toppen hoor, ook een paar paarse zo te zien!

Veel plezier gewenst!
    Horks Fototopic 2.0

Comment

• Takketoelli
      Takketoelli commented
      Editing a comment
      De top van de toppen zijn wat roze/bruin ja, die zijn ook goed potent

Bedankt!

Goedenavond vrienden en vriendinnen van de kweek!!

Nog ff en de week begint weer! Weekbegind
    Er is vanalles gaande in de kweekkamer, laten we maar direct beginnen

VOORGROEIKASTJE
    20220313_205032.jpg
    Druk hier.
    Er zijn wat stekken bijgekomen, en ook nog twee nieuwgezaaide. Al is er eentje nog niet opgekomen...

20220313_205043.jpg
    De Sensi Skunk is begonnen aan de groeispurt. Ze is nu 2 weken oud, nieuw blad is weer mooi en gezond

20220313_205047.jpg
    De Master Kush is bijna klaar om verpot te worden, volgende week staat ze in de Tententuin

20220313_205100.jpg
    Er staan nu 4 stekjes. De achterste twee zijn Master Kush, voorste Jack Herrer. De beide Jacks hebben het moeilijk, ze zijn wat verbrand en wat bleekjes. Is sowieso een lastige dame, waarover later meer....

Ik heb toch twee nieuwe zaadjes gezet; een Afghan Skunk en een Jack Herrer

20220313_205050.jpg
    De Afghan Skunk is gisteren opgekomen.....

20220313_205130.jpg
    ...... van de Jack Herrer nog geen teken van leven. Afwachten

TENTENTUIN

20220313_210135.jpg
    Weer een weekje verder. Terwijl de ene dame bijna begint te bloeien, is de ander bijna uitgebloeid

JACK HERRER
    20220313_210215.jpg
    Nou, ze begint nu al kapsones te krijgen. Ze is duidelijk sativa dominant, en ik heb altijd moeite om sativadiva's gezond te houden. Om de zoveel tijd probeer ik het weer, maar ik blijf issues houden. Ze staat nu net pas een kleine twee weken op 12/12 en er is duidelijk een verkleuring in de bladeren, wat gele puntjes... dat wil dus zeggen dat de voeding van de lightmix te weinig is??!?
    Of ze heeft last van de lamphitte /sterkte, of nu al een calmag dingetje. Ik heb in ieder geval besloten om te beginnen met calmag

20220313_210220.jpg
    Dit is ook erg apart, maar dat trekt denk ik wel bij. Ik zal wel te hard getraind hebben

NORTHERN LIGHT
    20220313_210211.jpg
    Gaat super, zoals het moet zeg maar. Volop in training en ze groeit erg hard! Geen kapsones, tis een indica

20220313_210204.jpg
    Hier zie je duidelijk het verschil; indica onder, sativadiva boven

BIG BUD
    20220313_210229.jpg
    Ze heeft vandaag haar laatste vaatje voeding gekregen, daarna gaat ze op spoelen. Staat nu acht weken in bloei, wat ook de aangegeven bloeitijd is van de boer. Bijna altijd is dat het moment van spoelen, ook nu dus. Er is nog geen amber trichje te zien, ze moet nog zeker twee weken

20220313_210239.jpg
    Ze begint erg te zwellen nu en de toppen hebben een mooie paarse tint. Veel kanoblad door erg lage lv, maar dat is nu niet zo spannend meer

20220313_210249.jpg

HET ZEVEN LITER TRIO
    20220313_210258.jpg
    Onder de Afghan Skunk, boven de twee Blue Sunset Sherberts. Ze staan nu bijna zeven weken in bloei.

20220313_210321.jpg
    De Afghan Skunk mag nog een paar weekjes.....

20220313_210327.jpg
    .....de Blue Sunset Sherbert is eerder klaar

HET ZEVEN LITER DUO
    20220313_210346.jpg
    De beide Bizkotti Mintz staan echt stil, geen vooruitgang te zien eigenlijk. Ik verwacht hier ook verder niet veel meer van. Wordt een heel magere oogst

20220313_210357.jpg
    Misschien maken ze het goed kwa kwaliteit

20220313_210150.jpg

.... ....

Volgende week dus de Master Kush verpotten, beetje trainen.... ik hoop dat de Jack een beetje bij gaat trekken!!
    Verder is het alleen de vaatjes gevuld houden

20220313_210414.jpg
    Wat een kleurtjes allemaal he?

GroteGroeten!!!

Comment

• kelderkastje
      kelderkastje commented
      Editing a comment
      Genetica is het belangrijkste, samen met je lamp. Barneys en Sensi zijn erg goed meestal. Maar je hebt ook andere excellente zaadmakers. Ripper, Sweet Seeds, Zamnesia, Greenhouse, Sannie, ...

Je steekt veel centen, tijd en energie in je kweekje, dan moet je niet op en paar euro zien bij het begin van alles. Zaad.

Vind ik toch.

• Takketoelli
      Takketoelli commented
      Editing a comment
      Barney is de enigste die altijd goed is, maar iedereen heeft zijn voorkeur he

Ik heb zon 30 boeren uitgeprobeerd volgens mij, maar vaak als er eentje niet zo goed was niet meer verder geprobeerd. Dus echt representatief is het niet nee.

Maar ook een 20tal barneys gehad schat ik, allemaal top. En inderdaad niet bezuinigen op zaad.

• Monkey Man
      Monkey Man commented
      Editing a comment
      Okee barney dus volgende run moet een sog 4x4 worden dus wil een goeie moeder plant. Dacht purple punch of dos si dos 33 om stekken te maken.

Goedenavond vrienden en vriendinnen van de kweek!

​

Zaterdag verslagdag. Ook zo aan het genieten van het weer?? Ik heb wel zin in de lente; vanmiddag mijn balkon lenteklaar gemaakt. Morgen tijd voor de eerste bbq denk ik

VOORGROEIKASTJE

​ 20220319_204619.jpg
    De Master Kush heeft het kastje verlaten. Er is verder niks bijgekomen

​ 20220319_205137.jpg
    Ook nog geen Jack Herrer gvd, die zit al een week onder zand...
    Tis wat met die Jack. Sativadiva pur sang, start al met het zaad...

​ 20220319_204849.jpg
    Effetjes opgegraven, zaadje ligt erbij alsof het nog gewoon in de verpakking zit. Tja, de pot staat niet in de weg; beetje sproeien en streng toespreken dus

20220319_204638.jpg
    De stekken gaan prima. Voor de Jack Herrer, achter de Master Kush
    De beide Jacks gaan prima, en die krijgen ineens meer waarde nu het zaadje kapsones heeft. De rechter gaat echt goed!
    ​
    20220319_205141.jpg
    De Sensi Skunk is gisteren getopt, die kan over twee weekjes wel de tent in. Of later, ligt eraan wat de Big Bud van plan is. Ze drinkt een goeie

20220319_204718.jpg
    Dit is een nieuwe Afghan Skunk, weekje oud

TENTENTUIN
    ​ 20220319_205334.jpg
    Alle plaatsen zijn weer gevuld! Dat is mooi, nu verspil ik geen licht meer zeg maar

NORTHERN LIGHT
    20220319_205406.jpg
    Gaat erg goed, de lst is bijna klaar. Alle vier de hoofdtoppen zijn eergisteren getopt, het is nu wachten op de bloei. Die kan nu elk moment beginnen

JACK HERRER
    20220319_205455.jpg
    Is ondertussen ook getopt. Blijft Sativadivagedrag vertonen. Hou ik niet van. Takketoelli ook niet

20220319_205514.jpg
    Toch vreemd dat ze gele punten heeft: enigste voeding die ze gehad heeft is wat in de lightmix zit
    De stekken staan in dezelfde grond en gaan goed....

Och ja

BIG BUD
    20220319_205540.jpg​
    Staat nu op spoelen. Volgens de boer is ze klaar. Takketoelli zegt nog twee weken. Er is nog geen amber trichoompje te vinden

20220319_205556.jpg
    Mooie wat donker getinte toppen vol trichjes!! Hier en daar een nieuw pisteltje

20220319_205549.jpg

MASTER KUSH
    image_436461.jpg Staat nu twee dagen in de Tententuin, training is begonnen

HET ZEVEN LITER TRIO
    20220319_205634.jpg
    Ze staan nu bijna acht weken in de bloei. Ik heb besloten nog één volle emmer met voeding te geven, daarna gaan ze op spoelen

20220319_205640.jpg
    De Afghan Skunk is erg mooie toppen aan het maken, en is ook flink aan het zwellen. Die krijgt dus ook nog wat green sensation

20220319_205701.jpg
    Skunk!

20220319_205651.jpg
    Mooi man

20220319_205713.jpg
    De beide Blue Sunset Sherberts gaan wat eerder op spoelen, daar zit ook geen fatsoenlijk blad meer aan. Ze ziet er klaar voor de oogst uit, maar er zit nog geen amber trichje aan. Nog een weekje of twee schat ik, Takketoelli knikt bevestigend

20220319_205722.jpg

HET ZEVEN LITER DUO
    20220319_205733.jpg
    De beide Bizkotti Mintz staan al twee weken stil. Daar gaat ook geen verandering meer in komen

20220319_205817.jpg
    Ze zou over drie weekjes klaar moeten zijn, we zullen zien

20220319_205752.jpg

.... .... .... ....

Wachten op amber dus. Vaatjes vullen en een beetje trainen. Hopen dat dat Jack zaadje wat gaat doen. Geurtjes snuiven

20220319_205828.jpg

20220319_205842.jpg
    Mooi man

20220315_194740.jpg

​​​​​​​

GROTE GROETEN!!
    Last edited by Takketoelli; 19 March 2022, 23:18. Reden: Master Kush vergeten!!

Comment

• Flip Hasjkip
      Flip Hasjkip commented
      Editing a comment
      BBQ Wordt m niet vandaag, hier is het niet zo'n denderend weer. Je tententuin compenseert dat weer ruimschoots, dat gaat prima !

Wat een eigenwijze die jack, ik ben benieuwd waar dat op uitdraait. Heb m ook op mijn wenslijstje staan, wil wel eens kijken waar de fuzz about is.

• Old dawg
      Old dawg commented
      Editing a comment
      Mooi man, een genot om naar te kijken, bedankt voor de pics, nog een fijne dag, groeten, en aai over de bolletje van je kat

• Takketoelli
      Takketoelli commented
      Editing a comment
      Bedankt samen!

Ziet er goed uit in die tententuin van je, gelukkig heb je een tijger die de boel bewaakt! En het stekken gaat je goed af zeg, Takketoelli's stekkentuin is een feit! En ja, met al die mooie indicasoortje gaat mijn ondeugende stekkenhart sneller kloppen! Dan mijmer ik even over de goeie oude tijd toen stekken nog legaal waren en vanaf de boot verkocht werden.
    Horks Fototopic 2.0

Comment

• Hork
      Hork commented
      Editing a comment
      Ze piste het vuur van de hel uit met haar gezeik.

• Remco
      Remco commented
      Editing a comment

• KnetterMug
      KnetterMug commented
      Editing a comment
      Whahahha

Goedenavond beste vrienden en vriendinnen van de kweek!!

Tis intussen weer tijd voor een tussentijdse tussenstand. Dus

VOORGROEIKASTJE
    20220326_205410.jpg
    Het is weer iets drukker in het kastje; er zijn wat stekjes bijgekomen en er is wat verpot

20220326_205448.jpg
    Achteraan twee Master Kush, midden een Jack Herrer en vooraan twee net gestekte Sensi Skunks. De Skunks moeten nog aanslaan en hebben nog een bekertje erover staan

20220326_205505.jpg
    De Sensi Skunk is bijna klaar om de Tententuin in te gaan, alleen is daar nog geen plaats. Dus ik verwacht dat ik ze al in deze pot moet gaan Lage Stress Trainen. Ze krijgt ook al voeding aangezien de onderste blaadjes aan het vergelen zijn

20220326_205529.jpg
    De Afghan Skunk begint nu eindelijk wat te groeien. Ze staat wat te nat, vandaar de langzamere groei

20220326_205509.jpg
    Dit is een Jack Herrer stek, drie dagen geleden verpot. Ik heb haar wat nodes begraven. De bedoeling is om de Afghan Skunk en de Jack een beetje gelijk te krijgen/houden; zaad/stek, jong/oud, sativa/indica... dat wordt een leuke uitdaging!

TENTENTUIN
    20220326_205825.jpg
    In de Tententuin is het nog steeds wachten op de amber trichjes, terwijl de nieuwe lichting net begonnen is met bloeien. Veel mooie kleurtjes, van groen tot bruin, van vers tot verdort

NORTHERN LIGHT
    20220326_205838.jpg
    Staat sinds gisteren in bloei. Verder helemaal niks op aan te merken, groeit zoals een Indica; geen issues en erg makkelijk te trainen. Start bloei is ook start voeding; 4ml bloeivoeding, 1ml PK, 3 druppels CaMg per liter. Vorige ronde voegde ik 0.5ml PK toe, dus nu verdubbel ik de dosering. Dat is nog steeds de helft van wat Plagron aangeeft; die zeggen 2ml per liter

20220326_205853.jpg

JACK HERRER
    20220326_205908.jpg
    Staat bijna in bloei. Overduidelijk Sativadiva, wat wil zeggen dat ze nog minstens 10 weken bloei te gaan heeft. Dat gaat zekers de nodige problemen geven, aangezien ze die nu al een beetje heeft. Dat mag de pret niet bederven, Takketoelli en ik gaan ervoor! Die Sativavloek moet eens over zijn!!
    Ik ben bij haar ook al begonnen met voeden, we zullen zien waar het schip gaat stranden

20220326_205921.jpg
    Duidelijke Sativa bloei

MASTER KUSH
    20220326_210001.jpg
    De Master Kush wordt deze week voor de tweede keer getopt. De tweede top doe ik altijd in week twee 12/12

BIG BUD
    20220326_210006.jpg
    Is al bijna twee weken over de zaadboerdatum. Toch is er nauwelijks amber (), afwachten dus

20220326_210013.jpg
    Mooie uniforme toppen met een lekker geurtje

HET ZEVEN LITER TRIO
    20220326_210023.jpg
    De Afghan Skunk onder, de rest Blue Sunset Sherbert. De Skunk heeft gisteren haar laatste voeding gekregen, dus nu staat het hele trio op spoelen. Wachten op amber maar weer.....

20220326_210038.jpg
    Afghan Skunk

20220326_210116.jpg
    Blue Sunset Sherbert

HET ZEVEN LITER DUO
    20220326_210125.jpg
    De beide Bizkotti Mintz krijgen nog een klein weekje voeding, dan zet ik ze ook op spoelen. Ze doen toch helemaal niks meer, en gek genoeg zie ik bij deze dames wel al wat amber

20220326_210137.jpg

.... .... .... .... .... ....

20220326_210207.jpg

Het is nu vooral wachten op amber, vooral de Big Bud moet opschieten. De Sensi Skunk staat te popelen om haar plaats in te nemen. Op de plaats van de Zeven Liter dames komt de Jack Herrer stek (eerste stek in 11 liter) en de Afghan Skunk. Wordt leuk om die een beetje gelijk te krijgen!

Wat ik met de rest van de stekken ga doen weet ik ook nog niet

Grote Groeten!!

Comment

• Remco
      Remco commented
      Editing a comment
      goe bezig , heel netjes zo, da zien we graag

• Takketoelli
      Takketoelli commented
      Editing a comment
      Bedankt Remco-bro!

Ziet er goed uit allemaal, ook mooi hoe je de planten in verschillende stadia van de bloei hebt. Genoeg afwisseling!
    Horks Fototopic 2.0

Comment

• Takketoelli
      Takketoelli commented
      Editing a comment
      Is erg leuk kweken zo ja

Bedankt!

Wow die toppen echt wat mooi met dat zwart blad πŸ˜€

Eerste keer FEMS onder LED
    Indica Medisch rondje van Barneys

Comment

• Takketoelli
      Takketoelli commented
      Editing a comment
      De donkerste dame die ik ooit in de tent heb gehad!

Bedankt!

Goedemorgen vrienden en vriendinnen van de kweek!

Zondag, en zo te zien klopt dat wel. Ik zie geen wolkje aan de lucht, ook figuurlijk niet
    Mooi man

VOORGROEIKASTJE
    20220402_204255.jpg
    De Sensi Skunk heeft het kastje verlaten, voor de rest gebeurt er weinig, op groeien na

20220402_204311.jpg
    Boven twee Master Kush, midden een Jack Herrer en vooraan twee Sensi Skunk

20220402_204322.jpg
    Deze twee worden de nieuwe lichting, een Jack Herrer stek en een Afghan Skunk. De Skunk (rechts) begint nu aan haar groeispurt

TENTENTUIN
    20220402_233856.jpg
    Stuk groener ineens
    De Big Bud en de twee Blue Sunset Sherbert stekken hebben de Tententuin verlaten, en de Sensi Skunk is erbij gezet

NORTHERN LIGHT
    20220402_233934.jpg
    Staat een weekje in bloei nu

20220402_233939.jpg
    Toppen beginnen al goed te ontwikkelen

JACK HERRER
    20220402_233944.jpg
    Is nu ook aan het bloeien, maar wat minder enthousiast als de Northern Light. Ze heeft ook een veel langere bloeitijd en is Sativadiva

20220402_233952.jpg
    Je ziet dat de toppen zich anders ontwikkelen als een Indica

Ze krijgt wat extra N deze week

MASTER KUSH
    20220402_234005.jpg
    Ook de Master Kush staat nu in bloei, en ze gedraagd zich als een echte Kush. Stugge takken die dicht langs de plant omhoog groeien. Ik heb haar om die reden wat ontbladerd en gedieft om haar straks wat meer lucht te gunnen

20220402_234015.jpg​

SENSI SKUNK
    20220402_233958.jpg
    Staat sinds eergisteren in de Tententuin. Een hele open structuur, ik denk door het langere voorgroeien in het kastje. Ze werd ook al getraind in het kastje, wat ik normaal nooit doe. Maar er was nog geen plaats voor haar dus..

AFGHAN SKUNK
    20220402_234023.jpg
    De laatste van het Zeven Liter Trio. Ik denk nog een weekje, dan gaat ook zij geoogst worden

20220402_234032.jpg
    Mooie dikke Skunktoppen vol vossestaartjes, en nauwelijks fluff aan deze dame. Ze was ooit begonnen als "frommelwiet", nu is ze een vette Skunk

HET ZEVEN LITER DUO
    20220402_234041.jpg
    De beide Bizkotti Mintz hebben nu wat meer ruimte gekregen. Lange slanke dames met mooie paarse topjes

20220402_234047.jpg
    Veel gaat er niet afkomen, maar het zijn erg mooie compacte toppen bomvol trichjes. Als ze een beetje lijkt op de Mimosa Orange Punch gaat het een erg fijn wietje worden

20220402_233915.jpg

.... .... .... .... .... .... ....

20220402_233929.jpg

De grote oogst is dus eindelijk begonnen. Gisteren de Blue Sunset Sherberts geknipt, vanavond de Big Bud
    Daarna zullen de Bizkotti Mintz al snel volgen. Dan is het wachten op de nieuwe lichting

​​​​​​​
    Grote Groeten!!

Comment

• Wesley pipes
      Wesley pipes commented
      Editing a comment
      Knip ze ! Ziet r lekker uit!

• Hork
      Hork commented
      Editing a comment
      Ziet er mooi uit die planten in ploegendienst!

• Takketoelli
      Takketoelli commented
      Editing a comment
      Bedankt!

Go hier weer lekker !!

Werk aan de winkel , mooi zondagje jointje en knippen maar

De Master Kushesjes groeien mooi schuin naar het licht ,
    mooi om te zien

Voor de rest heb je het wel onder de knie of hoe zeggen
    ze dat , swat je weet wel wat ik bedoel

Enjoy -->
    ​
    πŸ‘πŸΌ !! Remco's Runtz edition three <-> 01/02/2023 !! πŸ‘πŸΌ
    ​

Comment

• Takketoelli
      Takketoelli commented
      Editing a comment
      Vanavond 2e avond knipknip!
      Moet alleen nog ergens zin vandaan halen

Bedankt man, maar het kan nog altijd beter. Een Remco-opbrengst zou niet verkeerd zijn

Tententuin ziet er weer netjes uit, kwam net toevallig deze metalen softbox tegen, misschien iets voor jou, prijs valt mee.

buiten-2020, 2021, 2022, 2023
    Hydro-met afjes-2022

Comment

• Takketoelli
      Takketoelli commented
      Editing a comment
      Echt wel interessant hoor, bedankt. Kost ook niks in vgl.
      Wel zwaar

Hoe sluit je dan die variac aan? Ik zie dat ze wat kabels als uiteinde hebben met een kroonsteen, geen stekker?
      Dat is iets wat ik soms irritant vindt, dat ik mijn afzuiging niet van buiten de tent kan regelen.

• Corleone1933
      Corleone1933 commented
      Editing a comment
      Je hebt nu nieuwe variacs waar je gewoon de stekker van de afzuiger in kan duwen, stekker van de variac gewoon in de stroom, kijk maar eens op marktplaats, staan er verschillende op 2 amp tot 4 amper, 2 amper heb je genoeg aan kost 55 euro. De van mij is een oudje, kocht ik op marktplaats voor 15 euro en heb ik zelf een stekker en contra stekker aangezet.

• Corleone1933
      Corleone1933 commented
      Editing a comment
      Staat in de beschrijving op de website Remco, 22,6 db.

Goedemorgen vrienden en vriendinnen van de kweek!!

Het zijn leuke tijden in de Kweekkamer. Beetje oogsten, beetje trainen, beetje voeden, beetje drogen, beetje knippen..... van alles wat, en niks in een hoeveelheid dat het niet meer leuk is. Alles een beetje

Leuke tijden dus, mooi man

VOORGROEIKASTJE

20220409_081200.jpg
    Mooi he?
    Ik ga weer iets nieuws proberen, niet omdat het moet maar omdat het kan

Ik ga één plaats in de Tententuin opvullen met vier stekken. Ze zijn al verpot in 3,5 literpotten en voorzien van een laagje aquariumgrind. Het zijn twee Jack Herrer en twee Master Kush. Ik heb nog nooit afgebloeid in zo'n kleine potjes, ik ga voor één hoofdtop en 2 zijtakken per plant denk ik. Dan heb ik ongeveer een gelijke opbrengst (in ieder geval gelijke aantal toppen) met deze vier ipv één 11 liter pot

20220409_081255.jpg
    De Afghan Skunk gaat gewoon in een 11 literpot de Tententuin in

20220409_081718.jpg
    Erg compact, ik heb een aantal zijtakken al weggehaald. Geen stekken van deze dame, niet interessant genoeg

20220409_081206.jpg
    De beide Sensi Skunk stekken gaan dus overbodig worden, ik heb daar straks geen plaats voor in de Tententuin. Nog ff bedenken wat ik daarmee ga doen

TENTENTUIN
    20220409_083007.jpg
    Gaat lekker in de Tententuin. De nieuwe lichtingen gaan erg hard, vooral de Master Kush! Er zijn wat kleine voedingsperikelen maar niks ernstigs. Laten we dat zo houden he

JACK HERRER
    20220409_083047.jpg
    De Sativadiva laat verschijnselen van overvoeding zien, gele bladpuntjes. Maar ook bladverkleuringen die ik bij een indica als ondervoeding zou aanzien. Blijft lastig, ik heb besloten om te minderen in voeding

20220409_083056.jpg
    Topontwikkeling gaat goed, en er ligt nu al een trichomen waas over de blaadjes heen, op de foto niet goed te zien. Dat belooft wat!!

NORTHERN LIGHT
    20220409_083029.jpg
    Deze dame krijgt juist wat meer voeding; ze ziet wat bleekjes hier en daar. Verder gaat ze super, ook hier mooie topontwikkeling!

20220409_083124.jpg

MASTER KUSH
    20220409_083117.jpg
    De Master Kush gaat het hardst van allemaal, vergelijk maar eens met de vorige post!

SENSI SKUNK
    20220409_083102.jpg
    Is deze week voor de tweede keer getopt, wordt nog een beetje getraind

AFGHAN SKUNK
    20220409_083136.jpg
    Staat op spoel, trichjes zijn amber aan worden, en wordt deze week geoogst! Ik heb van de week een zak vol blad verwijderd om de onderste regionen wat meer licht te gunnen, en het is echt te zien aan die toppen.

20220409_083143.jpg
    Mooi man

BIZKOTTI MINTZ
    20220409_083209.jpg
    Ook ontdaan van bijna al het blad, en wordt ook dit weekend geoogst

20220409_083215.jpg
    Ruikt echt fantastisch, heel sterk

20220409_083624.jpg
    Ik heb ze al uit de Tententuin gehaald

.. .... .... .... .... .... ..

Nou, volgende week ziet het er weer helemaal anders uit. Deze week gaat de Blue Sunset Sherbert en de Big Bud de potten in, gevolgd door een smaaktest!!
    De Afghan Skunk zal de tententuin dan verlaten hebben, en waarschijnlijk staat er één van het Stekkenkwartet er al in!

20220409_083022.jpg
    Maak er een fijne dag van mensen, ga ik ook proberen

Grote Groeten!!
    Attached Files

Comment

• Takketoelli
      Takketoelli commented
      Editing a comment
      Nog twee knipsessies en dan zijn we voorlopig weer klaar Remco! Dan duurt het weer een 6 weken ofzo. Als ik het beter wil verdelen moet ik de helft van de tent een aantal weken leeg laten staan, en dat kan ik gewoon niet aanzien. Nu doe ik een nieuw zaadje de grond in bij iedere 5 weken bloei

Das uiteindelijk nog een mooi wietje geworden ja Sativied, ze was begonnen als frommelwiet! Ook best mooi resultaat voor een 7 liter pot

Leuk he, Monkey Man. Vorige week gingen de stekken nog de prullenbak in, nu staan ze volgende week in de tent. Ze worden gelolliepopt. Of lolliegepopt. Of zoiets

• Monkey Man
      Monkey Man commented
      Editing a comment
      Ik heb ook bij iemand een kweekje gezien 30x 5 liter en alleen maar top met een beetje blad. Super geinig te zien en met de knip zo klaar 🀣

• Takketoelli
      Takketoelli commented
      Editing a comment
      Een SOGje, das ook leuk. Maar dan wel met stekken. Je wint dan alleen wat tijd, en met een voorgroeikasje is dat te verwaarlozen.
      Opbrengst is gelijk. Risico met zoveel planten staat mij ook niet aan

Staan er zeker mooi bij maar zo te zien lusten ze wel een bietje meer licht in de groei want ze strekken wat. En wat je dan krijgt in de bloei is dat de toppen uit elkaar groeien i.p.v. aan elkaar. Denk dat je daar nog wel wat winst kan behalen.

Groeten en fijne dag!
    Horks Fototopic 2.0

Comment

• Takketoelli
      Takketoelli commented
      Editing a comment
      Ik heb ervoor gekozen om de Afghan Skunk (zaailing) tot wat strekken te dwingen, vandaar dat de lamp nu inderdaad hoger hangt. Scherp gezien!

Ik had ze op een verhoging moeten zetten, maar tot gisteren wou ik ze eigenlijk helemaal niet gebruiken, dus ik heb ze ook alleen maar levend gehouden zeg maar.
      De grootste strekkers zijn ook sativadiva's, die hebben langere internodes
      Stekken blijf ik als extraatje zien, zaailingen gaan altijd voor. Maar ze oogden zo gezond dat ik het niet over mijn kwekershart kon krijgen ze weg te doen. Gebeurd wel vaker dat de plannen ineens wijzigen

Ik ga wel de Sensistekken verhogen... bedankt!

De grootste stek gaat morgen de Tententuin in denk ik.

• Hork
      Hork commented
      Editing a comment
      Zaailingen prefereren boven stekken doe ik niet, ik had liever zestien van jouw Afghani #1 stekken gehad dan deze zaailingen. Graag gedaan en plannen wijzigen op het laatste moment is altijd mooi dat dat kan!
Bezig...
X