Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

☆ Takketoellies Tententuin ☆ Sensi en Barney ☆ 3 ronden - 1 tent!!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Goedenmorgen vrienden en vriendinnen van de kweek!!







    Weer een weekje verder. Wat is er deze week gebeurd?


    VOORGROEIKASTJE
    20220702_092230.jpg
    Er is een jongedame bijgekomen en er is er eentje verhuisd naar de Tententuin



    20220702_092236.jpg
    Aloha OG



    20220702_092233.jpg
    Shiva Skunk



    20220702_092239.jpg
    Mimosa Orange Punch





    TENTENTUIN
    20220701_220900.jpg
    De Bizkotti Mintz is zojuist verhuisd naar de Tententuin. De rest doet haar ding



    BLACK DOMINA
    20220701_220916.jpg
    Sinds een paar daagjes in bloei! Gaat mooi gelijk op tot nu toe, het trainen is bijna klaar


    20220701_220927.jpg
    Veel toppen die zich snel ontwikkelen




    PAPI CHULO OG
    20220701_220940.jpg
    Idem als de Black Domina. Ze gaan mooi gelijk op samen

    20220701_220947.jpg
    Over een weekje gaan beide dames wat gediefd worden.
    Start bloei is ook start voeding, beide krijgen 4ml terra bloom, 0,5ml PK en 3 druppels CaMg per liter

    Dus



    BIZKOTTI MINTZ
    20220701_220954.jpg
    Fijn dat er weer een Barneys Farm dame staat tussen al die Sensies! Ik verheug mij op de paarse wiet die deze dame gaat maken!

    Ze staat er wat beteuterd bij, ze is nog geen half uur geleden verpot. Morgen is ze weer helemaal opgeknapt. Zodra ze weer gaat groeien kan de training beginnen!



    AFGHAN SKUNK
    20220701_220958.jpg
    Mijn laatste Huismerk dame, ik heb het ff gehad met hun zaad....

    20220701_221013.jpg
    Als je voorbij het spikkelblad kijkt zie je erg mooie dikke volle compacte toppen, die door de Green Sensation boost van vorige week flink aan het zwellen zijn. Veel nieuwe pistels


    20220701_221009.jpg
    Op het oog een mooi wietje dus, maar dat was de vorige Afghan Skunk ook. Die zit al weken onaangeroerd te curen in de potten, is een zielloos wietje. Binnenkort maar weer eens proberen, wie weet
    Ik hoop dat deze beter is, maar ze is sowieso perfect voor olie

    .......................................


    Tja, voor de rest niks. Veel lege plaatsen, zonde! Lampen staan op driekwart ongeveer, dat compenseert een beetje


    20220701_220850.jpg

    Ondertussen alles geoogst en in potten gedaan. Deze week volgen nog een verslag van de Master Kush, Jack Herrer en de stekken van die twee. Nog een maand tot de volgende oogst, das fijn, was mij iets te druk de laatste tijd







    Grote Groeten!!
    "Alles gaat goed, en anders doe ik wel alsof" - Takketoelli
    "Wat er ook gebeurt, altijd blijven lachen" - Bassie
    "Ajeto" - Buurman en Buurman

    Comment


    • kelderkastje
      kelderkastje commented
      Editing a comment
      Aloha!

    • Takketoelli
      Takketoelli commented
      Editing a comment
      Die is van de Sensi research, gekocht voor de naam eerlijk gezegd

    • kelderkastje
      kelderkastje commented
      Editing a comment
      Impulsgedreven, niks aan te doen. Ik heb dat ook.

    Veel lege ruimte creΓ«ert kansen voor nieuwe aanwas. Doe je best dus

    Houd het kalm, als kweken stress oplevert kan je het beter wat rustiger aan doen maar wie ben ik om jou dat te vertellen

    Een dag zonder wiet kent Flip niet.

    Comment


    • Takketoelli
      Takketoelli commented
      Editing a comment
      Ik had het er laatst met een kameraad over; na verloop van tijd staan ze ineens gelijk in bloei. Net als vrouwen die na een tijd samen tegelijk gaan menstrueren

      Ineens vier dames oogsten en de vier stekken was best vermoeiend allemaal, maar nu wel heel bevredigend :

    • Flip Hasjkip
      Flip Hasjkip commented
      Editing a comment
      Met 2 vrouwen in huis snap ik precies wat je bedoelt :p En ja, ze kunnen behoorlijk vermoeiend zijn…

    • Takketoelli
      Takketoelli commented
      Editing a comment
      Dat verklaard he :

    Goedenavond vrienden en vriendinnen van de kweek!!!





    SMAAKTEST!!

    De Master Kush is ondertussen ook in de potten aan het rijpen. Ze was een erg gemakkelijk dame om te kweken, totaal geen kapsones niks. Een erg fijne plant om mee te beginnen zou ik zeggen

    20220702_212210.jpg
    Een echte Kush, compacte groei met veel blad. Daardoor is deze wiet een stuk fluffiΓ«r geworden dan de rest van de dames, ook de hoofdtoppen zijn een stuk opener van structuur. Er zat misschien wel om die reden geen rot in de toppen



    20220702_212226.jpg
    Ze was vrij gemakkelijk te knippen, al het grote blad was al verwijderd. Er zat niet veel tussenhaakjesafval aan de toppen, het meeste is er als gewoon afval afgegaan. FluffiΓ«r dus, dus ook veel fluff. Deze zal allemaal tot olie verwerkt worden. Ik ben deze ronde gezegend met een goeie oogst dus ik hoef deze niet te roken dit keer


    Ik rook alleen de mooie fijne goed rijpe hoofdtoppen, en die zijn goed te roken. Geen super-enthousiasme inderdaad, tis geen bijzonder wietje. 'Probleem' is dat ik twee van mijn beste wietjes ooit ook in deze ronde geoogst heb, en die zijn bijna niet te overtreffen! Geen eerlijke competitie


    20220702_212217.jpg


    Smaak is Kushie, maar minder als mijn vorige Kush. Niet vies, niet lekker. Deze wiet rook je eigenlijk alleen om stoned te worden, niet om met een lekker smaakje stoned te worden. Maar het doel wordt dus wel bereikt zeg maar; een lekkere stoned! Geen apatisch bankgehang maar lekker actief rondgeren. Erg mild voor het keeltje weer!! Megabelangrijk vind ikzelf


    Geur is niet zo denderend. Het ruikt naar wiet, maar ik herken er niks Kush aan. Laat staan Master. Het rijpen zal daar nog wel verandering in brengen, maar je ruikt dat het niet echt bijzonder zal worden

    20220702_212256.jpg
    Roffeldrtromtrombomgerofffffffffelderof:

    116 gram!

    Netjes!!




    Drie van de vijf stonetjes. Een goed gemiddeld wietje










    "Alles gaat goed, en anders doe ik wel alsof" - Takketoelli
    "Wat er ook gebeurt, altijd blijven lachen" - Bassie
    "Ajeto" - Buurman en Buurman

    Comment


    • Takketoelli
      Takketoelli commented
      Editing a comment
      Ik geloof dat ze iets meer als 11 (!) weken gebloeid heeft. Volgens de boer zou 8 genoeg zijn, maar ze had zelfs nog iets langer gekunt

    • Remco
      Remco commented
      Editing a comment
      en waneer zijn de zaadjes aan't ontkiemen gelegd , Ik gok altijd naar 123 dagen , start filter einde knip !!

    • Takketoelli
      Takketoelli commented
      Editing a comment
      Precies weet ik het niet, maar tot start bloei is meestal 5 weken. Na week 11 heeft ze nog zeker 2 weken gespoeld, en de start was op 10 feb!

      In totaal dus 18 weken..... huh??!?
      Dat kan toch niet? 4,5 maand is wel erg veel. Ik ga het eens uitzoeken, dat zou een record betekenen

    Goedenavond vrienden en vriendinnen van de kweek!!




    Het is weer tijd voor een smaaktestje, eentje die ik al een tijdje heb uitgesteld: Jack Herrer
    De favoriet van mijn jeugd, die heb ik ooit maanden achter elkaar gerookt. Ik kan mij die herinneren als een lekker wietje, goed compact en een heerlijke stoned

    Dus


    20220706_175553.jpg
    Ik was erg benieuwd, maar de hele kweek bleek lastig te verlopen. Na een paar bloeiweken kapte ze er gewoon mee en stond ze helemaal stil. Geen topgroei niks. Echt een enorme tegenvaller, ik had er veel meer van verwacht

    Veel toppen waren al flink opgedroogd toen ik ze oogstte en ze was een ongelooflijk lastige dame om te knippen. Nog een laatste trap na zeg maar

    20220706_175716.jpg
    Zowat al het blad is direct verwijderd en als afval weggegooid. Niks bruikbaars. Maar de toppen zijn allemaal best compact en kwa uiterlijk erg mooi. Er zat geen fluff aan. De geur tijdens de knipknip was totaal niet lekker, vies zelfs


    Het verdorde uiterlijk en vooral de geur hield mij tegen om deze wiet te proberen, en met andere betere wiet op voorraad zal dat ook wel zo blijven. Dus dit verslag is gebaseerd op het roken van één jointje



    20220706_175631.jpg
    Uiterlijk is prima, en er zitten ook flink wat ambere trichjes op de toppen. Wiet plakt nauwelijks en heeft een onaantrekkelijke geur. Ik kan het niet echt beschrijven. Lijkt op de geur van de twilight van laatst, die kweek was ook niet goed verlopen. Maar dan weten jullie nog niks....
    Het lijkt op een vochtige hooilucht, terwijl de wiet goed droog is. Zoiets


    20220706_175709.jpg
    De smaak valt niet tegen als je de wiet eerst geroken hebt. Met zo'n geur verwacht je niet veel, en bijzonder is het ook niet, maar ook niet goor ofzo.
    Aan de lagere kant van middelmatige smaak of aan de hogere kant van slechte smaak, en daar precies tussenin. Dan heb je hem


    De stoned daarentegen is goed. Een heerlijke actieve sativa stoned! Dat is verassend!!
    Hoop doet leven, Jack Herrer maakt stoned


    Tromgeroffeldetromrombom:

    53 gram

    Niet zoveel, maar ze stopte dan ook met groeien aan het begin van de bloei. Maar ik ga haar waarschijnlijk toch niet roken, ik voorzie een erg potente olie!!

    20220706_175648.jpg



    Twee stonetjes

    Het is een erge tegenvaller op alle fronten, behalve uiterlijk en stoned. Sativadiva's en Takketoelli gaan gewoon erg lastig samen







    Grote Groeten!!







    "Alles gaat goed, en anders doe ik wel alsof" - Takketoelli
    "Wat er ook gebeurt, altijd blijven lachen" - Bassie
    "Ajeto" - Buurman en Buurman

    Comment


    • Wesley pipes
      Wesley pipes commented
      Editing a comment
      Sativa diva , ooit vind je jouw soortje , die zegt ik wil wel jouw sativa diva zijn ! Goed in elk opzicht dan! Smaaktesten zijn moeilijk voor mij, ik stel ze altijd uit...

    • KnetterMug
      KnetterMug commented
      Editing a comment
      Komt vast goed schatje.....

    • Takketoelli
      Takketoelli commented
      Editing a comment
      Voorlopig weer ff geen dativadiva in de Tententuin. Over een tijdje misschien weer

    Goedennacht vrienden en vriendinnen van de kweek!!






    Het bleek vanmiddag al een halve dag vrijdag te zijn. Ik zat nog in de donderdag.... hele dag kwijt




    VOORGROEIKASTJE

    20220708_212151.jpg
    In het kastje wordt vrolijk voorgegroeid. Vandaar de naam ook


    Aloha OG
    20220708_212204.jpg


    Shiva Skunk
    20220708_212159.jpg



    Mimosa Orange Punch
    20220708_212209.jpg
    Wordt binnenkort getopt





    TENTENTUIN

    20220708_212357.jpg
    Het gaat voorspoedig in de Tententuin. Er wordt getraind, gebloeid en afgebloeid




    BLACK DOMINA
    20220708_212438.jpg
    Toppenzee! Ze is nu negen dagen aan de bloei, dus dat beloofd wat

    Trainen is klaar nu. Normalerwijze dief ik rond deze tijd de onderste scheutjes weg, maar bij de tweede scheut zag ik ineens een paar ballen... wtf?!?
    Heel klein, wel een beetje open, geen stuifmeel. Dus grote controle. Precies op de tegenoverliggende plaats nog een stel ballen, idem als de eerste. Voor de rest niks
    Het is geen herma zoals ik ze eerder ben tegengekomen bij de Amnesia Lemonator. Die zat helemaal onder. Een twijfelherma

    20220708_212450.jpg
    Voor de rest ziet ze er prachtig uit dus we gaan gewoon door. Om de zoveel dagen eens goed controleren. Gelukkig staat ze vooraan. Maar goed, geen verder gedief dus om stress te voorkomen




    PAPI CHULO OG
    20220708_212458.jpg
    Toppenzee! Ze is nu negen dagen aan de bloei, dus dat beloofd wat

    Trainen is klaar nu. Normalerwijze dief ik rond deze tijd de onderste scheutjes weg, maar bij de Black Domina zag ik ineens een paar ballen... wtf?!?
    Hehehehe

    20220708_212504.jpg
    Laten we de goden maar niet verzoeken. Ook bij de OG geen gedief



    20220708_212425.jpg
    Mooi gelijk, de Papi Chulo is ietsie groter



    BIZKOTTI MINTZ
    20220708_212525.jpg
    Herma-alarm dus. De vorige Bizkotti Mintz was ook herma herinner ik mij, maar de stekken daarvan niet. Ook hier geen gedief. De groei doet mij wat aan de Amnesia Lemonator denken (lange internodes), en die was -jawel- herma

    Dus

    20220708_212519.jpg
    Staat nu een kleine week op 12/12




    AFGHAN SKUNK
    20220708_212531.jpg
    Staat nu iets meer als zeven weken in de bloei. Boer zegt 7-8 weken. Dus nog één keertje het vaatje met voeding vullen, daarna gaat ze oppe spoel. Oppe spoel = snoeien van al het blad met zichtbare steel. Krijgen we eindelijk te zien wat er onder al dat blad verborgen zit

    20220708_212537.jpg
    Mooie toppen die nog wel wat aandikken zo te zien. Flink wat nieuwe pistels door de Green Sensation boost van vande week



    .. .... .... ..




    20220708_212415.jpg


    Goed blijven checken op hermaballen dus. Verder de Bizkotti een beetje trainen. Voor de rest een beetje verwennen









    Grote Groeten!!





    "Alles gaat goed, en anders doe ik wel alsof" - Takketoelli
    "Wat er ook gebeurt, altijd blijven lachen" - Bassie
    "Ajeto" - Buurman en Buurman

    Comment


    • KnetterMug
      KnetterMug commented
      Editing a comment
      Die skunki mooi knope er op nice πŸ˜πŸ‘Œ

    • Captain fantasy
      Captain fantasy commented
      Editing a comment
      Allright! Papi chulo O.G heb ik ook gekocht bij sensi vorige 50% korting ronde. Kan ik bij jou kijken hoe ze het doet. Ook benieuwd naar je uiteindelijke smaakverslag! Je schrijft lekker sappig!

    • Takketoelli
      Takketoelli commented
      Editing a comment
      Die Chulo heeft wat meer sativa in zich, ben ook erg benieuwd. Tot nu toe zijn de resultaten van sensies research serie wisselend, maar deze dame is veelbelovend!

      Bedankt!!

    Knap dat je die hermannen zo snel ziet, hopelijk blijft het hier bij!
    Horks Fototopic 2.0

    Comment


    • Hork
      Hork commented
      Editing a comment
      Dat is zo maar hebben ze ook ballen?

    • KnetterMug
      KnetterMug commented
      Editing a comment
      De meeste wel aan de voorgevel😁

    • Hork
      Hork commented
      Editing a comment
      Haha!

    Goedenavond vrienden en vriendinnen van de kweek!!





    Tijd voor een tussentijdse stand van zaken. Laten we maar snel beginnen




    VOORGROEIKASTJE
    20220715_214216.jpg
    Het gaat allemaal stukken trager met deze temperaturen, maar er zit groei in de dames



    ALOHA OG
    20220715_214225.jpg


    SHIVA SKUNK
    20220715_214220.jpg


    MIMOSA ORANGE PUNCH
    20220715_214227.jpg
    Ze is gisteren getopt


    20220715_214235.jpg
    Ze heeft nog nauwelijks zijtakken aangemaakt, dat is wel wat afwijkend. Zal ook wel aan de hoge temp en lage lv liggen?



    TENTENTUIN

    20220715_214409.jpg
    Groei en bloei in de Tententuin! Ook nog steeds veel lege plekken...




    BLACK DOMINA
    20220715_214432.jpg
    Staat nu twee weken in bloei. Goeie topontwikkeling!


    20220715_214513.jpg
    Alleen laten sommige bladen al wat roestplekjes zien, dat is wel erg vroeg. Iets meer calmag




    PAPI CHULO OG
    20220715_214527.jpg
    Ook twee weken bloei, en ook een toppenzee! Hier verder geen probleempjes met het blad



    20220715_214534.jpg
    Gaat hard!



    BIZKOTTI MINTZ
    20220715_214546.jpg
    Training is bijna klaar, ze is mooi gelijk aan het komen met de rest. Mijn herma-alarm staat nog steeds aan bij deze, ik blijf ze verdacht vinden kwa uiterlijk en groei. Afwachten, ze begint de eerste bloeiverschijnselen te laten zien


    20220715_214423.jpg



    AFGHAN SKUNK
    20220715_214706.jpg
    Ze staat sinds gisteren op spoelen, ze staat nu acht weken in bloei



    20220715_214713.jpg
    Al het blad met zichtbare steel is verwijderd, en ze ziet er een stuk mooier uit!



    20220715_214718.jpg
    Wel erg compact allemaal, maar mooie toppen. Eerste amber is gespot!

    20220715_214737.jpg
    Nog een kleine drie weekjes...


    .. .... .... ..



    Nou, volgende week dus nog wat heter. Ik heb het tot nu toe 24Β°C kunnen houden in de kweekkamer, in de tent loopt het wat meer op; ongeveer 5 graden meer.
    Tja, de dames moeten gewoon niet zaniken. Ooit met koelelementen en ventilators zitten kloten, maar dat doen we niet meer. Ik bereik nu zonder hetzelfde resultaat

    Dinsdag gaan we vluchten naar het strand, zin in!! Daar heb ik mijn laatste Mimosa Orange Punch voor bewaard, lekker man


    20220715_214417.jpg








    Grote Groeten!!
    "Alles gaat goed, en anders doe ik wel alsof" - Takketoelli
    "Wat er ook gebeurt, altijd blijven lachen" - Bassie
    "Ajeto" - Buurman en Buurman

    Comment


    • kelderkastje
      kelderkastje commented
      Editing a comment
      Afgan Skunk is een mooi plantje. Bijna een AFje qua vorm.

    • Takketoelli
      Takketoelli commented
      Editing a comment
      Is een leuk klein plantje geworden ja, ik noemde haar al frommelwiet. Erg vreemde compacte groei

      Maar ik hou mijn dames sowieso erg laag, dat is overgebleven van mijn vorige kweektent.

    • Monkey Man
      Monkey Man commented
      Editing a comment
      Kleine dikke volle struiken man. Met veel lekkers er aan.groeien.

    Goedenavond vrienden en vriendinnen van de kweek!!





    Nou, was mij een weekje zeg. Goed dat ie voorbij is!


    VOORGROEIKASTJE
    20220722_214140.jpg
    Ze groeien eindelijk eens flink door



    Aloha OG
    20220722_214149.jpg


    Shiva Skunk
    20220722_214146.jpg
    Ze is net voor de fotosessie getopt, top ligt ervoor



    Mimosa Orange Punch
    20220722_214155.jpg
    Is klaar voor de lst en dus ook klaar om verpot te worden. De blumat ligt te weken, morgen gaat ze verpot worden. Eindelijk!




    TENTENTUIN

    20220722_215106.jpg
    Tot zo ver een mooi gelijk wietveldje....




    BLACK DOMINA
    20220722_215140.jpg
    Drie weken bloei
    Bladverkleuring zet door, en ook de pistels beginnen bruin te worden. Deze dame gaat de rest van de bloei issues geven, das wel duidelijk. Reden? Geen idee, en boeit mij ook niet zoveel. Ik heb voor elke plant hetzelfde voedingsschema en soms dames reageren daar nu eenmaal niet zo goed op. Heeft ook met temp en lv te maken, ze zuipen meer dus krijgen ze ook meer voeding binnen. Ik ga volgende week iets minderen in de voeding, kijken wat ze doet

    20220722_215150.jpg
    Dus...



    PAPI CHULO OG
    20220722_215252.jpg
    Drie weken bloei
    Prachtige dame! Dikke spierwitte pistels, en ook op de grotere bladeren beginnen trichjes te groeien. Ze is wel wat aan de donkere kant, dus ook zij krijgt iets minder voeding van de week

    20220722_215258.jpg
    Mooi man




    BIZKOTTI MINTZ
    20220722_215230.jpg
    Staat sinds een paar dagen in bloei

    Aan de ene kant wel ok dat ik het zo vroeg kan herkennen, aan de andere kant klote dat ik het heb moeten herkennen... het is een herma

    Stuk of tien balletjes verwijderd die allemaal leeg waren. Dus er zat geen stuifmeel in terwijl ze nog dicht waren. Normaal zie ik ook wat geels, nu niet. Een twijfelherma?
    Ze gaat flink de hoogte in, wat ook een herma dingetje is. Maar daardoor erg makkelijk te controleren, dus ik heb nog niet besloten wat te doen. Ik kijk het nog ff aan, als ik nog meer ballen vindt gaat ze er gewoon uit

    20220722_215237.jpg



    AFGHAN SKUNK
    20220722_215316.jpg
    Staat nu een week op spoel. Nog nauwelijks amber, maar wel al wat toppen geoogst.....

    20220722_084720.jpg
    ..... omdat er toprot in zit. Lv is niet hoger geweest als 57% (??!?)

    20220722_084728.jpg
    Tja

    20220722_215314.jpg
    Nog een weekje of twee, dan wordt ze geoogst



    .. .... .... .... .... ..





    20220722_215114.jpg
    Nou, herma en toprot dus. Daar moet ik nu dagelijks op controleren. Verder aankijken wat de Black Domina gaat doen en de Mimosa Orange Punch verpotten

    20220722_215332.jpg







    Grote Groeten!!
    "Alles gaat goed, en anders doe ik wel alsof" - Takketoelli
    "Wat er ook gebeurt, altijd blijven lachen" - Bassie
    "Ajeto" - Buurman en Buurman

    Comment


    • Alzheimer
      Alzheimer commented
      Editing a comment
      k** zeg herma en rot. als je dan toch zo vaak moet controleren kan er ook wel een handmatig drupje water zonder voedig bij die black domina? of gaan de blumats dan onveranderd door en staat ze dan te nat?

    • Old dawg
      Old dawg commented
      Editing a comment
      Tsja, toprot, had er ook last van ondanks de lage lv en 24/7 luchtontvochtiger aan.

      De lv zat minimaal +/_ 34% & maximaal +/_ 58%.
      Controleerde meerdere keren per 24 uur de lv die als ik keek niet boven de 52% kwam, meestal in de lage 40's?

      Ook verschil in temperatuur was minimaal, maar toch kreeg ik rot, dankzij snelle actie wist ik de schade te beperken.

      Vorige week na ruim 9 weken bloei geoogst, en gelukkig maar 1 top met beginnend rot.

      Jammer genoeg de rotte delen niet gewogen, maar gok dat het zo'n 50 gram nat was.

      Meer hierover in m'n kweekverslag later vandaag.

      Succes

    • Takketoelli
      Takketoelli commented
      Editing a comment
      Bedankt voor de reacties allemaal
      :

      Die rot is erg vreemd inderdaad, enigste wat ik kan verzinnen is dat de luchtstroming niet sterk genoeg was op die plaats en of ik moet wat dichter bij de toppen meten. Dat laatste ga ik sowosie doen
      Ik weet niet wat het dauwpunt geweest is, maar die moet bij een lage lv zijn geweest

      De temp in de tententuin valt reuze mee; max 30,6 geweest. Ik denk wel dat die volgende week wat hoger zal zijn. Gisteren is de Mimosa Orange Punch verpot, dat was binnen een uurtje gepiept. Viel wel mee gelukkig

      Ik schat dat ik een gram of 20 droog verloren ben aan rot

      Ik haal het vaatje leeg op een liter na en dan aanvullen met water zonder voeding. Alle voeding en water wat ik geef gaat via de blumats. Zo krijgen ze 2-3 dagen minder voeding.
      Als je handmatig toe zou voegen gaan de blumats een tijdje stoppen met druppelen inderdaad. Totdat de plant weer dorst heeft

    Goedenavond vrienden en vriendinnen van de kweek!!






    Terwijl op tv Rambo orde op zaken stelt met zijn pijl en boog, lig ik met een kat, joint en koffie op de bank. Tis weer weekend, tijd voor een tussentijdse stand van kweken




    VOORGROEIKASTJE
    20220729_213153.jpg
    De Mimosa Orange Punch heeft het kastje verlaten, nog twee in de voorgroei



    Shiva Skunk
    20220729_213204.jpg
    Ze is eergisteren getopt, ze gaat volgende week verpot worden. Zodra een dame na toppen klaar is om getraind te worden doe ik verpotten. De drievingerige blaadjes zijn licht aan het verkleuren, dus deze dame krijgt wat groeivoeding mee voor ze verpot wordt. Dat komt zelden voor, normaal zijn ze al verpot voordat de blaadjes verkleuren



    Aloha OG
    20220729_213159.jpg
    Scheefgroeier, daar ga ik een stokje voor moeten steken denk ik. Geen thema verder




    TENTENTUIN
    20220729_213409.jpg
    Gebeurd vanalles in de Tententuin. Trainen, groeien, bloeien, afbloeien, rotten....



    BLACK DOMINA
    20220729_213431.jpg
    Klein ietsie overvoed, ze heeft van de week halve dosering gehad. Ze staat nu vier weken in bloei, dus we zijn zowat op de helft. Ik ga volgende week rustig aan beginnen met halve dosering green sensation. Wat eerder als normaal, eens kijken wat ze doet


    20220729_213436.jpg​
    Toppen zijn veelbelovend!! Dat worden dikke harde knuppels


    20220729_213440.jpg
    Mooi man




    PAPI CHULO OG
    20220729_213708.jpg
    Iets meer als een klein ietsie overvoed, ze heeft van de week geen voeding gehad. Wordt nu weer mee gestart


    20220729_213716.jpg
    Ook hier mooie topgroei, alleen wat meer blad als bij de Black Domina

    20220729_213731.jpg
    Mooi man




    BIZKOTTI MINTZ
    20220729_213453.jpg
    Een weekje zonder ballen. Ze is bijna uitgegroeid. En gegroeid heeft ze, niet normaal. Ze zuipt ook ontzettend veel, bijna twee liter op een warme droge dag


    20220729_213449.jpg
    Geen ballen meer dus, des te meer toppen. Erg mooie topvorming, en er begint hier en daar al een paarse schijn op de bladeren te komen


    20220729_213505.jpg
    Blij dat ik dus door ben gegaan met haar, al moet ik de hele ronde op blijven letten. Nu doe ik om de twee dagen grondig ballen check




    MIMOSA ORANGE PUNCH
    20220729_213533.jpg
    Ze heeft een wat lastige start, ze staat naast erg grote zussen en de lamp staat verder weg als normaal door diezelfde grote zussen. Is nu een weekje oppe training, ze gaat deze week flink aan de groei denk ik




    AFGHAN SKUNK
    20220729_213608.jpg
    Er zitten nog twee hoofdtoopen aan, rest is verwijderd door rot. Vandeweek was het weer goed raak...


    20220729_213623.jpg
    Gelukkig zijn nu eindelijk de eerste amber trichjes een feit, dus nog een weekje en dan is ze klaar




    .. .... .... .... .... .... ..




    20220729_213418.jpg
    Leuke week in het vooruitzicht! Oogsten, knippen en drogen van de Afghan Skunk (misschien weekje later), trainen van de Mimosa, verpotten van de Shiva Skunk....


    20220726_175705.jpg


    Leuk man








    Grote Groeten!!
    "Alles gaat goed, en anders doe ik wel alsof" - Takketoelli
    "Wat er ook gebeurt, altijd blijven lachen" - Bassie
    "Ajeto" - Buurman en Buurman

    Comment


    • Hork
      Hork commented
      Editing a comment
      Laat het kweken maar over aan Toelli beter bekend als Takketoelli maar zeker geen takkewijf! En het vechten is wel toevertrouwd aan Sly die geen nadere introductie behoeft! Verschil moet er blijven! Leuke binnentuin en zo te horen heb je een wilde zaterdagnacht achter de rug!

    • Takketoelli
      Takketoelli commented
      Editing a comment
      Bedankt manne

      Exact Tijnie, om de maand ongeveer wel een oogst! Je verdeelt ook de werkzaamheden en de risico's op deze manier

      Was deel twee gisteren, de slechtste uit de reeks. Volgende week gaat ie tegen de russen, das wat actueler πŸ˜€
      Deel vier is erg goed vind ik

    • KnetterMug
      KnetterMug commented
      Editing a comment
      Wat een heerlijke soortjes met mooie knope er op.πŸ’ͺ

    Goedemiddag vrienden en vriendinnen van de kweek!







    Tis weer tijd voor een tussenstandje. Er is weer vanalles aan het plantje in de kweekruimte



    VOORGROEIKASTJE


    De Shiva Skunk heeft het kastje verlaten, eergisteren is ze verpot en op 12/12 gezet


    20220806_220403.jpg
    Dus alleen de Aloha OG staat er nog, ik denk nog een week. Ze had een tijdje een stokje nodig om weer wat rechter te groeien....

    20220806_220424.jpg
    ..... maar die heeft ze niet meer nodig




    TENTENTUIN
    20220806_221117.jpg
    Eindelijk weer een volle Tententuin!! (Goed kijken )
    Temperatuur is vrij hoog, lv is vrij laag, dus in ieder geval geen kans op toprot. Geen ballen meer gevonden, wel wat banaantjes bij de Afghan Skunk

    20220806_221132.jpg
    Maar wat direct opvalt is de Mimosa Orange Punch, dus laten we daar maar mee beginnen....?



    MIMOSA ORANGE PUNCH
    20220806_221320.jpg
    Herma achtige groei, ook bij deze dame...
    GVD, wat is er toch aan de hand?

    Herma's onstaan door slecht zaad of stress, en dan 9 van de 10x lichtstress. Lichtstress.....
    En toen ging er een lampje branden

    Ik moet mijn lampen dimmen als ik een dame verhuis naar de tent!! Niet te geloven, ik heb dit allemaal eerder gehad maar ik zal wel teveel geblowd hebben ofzo

    Als ik de dames naar de Tententuin verhuis gaan ze van 110 watt tneon naar 450 watt cobs. Dat is teveel van het goeie voor sommige dames, dus ik dim de lampen normalerwijze naar ongeveer 200 watt en bouw dat in een week langzaam weer op. Sindsdien geen herma's meer gehad. Om een of andere reden ben ik dat vergeten te doen bij verpotten Bizkotti Mintz en Mimosa Orange Punch...

    20220806_221328.jpg
    Goed, effe afwachten hoe ze hier nu op gaat reageren. Veel controleren dus de komende weken



    BLACK DOMINA
    20220806_221143.jpg
    Bloeiweek vijf is alweer een paar dagen bezig! We zijn oppe helft. Bloeiweek vijf is start Green Sensation en stoppen CalMag

    20220806_221154.jpg
    De toppen zwellen echt flink de laatste dagen, dat beloofd nog wat als de Green Sensation zijn ding gaat doen!
    Er is ook ineens een erg sterke geur in de Tententuin, lekker man



    BIZKOTTI MINTZ
    20220806_221252.jpg
    Ze is eindelijk uitgegroeid, nu mag ze haar energie in de toppen steken. Morgen staat ze drie weken in bloei

    20220806_221258.jpg
    Toppen zijn erg mooi en beginnen te zwellen

    20220806_221306.jpg
    Mooi man




    PAPI CHULO OG
    20220806_221227.jpg
    Staat nu ruim vijf weken in bloei, ook zij krijgt vanaf nu geen calmag meer, en er kan gestart worden met Green Sensation

    20220806_221237.jpg
    Ze is al de hele ronde licht overvoedt gezien de bladpunten end iepgroene kleur, en dat pakt bij haar erg goed uit. Ik zit liever aan de wat lagere kant kwa voeding, maar Papi Chulo boeit dat niet zo
    De toppen zwellen erg hard bij deze, er begint nu al een tak door te zakken!! Gaaf




    SHIVA SKUNK
    20220806_221345.jpg
    Nieuwkomer. Bij haar zijn de lampen wel gedimd, maar een dag te laat. We zullen zien hoe ze gaat groeien, tot nu toe is ze nog erg compact. Training is begonnen




    AFGHAN SKUNK
    20220806_221348.jpg
    Eindelijk begint ze wat amber te laten zien, duurt wel erg lang. Acht weken bloei zegt de boer, Takketoelli zegt twaalf (!!?!!). Gewoon een maand langer


    20220806_221352.jpg
    Zelf denkt ze dat ze allang klaar is, ze maakt wat banaantjes aan. Ik moet nog steeds blijven tjekken op toprot dus dan haal ik direct de banaantjes weg

    Volgende week gaat ze er sowieso uit, dan moet de Aloha OG de Tententuin in




    .. .... .... .... .... ..



    Dus
    20220806_221125.jpg
    Ballentjek bij de Mimosa Orange Punch, toprot en bananentjek bij de Afghan Skunk, start green sensation, beetje trainen.... en alweer nieuw zaad de grond in!!
    Waarschijnlijk nog een verpot en een oogst aan einde van de week



    Leuk man








    Grote Groeten!!

    ​​​​​​​
    Attached Files
    "Alles gaat goed, en anders doe ik wel alsof" - Takketoelli
    "Wat er ook gebeurt, altijd blijven lachen" - Bassie
    "Ajeto" - Buurman en Buurman

    Comment


    • Corleone1933
      Corleone1933 commented
      Editing a comment
      Ziet er goed uit, mooie toppen

    • Alzheimer
      Alzheimer commented
      Editing a comment
      mooi dat je de oorzaak van de stress weer weet. zo kut als al je werk misgaat door iets dat je vergeet. herkenbaar helaas

    Goedenavond vrienden en vriendinnen van de kweek!!







    AFGHAN SKUNK
    20220811_215751.jpg

    Mijn Afgaantje gaat eraantje
    Deze komt nooit meer de tent in. Ik weet niet of ik ooit nog uberhaupt een huismerkzaadje kweek; de vorige Afghan Skunk zit nog steeds onaangeroerd in de potten. Er zit niks speciaals aan die wiet, zelfs de stoned niet.
    Dus ik heb eerlijk gezegd ook maar weinig zin om aan de knipknip te gaan; geen goed loon na hard werken

    Maja, er is ook zoiets als olie dus



    Handschoenen en knipknippers:
    20220811_215721.jpg
    Tjek


    Een tot wietrek gepromoveerd wasrek met idem gepromoveerde wietknijpers:
    20220811_215805.jpg
    Tjek


    Koffie?
    20220811_215853.jpg
    Tjek



    Gezelschap?
    20220811_215840.jpg
    Tjek


    Nou, daar gaan we!




    20220811_230404.jpg
    Top 1 - toprot
    Top 2 - toprot
    Top 3 - toprot
    Top 4 - toprot
    Top 5 - to... oke, tis goed zo

    20220811_215729.jpg

    Aan de ene kant ben ik wel een beetje opgelucht; wΓ©g ermee! En geen knipknip meer! Makkelijk gezegd met nog 10 potten wiet, zekers. Maar bij het minste schimmelpluisje gaat het weg.

    Het rare is dat de bladeren gewoon nog allemaal vastzaten, terwijl op sommige plaatsen flink wat schimmel zat. Zal wel beginstadium zijn. Ik heb nu ook extra gedontroleerd omdat ze al een aantal toppen verloren heeft


    20220811_215805.jpg

    Deze blijft dus leeg!!

















    Attached Files
    "Alles gaat goed, en anders doe ik wel alsof" - Takketoelli
    "Wat er ook gebeurt, altijd blijven lachen" - Bassie
    "Ajeto" - Buurman en Buurman

    Comment


    • Takketoelli
      Takketoelli commented
      Editing a comment
      Niks nee, ik zou die toch niet roken. Had ik eerder moeten doen achteraf

    • Tijnie82
      Tijnie82 commented
      Editing a comment
      ziet er wel lekker te roken uit best mooie toppen zonde van het weggooien k had het zo opgerookt hehehe

    • Takketoelli
      Takketoelli commented
      Editing a comment
      Goeie shopwiet inderdaad

    Ik lees mee! Ben hier even komen spieken om te zien wat jouw oplossing is ivm dat deskeltje over de potgrond bij zaailingen Heb alweer wat bij geleerd

    Super interessant log btw, héél veel replies dus dit wordt een topic voor tijdens het werk als het even wat saaier is

    Comment


    • Takketoelli
      Takketoelli commented
      Editing a comment
      Welkom!

      Veel leesplezier

    Goedenavond vrienden en vriendinnen van de kweek!!







    Poe he, wat een hitte zeg. Binnen is het nog wel te doen met 26Β°C, maar buiten trek ik het niet langer als een half uurtje max. Langer en ik wordt gewoon misselijk. Daarna lijkt het net alsof ik een aanvalletje pancreatitus krijg wat erg kut is. Zit alweer vier dagen aan de Metroclopramide, een wondermiddel

    Goed, er is ondanks de hitte wel een berg werk verzet in de kweekkamer. Laten we maar eens een kijkje gaan nemen




    VOORGROEIKASTJE

    Aloha OG is verhuisd naar de Tententuin, en er zijn twee nieuwe zaadjes oppe kiem gezet:

    20220812_212220.jpg
    Links een Northern Light en rechts een Sensi Skunk, beide van Sensi. Ze zitten nu 2 dagen in de grond, ze komen morgen boven verwacht ik

    20220812_212204.jpg
    Bekertjes zorgen ervoor dat de grond rond het zaadje vochtig blijft. Ik spuit een nevel water in de bekertjes en dan zet ik ze erop, wat wel moet met deze waarden:

    20220812_212315.jpg
    heheheh

    Zodra ze opkomen gaan de plastic vierkantjes er weer over





    TENTENTUIN
    20220812_212909.jpg
    Gezellig druk weer in de Tententuin! Doet goed zo'n volle tent. Ze gaan super allemaal, behalve die ene dan




    BLACK DOMINA
    20220812_213006.jpg
    Ontzettend mooie dikke vette toppen!! Ze staat nu iets meer als zes weken in bloei, ik schat nog een maand tot oogst. Ze heeft haar eerste Green Sensation dosering gekregen, 0,5ml per liter. Volgende week krijgt ze er nog een


    20220812_213012.jpg
    Bomvol trichjes!!


    20220812_213018.jpg





    PAPI CHULO OG
    20220812_213057.jpg
    Is is aan week zes bezig, en heeft ook haar eerste Green Sensation gekregen. Ze heeft voor de rest wat minder voeding gekregen, ze was echt donkergroen. Nu nog eigenlijk


    20220812_213102.jpg
    Toppen zijn enorm aan het zwellen, maar er zit wat meer blad in dan bij de Black Domina, ook wat minder trichjes. De geur daarentegen is erg lekker



    20220812_212956.jpg
    Er is al een tak ondersteund met een stuk henneptouw. Blijft erg leuk; iets met een circel die rond is. In mijn hoofd dan....



    BIZKOTTI MINTZ
    20220812_213027.jpg
    Wat een mooie dame zeg! Doet mij sterk denken aan de Sensi Skunk van laatst; lange internodes, veel toppen die zich over de hele plant goed ontwikkelen


    20220812_213045.jpg
    Dit is onder het eerste bladerdek. Mooiman, krijgen licht zat!


    20220812_213052.jpg
    Toppen zijn veelbelovend! Ze is nu drie en een halve week in bloei. Beetje kano




    MIMOSA ORANGE PUNCH
    20220812_213118.jpg
    Bij haar ging een herma-alarm af wegens de abnormale groei, maar er is nog geen bal gevonden. Ik heb haar wat bijeen moeten binden, ze nam veels teveel plaats in. Lelijk eendje. Zwaan zou waan zijn straks


    20220812_213128.jpg
    Maar ze mag blijven, ik heb geen vervangster klaarstaan. We zien wel, misschien wordt ze net als de Bizkotti




    SHIVA SKUNK
    20220812_213148.jpg
    Vollop in training. Verder weinig aan toe te voegen


    ALOHA OG
    20220812_213152.jpg
    Ook zij is aan het trainen nu


    20220812_212933.jpg
    Beide dames staan nu onder een half gedimde lamp die langzaam weer naar de 250 watt gaat. En bij hun gaat de groei weer als verwacht. Heeft toch eea met elkaar te maken. Wat precies maakt niet zoveel, gewoon die lamp blijven dimmen zodra ze de Tententuin ingaan




    20220812_212916.jpg




    .. .... .... .... .... ..



    Dus

    Beetje trainen nog, beetje controleren nog, beetje voeden... leuke periode van de kweek

    20220812_212928.jpg


    Volgende week gaat het weer spannend worden kwa lv. Die gaat zeker in de buurt komen van de 70%. Maar goed dat ik geen dikke vette toppen in de Tententuin heb......

    Och ja, lv en temp zijn gewoon dat wat ze zijn die dag. Ik kan een deur wat verder openzetten, een afzuiger wat harder en dan houdt het wel op. Dus gewoon laten gebeuren en niet druk om maken

    In deze periode van het jaar heeft men nu eenmaal veel last van rot, en ik ga er gewoon vanuit dat er een aantal toppen gaan sneuvelen. Dat zal volgend jaar weer zo zijn, net als vorig jaar


    20220812_213204.jpg


    Dus










    Grote Groeten!!
    "Alles gaat goed, en anders doe ik wel alsof" - Takketoelli
    "Wat er ook gebeurt, altijd blijven lachen" - Bassie
    "Ajeto" - Buurman en Buurman

    Comment


    • kelderkastje
      kelderkastje commented
      Editing a comment
      Airco oid om de lv altijd constant te houden. Dan heb je geen schimmel. De LV versxhillen tussen licht aan en uit onder controle houden voorkomt de meeste schimmeltoestanden. Zo heb ik het toch begrepen..

    • Flip Hasjkip
      Flip Hasjkip commented
      Editing a comment
      RH Was min 32%, max 40%. Zou een airco nog verschil maken dan?

    • Takketoelli
      Takketoelli commented
      Editing a comment
      De laatste Afghan skunkdame had ik nog veel van kunnen redden dus die ff vergeten, maar als ik toprot heb is dat bij een paar toppen. Dat verlies moet dan meer waard zijn als de aircokosten wil het rendabel zijn, en daar twijfel ik aan. Ik neem het verlies voor lief, dat is ook een van de redenen waarom ik zes dames heb staan; er mogen er twee mislukken

      Plotseling verschil in temp zorgt vaak voor het bereiken van het dauwpunt; er onstaat dan vocht op de topoen. Dat is wat rot veroorzaakt. Er zijn rondes met een hoge lv die probleemloos verlopen omdat het dauwpunt niet bereikt wordt. Meneer Mollier heeft hier een diagram voor gemaakt, dan kun je aflezen hoeveel de temp en of lv mag stijgen of dalen voor je het dauwpunt bereikt.

      Het is gewoon de tijd van het jaar; tot oktober ofzo blijft het spannend

    k weet het naar met aicro heb je sws geen rot meer omdat de temp.constand het zelfde is daarom.krijg je dsn geen rot tijd van het jaar maakt niet uit wie een perfecr klimaat heeft zal nooit meer rot hebbe en je opbrengst word hooger omdat er geen verschil meer is tussen nacht en dag temp en dus ook geen condens of dauw vorming

    Comment


    • Takketoelli
      Takketoelli commented
      Editing a comment
      Het zijn hoe dan ook extra kosten, vooral in een tijd als nu
      Zolang ik mijn potten vol met wiet kan houden (met toprot af en toe) is het mij die extra kosten niet waard niet waard

    • Hork
      Hork commented
      Editing a comment
      Zomers springt de kachel hooguit een of twee keer aan, dus dat loopt niet zo in de kosten. Bovendien de wiet die verrot doordat je geen kachel aanzet dien je ook onder onkosten te scharen. En onder de streep ben ik al gauw goedkoper uit met een onsje meer.

    • Takketoelli
      Takketoelli commented
      Editing a comment
      Die wiet wordt pas onkosten als ik niet meer uitkom tot de volgende oogst. Als ik een ons wiet ofzo verlies door rot maar ik kom uit met de rest tot de volgende oogst heb ik in wezen niks verloren.
      Alles bij elkaar opgeteld zijn de kosten van een jaar kweken lager dan wat ik (3 jaar geleden) in twee maanden naar de shop bracht. Daar blijf ik mee vergelijken

    Takketoelli aangezien jij niet meer zo zwaar kunt tillen met de tijd, heb je al eens overwogen om de grond te blijven hergebruiken? Ik doe dat regelmatig bij mijn kweekjes op aarde, gewoon de kluit er uit, schep maerl/kalk in het gat nieuwe stek er in (of voorgegroeide zaailing) en go. Alleen bij een spintuitbraak ververs ik in principe.

    De rot kan je voorkomen door een kachel bij te zetten die je zo hoog instelt dat het verschil t.o.v. de hoogste temperatuur kleiner wordt. Zoals ik hierboven ook al schreef zal de kachel dan zelden aanspringen omdat het daar steeds te warm voor is.
    Horks Fototopic 2.0

    Comment


    • Takketoelli
      Takketoelli commented
      Editing a comment
      Grond hergebruiken begin ik niet aan, dat is vragen om voedingsperikelen. Ik ben daar heel slecht in. Nu heb ik een algemeen schema waar ik giede oogsten mee haal, daar ga ik niks meer aan wijzigen.

      Mijn kluiten zijn een blok wortels, dus dan moet ik laten drogen, zand losschudden, troep opruimen, mengen met andere middeltjes, bevochtigen, mengen.... je hebt geen idee hoeveel energie en moeite dat kost. Nu haal ik af en toe een nieuwe zak en dump ik af en toe een kluit. Das echt minder energieverbruik zogezegd

      Bedankt voor het meedenken, wordt gewaardeerd!

    • Corleone1933
      Corleone1933 commented
      Editing a comment
      Hydro misschien, helemaal niet meer sjouwen met aarde en weinig rotzooi

    • Hork
      Hork commented
      Editing a comment
      Ja hydro kan maar ook kan je de kluit er uittrekken (alleen de kluit dus niet de wortels) en zonder iets los te maken de nieuwe zaailing daar in planten. Dat lijkt mij het minst arbeidsintensief want je hoeft die zware potten er ook niet uit te tillen. Zo doe ik het altijd op aarde, kluit er uit, nieuwe stek er in en de grond maak ik niet los. De nieuwe planten vinden de oude wortels heerlijk en je grond klinkt niet meer in!

      En gewoon kraanwater aanzuren tot de tweede week bloei.
Bezig...
X