Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

'Revanche of the balkonwiet'

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

'Revanche of the balkonwiet'

Korting op 420shop
    https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...te-weken-bloei)

Dus tja, eigenlijk was ik afgelopen zomer niet van plan om nog een paar buitenplanten op mijn balkon te gaan zetten. Van mijn huidige ronde in tent 2 had ik echter nog een klein (reserve) zaailingetje over, een Chiquita Banana van Weed Seeds Express, ik had nog een grote pot staan, nog wat potgrond over, wat vleermuisschijt en wat beendermeel, en ik heb het plantje rond 25 mei op mijn balkon gezet. Vooral omdat ik het zonde vond om verder niets met dat 'spruitje' te doen. Weggooien vind ik zonde..

Het ironische is dat ik totaal geen verwachtingen had van deze buiten-ChiBa. In de eerste weken van juni, met dat lekkere weer toen er nog volop zon op mijn balkon stond (en ruim een uur of zes), groeide hij echter enorm. De reling van mijn balkon is echter maar zo'n 1.2 meter hoog. Ik hen de plant daarna gedurende een maand flink gemolesteerd. Elke tak een paar keer gesupercropped, om de hoogte van de plant maar in te dammen.

De maand juli was vervolgens vrij koel en regenachtig, en de plant leek zich mede daarom nog verder te gaan strekken. Ik heb buiten-ChiBa een dag of vijf, zes binnen gezet, om de groei beter te controleren en om meeldauw en andere ongein te voorkomen.

Ongeveer half augustus was de plant mede door die HST nog steeds maar een metertje hoog, had ik zeker zes mooie hoofdttoppen en zag ik de eerste pistols verschijnen. Een week of twee geleden begon de echte bloei. En wat een mazzel, het nazomerde de laatste weken lekker, met ook relatief veel zon op mijn balkon, en dat lijkt zijn uitwerking op buiten-Chiba niet gemist te hebben

Goed, voordat ik een comment krijg met...

​​​​​​..bij deze hoe Chiba er vanavond bij stond:

IMG_20210918_192407.jpg
    Ik ben zelf natuurlijk best wel verbaasd dat mijn plant tot zo'n monster (hoogste punt ongeveer 1.70 meter) is uitgegroeid op mijn balkon. Ze is zelfs wat te groot geworden Er groeien nog net geen echte bananen aan ChiBa

Oja, voor de bamboelatjes van mijn oude SCROGrekje, die op het laatst van narigheid uit elkaar viel, heb ik ook een andere functie gevonden

De toppen lijken zich tot nu toe, de derde week van de echte bloeifase, ook nog redelijk tot goed te ontwikkelen. Check maar:
    IMG_20210917_173712.jpg
    En bij deze een plaatje van de 'hoogste top' gisteren:
    IMG_20210917_173702.jpg
    Attached Files

Mooie rechte toppen hey Paf. Nog wel 5-7 weken lees ik, dat duurt nog even..pft
    Benieuwd wat deze Nederlandse versie van de Chiquita Banana gaat doen, want de echte Chiba heeft toch wel heel andere genetica zag ik.
    Hoe ruikt deze, als je de stam tussen duim en wijsvinger wrijft ?

Ik zou ze inderdaad wel zoveel en zolang mogelijk buiten laten.
    Een beetje regen kan weinig kwaad zolang het ook maar een beetje waait en dat licht is essentieel.
    Grootste bedreiging gaat waarschijnlijk meeldauw zijn, onderop en halverwege. Die toppen staan ver genoeg uit elkaar.

Doe wel even die zak knipafval wegwerken man, das allemaal bewijslast, dat moet je niet bij je planten bewaren.

Succes!@
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

• Pafdaddy
      Pafdaddy commented
      Editing a comment
      Hi QnQ,

Hartelijk dank voor jouw reactie!

In reactie op jouw reactie:

Ik denk zelf dat buiten-Chiba nog een week of vijf te gaan heeft. Ze staat nu ongeveer vier weken in de echte bloei.De toppen beginnen steeds voller te worden en ze beginnen nu ook al aardig te meuren.

Als ik haar toppen squeeze en aan mijn vingers dan ruik dan ruik ik een soort Skittles geur, zoals die snoepjes, maar ook zoals die strain.

Omdat ik hoogstens nog maar drie uur per dag zon op mijn balkon heb en het nu echt minder warm- en herfstachtiger wordt staat buiten-Chiba inmiddels binnen. Daarover in de volgende update vast meer.

Ik ga met jouw laatste tip aan de slag

Rustig aan!

Pafdaddy

Hallo luitjes,

In week zes van de echte bloei van buiten-ChiBa staat de plant nu een dag of vijf binnen. De reden is het weer, dat nu echt herfstachtig begint te worden en ik ga niet lijdzaam toekijken dat de plant meeldauw of budrot oploopt of dat de potentie van de plant minder wordt, zowel qua opbrengst als qua smaak

Ok, hier eerst even een fotootje van buiten-ChiBa zojuist:
    IMG_20210929_105851.jpg
    Ik heb de plant bewust in de keuken gezet, omdat ik de keuken hermetisch kan afsluiten en er al een afzuigkap hangt. Zo hoef ik ook geen tent van minimaal 2.20 meter hoogte te halen om de plant af te bloeien. Op dit moment hangt de Mars Hydro TS1000 er nog boven, maar ik denk dat ik komende week de TSW2000 of de FC3000 er boven hang. Ik ben wel benieuwd hoe vet die zes hoofdtoppen nu kunnen worden

De 'hoogste' top ziet er in elk geval alvast veelbelovend uit:
    IMG_20210929_110107.jpg

​​​​​​En ook de productie van trichomen komt al goed op gang:
    IMG_20210929_105923.jpg

​​​​​Ik ben benieuwd hoe dit verder gaat

Ik houd jullie op de hoogte

Rustig aan!

Pafdaddy
    Last edited by Pafdaddy; 29 September 2021, 12:15.

Comment

Waar gaat die lucht naartoe die je afzuigt want er zit natuurlijk geen koolstoffilter voor en als je op een flat woont kunnen de bovenburen het ook misschien wel ruiken, mooie plant,
      keep up the good work, suc6
      buiten-2020, 2021, 2022, 2023
      Hydro-met afjes-2022

Comment

• Pafdaddy
        Pafdaddy commented
        Editing a comment
        Corleone1933 Ik heb geen bovenburen De afzuiger heeft wel een soort filter. De lucht gaat vanaf de afzuiger meteen naar buiten. Het is ook maar voor een paar weekjes. No worries dus.

Dank voor de reactie!

Hallo luitjes,
      ​​​​​
      Aan het begin van de zevende echte bloeiweek van buiten-Chiquita Banana, die ik binnen afbloei, winnen de zes hoofdtoppen dagelijks zichtbaar aan gewicht (lees:grammen)

Hier eerst maar een kiekje van de schone dame vanmorgen:
      ​​​​​​
      IMG_20211004_094901.jpg

​​​​​​Ik verwonder mij nog steeds over hoe groot de plant is geworden (zo'n 1. 7 meter) , aangezien ze pas eind mei deze pot is ingegaan. Die zes hoofdtoppen beginnen langzaam maar zeker ook een fors formaat te krijgen. Vergelijk deze foto...
      IMG_20211004_162813.jpg

​​​​​​...maar eens maar met die foto van de grootste top in mijn vorige post van deze top, amper zes dagen geleden. Je ziet duidelijk verschil. De geur is ook nog wat meer aanwezig

De productie van trichomen is ondertussen ook nog steeds volop bezig. Hier een foto van de hoofdcola met het licht aan:
      IMG_20211004_095058.jpg
      ​​​​​​
      En bij deze 'topmans' met het licht uit en de flitser aan:
      IMG_20211004_095003.jpg

Ik schat dat ze nu nog zo'n week of 2,5 hebben te gaan. Ik houd een oogje in het zeil

Rustig aan!

Pafdaddy

Comment

• Rietslang
        Rietslang commented
        Editing a comment
        Nice toppen, wordt een lekker voorraadje indien goed gelukt wil ik je daar meteen veel succes voor wensen.

• Corleone1933
        Corleone1933 commented
        Editing a comment
        Lekker hoor ziet er goed uit, die gaat nog wel wat uitdijen, suc6 met het verdere verloop, ruik je het niet in de woonkamer

• Wesley pipes
        Wesley pipes commented
        Editing a comment
        Mooi hoor! Subke !

Hallo luitjes,
      ​​​​​​
      ​​​​​​We zitten inmiddels in week acht van de (echte) bloeifase van buiten-ChiBa, die nu een week of drie binnen staat. Zo stond de 'bananenboom' er vanmorgen bij:
      ​​​​​​ IMG_20211012_085303.jpgIMG_20211011_133932_edit_79093231283243.jpg ​​​​​Nog een week of zo en dan kan ik de erbij halen, denk ik.
      ​​​​​​
      Rustig aan!

Pafdaddy

Comment

• Corleone1933
        Corleone1933 commented
        Editing a comment
        Ziet er goed uit, lekker dikke toppen, ben benieuwd wat je overhoud na droogproces, suc6 verder

• Pafdaddy
        Pafdaddy commented
        Editing a comment
        Thanks @Corleone1933

Ik zal je laten weten hoeveel ik eraf haal

IMG_20211019_105848.jpg
      En hier een foto van wat meer dichtbij:
      IMG_20211019_101110.jpg
      Na een dag of acht drogen was de top behoorlijk verschrompeld:
      IMG_20211027_090829_edit_105010100137621.jpg
      Inmiddels zit de top in een potje te kuren:

IMG_20211030_074432.jpg
      In vergelijking met de ChiBa's die ik binnen had staan zijn deze toppen wel wat minder compact geworden. Dat komt denk ik doordat ze de eerste vier a vijf weken van de bloei buiten, grotendeels in de schaduw met hooguit drie a vier uurtjes zon, heeft gestaan. Tevens had ik in de keuken nauwelijks reflectie en was de luchtvochtigheid te ens aan de hoge kant. De zes hoofdtoppen en wat lower budsites leveren uiteindelijk ongeveer 90 gram gedroogde wiet op, schat ik. Toch mooi meegenomen van een plant die ik eigenlijk over had en voor de lol op mijn balkon had gezet

De smaak is net als die binnen ChiBa's echt lekker, vrij zoet en ook vrij mild. De high is vrij energiek. Maar pas op, want iets teveel roken en je doet helemaal niets meer. Niets nuttigs, in ieder geval

Ik wil jullie bedanken voor het volgen van deze draad

Rustig aan!

​​​​​Pafdaddy

Comment

• Wesley pipes
        Wesley pipes commented
        Editing a comment
        Lekker, laat ze smaken !

Nou geniet ervan, toch nog een mooie opbrengst van een plant die niet in je hokkie paste.
      buiten-2020, 2021, 2022, 2023
      Hydro-met afjes-2022

Comment

Bezig...
      X