Maak gratis een account aan en krijg toegang tot het volledige forum. Paswoord vergeten? klik hier om een nieuwe aan te vragen. Neem contact op indien u problemen ondervindt met inloggen of registreren.
Maak een account aan!
Ik heb zulk een 5 liter bidon gekocht van terra grow en als ik aan het vergieten was in een kleiner flesje om gemakkelijker te doseren , verschiet ik toch altijd dat het net water lijkt. Zeker als je alga gewend was. Enkel aan het schuim bij het schudden weet je dat er iets inzit.
Ga ik wel een heel eind mee toekomen maar gebruik tot op hoor, ik ga niet letten op houdbaarheidsdatum. Gewoon koel,donker en droog bewaren. Scheelt wel ivm kleine flesjes qua prijs
2 liter op 7 kleine plantjes is veels te veel, maar nu laat ik ze droogtrekken om zo sneller ? Wortel te trekken erna ? Beter is dagelijks wat he.
Monstera moet je stekken met een luchtwortel, anders krijg je een plant die toch dood gaat na een tijd. Ze leeft goed voor een tijd maar plots einde verhaal . 16341468252273941393797728830799.jpg even terzijde
En nog een buitenplantje knippen 16341469923828360407551945127861.jpg
HAd ze gisteren al uitgetrokken , vergeten , nog blij dat de blaadjes nog kraken en geen vezelslierten worden bij de knip.
20211014_190249.jpg de 5 gaan goed , 2 wat minder. Nl , sticky beastx2, test1 en 5 van cnnbs gaan goed. Blueberry en test 2 minder jammer maar 5 is nog genoeg he
De 2liter gisteren verdeeld is geen probleem , nu wel een dagje , mss 2 laten droogtrekken. Voeding heeft ze ook deugd gedaan , je ziet de groei wel vind ik.
Thx . Ik doe dit al altijd denk ik. Nog een redelijke licht mix waar ze in staan, maar ongeacht de voorbemesting van de potgrond geef ik na dag 3 al voor de eerste keer mee. Vorige ronde kon ik in 23 dagen al omschakelen . Ze vroeg aan het ritme laten wennen fzo
Ik heb altijd schrik om ze te over voeden
En met die 45 l bakken heb ik een hele tijd niets hoeven geven daar zat zelfs wat te veel voeding in waardoor ze wat langzamer groeide
Daarom denk ik hoe vroeger hoe beter. Plagron zelf maakt het moeilijk om te overvoeden . Heb nog maar 1x licht verbrande puntjes gehad en toen gaf ik van alles erbij van andere stoffen , hoge ec dan . Ook 40l potten vorige ronde. Gaf 3x enkel water doorheen de bloei. Groei alles max dosis constant.
De 2 kneusjes , zoals voorspeld , blijven zo. Die ene heeft mss nog een kans als haar 2e en 3e set blaadjes verbeteren. Blue dream zou ik wel willen zien en proeven .
Wellicht vandaag of morgen A.r.t.s. bio granules toevoegen aan de toplaag ter preventie van een 10tal beestjes, zoals varenrouwmug.
Bedoeling is om de voeding vroeg te geven , en nog een beetje op te bouwen ook. Wel ga ik niet de max dosis geven , omdat het afjes zijn.
2l met 6ml terra grow, beetje teveel ineens omhoog maar ja . 2ml sugar en 2ml pure zym.
Die 2l in een bak gegoten om langs onder te geven. Effe checken of de penwortel al de onderkant heeft bereikt, ja ! 20211019_183839.jpg20211019_183738.jpg
Ze zullen een kwartiertje tijd hebben om te drinken , dan terug in de tent . 20211019_183718.jpg20211019_183848.jpg Er blijft ongeveer een halve liter over tot een liter. Nog wat verzadigd van de gulle gift 3 dagen geleden.
Is dit een tentje van mars official? Ik heb ze ook die 70x70 maar vind de stof wel niet zo sterk, komt wel van Aliexpres, verstuurd uit hun magazijn in Duitsland. Succes met de afjes!
Nog altijd geen water. Bodem uitgemest, 2 kneusjes eruit gehaald. 20211024_112823.jpg20211024_112817.jpg
Morgen langs onder een liter in het bakje tot op.
Ik vind van niet, ze hebben een kortere levencyclus, ze hebben geen last van lichtvervuiling. Je moet ze gewoon niet toppen want dat ze vertragen, en bij afjes wil je dat niet
Mooi man. Als je op die grote lst toepast zou de rest toch al op gelijke hoogte zijn.
Kan je nog zien wat je met de rest doet.
Ik pas 2x lst toe. Als ze ong 15cm zijn en als ze ong 26 dagen oud zijn, alles een beetje opentrekken. Een paar uurtjes na de watergift lijkt alles toch wat beter te plooien.
Was aan het twijfelen lst of toppen. Nu als ze toch terug schiet morgen , inderdaad lst. Zijn het afjes van jou of fems? Onthou ik van na de watergift plooien want zeker na 26 dagen heb ik er wel al gekraakt en mogen wegsmijten . Wil ik ook wel onder de knie krijgen !
Comment