Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Auto's in de tent. 70x70 met ts600

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #31
    Ik kweek altijd afjes.Volgende week start ik ook terug op. Elke kweek scheur of breek ik ook wel enkel takken

    Vind lst 1 van de mooiste technieken in het kweekgebeuren omdat alles goed luchtig en onder controle blijft qua hoogte.

    "Everyone you meet is fighting a battle you know nothing about. Be kind. Always"

    Comment


    • Wesley pipes
      Wesley pipes commented
      Editing a comment
      Vorige ronde bijna niks gedaan en daarbij dacht ik ook, dat kan beter. Kga nog wachten om te scroggen , ivm familiebezoek, kan ik ze nog verplaatsen indien nodig.

    • Kunichika
      Kunichika commented
      Editing a comment
      Wesley heb je je tent in de woonkamer staan?

    • Wesley pipes
      Wesley pipes commented
      Editing a comment
      Nee hoor, hokje achteraan. Maar neefjes en nichtjes kunnen meezijn , en die zijn nieuwsgierig omdat ik hier nog maar woon ook...

    #32
    18

    Stammetjes worden dikker, blad wordt breder

    16352714984368250032336354878114.jpg

    Ze ruiken al. Die filter die ik vorige week de dag erop ging hangen , moet er echt wel komen. Je ruikt geen wiet, maar plant.

    Getopte maakt zich weinig zorgen van de topping

    1635271590548685240801354048097.jpg

    Ja zo echt het gevoel dat het stam en blad -nacht en dag geweest is. De focus lag daar


    Morgen lst op "the beast"

    Gisteren 1,5l langs onder, de bak vergeten weg te halen. Ze vonden het niet zo erg!

    Ganja always does the trick.

    Comment


    • KnetterMug
      KnetterMug commented
      Editing a comment
      2 nieuwe knoppen er voor terug of meer, van de getopte. Blijft knap vinden je knipt 'm af en hoppa komen er weer paar voor terug.

    • Wesley pipes
      Wesley pipes commented
      Editing a comment
      Ja he en risicoverspreiding ivm rot ook, ipv 1 grote kop , meerdere kleinere.

    • KnetterMug
      KnetterMug commented
      Editing a comment
      Als dat rot regen gaat is dat ook een voordeel. Ik heb dat tot nu toe alleen in de tuin gehad rot in de toppen.

    #33
    19

    16354204418438235620260940520971.jpg


    Lst op de ene groten links.

    16354206532711241736075748440533.jpg
    had niks anders dan een truiveter

    16354208773094114313255305974705.jpg

    Vind ik nu dat filterke ni terug... ach ja, morgen nog es zoeken . Bezig met serre te bouwen eigenlijk.

    2l met 6ml terra grow, 2ml sugar en 2ml zym.

    Overschot (0,5l)krijgen de kamerplantjes.

    Ganja always does the trick.

    Comment


      #34
      Geef je ze niet wat veel water, je hebt gister ook al 1,5l verdeeld over de planten?

      Comment


      • Wesley pipes
        Wesley pipes commented
        Editing a comment
        Ietwat hangend blad wel. Maar de post van gisteren schreef ik dat ik de dag ervoor had gegeven. Potten voelen droog en licht aan . Dus 1a2 liter op 2 dagen . Al paar keer vermeld dat ik wat veel geef maar ik maak ze dit gewend zodat ze meer of minder es niet zo erg vinden. Ze kunnen het wel aan

      #35
      Ok ok goede zaak, mijn net bloeiende planten krijgen nu 500ml geef ze pas water als de bladeren weer wat gaan zakken. Dat is tot nu toe om de dag, maar dat zal als ze echt gaan bloeien wel meer worden .

      Comment


        #36
        20211028_144620.jpg

        Ondertussen filter geinstalleerd.

        20211028_144628.jpg

        Nog vuil van de vorige keer.

        Grondmix is ook aangepast om meer water te kunnen ontvangen Kunichika , hydrokorrel onderaan, meer perliet, vermiculiet, bokashi, mychorizza,trichoderma, alles voor die sterke, luchtige wortel!

        Nu hangend blad wijst wel op teveel water en ik ging idd wat afbouwen , ik zie het nog even af.

        Deze ligt klaar voor morgen

        16354470466436634093588665999028.jpg
        Ga ik in al mijn kamerplanten ook es doen!

        Veel kamerplanten zijn een stuk moeilijker dan wietplanten qua watergift...

        Goeie avond iedereen !​​​​​​​

        Ganja always does the trick.

        Comment


          #37
          Gaan lekker man
          die vuile filter kost je wel wat m3 hoor heb die van mij er af gehaald was gewoon te goor

          Comment


          • Rreppellsteeltjam
            Rreppellsteeltjam commented
            Editing a comment
            Effe stofzuigen.

          • Wesley pipes
            Wesley pipes commented
            Editing a comment
            Vooral teer he , ff in de wasmachine!

          • Haze smoker
            Haze smoker commented
            Editing a comment
            Ja ik moet nog eens rondkijken schijnt dat ze die filter Doek op rol verkopen das handiger en goedkoper dan die er opnieuw rond proberen te krijgen na wassen

          #38
          20.

          Dagje niks , potten nog zwaar .

          16355061492256044542025200823619.jpg

          Goed hersteld van de lst. De topping idd blijft wat achter. Nieuwe blad zal wel komen.

          1635506279483662351053747656201.jpg

          En serieus bladprobleempje, dacht eerst dat het van voedingswater was...

          16355063815144083945921100058927.jpg 1635506430883505352736671681026.jpg
          Roestbruine plekken ? Calmag ? Zo vroeg ?

          Teveel voeding gewoon?
          Ganja always does the trick.

          Comment


          • Rietslang
            Rietslang commented
            Editing a comment
            (Bijna) zonder twijfel waterschade

          • KnetterMug
            KnetterMug commented
            Editing a comment
            Daar komen ze wel over heen..

          • Wesley pipes
            Wesley pipes commented
            Editing a comment
            Heb veels te zot water gegeven weliswaar.. hoop op proper nieuw blad !

          #39
          Ik geef de eerste weken geen voeding, er zit meestal wel wat in de aarde waar ze wel even mee vooruit kunnen

          Comment


          • KnetterMug
            KnetterMug commented
            Editing a comment
            Kunnen ze ook wel, heb dat ook gedaan maar geef liever beetje voeding mee waar ze groot mee worden. Extra stimulans

          • Wesley pipes
            Wesley pipes commented
            Editing a comment
            Ja, net als licht mogen ze ineens goed krijgen. Maar zo kan je ook een passieve plant creeeren , voorlopig snelle groei zoals vorige ronde door vet te mesten van in het begin. Nu mis ik wel de sp3000 en in 23 dagen zat ik al verder denk ik maar kan niet klagen !

          #40
          Dit was bij mij een teveel aan calmag en voeding. Lijkt wel hetzelfde.
          Attached Files
          "Everyone you meet is fighting a battle you know nothing about. Be kind. Always"

          Comment


          • Wesley pipes
            Wesley pipes commented
            Editing a comment
            Nog net iets anders vind ik. Begint meer langs de bladrand hier. Nuja ik heb nog geen calmag of andere extra s gegeven, en onder de aanbevolen hoeveelheid gebleven qua voeding. Dus ec is nooit te hoog geweest , waardoor ik toch neig naar voedingsdruppelschade ook.. teveel calmag in kraanwater heb ik nog nooit gezien , ik denk eigenlijk dat er genoeg inzit voor de gehele ronde zonder er te moeten bijgeven. Nog iets dat tijd gaat uitwijzen... om teveel voeding uit te sluiten ga ik een ml per liter minder doen voor een tijdje, thx !

          • Waterfall420
            Waterfall420 commented
            Editing a comment
            Visgraten patroon is vooral Calmag, die bruinroest zal waterschade zijn

          #41
          21

          10 weken , 70 dagen is het doel he.

          16355915879318524564117233962784.jpg
          Bladrand zo opgekruld... te nat ?

          Nieuwe groei is terug mooi, vlekjes zijn zowiezo een ouder probleem...
          16355917349122413655039365436608.jpg

          Verder is de lv hoog, filterke is goed voor de geur, hopelijk , maar niet voor de lv.

          Als ik een ontvochtiger koop, zal ze te groot zijn voor de kleine tent, of te klein voor de grote tent.

          Ja toch overschakelen naar minder water en minder voeding.

          Morgen 1l met 2ml terra grow, 1ml purezym, 1ml sugar royal..

          ze drinken minder potten nog te zwaar.

          Was een wake and bake zaterdag, op een verlengd weekendje mag dit wel, niet , fijn weekend!


          Ganja always does the trick.

          Comment


          • Wesley pipes
            Wesley pipes commented
            Editing a comment
            Nagenoeg windstil toen de vlekken verschenen. Geen fans en geen afzuiging fzo . Alles was toe, zou het de koude kunnen zijn ook QnQ Ze staan op de koude grond en ik meet 14,5 graden met de lamp aan...

          • QnQ
            QnQ commented
            Editing a comment
            Dan zal het te nat staan, of teveel stikstof hebben

          • Wesley pipes
            Wesley pipes commented
            Editing a comment
            Effe laten uitdrogen , en wat minder geven dan . Afjes en kleinere potten ook, vergeet ik soms...thx !

          #42
          22

          ik heb hier wegenzout liggen, wat als ik een laag leg van 10cm leg onderaan om al het vocht te ontrekken uit de ruimte . Lol tzou wat geven zeker?

          Gsm ff kwijt is op tablet nu, foto's misschien beter maar denk eerder ietwat slechter.

          ik heb nog 2 warmtematjes ook. Kan ik nog eentje in de zoutlaag leggen

          ik rij nog eff om zand. Maar tis zondag dat wordt moeilijk. Toeme

          error uploading' ik post er een paar vanaf ik kan .
          Last edited by Wesley pipes; 31 October 2021, 12:31.
          Ganja always does the trick.

          Comment


            #43
            Door de kou drinken ze niet, het is geen boerenkool waar de vorst overheen moet. Ben je soms nen gierige Ollander dat die kachel niet aan mag?

            Naar mijn idee ontstaan de problemen door de kou, maar het blijft enigszins koffiedik kijken!
            Horks Fototopic 2.0

            Comment


            • Wesley pipes
              Wesley pipes commented
              Editing a comment
              Heb er nu een triplex plaatje opgelegd. Ff naar temp kijken nu.

            • KnetterMug
              KnetterMug commented
              Editing a comment
              Een warmte mat mag je volgens mijn niet afdekken. Maar wel wat op zetten kwa potten met aarde. Heb er zelf ook een voor in de propegator. En in me Kast een warmte kabel wat je in je badkamer gebruikt. En daar me potten op gezet. Niet kouder dan 18,5 gr wordt het.

            • Rreppellsteeltjam
              Rreppellsteeltjam commented
              Editing a comment
              Die van mij staat het op.

            #44
            16357625512408060047634828820647.jpg

            Wat is nu de aanbevolen hoeveelheid water per potmaat? Ik vergeet dat dit maar 3,5l potten zijn ook.

            Mijn theorie van ze kunnen het wel aan klopt dus niet helemaal. Ze groeien wel goed maar tonen dat ze zich niet optimaal voelen.

            16357624739405663047980470687969.jpg
            Lamp wat verhoogd. Eerste keer sinds start.

            Geen water , morgen meet ik 250 ml af voor elks.
            Ganja always does the trick.

            Comment


            • Rietslang
              Rietslang commented
              Editing a comment
              Hout heeft een te isolerende eigenschap, die kan beter onder de mat. Als indirecte en beschermende laag beter zo een plastiek stuk halen vd gamma met nauwe holle tussenruimte over de lengte welke de warmte beter verdeeld en benut.
              Daarover heb ik nog es de waterdichte originele (tent)folie.

            • Ritagrasaf
              Ritagrasaf commented
              Editing a comment
              Opletten als je warmtematje afdekt, zoals Reppel zei, kan niet bij allemaal. Bij die van m’n terrarium bvb mag het niet.

            • Wesley pipes
              Wesley pipes commented
              Editing a comment
              Ik ga het nu eenmaal met extremen moeten doen terug. Hokje niet verwarmd, enkel de lamp die ik nog op 24/0 kan zetten en een 2e warmtematje ernog bij. Geen verwarming ernaast ook. Het zal dit worden ofwel nog na het familiebezoek boven zetten , verhuizen ermee. Anders kan ik niets veranderen aan het klimaat. . Ik laat het voorlopig zo . Daar kan ik de deur afsluiten

              Daarom vind ik het wel goe voorlopig met die triplex , ik heb al es verbrande wortels gehad van warmtematten, te droog en ff ni gekeken . Zijn er nog die dit voorgehad hebben ?

            #45
            Ter vergelijking dit zijn slechts 2 plantjes in 3.5 a 4 liter potjes in een 45x45x120 tentje en die zijn iets verder dan jouw plantjes.

            20211101_121809.jpg

            Comment


            • RickTerboeg
              RickTerboeg commented
              Editing a comment
              Sinds 17-10-21 onder HPS 150 Watt, voorgegroeid in een mini growbox (led)

              Boven de grond 25-09-21
              Omzetting 12/12 op 10-10-21
              Bloei geconstateerd op 01-11-21

              Na 3 weken omzetting is de bloei begonnen.
              Beetje vertraging door te nat in het begin. Flink drinken begint eigenlijk nu pas.

            • Wesley pipes
              Wesley pipes commented
              Editing a comment
              Mooie dames hoor. Maar een beetje meer watt en toch wat langer geleden geplant toch ook he. Ik wou eigenlijk niks anders meer gebruiken dan die sp3000 maar dit er toch tussen gedaan. Zeker gelijk van die watergift maar qua groei doen ze het niet slecht toch voor 100 watt in 3 weken. Kan altijd beter en idd de watergift was weeral de schakel. Groot verschil met 40l growbags

            • RickTerboeg
              RickTerboeg commented
              Editing a comment
              Ja ik ga ook vaak de fout in met watergift als ze nog klein zijn. Staan pas 2 weken onder 150 watt HPS, van 25-09 tot 17-10 stonden ze onder 32x3 watt led.
          Bezig...
          X