Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

24x Autoflowers G-Kit 1200 wing G-tools

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Dagje later blaadjes weer wat groter en de nieuwe komen ook goed tevoorschijn.
    Morgen even een water beurtje geven met voeding 5 ml BioCanna vega op 10 liter water.
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.
    Last edited by Moonrock; 25 October 2021, 09:37.

Comment

11 dagen na het planten…

Lampen iets hoger gehangen nu de plantjes ietsjes groter zijn.
      Grond is nog goed vochtig dus ik laat het eerst goed droog trekken.

Comment

Eerste weken zou je er ook een tl boven kunnen hangen verbruik is verwaarloosbaar en dan kan de lamp vlak boven het kleine grut

Comment

• Moonrock
          Moonrock commented
          Editing a comment
          Ze staan nu onder 2 x 250watt dus dat valt wel mee

• Wesley pipes
          Wesley pipes commented
          Editing a comment
          Ik zou zo het gevoel hebben dat ze juist meer licht nodig hebben, of ben ik mis ? Snellere groei toch met meer licht ..?

• Moonrock
          Moonrock commented
          Editing a comment
          Het lijkt me beter om het plantje te ontwikkelen voor de groei in minder sterk licht dan in de volle laag. Zodra de bladeren drie vingers krijgen zal de lichtsterkte omhoog worden gezet naar 2 x 400. En bij 5 naar 2 x 600.
          Last edited by Moonrock; 27 October 2021, 00:40.

De 3 vingerige blaadjes zijn ontwikkeld zodra de lampen uit gaan, schakel ik over naar 2 x 400 Watt.
        Ook een nieuwe digitale thermometer/hygrometer aangeschaft die komt vandaag binnen dus dat komt goed uit . Nu kunnen we de temperatuur en de luchtvochtigheid beter in de gaten houden.
        This gallery has 2 photos.

Comment

• Takketoelli
          Takketoelli commented
          Editing a comment
          Ik ben benieuwd wat die hoeveelheid licht nou op gaat leveren in de groei. Zelf ben ik van de zuinige en ik vindt het ook niet nodig, maar we gaan net zien. Enigste voordeel lijkt mij gewonnen tijd, maar dan wel dure tijd

Ze gaan wel mooi gelijk, niet?

• Moonrock
          Moonrock commented
          Editing a comment
          Voor de groei maakt het inderdaad niet zoveel verschil. Tijdswinst enigszins wel. Maar ze gaan inderdaad lekker gelijk op. Had eerlijk gezegd al wat meer verschil verwacht tussen de indica’s en de sativa’s maar dat valt reuze mee alles lijkt even hard te groeien.

Lols 1200 watt en 24 planten

Comment

• Moonrock
          Moonrock commented
          Editing a comment

• Kunichika
          Kunichika commented
          Editing a comment
          Je gaat straks een vette hoofdtop per plant krijgen, de onder gelegen toppen van de zijtakken zullen een week of 2langer moeten voor goed compact te worden. Ik had er dan fems in gezet maar goed

• Moonrock
          Moonrock commented
          Editing a comment
          Klopt dat is ook de bedoeling. Eerst maar zien wat het resultaat brengt.

Ik vind ze erg klein. Even ter vergelijking, 10 dagen oud. 2x 55 Watt Tneon.

64B64DF9-A508-4B34-A4D0-41114BE6D7CA.jpeg

Die auto flowers groeien niet lang, hoop voor je dat ze nog een beetje vaart erin zetten..
        Een dag zonder wiet kent Flip niet.

Comment

Ja klopt het is ook de bedoeling dat ze klein blijven zoals op deze foto :

Comment

Ze zijn. Inderdaad erg klein, en dan die 2x 400watt erboven, zal de energierekening ook opkrikken. 50gram per plant keer 24. Dan hoef je zeker een jaar niet meer te kweken.

Of ben je Robin Hood en deel je de weed uit aan mensen die minder hebben? Ik ben met mijn kweekje nog geen 100euro kwijt aan stroomkosten da's te overzien jij gaat denk ik dan zeker 500euro of meer kwijt zijn.

Dan hoop ik dat je zonnepanelen hebt ander word het een duur grapje. Maar als je idd een jaar niet naar de shop hoeft valt het al weer mee.

Comment

• Moonrock
              Moonrock commented
              Editing a comment
              Het zou wel fijn zijn om het maar 1 keer per jaar te hoeven doen. In de zomer zet ik graag iets buiten.

Gedeeld word er bij ons altijd onder elkaar. Iedereen wil alle soortjes wel even proeven, en zelf ben ik er niet vies van, er gaat toch stiekem wat doorheen bij mij

Met de lampen uit is het 18,6 graden Celsius in de kast, dat is niet verkeerd een graadje meer zou perfect zijn.
            Luchtvochtigheid een beetje aan de hoge kant 74% maar liefst. Misschien de ventilatie iets hoger zetten ?

Comment

• kelderkastje
              kelderkastje commented
              Editing a comment
              In deze fase maakt dat weinig uit. Vinden ze wel fijn een hoge lv. In de bloei zit je best rond 50.

• Moonrock
              Moonrock commented
              Editing a comment
              Dat klopt inderdaad maar ik zit liever tussen de 60-70%.
              Nu staat die net iets te hoog eigenlijk.

Tja ik zou nu al gaan testen hoe laag je de Lv krijgt als straks die tent vol staat en je moet dan nog gaan aanpassen das klote
            ben zelf weken lang bezig geweest om de Lv van 70 naar 45/55% te krijgen

Comment

• Moonrock
              Moonrock commented
              Editing a comment
              Ja even kijken wat help dan weet ik dat voor de bloei ook gelijk. Gelukkig kan ik de boel goed laten luchten dus dat moet wel goed komen.

Terwijl ik dacht dat ze het eigenlijk te warm hadden blijkt dat de temperatuur met licht aan veel te laag is het is maar 21,1 graden Celsius. En de gewenste temperatuur is 25 tot 28.

De prima klima stond ingesteld op 25 graden die heb ik dus naar de 28 gezet. Kijken of dit verschil gaat maken op de thermometer.

This gallery has 2 photos.

Comment

• Rietslang
              Rietslang commented
              Editing a comment
              20-30 in vegetatie maar 28 zouden ze het lekkerst vinden dacht ik. Nice thermometer die hangt ter hoogte vd blaadjes? Weet niet dit geval maar nrml wordt het afgedekt met een stukje karton ofzo.
              Gaan inmiddels lekker

• Moonrock
              Moonrock commented
              Editing a comment
              Ja precies 28 vinden ze volgens mij ook het lekkerst. De thermometer hangt nu op lamp hoogte, maar het is inderdaad wijs om hem gelijk met het bladerdek te hangen. Bedankt voor het inzicht!

• kelderkastje
              kelderkastje commented
              Editing a comment
              En op een plekje waar hij in de schaduw staat. De stralingswarmte geeft anders een vertekend beeld.

Nog eventjes gekeken naar de temperatuur, nadat de prima klima op 28 graden Celsius is gezet.
            Het voelde wel warmer aan maar de temperatuur bleef rond dezelfde koers.
            Straks nog even een andere thermometer erbij pakken om te kijken of die hetzelfde aangeeft.

Comment

Comment

• Rreppellsteeltjam
                Rreppellsteeltjam commented
                Editing a comment
                Ik zou bijna in herhaling vallen!!

• Rietslang
                Rietslang commented
                Editing a comment
                En ik maar mijn woordenschat dien aan te passen naar tensiometende mietjesjeanetn

• Rreppellsteeltjam
                Rreppellsteeltjam commented
                Editing a comment
                Ik vind dat toevallig nog steeds een goed advies, Rietslang.

Momenteel gaat het de goede kant op kwa temperatuur. Boven de lamp geeft de thermometer 23.5 graden Celsius aan. En heb nog even een simpele onderin gehangen die geeft 25 graden Celsius aan.

Plantjes staan er weer mooi bij. Straks even de hoogte van de lamp berekenen.

This gallery has 3 photos.

Comment

• Corleone1933
                Corleone1933 commented
                Editing a comment
                Gaat allemaal mooi gelijk op, ziet er goed uit, houden zo.

• Remco
                Remco commented
                Editing a comment

• Moonrock
                Moonrock commented
                Editing a comment
                Thanks allemaal! Leuk om te horen.

Das net het hele eieren eten toch ?
              ja ze vinden de hoge temp leuk als dAn ook de luchtvochtigheid perfect is en de watergift en de voeding en de lichtdruk
              Als dan 1 van die dingen niet goed loopt krijg je gelijk een hoop problemen met je plantjes aan een lagere temp heb je iets meer controle
              ook de hoeveelheid water die je geeft kan voor een groot stuk bepalen of je plant net heel hard gaat groeien of zich net gaat concentreren op meer vruchten aan maken
              das net het leuke aan deze hobby der valt altijd nog wel wat bij te leren of te verbeteren als je dat wilt

Comment

• Prspctr
                Prspctr commented
                Editing a comment
                Al doende leert men!

• Moonrock
                Moonrock commented
                Editing a comment
                Daar ben ik het volledig mee eens.
            Bezig...
            X