Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Test kweekverslag

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Dacht zo'n 4 plantjes te kweken.
    Maar moest ik er nu nog 3 bijzetten gaan ze toch niet gelijk in groei, ivm met het overschakelen naar 12/12?

Comment

• Wesley pipes
      Wesley pipes commented
      Editing a comment
      Het kan zijn dat ze weken nodig hebben om te groeien vooraleer je gaat kunnen omschakelen. Met nieuwkes kan het ook gebeuren hoor, heb er zelf 2 van de 7 nu die moeilijk doen . Je kan afwachten he. Of paar nieuwkes erbij en dan selecteren na een paar weken... kversta ni goed wat je bedoeld ook, zolang ze op 18/6 staan , groeien ze, jij bepaald wanneer ze sterk genoeg zijn om te mogen bloeien op 12/12 he. Mijn eerste ronde had ik meer dan 2 maand groei nodig . 30 dagen groei is mooi als dat lukt.

• Wesley pipes
      Wesley pipes commented
      Editing a comment
      Bedoelde er niks mee enkel met een paar meer heb je meer keuze. Groeien moeten ze zowiezo toch tot een cm of 30 minimum, vooraleer het overschakelen he.

👍🏼 !! Remco's Runtz edition three <-> 01/02/2023 !! 👍🏼

Comment

Dag 16
      Onverwacht nog een 3de uitgekomen.
      Had het een beetje verwaarloosd ivm water geven dus heeft wel bladeren maar steel is nog megakort.
      Die andere 2 groeien, maar bladeren worden lichter en lichter van kleur.
      Heb gelezen dat dit komt omdat plant voeding nodig heeft, maar anderzijds lees ik dat je niet voor 3de week mag beginnen met voeding?
      Heb zoals wesley zei nog paar zaadjes in een roof it kit gestoken.
      Kijken wat dat geeft.
      Attached Files

Comment

• Wesley pipes
        Wesley pipes commented
        Editing a comment
        Het begin is er, groeien zullen ze! Gele zaailingen zijn van teveel water normaal. Als je ze goed gewaterd had gewoon laten uitdrogen . Ik geef al vroeg voeding mee, halve dosis. Je zou ze ietsje kunnen laten uitdrogen, en dan een beetje water met een beetje voeding. Maar iedereen werkt anders. Is er plaats onder de lamp voor de propagator? Nu heb je, als alles uitkomt, 1-2 reserves, kan je de mooiste uitkiezen en de kneusjes weglaten he. Er zit er altijd wel 1 tussen van mij . 2nu deze ronde. Altijd letten op de nieuwe blaadjes ook, als die groen zijn is het een ouder probleem, en zijn ze al aant herstellen.

Ok tx man,
      Ga de propogator onder de lamp zetten.
      Kan morgen al 1ntje overplanten.. 2de komt net uit.
      1ste maal dat ik met die sponsjes werk.. Dat sponsje gewoon meeverplanten?

Comment

• Wesley pipes
        Wesley pipes commented
        Editing a comment
        Ja hoor is erin verweven de wortel.

Wesley pipes hij heeft AF’s gezaaid dus die gaan sneller in bloei schieten he

mooie kast en opstelling man
      maar auto flowers kun je eens ze boven zijn op 20 uur licht en 4 uur donker zetten die hoeven niet omgezet te worden om in bloei te gaan
      die gaan wat je ook doet na een paar weken beginnen bloeien

Comment

Dag 22
        Van de 3 nieuwe zaadjes via de roof it kit zijn er 2 uitgekomen en staan inmiddels in definitieve pot.
        Andere 3 krijgen wel veel bladeren maar als ik vergelijk met andere kweekverslagen groeien ze precies niet optimaal qua hoogte. Morgen kast eens uitkuisen en beginnen met voeding voor 1ste 3.
        Heb wel gelezen dat het begin het beste is om helft voeding te geven wat kweekschema voorschrijft.
        Klopt dit?
        Tot binnen paar dagen met hopelijk foto's van in hoogte gegroeide planten.
        Attached Files

Comment

• Ritagrasaf
          Ritagrasaf commented
          Editing a comment
          Eerst vullen ze de pot met wortels dan gaan ze groeien !

• Rreppellsteeltjam
          Rreppellsteeltjam commented
          Editing a comment
          Voeding geven?
          Die grond zit voor weken voeding in, en ook voor weken water, mits juist ingewaterd.

Nog altijd geen kweekverslagen doorgelezen hu ?

als de pot groot genoeg is hebben AF’s de eerste weken geen voeding nodig sommige kunnen er tegen sommige helemaal niet

hoe hoog je lamp hangt en hoeveel licht ze krijgen bepaalt voor een deel of ze de hoogte in schieten of klein blijven
        als ze te nat staan of te veel voeding krijgen gaan ze ook langzamer groeien

Comment

Toch wel,
          In Wesley pipes zijn kweekverslag bvb lees ik dat hij heel snel met voeding begint, en werkt blijkbaar voor hem.
          Werk met een 20/4 lichtschema en lamp hangt op de 40 cm van top van plant.
          Geef mss wel teveel water, 2x per dag.
          ​​​​​​​

Comment

• Wesley pipes
            Wesley pipes commented
            Editing a comment
            Volgende ronde doe ik wel een tijdje langer halve dosis. Ben ook nog heel veel aan het uittesten zelf en daarom is mijn manier mss niet de beste voor iedereen en of iedere plant in combo met lamp. Er zijn hier veel ervaren mensen, waar ik eigenlijk nog maar een paar jaar aan het testen ben, hebben zij veel meer kweekjes onder de knie. Veel lezen en jouw gulden middenweg erin vinden !

Dag 24.
          Vandaag grootste eens een dag geen water geven.
          Dacht bij mijn testkweek de plantjes gewoon te laten groeien en niet toppen of fimmen.
          Shrik om meer kwaad dan goed te doen.
          Lees echter in andere kweekverslagen van beginners dat toch aangeraden wordt om het toch te doen, dus denk dat ik mij er ook maar zal aan wagen.
          Beter toppen of beter fimmen?
          Denk dat mijn plantjes er wel klaar voor zijn want ze hebben 3 nodes.
          Plaats paar foto's van 2 grootste.
          Hangen de bladeren trouwens niet een beetje te slap?
          Hasta luego
          Attached Files

Comment

• Rreppellsteeltjam
            Editing a comment
            Teveel water.

Maar bij licht aan/uit gaan de blaadjes ook hangen.

👍🏼 !! Remco's Runtz edition three <-> 01/02/2023 !! 👍🏼

Comment

Doe niks anders momenteel dan verslagen lezen, vind de verslagen van beginners voor mij leerrijker omdat die voor zelfde problemen als ik staan.
            Uw verslagen ook al gelezen zenne, ma te professioneel voor mij momenteel.
            Wa ni wilt zeggen dat ik er niks uit leer e.
            Uw methode van ontkiemen en als ge ze in pot zet met plastikke bekertjes werken ga ik sowieso toepassen volgende run.
            Ken wel 't verschil tss toppen en fimmen, vroeg mij juist af wa 't beste zou zijn voor ne beginner. Echt schrik om iets fout te doen

Comment

• Rreppellsteeltjam
              Editing a comment
              Zijn eerste 2 verslagen.

• Rietslang
              Rietslang commented
              Editing a comment
              Tenzij in volle grond of grote pot waar autoflower in doorgroeit is fim voor mij het best, in ander geval (rekening houdend met ev achterstand) minstens 1x opbrengstelijk toppen.

Rreppellsteeltjam ok, direct aan beginnen

Comment

Potten wegen en er een pot Zonder plantje naast zetten die nat genoeg is zo voel je het verschil makkelijker in het begin
              fouten maken we allemaal vroeg of laat das Nie erg als je der maar van leert toch

Comment

• yvesm
                yvesm commented
                Editing a comment
                Inderdaad, er direct ene naast zetten se

• Kunichika
                Kunichika commented
                Editing a comment
                Die pot wat je er naast zet, droogt ook uit met de tijd. Zou wel kunnen maar dan moet je hem eerst wegen of inwateren.

• Haze smoker
                Haze smoker commented
                Editing a comment
                En in die lege pot kun je lekker in voelen hoe droog hij is daar zit toch niets in
                Ook wegen is een goede manier als je wat aarde in je hand neemt en je knijpt en er vallen 3 a 4 druppels uit is hij prima

Vraagje..
              Heb mij al rotgezocht om aan Remco's eerste 2 kweekverslagen te geraken, maar het lukt mij echt niet.
              Kan iemand mij uitleggen hoe en waar ik die terugvind?
              Tx

Comment

• Kunichika
                Kunichika commented
                Editing a comment
                Dan moet je waarschijnlijk, een paar pagina's terugkijken op de kweekverslagen.

• Krisdc
                Krisdc commented
                Editing a comment
                Google, jointje draaien remco kweekverslagen.... zo kan je ze ook terugvinden

Dag 28
              Precies 1 maand ver en ze leven nog haha, de wonderen zijn de wereld nog niet uit.
              Heb ze paar dagen geleden getopt, met een bang hartje maar eind goed al goed... Hoop ik.
              Morgen week 5 in.
              Nog altijd geen voeding gegeven.
              De hoogtes van mijn 3 plantjes 22,20 en 17 cm. Weet niet of dat normale hoogtes zijn?
              Hun bladeren zijn zeker niet geel maar ook niet donkergroen. Beetje donkerder had gemogen denk ik.
              Bon al bij al tevreden tot nu toe.. 1ste maand al enorm veel fouten gemaakt maar dat zijn toch al fouten die ik de volgende keer nier meer ga maken.
              Na de kv zien nu se, en geniet allemaal van ulle weekend.
              Tot de volgende
              Attached Files

Comment

Bezig...
              X