Ik schuif aan, succes
Forum Top Ad MOBILE Smallest
Collapse
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
2 Big Bulls in de keukenkast
Collapse
X
-
Ziet er uit alsof de oppervlaktespanning moet gebroken worden met een drupje dreft ofzo bij je water...Ganja always does the trick.
Comment
-
Ik dacht altijd dat water van onderen geven binnen 10 minuten opgezogen dient te zijn.
Hoeveel liter zijn die potjes? Ik neig naar te droog. Ik zou ze beiden apart 10 minuutjes water van onder laten aanzuigen en het water wat er naar 10 minuten nog in staat er weer uit halen.
-
Paar minuten al wel dacht ik, bij mij goot ik het er in, en het was gelijk weg, 1.5 ltr pp pd.
-
RickTerboeg De potjes zijn 1L. Ik ben even het noorden kwijt met de plantjes. De groei gaat niet meer vooruit. Ik heb ze nu 2 dagen langs boven natgeneveld en ik zie geen verbetering. Zou ik toch proberen water geven?
-
-
Ik ben net terug van een weekendje ardennen. Mijn vriendin heeft 1x per dag de toplaag natgeneveld. Helaas is de toestand van de kinderen niet gebeterd. Ze zijn amper gegroeid en de rechtse zijn blaadjes zijn nu bruin en droog.
Kan iemand me adhv de foto's zeggen of dit teveel of te weinig water betekent?
Kan ik ze nog op weg helpen of start ik beter opnieuw?
Comment
-
Es goe water geven , onder en boven denk ik..
-
Ik weet niet wat jouw reden is waarom je "voorlopig" geen sateprikker hebt maar die verkopen ze wel zo'n beetje in iedere supermarkt. Aan de andere kant... als ik even naar de laatste 2 foto's kijk... lijkt me in ieder geval niet te nat
-
Kurkdroog. Van onder z.s.m. water laten aanzuigen en dan kijken of ze bijtrekken nu kun je ze nog redden die onderste bladeren is geen ramp zolang nieuwe scheuten mooi groen zijn is er hoop. Beetje benevelen heeft te weinig nut dat water zakt niet genoeg de bodem in waar zich de wortels bevinden.
-
-
Update:
Ik heb ze gisteren voor ik ging slapen elk 50ml gegeven. Deze morgen geen verbetering. Om 16u gaat de lamp weer aan.
Edit: Ik denk dat ik ze ook ga overpotten deze week. Misschien dat dat ook iets oplost. Nu staan ze in zaai en stekgrond.
Comment
-
Hey guys!
Nog eens een kleine, en helaas negatieve update.
Er is niet veel veranderd sinds mijn laatste update, en spijtig genoeg is dat geen goed nieuws.
De groei van de plantjes is zeer traag en de oudste bladeren sterven steeds af bij de ene plant en de andere plant krijgt roze blaadjes. Zij groeit zelfs enkel in de hoogte. Geen nieuwe bladgroei. De stelen daarintegen zijn stevig en worden dikker.
Mijn watergift is ok nu, maar het lijkt mij dat ze door de overwatering zo vroeg in de groei een blokkade hebben opgelopen.
Vallen ze nog te redden of begin ik beter opnieuw?
Hieronder een foto van vandaag, zondag 14 oktober.Groeidag 20
20211114_212017.jpg
Comment
-
Denk als je ze een grotere pot geeft met wat voeding in de aarde dat ze wel wat opknappen, of ze hebben veels te nat gestaan of hebben een voedings tekort
-
Overpotten, eerst grond inwateren, knijpnat.Last edited by Rreppellsteeltjam; 15 November 2021, 10:52.
-
-
Je kunt beter kraanwater geven dan Spa blauw. (ja, ook als die een verkeerde pH heeft)
Al deze schade is veroorzaakt door te nat staan.
+
Zaai-en stekgrond is alleen voor de eerste week!
Daarom worden ze lichter van kleur : ze verhongeren.
Als je ze langer dan een week in zaai/stekgrond houdt moet je ze gaan voeren.
Ik zou ze zeker uit deze potten halen, en meteen al het beschadigde blad aan de onderkant afknippen.
Een goeie potgrond in de volgende pot, en ze iets dieper wegzetten. Zeker tot de ronde blaadjes (of tot de eerste node) in de grond.
De eerste lichtcyclus na het verpotten hou je de lamp iets hoger (10-20cm)
Zorg dat je luchtige grond hebt. Desnoods haal je een zak perliet bij het tuincentrum en gooi je 10-20% extra perliet door je grond.
Perliet houdt minder vocht vast dan vermiculiet of kokosgrond.
tip: prepareer de grond eerst in een grote kuip ofzo. (cementkuip bijv)
Dan kun je makkelijker dingen erdoor mixen en water toevoegen tot het de juiste vochtigheid heeft.
(een voorbeeldje wat je allemaal extra door je grond kunt mixen: hier)
Ze lopen nu wat vertraging op doordat 50% van het blad niet meer functioneert, maar ze redden het wel natuurlijk.
Chance dat het geen autoflowers zijn, dat sprookje dat die "makkelijk" zijn ben je gelukkig niet ingetrapt dus je kunt ze zo lang in de groei houden als je wil.
Check eventueel het forum voor extra middeltjes om stress te verhelpen.
Bijv; Vital van Ecostyle, of Fishmix als bladvoeding geven hier goed resultaat.
btw. het is inmiddels november
- Likes 3
Comment
-
Sluit me hierbij aan. Waarom niet ontkiemen in bv lightmix? De eerste kweek van mezelf deze fout ook gemaakt. Je plantjes hebben honger.
Comment
-
Kamerplanten stekken en dergelijks werkt perfect ook in gewone potgrond, zelfs zonder wortel , wortelen ze. Vele tuiniers verkiezen bemeste potgrond boven zaai en stekgrond om te stekken en wortelen.
-
Ja vergeten maar idd zaaien ook. Nu ik gebruik ook wel root cubes hoor , maar na 1 dag wortel vliegen ze in potgrond.
-
-
Het verpotten heeft geholpen. De plantjes zijn terug goed vertrokken. Ik ben net weer thuis van 3 dagen weg voor het werk en het verschil is groot.
Binnen enkele dagen kan ik beginnen mainlinen. Dat gaat ze weer wat stress bezorgen maar daar komen ze ook wel weer door.
Volgende waterbeurt ga ik al een kleine dosis bio grow en cal/mag geven.
Ik ben echt tevreden dat er na 3 weken stilstand eindelijk terug wat vaart in zit.
Alvast iedereen bedankt voor de goede raad!
- Likes 2
Comment
-
Ze staan er inderdaad weer goed bij, gaat helemaal goed komen, suc6
-
Ze zijn van een 1L potje naar een goed ingewaterde 11L gegaan terwijl ze zo mini waren. Ik denk dat ze nu zelfs nog genoeg hebben voor een paar dagen. Ik zie wel als ze dorst hebben. Ik ga vanaf nu extra voorzichtig zijn met de watergift.
-
Hey Collega's
De plantjes bleken mooi hersteld van hun avontuurtje. Dat betekent dat ik verder kan gaan met mij origineel plan van het mainlinen. De bedoeling is dat ik er een 'V8' van ga maken. Dwz dat ik 8 toppen beoog te laten groeien aan mijn plantjes.
Ik volg de tutorial op Growweedeasy. Hier gaan ze nog al drastisch te werk.
Ik heb de plantjes nu getopt tot aan de 3e node. Onder de 3e node heb ik alle groeipunten verwijderd en enkel de fanleaves en groeipunten van de hoogste node laten zitten. Dit ziet er even heel raar uit maar het zou goed moeten komen. Ik zal het in de komende dagen wel ondervinden.
Hierna moet ik nog twee maal toppen om zo mijn 8 hoofdtoppen te verkrijgen. Alle andere groeipunten worden systematisch verwijderd.
Ik hou jullie kort op de hoogte.
Hieronder wat foto'sTot snel met hopelijk positief nieuws!
De plantjes vlak voor de marteling...
20211124_005621.jpg
...En na de marteling
20211124_191437.jpg
En tenslotte de afgesneden ledematen
20211124_191509.jpg
- Likes 1
Comment
-
De dames hebben de knipbeurt overleefd. Ze zijn ongeveer 24u K.O. geweest en zijn toen terug beginnen groeien.
Nog geen water moeten geven sinds ze verpot zijn. Nu 11 dagen geleden. De aarde was wel goed ingewaterd en ze lijken het goed te doen. Handen af dan maar.
- Likes 1
Comment
-
Lees hier wel nog 2-3 weken geen water dus het kan wel degelijk in de groei met voorbewaterde aarde. Tof om te weten , vergeet ik dikwijls
-
Wesley pipes ik begrijp je comment niet vrees ik.
-
Bedoelde dat er nog zijn die aarde voorbereiden en zodanig inwateren dat je 3 weken niks moet bijgeven , ik gebruik deze techniek niet en verschiet even van 11 dagen niks , maar lees elders ook 3 weken niks, dus het kan bedoelde ik , kwas ff ni mee , nevermind
-
Verdomme verdomme!
Ik heb ze iets te snel willen platleggen en in mijn voorzichtigheid toch een tak afgebroken. Nu heb ik al meteen het grote nadeel van mainlinen ontdekt: in dit stadium ben ik de helft van mijn plant kwijt en dus 1/4 van de totale opbrengst.
Ik heb de werkzaamheden gestaakt en wacht nu tot ze iets meer zijn uitgegroeid.
Comment
-
Na het kijken van de meest eneververende F1 race ooit is het nu nog eens tijd voor een update.
Ik heb fase 2 van het mainlinen vanavond voltooid. De planten zijn voor de 2e maal getopt en ik heb ze tevens een LST meegeven. Dit is na mijn misser van vorige week wel goed verlopen.
Ook zijn bij deze dame de zijscheuten weer meteen mee verwijderd. Ik heb voorlopig de fanleaves laten staan, maar deze gaan ook weg als ze hersteld is van de knipbeurt.
De gehandicapte plant heb ik mee getopt, maar hier ga ik niet alle zijtakje van afsnijden. Zij krijgt verder gewoon een LST kuur voor de rest van de kweek. Kwestie van de opbrengst nog wat te maximaliseren.
Ik heb nu telkens om de 4 dagen 250ml water met een minimum aan voeding meegegeven. Wel elke keer Cal/Mag. ik denk dat ik de Cal/Mag volgende keer achterwege laat, maar ik blijf ze wel voeding geven. Als mijn watergift wat frequenter wordt dan verhoog ik ook mijn voeding, maar verminder ik de frequentie van de voeding.
tot slot nog een familiefoto
- Likes 2
Comment
Comment