Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

2 Big Bulls in de keukenkast

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Ik zie klauwend blad, wat meestal wijst op een iets te natte bodem in combinatie met voedingsoverschot. Vooral als het tekenen van stikstofgebrek als bij-effect heeft. Dat kan overigens ook als ze te droog zijn geweest.
    Ik zie daar nu geen tekenen van op de foto's.

Hebben ze recent een keer te droog of te nat gestaan? Komt er voldoende zuurstof in de bodem of staan de potgaten direct op de vloer waardoor ze in principe afgesloten zijn? Paar stukjes hout ofzo eronder kan een boel helpen.

Calmag meegeven vind ik iets geks, ik heb dat nooit gedaan omdat mijn bodems (lees: goedkope potgrond) genoeg calcium bevatten, en mijn kraanwater voldoende magnesium. Calmag, wanneer het indroogt, verhoogt namelijk de pH van de bodem omdat het kan binden met een waterstofcarbonaat molecuul en daarvoor neemt het een waterstof weg uit water, wat dus in feite OH- overlaat (en OH- is een basische stof, het is het pH verhogende deel van pH+ mengsels: KOH, NaOH, etc.).

Waarschijnlijk is het een combinatie van factoren en is de beste optie om een potmaatje groter te gaan met verse aarde. Pak direct alle dingen hierboven aan en vergeet die calmag.
    Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
    Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

Comment

• Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      Volgende keer kleikorrels onderin doen, paar cm.

• LR2
      LR2 commented
      Editing a comment
      Een niet geijkte pH meter?! Gast! Sorry maar ik zit hier even heel hard te lachen.
      Een pH meter moet elke keer voor gebruik geijkt worden. Ik heb met apparaten van tientallen duizenden euro's gewerkt, hittebestendig, autoclaaf-proof, schoongemaakt met enzymen uit rundermaag en zoutzuur.. En zelfs die moeten geijkt worden voor gebruik.
      Maak je water eens precies zoals je altijd doet, en meet die daarna eens door met een vers geijkte pH meter.

De grond flushen gaat misschien niet helpen, je kunt het proberen maar dan staan ze lange tijd te nat en aangezien de potten niet helemaal lekker kunnen ademen, lijkt me een langdurig natte bodem voorlopig ongewenst. Calcium en magnesiumcarbonaat lossen heel moeilijk op, vandaar dat kalkaanslag bestaat. Dat flush je ook niet zomaar uit.

Ik denk dat je doel van problemen voorkomen moet bijgesteld worden naar "voorkomen dat het uitbreid". En daar ben je nu mee begonnen, da's een goed punt om op verder te gaan. Ijk die pH meter eens, kijk eens of het veel afwijkt. Laat even weten wat je bevindingen zijn en dan kijken we vanaf daar verder.

• Kunichika
      Kunichika commented
      Editing a comment
      Lr dus dat cal/mag toevoegen als je onder led kweekt is nonsens. Ik woon in Zuid-Limburg daar zit zowiezo een hoop kalk in de grond. Maar dat er genoeg magnesium is zit wist ik niet. Thanks

Mooi verslag! Idd klauwend blad
    Veel succes met je ronde

Eerste keer FEMS onder LED
    Indica Medisch rondje van Barneys

Comment

Ze hebben ocharme flink op hun donder gehad, maar ze doen toch hun best. Misschien zelfs genoeg tot aan de zomeroogst. We gaan het snel genoeg weten want we gaan de eindsprint in. Nog een week of 2/3 en dan hang ik ze ondersteboven.

Ondertussen zijn van de éénarmige bandiet alle fanleaves weg, maar sinds mijn laatste update is de deteroatie wel afgenomen. Ik geef om de andere keer een minimum aan voeding. Dat gaat ok denk ik.
      De knoppen zijn mooi en dik. Helaas niet vuistdik, maar toch dikker dan mijn aansteker.
      Ik heb nog geen trichomen bekeken, maar ze zijn ook nog niet klaar dus ik ga mij daar ook niet door laten beïnvloeden.

Foto's spreken voor zich, enjoy!
      Last edited by Prspctr; 28 February 2022, 20:56. Reden: typo snel weggewerkt

Comment

• Prspctr
        Prspctr commented
        Editing a comment
        Kunichika kan ik misschien wel proberen. Ik wou voor de eerste keer zien of ik het met 2 planten kon managen.

Beginner70 als je het gebrek aan blad bedoelt, dat is nu net mijn hele probleem. Als je de grootte van de plant bedoelt: ik heb ze getrained om zo uit te zien.
        Ze moeten nog 2 of 3 weken. We zitten nu in bloeiweek 6. Excl. 2 weken voorbloei.

• Slome Joop
        Slome Joop commented
        Editing a comment
        Ziet er toch nog wel goed uit ondanks de tegenslag. Daar komt heus wel een lekker rookertje vanaf.
        Volgende keer ga je het gewoon nog beter doen.

• kroket
        kroket commented
        Editing a comment
        Einde is in zicht Vooral die voorste plant wel een beetje in de gaten houden voor toprot. Ik zie niks zorgwekkends, maar met die dorre sugarleaves is het er ook maar zo.

Donderdag wordt oogstdag!

Met zo goed als alle bladeren verdord of verkleurd zie ik geen reden om de planten nog verder te houden. De toppen zijn volwassen en de trichomen zijn milky en hier en daar wat amber.
      Met meer groen blad had ik ze waarschijnlijk nog een weekje laten staan. Vooral de achterste plant dan, want hier zijn nog wel wat witte bloeihaartjes. Maar ik zie nog weinig evolutie.
      It is what it is.

Al bij al toch tevreden van de toppen. Ze zijn mooi vast en dik. Stinken ook al lekker. Als ik de kast een minuutje open doe ruikt het hele huis naar wiet.
      Ik ben benieuwd naar de opbrengst. Die zullen we binnen een week of 2 wel weten.

Na het drogen start ik nog snel een laatste binnenkweekje voor de buitenkweek er aan komt. Hopen op een mooie zomer!
      Attached Files

Comment

Al bij al toch goed kunnen afbloeien. Weekje langer moet nog wel kunnen en anders veel plezier met knippen morgen!
        Super Silver Haze (DHS) // Pure Power Plant (Nirvana) // Jack Herer (DHS) & Fruit Spirit (RQS) // ...

Comment

door de foxtails kan je mag 10dagen langer laten staan voor extr gewicht in delen oogsten is dan ook aan te raden ik heb ze daardoor ook wat langer laten staan heeft er wel voor gezorgt dat de eind score flink hoger lag daardoor succes worden mooie toppen en een lekker rokertje

Comment

Ik zie daar toch wel lekkere toppen tussen zitten. Volgende keer nog beter, maar zeker niet slecht voor een eerste keer binnen.
            Succes met knippen, geniet ervan.

Comment

Tijnie82 Rodigan Ik wil ze gerust nog wel wat laten staan maar gaat het iets uithalen? Er is geen groen blad meer. Evolueren de toppen dan wel nog? Ik zie op de dagelijkse foto's niet echt meer iets veranderen. Ze drinken ook nauwelijks nog.

Ik kan helaas niet gefaseerd oogsten omdat ik de kast ook ga gebruiken om te drogen.

Slome Joop tnx! Ze gaan sowieso smaken!

Comment

Dat wordt toch nog wel een mooi voorraadje, knip ze en geniet ervan.
                buiten-2020, 2021, 2022, 2023
                Hydro-met afjes-2022

Comment

In de 1e plaats wil ik je complimenteren met de lekkere dikke toppen.
                  Als er geen of weinig ontwikkeling is dan is het gewoon knipper de knip tijd.
                  Ik neem ook aan dat jezelf goed de trichomen ( op de toppen) hebt gecheckt.

Dus bij deze veel knipplezier

Comment

• Prspctr
                    Prspctr commented
                    Editing a comment
                    Tnx man! Ik heb ze omgedaan.

• Takketoelli
                    Takketoelli commented
                    Editing a comment
                    En zo zonder blad zien de toppen er heerlijk uit?

Takketoelli onontbeerlijk.
                  Oordeel zelf maar!

Comment

• Takketoelli
                    Takketoelli commented
                    Editing a comment
                    Netjes man, en geen fluff zo te zien?!?

• Prspctr
                    Prspctr commented
                    Editing a comment
                    Nee, helemaal niks. Maar dat is ook de bedoeling bij mainlinen.

• Beginner70
                    Beginner70 commented
                    Editing a comment
                    Ziet er goed uit.👍

Toch nog netjes afgerond deze ronde.
                  Mooie toppen man!

Comment

• Prspctr
                    Prspctr commented
                    Editing a comment
                    Tnx! Ik ben al bij al tevreden. Ik hoop uit te komen rond 60g. Niet de hoofdprijs, maar we hebben ruimte voor verbetering. Ik hoop binnen 2 weken een nieuwe kweek te starten.

Goed gedaan man. Als ik dat straks uit mijn nieuwe kweekruimte haal zou ik al heel blij zijn.

Comment

Nog even een vraagje, misschien staat het antwoord al in dit topic, maar ik ben te lui om hem weer helemaal door te lezen.
                    Waarom heb jij eigenlijk gekozen voor de Spider Farmer SF1000? Voor ietsje minder geld had je een Mars Hydro TS1000 kunnen hebben en die is nog 50W meer dan de SF1000.

Ik vraag dit omdat ik op het punt sta een TS1000 te bestellen, sterker nog, ik had het al gedaan als die nu op voorraad zou zijn, maar ze zijn momenteel overal uitverkocht. Ik zou natuurlijk ook een SF1000 kunnen bestellen, maar dan vind ik het een beetje zonde om 50W minder te hebben voor (bijna) hetzelfde geld. Of is het zo dat het rendement van de SF1000 beter is dan van de TS1000, waardoor het verschil kleiner wordt?

Comment

• Corleone1933
                      Corleone1933 commented
                      Editing a comment
                      Bij mars-hydro.com nu 122 euro, twee keer besteld en beide keren in 5 dagen thuis

• Prspctr
                      Prspctr commented
                      Editing a comment
                      Gewoon niet gezien dat die mars er was. Ik kwam uit bij spider farmer. Ik heb wat recenties gekeken en ik heb besteld.
                      Edit: Even vergeleken en de sf1000 staat nu wat duurder dan toen ik hem kocht. Ik heb €139 betaald. En dat was op dat moment lager dan de mars hydro.
                      Last edited by Prspctr; 21 March 2022, 10:33.

• Slome Joop
                      Slome Joop commented
                      Editing a comment
                      Klopt en de Mars is nu ook duurder. Ik heb gekeken op mars-hydro.com, maar die prijs is in dollars. Zodra je euro's selecteert dan schiet de prijs omhoog.
                      Ik heb net een viparspectra xs1000 besteld, want de sf was ook al niet meer leverbaar.
                  Bezig...
                  X