Maak gratis een account aan en krijg toegang tot het volledige forum. Paswoord vergeten? klik hier om een nieuwe aan te vragen. Neem contact op indien u problemen ondervindt met inloggen of registreren.
Maak een account aan!
Ik wil het wat warmer. Ik denk dat het wat te koud is in het hok... max 21 a 22 graden.
Ik heb een plug en play Dimbare evsa met een 660 watt lamp
Ik zou de stand 400 watt combineren op HPS met de de ledlamp 300 watt
Allebij op 40 cm... Zal dit een overkill zijn op 1m?
Ik zie hier niet vaak mensen hybride kweken doen.
Zou ik het een kans geven?
alle raad en tips welkom
Ik denk net van wel,... spreek me gerust tegen maar nu verwarm ik met 700 watt voor de temp op 20 te houden. Mss het hok indelen, links de led en rechts 400 W HPS. Zo genieten ze allemaal mee van de stralingswarmte... nee?
700watt minimaal 100dagen 24uur. Dat kost je al 3 tot 400 euro aan stroom. Nog altijd goedkoper als de shop, maar voor 1kweekje? Of bedoel je dat je met je hps en led op700watt uitkomt.
Oww dacht dat je ook nog kacheltje van 700wat erbij had draaien. Nu was ik eens aant zoeken naar goeie manier om wat bij te verwarmen. Nu kwam ik deze tegen hier op het forum. Screenshot_20211208-230318.png
Lijkt me ook beter als zo'n tubeheater aangezien daar de bodemtemp aan de ene kant van de pot 23 word en de andere kant waar geen heater staan maar 17. Te veel stress voor de plantjes lijkt me zo.
Lekker bezig, kan mooi zo een hybride tussen led en hps! Vermoedelijk zal de kant waar de hps lamp boven hangt wat meer strekken. Die zou je er mss wat dichter op kunnen zetten.
zandbak heeft zeker nut. Dit om de warmteverdeling beter te maken. Temperatuur van de grond is idd veel belangrijker dan rond de toppen. vandaar ik ook zo'n zandbak ga maken
Machtig mooi
Bladproblemen heb ik geen verstand van.. Maar ik weet wel dat ze beter te beoordelen zijn als de foto's zonder kweeklamp zijn genomen (ik zat echt te zoeken naar die paarse gloed )
Daar zou ik graag antwoord op geven maar ik kweek bijna altijd wel soortjes met paars in de genen en daarnaast heb ik nooit met uitsluitend hps gekweekt. Het is wel bekend las ik gisteren ergens dat LED's door hun onnatuurlijke spectrum voor meerdere voedingstekorten zorgen welke nog niet allemaal geadresseerd zijn. Er werd gesproken over natuurlijk zonlicht/son-t lampen in tegenstelling tot de moderne Full-Spectrum LED. Verschilt dan ook nog eens per type diode en de gekozen lichtkleur waar de growlight fabrikanten nog lang geen eenduidigheid over hebben. De naam Full Spectrum is dan eigenlijk ook misleidend daar de meeste moderne led-lampen voor de kweek ergens tussen de 3000-4000K werken.
Ik. Kreeg het bij de shoreline steken ook alles paars. Aan het einde denk toch door de led verlichting komt. En genetische bepaald soortjes. Deze ronde bleef alles op normaal kleur. Tot blad er af ging hehehe
Comment