Beste kijkers. Mijn eerste JD.nl kweekverslag!
De vorige kweek (NL Fem. 1) was erg leerzaam. Ik oogstte ~300 gram droog. Maar na 3 weken drogen en 1 week weckpot zag ik schimmels. Meer dan de helft van het eindgewicht ging verloren.
Nu ben ik me aan het voorbereiden op een bloeifase met lagere LV waarden, een langer en beter droogproces na de oogst. Dit om de manifestatie van schimmels te voorkomen.
Mijn uitblaasvermogen is vergroot met 105m3 en de tent wordt losgeoppeld van de inblaasunit en de losgestorte aarde ga ik afdekken met zeil halverwege de bloei. Ik heb een droognet aangeschaft en de takke worden verwijderd tijdens de oogst en de toppen kleingemaakt.
In mijn Homebox S 80*80*160
Met een 250 watt lamp
Eerst een voorgroeisetjes 110 watt.
Daaronder 4 geselecteerde zaailingen RQS Northern Light feminised
Met een inblaasunit met mistmaker en 210m3 vermogen. Verbruik ca 60 watt @ 100%
Met een uitblaasunit die in actie komt na 1.5 weken 12/12. 315m3 vermogen. verbuik 60 watt.
Volgestort met ca150 liter oude aarde (80 L bemeste aarde, 25 liter wormenmest, 40 liter cocpeat en 0,5 KG Guano Kalong.) gemengd met 50 liter verse Gold label special mix, 25 liter verse wormenmest en nog eens 0,5 KG Guano kalong.
Final Solution van BAC
Plant vitality plus BAC
Groei-/bloeivoeding BAC
En een grondvochtmeter met schaal 1-10
Circulatie PV fans 2x 80mm 12V
Koolstoffilter 350M3 100mm flens
Grondverwarming.
Aardedraad in de aarde te aarden
En een LV temperatuurmeter met sateliettemperatuurvoeler
Ik ben niet vergeten mijn setup te optimaliseren. De vorige kweek bracht ik 2 NL's groot. 4,5 weken groei, daarna nog 10 weken 12/12. Nu zaai ik er 4 om mijn oppervlaktes optimaal te benutten. Ook gebruik ik een scroggaas in een cilindervorm diameter 80 CM. Ik aas op 50% meer opbrengst. Mja eerst zien of ik dat ooit ga redden
Ze zijn 20/3/2011 gezaaid, kwamen allemaal boven 26/3 en krijgen eerst 7 dagen 24/0, dan schakel ik in 9 dagen naar 12/12
De kiem en groeiperiode blaast mijn inblaasunit 100% in. Luchtuitlaat passief. Tent staat bol tot tegen de 2 weken 12/12.
Dag 13 na kiemen Final solution van bac over de aarde sproeien
Dag 14 na kiemen worden ze verpot in 11 literpotten zonder bodem. het wortelstelsel kan zich uitbreiden in de losgestorte aarde in de tent.
Dag 14 na kiemen plaats ik het scroggaas.
Dag 14 na kiemen gaan ze onder HPS(verticaal).
Dag 14 na kiemen begin ik groeivoeding toedienen met mate
Dag 14 (ongeveer) 1e 2 paar takken snoeien en boven node 5 toppen
Dag 10 12/12 Inblaasunit wordt losgekoppeld, inlaat wordt passief. Uitblaasunit met koolstoffilter aan.
Dag 14 12/12 begin bloievoeding met mate. Opbouwend later afbouwend
Dag 35 12/12 Final solution van BAC over de aarde sproeien
Dag 35 12/12 Leg ik een zeil over de losgestorte aarde om de LV laag te houden
Dag 60 12/12 laatste bloeivoeding
Dag 70 12/12 laatste lichtdag
dag 72 na 12/12 OOGST
Oogst (aandachtspunt ivm ervaring met schimmels)
- Toprotinspectie tijdens daglicht
- Alle takken en takjes verwijderen. Grote toppen klein maken.
- In een drooghok met koolstoffilter op een droognet met 8 vakken. Geen top raakt de ander
- tenminste 4-5 weken drogen. Ik wil kurkdroge wiet in de weckpotten stoppen.
Zo goed als ik me voorbereid op problemen laat in het proces, zo onvoorbereid was ik op Trips en die mijt-achtige diertjes die me kiemplantjes aantastten.
Dus ik heb een flesje Plant vitality aangeschaft om de diertjes te doden en de planten te steunen. Vandaag was de eerste behandeling.
Hieronder de afbeelding van de zaailing. Linksonder, en de rechterplantjes zijn de uitverkorenen. Deze kwamen als eerste boven, ik heb ze genummerd. Rechtsonder plant 1, Linksonder plant 2a, rechtsmidden plant 2b en rechtsboven plant 3.
Meer Potentie is meer opbrengst spreekt de ervaring.01042011456.jpg
Groeten tot de update!
De vorige kweek (NL Fem. 1) was erg leerzaam. Ik oogstte ~300 gram droog. Maar na 3 weken drogen en 1 week weckpot zag ik schimmels. Meer dan de helft van het eindgewicht ging verloren.
Nu ben ik me aan het voorbereiden op een bloeifase met lagere LV waarden, een langer en beter droogproces na de oogst. Dit om de manifestatie van schimmels te voorkomen.
Mijn uitblaasvermogen is vergroot met 105m3 en de tent wordt losgeoppeld van de inblaasunit en de losgestorte aarde ga ik afdekken met zeil halverwege de bloei. Ik heb een droognet aangeschaft en de takke worden verwijderd tijdens de oogst en de toppen kleingemaakt.
In mijn Homebox S 80*80*160
Met een 250 watt lamp
Eerst een voorgroeisetjes 110 watt.
Daaronder 4 geselecteerde zaailingen RQS Northern Light feminised
Met een inblaasunit met mistmaker en 210m3 vermogen. Verbruik ca 60 watt @ 100%
Met een uitblaasunit die in actie komt na 1.5 weken 12/12. 315m3 vermogen. verbuik 60 watt.
Volgestort met ca150 liter oude aarde (80 L bemeste aarde, 25 liter wormenmest, 40 liter cocpeat en 0,5 KG Guano Kalong.) gemengd met 50 liter verse Gold label special mix, 25 liter verse wormenmest en nog eens 0,5 KG Guano kalong.
Final Solution van BAC
Plant vitality plus BAC
Groei-/bloeivoeding BAC
En een grondvochtmeter met schaal 1-10
Circulatie PV fans 2x 80mm 12V
Koolstoffilter 350M3 100mm flens
Grondverwarming.
Aardedraad in de aarde te aarden
En een LV temperatuurmeter met sateliettemperatuurvoeler
Ik ben niet vergeten mijn setup te optimaliseren. De vorige kweek bracht ik 2 NL's groot. 4,5 weken groei, daarna nog 10 weken 12/12. Nu zaai ik er 4 om mijn oppervlaktes optimaal te benutten. Ook gebruik ik een scroggaas in een cilindervorm diameter 80 CM. Ik aas op 50% meer opbrengst. Mja eerst zien of ik dat ooit ga redden
Ze zijn 20/3/2011 gezaaid, kwamen allemaal boven 26/3 en krijgen eerst 7 dagen 24/0, dan schakel ik in 9 dagen naar 12/12
De kiem en groeiperiode blaast mijn inblaasunit 100% in. Luchtuitlaat passief. Tent staat bol tot tegen de 2 weken 12/12.
Dag 13 na kiemen Final solution van bac over de aarde sproeien
Dag 14 na kiemen worden ze verpot in 11 literpotten zonder bodem. het wortelstelsel kan zich uitbreiden in de losgestorte aarde in de tent.
Dag 14 na kiemen plaats ik het scroggaas.
Dag 14 na kiemen gaan ze onder HPS(verticaal).
Dag 14 na kiemen begin ik groeivoeding toedienen met mate
Dag 14 (ongeveer) 1e 2 paar takken snoeien en boven node 5 toppen
Dag 10 12/12 Inblaasunit wordt losgekoppeld, inlaat wordt passief. Uitblaasunit met koolstoffilter aan.
Dag 14 12/12 begin bloievoeding met mate. Opbouwend later afbouwend
Dag 35 12/12 Final solution van BAC over de aarde sproeien
Dag 35 12/12 Leg ik een zeil over de losgestorte aarde om de LV laag te houden
Dag 60 12/12 laatste bloeivoeding
Dag 70 12/12 laatste lichtdag
dag 72 na 12/12 OOGST
Oogst (aandachtspunt ivm ervaring met schimmels)
- Toprotinspectie tijdens daglicht
- Alle takken en takjes verwijderen. Grote toppen klein maken.
- In een drooghok met koolstoffilter op een droognet met 8 vakken. Geen top raakt de ander
- tenminste 4-5 weken drogen. Ik wil kurkdroge wiet in de weckpotten stoppen.
Zo goed als ik me voorbereid op problemen laat in het proces, zo onvoorbereid was ik op Trips en die mijt-achtige diertjes die me kiemplantjes aantastten.
Dus ik heb een flesje Plant vitality aangeschaft om de diertjes te doden en de planten te steunen. Vandaag was de eerste behandeling.
Hieronder de afbeelding van de zaailing. Linksonder, en de rechterplantjes zijn de uitverkorenen. Deze kwamen als eerste boven, ik heb ze genummerd. Rechtsonder plant 1, Linksonder plant 2a, rechtsmidden plant 2b en rechtsboven plant 3.
Meer Potentie is meer opbrengst spreekt de ervaring.01042011456.jpg
Groeten tot de update!
Comment