Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Terug van weggeweest

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Hmmmm nr3 en 4 krijgen dezelfde plekjes
    Als ik op alle info en foto's mag afgaan ,een cal/mag tekortje
    Gisteren bij het water 0,6ml /6l calmag toegevoegd
    Voor de rest alles in orde worteltjes hebben de bodem vd potten bereikt ,project0 en kamerplant hebben ook hun nieuw potje gekregen
    Grtzzz

20220209_182357.jpg 20220210_065053.jpg

Comment

• Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      Bij een visgraat patroon op het blad, is het calmag tekort, dit hersteld wel na calmag toevoeging.

• kroket
      kroket commented
      Editing a comment
      Verse potgrond..? Zo jong.. Kan me niet voorstellen dat het een tekort is
      Jonkies zijn wel vaker misvormd of verkleurd.. Zeker als ze nog geen 5/7 vingers hebben.

kroket ,verse ingewaterde potgrond ,vind het ook raar ,2 plantjes hebben het ,andere niet ,zal straks nog eens foto nemen

Comment

• kroket
      kroket commented
      Editing a comment
      Dan zou ik me pas focussen op de eerste echte bladeren met 5 of meer vingers

Beetje van een update'je, heb (denk ik ) LST uitgevoerd op 4 vd 6 ,is goed gegaan denk ik ,ik wacht geduldig op de comments alsook wat meer foto's van de blaadjes, zou nu beginnen denken aan overvoeding, maar hebben niets gekregen buiten afgezuurd water

20220211_182851.jpg 20220211_182857.jpg
    20220211_182904.jpg 20220211_182907.jpg 20220211_182912.jpg 20220211_182936.jpg 20220211_183122.jpg
    20220211_185521.jpg

Attached Files

Comment

• Wesley pipes
      Wesley pipes commented
      Editing a comment
      Te sterk afgezuurd mss?

Wesley pipes ,u heeft het bij het rechte eind
    Tip voor mij, elke keer ph-meter calibreren als ik water geef
    Zat met 1ph verschil . Dus ipv 6.5ph ,zal het 5,5ph geweest zijn

Comment

• Tijnie82
      Tijnie82 commented
      Editing a comment
      als jij een beetje fatsoenlijke ph meter hebt is het niet nodig om elke x te calibreren

• Wesley pipes
      Wesley pipes commented
      Editing a comment
      Hoeveel is ph zonder af te zuren ? Als je 7 ph hebt zonder iets erbij zit je goed hoor, hoef je niet af te zuren...

• kroket
      kroket commented
      Editing a comment
      Zet je de pH meter wel in opslagvloeistof of zet je hem droog weg?

Tijnie82 is een milwauki (budget dus) is roeien met de riemen die ik heb (krijg)

Wesley pipes water is hier 7,4ph recht uit de tap ,gemeten met een vers gekalibreerde meter
    20220213_105301.jpg

Comment

• Wesley pipes
      Wesley pipes commented
      Editing a comment
      Is 6.8 met voeding erbij. Ik zou niet afzuren met voeding erbij , persoonlijk. Enkel water dan mss wel afzuren naar 6.5 . 6.2 is ideaal zegt men maar calcium wordt al moeilijker opgenomen dan . 6.5-6.8 is voor mij dan perfect in een ietwat nattere omgeving. Ph blijft stabieler ook als ze wat natter staan.

kroket ,niet ondergedompeld ,maar volgens de gebruiksaanwijzing vochtig het kapje er terug opzetten

Comment

• kroket
      kroket commented
      Editing a comment
      Ik kocht er één die droog opgeslagen kon worden.. Bleek onbetrouwbaar, oplossing was vochtig opslaan.. Bleef onbetrouwbaar, oplossing was ondergedompeld opslaan.. Bleef onbetrouwbaar, oplossing was sonde vervangen.. Maar ook daarna was het een klote ding Constant kalibreren..

Eigen conclusie.. Het was een slechte meter, en de growshop waar ik hem kocht, was nog veel slechter

• Kunichika
      Kunichika commented
      Editing a comment
      Ik meen dat late member Q altijd doe goedkope gele gebruikt. Daar doet hij jaren mee heb ik wel eens gelezen. Wellicht eens proberen?

Wesley pipes, krijgen geen voeding, enkel water ,vanaf bloei dan wel GS

kroket, das ook klote dan
    Voorlopig zal het met deze moeten gebeuren, gewoon elke keer checken voor ik hem gebruik

Comment

Denk dat men meisjes men ph mistapje hebben vergeven, zijn lievekes de 2 achterkomertjes zijn ook goed op weg,
      weinig te melden anders ,groeien goed (als ik de foto's zo bekijk) beetje water voor "project0" en de reserve, de grote potten mss morgen, zien we nog wel

Grtzz

20220215_202658.jpg

Comment

• Beginner70
        Beginner70 commented
        Editing a comment
        Gaan lekker en zien er goed uit.

• Remco
        Remco commented
        Editing a comment
        inderdaad da gaat hier goe vooruit , kèép it grèén !èé!

Weinig te melden ,buiten dat de kenmerkende geur me tegemoet komt als ik de tent open doe ff foto'tje voor de sfeer, goeiavond nog

20220217_203554.jpg

Comment

• harfie001
        harfie001 commented
        Editing a comment
        ziet er goed uit, gaan al lekker de breedte in!

• Rietslang
        Rietslang commented
        Editing a comment
        Toplamp eh

• sprinterke
        sprinterke commented
        Editing a comment
        Yep , was het wachten meer dan waard,is men eerste led-lamp dus kan geen vergelijk maken ,maar tevreden van ,staat nu op 80% ,bloei naar 100%

Ik heb zo de indruk, dat ik ze beter gisteren om 18u water zou gegeven hem soit binnen een half uur gaat licht uit ,moeite niet meer ,zal voor deze avond zijn
      20220219_112039.jpg

Comment

Niet beginnen met image_378516.jpg da hebben de dames niet graag !èé!

👍🏼 !! Remco's Runtz edition three <-> 01/02/2023 !! 👍🏼

Comment

• Hork
          Hork commented
          Editing a comment
          Inderdaad, op steenwol gaan ze zomaar dood wanneer ze een keer goed droog staan. Dus al overleven ze het op aarde, ze krijgen er een beste opdonder van.

Remco Ik zeg altijd ,laat ze maar werken vo die laatste druppel

Ma eerlijk gezegd ,had het beter gisteren gedaan
        zal ze deze avond eens wat extra verwennen ,beloofd !

Comment

• Remco
          Remco commented
          Editing a comment

• Rietslang
          Rietslang commented
          Editing a comment
          De wortelvorming wordt net gestimuleerd als je ze wat droog laat trekken en dan de volle laag geeft. Eens goed in de bloei geef ik een uur na de lamp aan te drinken omdat dan het verdampingsproces ten volle op gang is en dit rot zou helpen voorkomen.

Ze zien er terug wat gelukkiger uit
        Enkel project"0" ,is wat droevig ,maar heeft dan ook zen kopje verloren
        20220220_110728.jpg 20220220_110816.jpg ook wat "poeder-aarde" gestrooid ,kutmugjes
        20220219_135248.jpg

Comment

• sprinterke
          sprinterke commented
          Editing a comment
          Remco Yep ,100% diatomeeënaarde, staan wel mieren op ma soit lol

• Kunichika
          Kunichika commented
          Editing a comment
          Vliegenstrip werkt beter, geen chemicaliën. Ik zie bio op de fles staan. Geloof daar maar niks van, 4dagem geleden strip geplaatst nu zijn alle vliegjes weg!!

• Rietslang
          Rietslang commented
          Editing a comment
          Teveel water.

Iets duidelijkere foto

Screenshot_20220220-124121_Chrome.jpg

Comment

• Remco
          Remco commented
          Editing a comment
          geen vliegende beestjes ?

• sprinterke
          sprinterke commented
          Editing a comment
          Vliegend, kruipend al het zelfde 😉,mugjes lopen erdoor hé

Ja jongens.....heb ik weer voor thx Rietslang voor er mij op te wijzen ,denk dat ik ze wat overwaterd heb ,maar snap het niet echt , potten voelen licht aan en toch die naar binnen gekrulde bladeren , heb nu ook al gelezen dat te regelmatig water geven daarmee bedoel ik , kleine hoeveelheden om de zoveel dagen ,hetzelfde veroorzaakt

weet ff niet wat te doen..... potten voelen redelijk licht ,dus niet verzadigd met water ,dat verschil ken ik wel maar toch die bladeren.....

Ik denk..... nog ff laten uitdrogen, en dan halve dosis water geven ,tips zijn welkom

20220221_191227.jpg 20220221_191034.jpg 20220221_191022.jpg 20220221_191007.jpg 20220221_191003.jpg 20220221_190951.jpg 20220221_190931.jpg ​​​​​​​

Comment

• Wesley pipes
          Wesley pipes commented
          Editing a comment
          Dagje wachten en volle dosis water, hoeveel liter zijn deze potten?

• sprinterke
          sprinterke commented
          Editing a comment
          Wesley pipes , potten zijn 15l 😉 was ook mijn gedacht ongv , nog wat wachten en ging er één meer dan genoeg water geven ,en zien of het iets uithaald

Monkey Man ,saté stokjes zitten erin ,deze morgen vlug eens gezien ,stokjes droog

• Monkey Man
          Monkey Man commented
          Editing a comment
          Nadat ik die stokjes erg droog aanvoelde heb ik 1x gewoon 10%van me pot inhoud aan water gegeven tot er net aan water uit me pot kwam. En op die manier de pot goed nat te hebben gehad en dan blijven volgen met de stokjes. Ik had 18 liter potten en vanaf week 3 bloei ongeveer 0.8 tot 1 liter per dag of 1.5-1.8 in de 2 dagen. Soms gooide ik de dag na de 1.5 nog eens 0.5 onder in me schaal. Zo zwengele ik een beetje heen en weer met me water.
      Bezig...
      X