Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mijn eerste ronde. 5x Amnesia Haze vanuit een stekje. 400/600watt HPS 1.2x1.2 rooftent.

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Voorgroei dag 16

Totaal ben ik nu 16 dagen bezig met me eerste ronden. Toch heb ik al veel geleerd en zeker in hoe snel het mis kan gaan. Afgelopen 16 dagen is mijn lamp 3 keer niet vanzelf gestart terwijl er wel stroom op stond. In paniek trek je alle stekkers er een keer uit je evsa schakelen van 400 naar 600 watt andere lamp erin ect ect. Uiteindelijk alle aansluitingen nagekeken en opnieuw aangedraaid. Ik dim me 600 watt Philips SON-T PIA Plus 600W 220 E40 MASTER naar 400 watt.
    Uiteindelijk bedacht ik me misschien starten niet alle 600 watt lampen goed op 400 watt. Voor werk ben ik even langs de growshop gereden en heb het probleem daar voorgelegt. Hier heb ik me laten vertellen dat niet alle lampen lekker starten bij 400 watt en/of sommige lampen starten ook niet lekker op alle evsa. Omdat ik een evsa van iemand heb overgenomen is deze al wat jaartjes oud. Dus we denken dat die highteck 600 watt Philips moeite heb met starten op 400 watt en miss me verouderde evsa. Omdat ik deze week niet bij het aangaan van me lamp aanwezig kan zijn heb ik een andere lamp gekocht een Tungsram (GE) om te kijken of dit het probleem is. Hier hebben ze me ook vertelt dat het soms voorkomt als je een 600 watt lamp naar 400 dimt dat hij soms niet alle kleuren spectrums meer goed weergeeft op 400watt.

Volgende week kan ik weer bij het starten van me lamp zijn. Dan wil ik die philips er weer in doen en dan meekijken of hij problemen geeft bij het starten op 400 watt en of hij wel normaal wil starten bij 600 watt.
    Op een aantal forums ben ik gaan zoeken daar heb ik ook voorbij zien komen dat het vaker bij mensen is voorgekomen met de Philips green power.

Vandaag heb ik de plantjes waar nodig een 2e keer getopt. Aankomende week is me scrog net klaar. Even aankijken binnen welke tijd het netje voor 2/3 gevult is en dan mag het van mij in de bloeifase. ik denk dat ik nog 10 dagen in de voorgroei blijf.
    Omdat we het toch over de lamp hadden bij de growshop zei deze meneer als je op 600 watt voorgroei doet zal je zien dat het een stuk sneller groeit. En gaf mee om het voorgroei proces lekker op 600 watt voort te zetten. Dus misschien de laatste 5 dagen voor ik het in de bloei zet even op 600 knallen puur om het verschil te meten voor me zelf.

Ondertussen heb ik al me 3e ventilator aangeschaft. De eerste was een goedkope clipfan die ik helemaal niet goed kon richten. Toen heb ik een andere clip ventilator gekocht die kon zwenken met allemaal toeters en bellen. Met deze ventilator stond het hele buisframe van me tent te resuneren mee te trillen dat gaf veel herrie. Nu de 3e heb ik een 16 watt secret jardin monkey fan gekocht. Deze is super stil goed in posities te richten dit is een blijvertje denk ik

Vandeweek heb ik een white widow zaadje ontkiemt. Toen deze een staartje kreeg heb ik hem in een potje met grond gezet. Deze staat nu in de cuveuse in me groeikastje. Ben erg benieuwd of me budget groeikastje werkt.

Ondanks ik pas 16 dagen bezig bent komt er een hele hoop informatie op je af van wat er allemaal mis kan gaan en ook mis gaat. Niet is zoals het lijkt en dan denk je ik ga naar de growshop met me vragen want daar weten ze het wel is dus ook niet altijd het juiste. De meeste ervaren mensen hier zijn er ook wel achtet dat je uiteindelijk je eigen theorie er aan overhoud wat je zelf met meest comfortabele vind of prettig van wat wel en niet werkt.

Nu met me cv kachel boven is de tent niet onder de 17.1 geweest de max schommelt tussen de 22 en 26 . En de lv schommelt tussen de 62 en 73%.

Tot nu toe vind ik het super gaaf blij dat ik stikem nu al een beetje tegen de lamp ben gelopen met een aantal dingen. Je blijf leren en dat is het mooie er van het staat nooit stil .

Thnx peeps
    Attached Files
    Last edited by Monkey Man; 13 December 2021, 21:42.

Comment

Ik heb zoon paal hanger voor me clip van wand die flikkerde heletijd naar beneden van het trillen maar met deze paal hanger hangt die aan de buis en kan je de fan alle kanten op doen en simpel omlaag en omhoog doen en trille helemaal.niet omdat het in rubbers zit goedkope oplossing kost iets van 4euro
      You do not have permission to view this gallery.
      This gallery has 1 photos.

Comment

• Monkey Man
        Monkey Man commented
        Editing a comment
        Dat is wel handig zeker als ik die andere fan nog een keer normaal wil gebruiken. thnx voor de tip

Veel succes met de binnenkweek iedereen 👍

Comment

Precies 3 weken geleden heb ik de stekken in de pot gedaan. ze staan nu 21 dagen in de voorgroei. De eerste week hadden ze een wat langzamere start heb ze toen misschien iets te droog gehouden. Was erg bang dat ik ze zou overbewateren dus in me voorzichtigheid te weinig gegeven.
        Zeker ze laatste 10 dagen doen ze het erg goed. Zoals je in me vorige bericht kon lezen had ik nog al problemen met me lamp. Nu ik een Simpelere lamp (GE/Tungsram) op 400 watt gedimd heb heb ik toch het gevoel dat ze een stuk sneller groeien. Het zou ook gewoon de fase van de plant kunnen zijn maar het valt wel op na de lamp wissel een stuk sneller. De theory over dat sommige 600 watt lampen niet altijd geschikt zijn om op 400 watt te dimmen omdat niet alle kleuren er mooi uit komen zou misschien nog wel eens waar kunnen zijn.

De plantjes heb ik nu ook genummert zodat ik beter bij kan houden welke meer drinkt. Elk plantje kreeg evenveel bij elke water ronde en je ziet er nu wel een verschil in komen. Als ze vandeweek een vaste plek in de tent hebben zal ik ze ook invidueel meer beschrijven hoe het met ze gaat. Tot heden geef ik alleen root stimulator en final solution en 1/2 groei voeding van BAC organic.
        Ik geef nu afhankelijk van hoe de plantjes er bij staan tussen de 200ml en 300ml soms eentje iets minder als ik ze te nat vind staan.

De temperatuur met de lamp aan zit tussen de 23 en 26 graden en lv 65 - 72%. lamp uit is de temperatuur niet lager gegaan dan 17.5 graden en lv schommelden tussen 58 en 75%.
        Omdat ik toch wel met schommeldende temepraturen buiten zit en me fan staat soms de hele sessie op ze maximaal ingestelde te draaien dan komt er toch wel een flinke brom uit de softbox. En de andere keer weer alleen maar op ze laagste stand. Daardoor probeer ik hem elke keer bij te stellen op het weer buiten.
        Heb besloten een andere fan controller te halen eentje met 5 stappen. Me maatje gebruikte vroeger een unitec 5 stappen Trafo Controller waar hij zeer te spreken over was. Deze regelt ze eigen snelheden. Deze word niet meer gemaakt is soms nog wel te koop na wat zoek werk heb ik de vervangende versie gevonden. Dat is de Cli-Mate Trafo Controller 2,5 Amp deze zal vanaf morgen in de tent geplaatst worden. Dan kan ik dat lekker vanuit buiten de tent afstellen en eigelijk hoop ik dat ik er dan nooit meer aan hoef te zitten. En omdat deze met een transformator werkt zal het gebrom ook over zijn van de softbox.

Dit is de controller:
        CLI-MATE ® - CONTROLE YOUR ENVIRONMENT - From 0 to 100% in 5 steps, always nullifying noise and humming.Available in: 1.5AMP - 2.5AMP

Scrog netje is klaar die gaat er over een paar dagen op heb besloten de plantjes niet voor de 3e keer te toppen ivm stress. Ze gaan al aardig snel de hoogte in nu tijd om het laag te houden dmv scrog netje en er onder blijven duwen komende week. Vanaf maandag wil ik ook beginnen met draaien op 600 watt en dan de philips green power er in kijken of hij goed blijft starten op 600.

Me groei kastje werkt tot nu toe het zaadje is iedergeval uitgekomen en is al zo een 4 cm hoog. Ik wou deze misschien mee laten draaien in de tent uiteindelijk. Heb toch besloten hem lekker in de groeikast te laten kijken hoe het zich zal vormen en miss er stekken van maken alvast voor ronde 2.

Tot nu toe veel informatie komt er op je af en dat het toch wel snel mis kan gaan als je erg laks word.

keep on growing

Attached Files

Comment

Comment

• Monkey Man
            Monkey Man commented
            Editing a comment
            uploaden moest achteraf even maar dan met me Phone ze zijn er ondertussen

• Remco
            Remco commented
            Editing a comment

24 dagen voorgroei op 400 watt

We zijn nu 3.5 week bezig en de laatste 2.5 week gaan ze best goed. Het is erg lastig merk ik met het durven veel water te geven. Af en toe denk ik nu geef ik ze gewoon 100ml meer en kijken hoe ze er op reageren. Soms merk je nu zijn ze iets te nat en de andere keer zie je dat ze het echt nodig hadden en dat het nu per plantje begint te verschillen. Gister hebben ze 350 ml per plant gekregen en dat leken ze erg fijn te vinden.Ze krijgen nog steeds root stimulator en zit op 2/3 3/4 van de maximale hoeveelheid BAC GROW voeding en ze krijgen elke dag water 1 tot 3 uur nadat de lamp aan gaat.

Weer over me lamp gesproken na het wisselen van de lamp en de dim theory blijken bij mij niet echt uitgemaakt te hebben. Alsnog bleef me lamp vandaag uit na een hoop kloten start hij toch weer op. Omdat het afgelopen zaterdag ook weer was gebeurt heb ik gelijk een andere EVSA besteld.
          LUMATEK dimbare elektrische ballast 600 Watt
          https://www.greensell.nl/a-50699958/...t/#description

Ik las dat veel mensen hierover zeer te spreken waren dus vandaar met de prijs kwaliteit verhouding leek dit een verstandige keus. Deze komt 1 deze dagen binnen gelukkig.

Gister op 23 dagen heb ik me scrog net geplaatst op een hoogte van 17 a 18 cm van me pot. Me aarde zit 4 a 5 cm onder de rand je zou ook kunnen zeggen 22 a 23 cm vanaf me aarde. Heb me plant zo mooi en breed mogelijk kunnen uitvouwen onder het net. Na 24 uur stonden de meeste topje weer netjes recht omhoog naar de lamp gericht. vandaag nog de ergste strekkers er weer even onder geduwd. Omdat ik vandaag helaas pas 1.5 uur thuis was nadat me lamp moest starten en toen was deze dus niet gestart hebben ze langer in het donker gestaan dan de geplande 8 uur stonden ze 9.5 uur. Daarom zat ik te denken ik bouw nu iedere dag 2 uur af tot ik op 12 12 sta. Was al een beetje van plan om met voorgroei dag 25 of 26 de 12 12 in te gaan dus dat komt wel goed uit. En dan gaat de 600 watt er gelijk op en de Philips green master er weer in.

De inkomende lucht slangen heb ik allemaal omgelegt ivm me scrognet. Ik krijg nu lucht binnen vanuit de ruimte waar me tent in bevind deze ligt nu op de bodem van me tent. En 1 buis van onder me dakpannen en deze mond uit boven in me tent vanwegen een koudere lucht. Heb beide open gelaten 24 uur met 0 graden buiten vandaag. En de Temperatuur met de lamp aan zat tussen de 24 en 26 en lv rond de 65%. Met lamp uit was hij vandaag naar de 17.5 gezakt ondanks hij lucht van onder de pannen kreeg en buiten 0 graden. Dit viel me erg mee dus ik ga niet meer steeds de buis van buiten dicht zetten om temperatuur hoger te houden met de lamp uit. Als het al 7 graden is buiten zakt hij maar tot 18.5 met de lamp uit dit is nog te overzien. Ik blaas uit in de kamer eronder door het luik. Heb uit nieuwschierigheid de temperatuur van de lucht gemeten die uit me afzuiger komt met de lamp aan. Die temperatuur was 23-24.5 graden dus het warmt me huis ook weer een beetje op.
          Met die nieuwe Cli-Mate Trafo Controller 2,5 Amp 5 stappen is me temperatuur veel constanter me softbox bromt helemaal niet meer die is een stuk stiller en kan een stuk langzamer draaien dan met me oude controller. Er zat ook 4kg verschil in beide apparaten(de nieuwe is een stuk zwaarder) en deze hang ik lekker buiten me tent met de sensor in de tent. Werkt een stuk prettiger en weer minder stekkers in de tent.

Het kleine proef groei kastje heb ik een slang ingedouwd en die mond uit in me tent zodat er een beetje zuiging in komt ipv alleen maar stilstaande lucht. Maar de slang is te dun dus wil er een dikkere in doen voor iets meer trek. Deze white Widow staat nu 8 dagen onder 1 groei led 26 watt en 1 spaarlamp kleurcode 865 14 watt. Ben erg benieuwd wat hiervan gaat komen.

Vanaf volgende keer zal ik de planten per nummer meer behandelen nu ze een vaste plek hebben en nu pas meer verschillen pas naar voren komen.

Was een lekker bezig weekje met de kweek tot nu toe prima en lekker experimenteren en uitvogelen. Prima bezigheid in die f*cking lockdown het houd je weer van de straat

Laat ze maar bloeiend de kerst in gaan

Attached Files
          Last edited by Monkey Man; 21 December 2021, 20:24.

Comment

• Nirvana
            Nirvana commented
            Editing a comment
            Ik had dat ook voor met handmatig water geven. Sinds ik blumats gebruik gaat dat veel gemakkelijker.
            Ik zou ze zelf nooit zoveel water geven als de blumats dat doen en dat merk ik aan de gezondheid van mijn werk planten.

• Tijnie82
            Tijnie82 commented
            Editing a comment
            Lumatek is sws een goede keus vooral als je ook de dual spectrum lamp hebt die is aangepast en verstevigt en kan je ook boosten de lamp plus minus 10procent werkt als een droom

• Monkey Man
            Monkey Man commented
            Editing a comment
            Nirvana voor in de toekomst ziet dit er wel interessant uit en makkelijk in gebruik ook volgens mij?

@tijnie82
            Je ziet die lumatek veel voorbij komen en de philips green.master gaat er in dual spectrum. Dan gaan we eens even kijken hoe master die lamp wel niet is🤣😝

Dag 26
          24 dagen voorgroei 16/8
          2 dagen 12/12

Het scrog net zit er nu 3 dagen op. Heb tot en met gister nog wat snel groeiende toppen een beetje onder het net kunnen duwen om toch nog een beetje laag te blijven en gelijk met de rest. Na dag 1 onder het net te duwen schieten ze maar al te snel onder het netje vandaan.

Gister kreeg ik me nieuwe evsa binnen van lumateck en ben gelijk over gegaan op 600 watt met de Philips green power er weer in.
          de lamp hangt 60 cm van me net af. Dus de hogere toppen zitten nu 53 cm van de lamp. Omdat ik toch een beperkte hoogte heb in me tent. Kan ik me lamp nog maar 38 cm omhoog doen. Ik probeer nu me lamp elke keer zo laat mogelijk hoger te zetten puur om het strekken te drukken. Misschien met een kleine verbouwing van me ophangsysteem zou ik er misschien nog 5 cm kunnen bij snoepen in geval van nood. De AM haze zijn toch aardige strekkers dus ben erg benieuwd hoe spannend het er bovenin gaat worden. Als er echt nood aan de man is heb je altijd nog die stop met groei spray maar dat is echt het laatste wat ik wil gebruiken. Maar soms nood breekt wet.

Omdat ik over gegaan ben op 600 watt ben ik ze meer water gaan geven. Zat gister op de 475ml per plant. Elke plant lijkt nu 5 tot 7 grotere toppen te hebben aan de buitenzijde met 4 tot 6 kleinere in het midden.
          Na de kerst ga ik de onderkant bijknippen. Lilipoppen noemen ze dat volgens mij.
          Omdat de plant niet heel dicht begroeid is en redelijk wat ruimte nog heb als je van boven af kijkt. Ben ik erg benieuwd hoe snel de kleinere toppen die nu nog onder het net zitten er boven uit komen. Mochten ze een beetje mooi meekomen zal ik deze niet weg knippen om alleen maar aan grote toppen te komen. En verder mag al het kleine eronder van mij weg. Of heb en jullie hier andere ervaringen mee?

Attached Files

Comment

• Monkey Man
            Monkey Man commented
            Editing a comment
            Waterfall420

Precies wat je zegt. Met kerst kon ik me niet bezig houden met me tent alleen even snel water geven. En er zitten strekkers tussen nu boven het net. Ik ben ook bang dat ik ze niet schadevrij eronder gedrukt meer krijg. Dat word vanavond even creatief proberen te drukken voor zover het nog gaat. Nu ik op 600 watt draai met me nieuwe evsa en de Philips green power erin gaat het als een gek.
            Elke keer is de tent weer zo anders heerlijk proces 🤣🤣🤣

• Waterfall420
            Waterfall420 commented
            Editing a comment
            Ik heb ook die lamp en het je wint een week in tijd door de verbeterde sapstroom van de bloeilamp tov led. Die lampen van Philips zijn de beste op HPs zou nooit geen ander meer willen. Bevochtigen zou ik persoonlijk mee stoppen, ze moeten zoeken naar water in je pot. Niet in de omgeving... Luie wortels...

• Monkey Man
            Monkey Man commented
            Editing a comment
            Okee ik volgde me schema van BAC met de lv waardes maar ik heb het vaker voorbij horen komen wat je zegt. Het varieert van 35 tot 45% zonder bevochtiger en met 45 tot 60%. Ik ga hem er uit halen dan deze week. THnx voor Advise

Dag 30
          24 dagen voorgroei 16/8
          6 dagen bloei 12/12

De toppen zijn aardig gaan strekken nadat de klok op 12/12 ging. Omdat ik beperkt ben met hoogte heb ik ze vandaag nog 1x geprobeerd ze een beetje onder het net te duwen een paar vakjes verder gedrukt. Sommige toppen komen boven de andere pot uit eerst dacht ik dat is niet netjes maar eigelijk maakt het ook geen bal uit als de toppen van verschillende planten door elkaar heen groeien.
          Het is toch aardig gelukt zonder al te veel schade. Sommige takken heb ik een beetje tussen me vingers gerold en rustig gebogen/geknakt en met een draadje naar beneden getrokken. Soms heeft de tak onder het net een beetje een rare vorm maar dat sterkt denk ik wel bij. Ben niet helemaal blij met de verdeling van de toppen maar ik vond het beperken van de hoogte belangrijker. Probeer het proces zonder growstop spray te doen. De lam zou ongeveer 40 cm nog omhoog kunnen. Als de toppen weer een beetje recht omhoog staan ga ik ze over een paar dagen een knip beurt geven onder het net.

De lamp staat nu ongeveer 53 cm van de plant ik zie geen tekenen van verbranding of te warm worden nu op 600 watt. Heb 2 ventilatoren waarvan ik er altijd maar 1 aan heb staan ik wissel ze een beetje af. De ventilator blaast half over de toppen en de rest blaast lekker de lamp warmte weg. De blaadjes schudden rustig heen en weer.
          De temperatuur met de lamp aan schommelt tussen 24 en 26 graden. Met de lamp uit varieert tussen 15.5 en 19 graden. Ik zuig nog steeds 50% buitenlucht en 50% van binnen. Als ik de mogelijkheid heb zet ik de lucht van buiten dicht als de lamp uit staat dan is de tent soms een paar graden warmer.

Deze week moest ik weer final solution meegeven van BAC in de eerste week bloei. En geef nog steeds 3/4 groei voeding en 3/4 van de maximale hoeveelheid root stimulator. In vele verslagen heb ik gelezen dat ze pas na 1 tot 2 weken 12/12 bloei voeding geven dus dat probeer ik ook een beetje aan te houden. Vandaag ben ik begonnen met 0.5 liter water per plant maar dat ga ik de komende dagen een beetje opschroeven. De kleur van het blad ben ik ook erg blij mee de bladeren beginnen steeds mooier groen te worden zonder rare plekken en randjes.
          Ze beginnen nu wel al een beetje te ruiken en met het drukken van de plant al bijna sticky fingers. Dus het proces is begonnen kom maar met de topjes

De white wodow in het groeikastje is nu ongeveer 14 dagen boven de grond en ga ik vandeweek overpotten in een grotere pot.

tot nu toe best spannend allemaal maar erg interessant

Attached Files
          Last edited by Monkey Man; 27 December 2021, 21:34.

Comment

• Waterfall420
            Waterfall420 commented
            Editing a comment
            Helemaal goed

• kroket
            kroket commented
            Editing a comment
            Dat netje komt netjes vol

Even een korte update. Tijdens het groeiproces van het White widow plantje heb ik net zoals me andere planten iets te droog gehad in het begin. Het durven water geven begin ik stukje bij beetje beter door te krijgen.
          hij staat nu 15 dagen. Het plantje had iets groter gekund of het is gewoon een trage starter.
          Attached Files
          You do not have permission to view this gallery.
          This gallery has 2 photos.

Comment

• Wesley pipes
            Wesley pipes commented
            Editing a comment
            Ik geef ze eenmalig veel, daarna droge periode. Werkt goed voor mij in de beginfase, grond overal natmaken , waarna ze gelijkmatig droog trekt. Voorlaatste keer kon ik zo in 23 dagen omschakelen.

Dag 34
          24 dagen voorgroei 16/8
          10 dagen bloei 12/12

Ben gister begonnen moet bloeivoeding te geven. Organic Bloom en Bloom stimulator van BAC. Verder ben ik gestopt met root stimulator en BAC organic grow.
          ze krijgen 600ml elk heb het gevoel dat het net iets te veel is nog dus zal daar wat extra aandacht aan geven.

Alle planten gaan gelijk op alleen de een is iets groter met meer topjes. Maar de conditie verder is zo goed als gelijk. Dus ga niet bij elke plant een verhaaltje schrijven.
          Wil volgende week alles van onder even bijwerken.

Dat ik vorige week me evsa binnen kreeg zat er een sample plagron sugar royal bij. Ben van plan 2 van de planten dit mee te geven en dan het verschil te proeven bij het roken van de wiet. Weten we gelijk wat het uitmaakt. Heeft iemand ervaring met dit product.

Me groei kastje heb ik een beetje aangepast een dikkere 80mm slang erin gezet die van het kastje naar de tent gaat. Om toch een beetje trek te krijgen dat het kastje ook wat verse lucht aantrekt. Het valt opzich mee hoeveel trek er door de slang heen gaat had meer verwacht maar het is iedergeval een beetje. En alles beter dan niks.

Heb via aliexpress een mini luchtbevochtiger gekocht. Dan loopt de lv op naar 80 a 85% goed voor zaailingen maar niet voor een 2 weken oud plantje. Daarbij komen binnenkort 3 mini ventilatoren met usb aansluiting waar ik een beetje mee ga rommelen om wat circulatie erin te krijgen en miss mee trek door de slang.

Omdat ik toch merk dat ik soms vergeet of ik nou dinsdag of een zondag met een bepaalde voeding begonnen ben. Heb ik maar een whiteboard opgehangen. Stiekem even afgekeken bij mede kwekers die dat ook al deden. Kan ik alles toch even beter volgen. Dit verslag helpt me daar ook al aardig bij.

hoe kan dat nou die vergeetachtigheid🤣🤣🤣

De White wodow gaat nu een stukje beter in de grotere pot en geef nu iets meer water ook.

Dit was me laatste post van het jaar. Wens jullie alleen een goede 2022 kweek. En dat zal het jaar worden van me eerste binnen oogst. Laat het groen maar groeien.

Fijn uiteinde allemaal 🥳🥳
          Attached Files

Comment

• Wesley pipes
            Wesley pipes commented
            Editing a comment
            Gebruik het altijd, de sugar royal . Eigenlijk kan ik niet weten hoe het smaakt zonder...verkort de cyclus ook, en daar geloof ik toch wel in. Prettig eindejaar !

Goe bezig !èé!

👍🏼 !! Remco's Runtz edition three <-> 01/02/2023 !! 👍🏼

Comment

• Remco
            Remco commented
            Editing a comment
            a ja ook de beste wensen voor 2022 !!!

Dag 37
          24 dagen voorgroei 16/8
          13 dagen bloei 12/12

De planten strekken nog lekker door. Ik probeerde het strekken een beetje te beperken door me lamp zo laag mogelijk te hangen. Door de snelle strek in de bloei fase hing de lamp voor het goeie te laag op de paar hoogste toppen hing de 600 watt er maar 46 cm vanaf en 54 van de lager gelegen toppen. Nu heb ik de lamp een stuk hoger gezet ik merkte toch wat ongezondere conditie van sommige bladeren. Dit zou ook kunnen komen omdat ik gister wat meer water dan normaal heb gegeven 750ml per plant ipv 600ml.

Ik twijfelde of ik ze nou te weinig of teveel had gegeven 2 dagen geleden dus dacht gister geef ze 1x eens een extra scheut kijken of ze juist beter strekken of meer gingen hangen de bladeren en een beetje bol staan. Vandaag vond ik ze toch wel een beetje hangen en bol. Terwijl me sate prikkers niet echt heel nat leken als ik ze er uit trok. Vandaag heb ik 500 ml gegeven even aankijken dus.

Het lijkt dat ik wat gele puntjes kreeg bij een heel aantal bladeren. Wat ik lees bij verschillende verslagen kan dat een indicatie zijn van overbevoeding ik gaf ook 3/4 tot 4/5 van de maximale hoeveelheid voeding. Nu ben ik op de minimale hoeveelheid gaan zitten. Nu geef ik alleen Bloom Stimulator en Organic Bloom.
          Omdat ik dus bij een aantal wat gele puntjes vond en wat bol bijna naar beneden gekrulde bladeren vond heb ik me lamp daarom ook hoger gehangen wat ik net vertelde. Puur om te kijken of het hersteld in combinatie met me water en aanpassen voeding.
          Vandeweek ga ik de onderkant van de planten een ander kapsel geven.
          Heb 2 iets wat minder gevulde plekken in me netje maar over het algemeen zie je wel een veltje van toppies. Het zijn ongeveer 22-30 wat soortgelijke grote. En daartussenin meerdere kleine die ook aardig hun best doen om mee te komen waar zeker wel potentie in zit..

De temperatuur met de lamp aan is boven in de tent 27.8 bij me toppen rond de 24-26 en onder het net rond de 23-25 graden. De luchtvochtigheid met de lamp aan schommelt van 45 tot 65%.
          Met de lamp uit zit de temperatuur rond de 15.5 en 19 graden. Verschilt echt per dag ik probeer zo vaak als het kan optijd me lucht van buiten dicht te zetten als de lamp uit is. Scheelt soms toch 2 a 3 graden. De LV schommelt tussen de 65 en 82% met de lamp uit. Hopelijk kan ik daar wat aan doen als het allemaal wat meer top krijgt.

De white widow is nu 22 dagen boven de grond uitgekomen. Ik merk nu nadat ik heb gezorgd voor een lichte frissere lucht stroom dat hij een stuk sneller groeid en er gezonder uit ziet. Op de foto zie je dat 2 bladeren aan de rand een beetje zijn verbrand dat kwam denk omdat laatst de spaarlamp er te dicht op heb gezeten dus geen rede voor paniek.

Tot nu toe geen hele gekke dingen maar het heeft zeker wel wat aandacht nodig dus alles weer een beetje bijgesteld en weer een beetje de richtlijnen volgen.

Ben erg benieuwd nog zo een 7 a 8 weken te gaan. Het waren 9 weken Amnesia Haze stekken is me verteld dus we zullen het zien.

Excuses voor de hps licht foto's ik ga vandeweek zorgen voor een paar met de lamp uit.

Attached Files

Comment

• Takketoelli
            Takketoelli commented
            Editing a comment
            Inderdaad ja! Maar ziet er schoon uit, mooi kastje ook trouwens. Weiter so

• Monkey Man
            Monkey Man commented
            Editing a comment
            Remco ondanks AM een lekker wietje is. Vind ik de plantjes zelf niet heel erg mooi bij de indoor kweek. Volgende ronden komen er soorten in met minimaal 60% indica genen ook beter te controleren in de hoogte.

• Waterfall420
            Waterfall420 commented
            Editing a comment
            Leuk zo ongeveer het zelfde scrognetje gefabriceerd

Hier nog een kleine post. Een aantal foto's zonder hps licht wel een wereld van verschil als je er zonder hps naar kijkt.

Heb ze vandaag van onder een knip beurtje gegeven. Het ziet er gelijk een stuk frisser uit.

Attached Files

Comment

• Monkey Man
            Monkey Man commented
            Editing a comment
            Waterfall420 ben ook erg blij dat ik met 5 Amnesia haze planten dit heb kunnen doen. De mazen zijn 7.5x7.5 cm die netjes van 10x10 cm zijn even te groot en 5 vond ik weer te klein dacht ik.

Heeey weer een leermomentje erbij voor me dus de donker groene bladeren komen door goeie c02 huishouding?

• Waterfall420
            Waterfall420 commented
            Editing a comment
            Monkey Man co2 is weer wat anders dat zal ook wel goed zitten in je ruimte, ik meen vooral N(PK) nitrogen ofwel stikstof in de voeding, je bent nog niet over gegaan naar bloeivoeding?

• Monkey Man
            Monkey Man commented
            Editing a comment
            Ik ben 10 dagen nadat ik 12/12 ben gegaan bloei voeding gaan geven. En 17 dagen na 12/12 pk booster gaan geven.

Dag 44
          24 dagen voorgroei 16/8
          20 dagen bloei 12/12

Je ziet overal al mooie kleine topjes ontstaan en ze beginnen echt al een beetje te ruiken. Ben erg blij dat er geen hele overdreven strekkers bij zitten die Bijvoorbeeld 30cm hoger dan de rest komen te zitten.

Ben erg benieuwd hoe de plantjes vorm gaan geven de komende weken.
          Nu begin ik wel te merken dat niet elke plant het zelfde drinkt. Soms heb ik 0.8 liter water met voeding gegeven en ik merk dat dat voor 2 planten echt te veel is. Die geef ik rond de 0.6 - 0.7 liter. Deze 2 planten zijn ook een stukje kleiner dan de rest.
          Tot nu toe geef ik nog steeds voeding van BAC Organic Bloom - Bloom Stimulator - Organic PK Booster volgens schemaen de rechter 2 planten van me tent 1x per week Royal Sugar. Ik heb al eventjes last van een heel klein geel puntje aan het einde van me blad. Ik ben een aantal dagen het minimum of iets minder van me voeding gaan geven maar ik zie weinig veranderen. Het word niet erger en ook niet minder. Over het algemeen soms lijkt een blad aan te geven denk ik at de plant iets te nat staat maar als ik minder geef verandert het niet direct. Dus maak me er niet heel druk om zolang ze maar niet heel lelijk gaan worden.

De temeratuur met de lamp aan schommelt lekker tussen de 24 en 27 graden rond de toppen en bij me potten rond de 22-24 graden. de LV schommelt tussen de 40 - 60 %. Met de lamp uit tussen de 16-19 graden hangt even van hoe koud het buiten word. Heb altijd 1 van de 2 ventilatoren aan die altijd diagonaal door me tent heen blaast altijd onder me lamp door. 1 ventilator heeft een zwaaistand die heb ik soms aan die maakt ook een stuk meer herrie dus vandaar.

De lamp heeft nog zo een 20-28 cm over om omhoog te kunnen dus zorg dat de hoge toppen er minimaal 52-55 cm van af zitten en de rest rond de 60 cm ong.

Beide zeikanten van de tent kan ik open ritsen dus kan altijd bij de achterste planten om water te geven. Omdat ik aan de zeikant van me tent altijd op me knieen moet zitten om water te geven. Heel erg is het niet maar heb er soms niet altijd zin in. Heb ik een beunhaas water systeem gemaakt dat ik het water aan de voorkant van me tent in een afgesneeden fles kan gieten dat door een slangetje naar de achterste potten gaat. Op de fotos zie je wel wat ik gefabriceerd heb.

We krijgen een nieuwe member in de familie een AK47 plantje. Deze wil ik net zoals de white widow door laten groeien zo groot mogelijk. Kijken of het lukt er voor ronde 3 misschien stekken af te snijden. De white widow gaat ook als een gek die is nu even meer dan 4 weken oud. ik merk dat het kastje erg leuk is maar stiekem toch een beetje klein. ik kan niet echt hoger met me lamp en als ik voor de volgende ronde meerdere grotere potten er in wil zetten en een moeder stek plant wil laten doorgroeien is het te klein. Dus heb besloten een klein voorgroei tentje te kopen. Zat te denken zelf een ander kastje te maken maar voor 60 euro heb je leuke kleine tentjes. Als je een kastje ombouwd ben je ook altijd een paar tientjes kwijt aan troep voor 30 euro meer heb je een kant en klare. Deze is het geworden: SECRET JARDIN HYDRO SHOOT 80 https://youtu.be/VZj1O-hNYV4
          Eigelijk wou ik 1 maatje groter maar die was net 5 cm te hoog helaas. Dus roeien met de riemen die je hebt. Deze zal 1 deze dagen binnen komen.

Erg spannend allemaal maar soms hoef je ook niet veel aan je planten te doen ik probeer ze wel 2x in de week goed te inspecteren kijken naar ongedierte of andere gekke indicaties. Verder groeien ze onbezonnen door zonder dat je ze te veel moet aanraken.

Merk dat ik toch veel aan deze forums heb hier en kweekverslagen en tips van sommige mensen. Echt fijn deze rugdekking zonder deze forums had ik heel veel meer stres gehad. Je kan toch niet altijd je standaart voedingsschema volgen enzo met wat tips kom je soms iets stabieler uit je proces vandaan. Thnx Peeps

Attached Files

Comment

• Monkey Man
            Monkey Man commented
            Editing a comment
            Thnx man. Word hier ook blij van leuke duidelijke verslagen. Door me onzekerheid probeer ik zo duidelijk mogelijk neer te zetten wat ik doe. Mocht er iets goed fout gaan kan ik ook voor me zelf terugkijken wat is er gebeurd. Merk ook als je advies wil dat het makkelijk is om voor andere mee te kijken wat je werkelijk aan het doen bent en duidelijk.
            Word blij van dit forum

• Corleone1933
            Corleone1933 commented
            Editing a comment
            Ja hulp is altijd wel aanwezig, veel verslagen lezen kom je ook een heel eind, en voor de eerste kweek ziet het er goed uit.

• Takketoelli
            Takketoelli commented
            Editing a comment
            Dat heb je mooi gemaakt die "BudBox Pro XL R Watergiftringen"
            Die fles is wel handig, ik heb wel eens zitten kloten met een trechtertje. Mooiman

Dag 47
          24 dagen voorgroei 16/8
          23 dagen bloei 12/12

Gister heb ik ze kwa water op ransoen gezet heb ze allemaal de helft gegeven dan normaal. Ik dacht zelf laat ze alle vocht wat misschien te veel is even lekker opnemen. Zodat ik later weer lekker tussen de 500-800 ml kan geven. Zelf kijk ik per plant altijd een beetje naar het blad en weet nu ondertussen welke 800 ml lekker vind en welke het goed doet op 500 ml.

Verder heb ik vandeweek 1/3 van de grote fan bladeren weg gehaald. Alleen de bladeren die over andere kleinere toppen heen groeide en totaal in de schaduw hingen. De ergste strek is er nu wel uit merk ik. Zit alleen te twijfelen om een elastiek netje te kopen met mazen 10x10 cm om de toppen te ondersteunen mochten ze gaan hangen nu kan ik er nog schadevrij een netje overheen kan trekken. Denken jullie dat het nodig is of niet?

Vorige week heb ik een nieuwe voorgroei tent besteld secret jardin propagator dp 80. Ik hoopte deze met een aantal dagen binnen te krijgen. Helaas was deze niet op voorraad en de leverancier werkt totaal niet mee. Telefoniesch niet berijkbaar en op mail reageren ze ook slecht tot niet. Dus bestel nooit wat bij www.onlinetopgarden.com. Heb hem echt al nodig me proef voorgroei kastje is te klein voor wat ik wil. Dus het loop daar in dat kastje niet helemaal zoals ik wil.

Me AK47 plantje is nu 5 dagen boven de grond had hem eerst in de couveuse maar ik zag hem alleen maar strekken en strekken abnormaal lang denk ik. Na 5 dagen is die al 8cm hoog lijkt net een lange darm zo. Heb de kap van de couveuse er maar af gehaald en me lampen een beetje schuin er in gehangen om nog meer strek te voorkomen. Misschien dat die kap wat licht tegenhield of iets dergelijks. Of is dit normaal dat een zaailing zoveel kan strekken?

In de grote tent is de temp tussen de 24-26 graden en de lv 40-50% met lamp aan. Met de lamp uit 17.5-19 graden en de lv 55-65%. Ze gaan best lekker tot nu toe zie ook geen indicaties van ongedierte luis of spint gelukkig. (juich niet te vroeg maar ik denk wel dat die 2x behandelen in de stek fase goed heeft gedaan).

Als het allemaal lukt met die voorgroei tent wil ik over 2 rondes stekken snijden van de white widow en de ak 47 en een sog opstelling maken van 16 kleinere potten en dan vanuit 3 a 4 weken voorgroei in een keer 12/12 zetten en dan 8 weken knallen en klaar. Ik vind het gewoon leuk uitdagingen aan te gaan en te proberen met vallen en opstaan.

Het weekend is begonnen dus rook voorzichtig maar ook zeker niet te weinig
          Attached Files

Comment

• Remco
            Remco commented
            Editing a comment
            Dat zaailingetje gaat nog wel wat strekken , Een beetje grond bij voegen zodat zij wat steviger staat !èé!

En de rest staat er mooi bij

En met OTG is altijd wel iets èé

Kèép it grèén èé

• Wesley pipes
            Wesley pipes commented
            Editing a comment
            Maandje op voorhand bestellen , werkt ook niet he zo . Lees veel van dropshipping dus wachten ze soms tot ze er 10 of 100 kunnen bestellen , vermoed ik toch...

• KingOfTheBongo
            KingOfTheBongo commented
            Editing a comment
            Probleem nu is dat voor kleine bestellingen leveranciers van webshop wachten tot de ze x aantal bestellingen hebben.
            Vooral als het van buiten Europa komt door het wereldwijde container tekort.
            Geld per container is X10 gegaan.

Ik vind Growland wel relax.
            Komt vanuit Duitsland maar goede communicatie, binnen 24 uur verzonden en binnen 5 werkdagen binnen.
        Bezig...
        X