Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mijn eerste ronde. 5x Amnesia Haze vanuit een stekje. 400/600watt HPS 1.2x1.2 rooftent.

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Mooi hoor, idd staan donker groen, zeker N genoeg, goed spoelen, die verkleuringen zijn echt het minste, je toppen zijn er al, die gaan gewoon verder dikken en zwellen, de herfst komt wel langs als het einde begint te naderen

Eerste keer FEMS onder LED
    Indica Medisch rondje van Barneys

Comment

Dag 66
      24 dagen voorgroei 16/8
      42 dagen bloei 12/12

Ze staan nu precies 6 weken 12/12 nog 3 weken ongeveer te gaan. Is het iets ga gewoon zo door nog 1.5 week en 1.5 week alleen water of zijn er nog oplossingen om het probleem iedergeval af te remmen. Het zijn voornamelijk de iets oudere grotere bladeren maar de iets nieuwere kleinere lijken er soms ook aan toe te geven.

Even een kleine update omtrent blad verkleuring. Dit begon vorige week iets erger te worden en ben daarvoor 3 dagen gestopt met voeding geven en alleen water. En sinds 4 dagen (afgelopen weekend) ben ik weer minimale hoeveelheid organic bloom gaan geven en hoger in me pk booster waardes. Als ik eens lees lijkt het echt op een stikstof probleem. Voornamelijk als ik hier lees: https://www.zamnesia.nl/wiet-kweken/88-stikstof

Ik werk met organic voeding dus kan niet echt met me PH waardes spelen om beter op het probleem in te spelen. Het lijkt iets erger nadat ik 1.5-1.8 liter ben gaan in de 2 a 3 dagen. Opzich als je het terug berekend is dat tussen de 0.5-0.8 liter per dag. En met de 1.5 liter in de pot ligt er net aan of net niet een laagje water in me schaal.
      Wat denken jullie? (Of moet ik dit in een ander topic openen bij blad problemen)?

Komt vast wel goed maar toch de beginners stress denk ik

zeker even een dikke en het een rust plekje geven.
      Attached Files
      Last edited by Monkey Man; 16 February 2022, 00:48.

Comment

• Tijnie82
        Tijnie82 commented
        Editing a comment
        niet dat er iets mis mee is met deze kweek verre van succes met de planten en mag het een monster oogst worden

• Monkey Man
        Monkey Man commented
        Editing a comment
        Tijnie82 nee man zo vat ik het ook helemaal niet op dat je zegt dat er iets mis is hoor. Het was juist weer een leermomentje voor me nu weet ik ook dat er aparte voedingen zijn voor haze bijvoorbeeld. 👍👍👍👍 tot nu toe is er een goede vibe op het forum en veel interessante comments

• Kunichika
        Kunichika commented
        Editing a comment
        Fijne vertel eens welke voeding geschikt is voor haze. Haze is toch gewoon sinsemilla, indica variant?

Dag 72
      24 dagen voorgroei 16/8
      48 dagen bloei 12/12

De Amnesia staat nu precies 7 weken op 12/12. Ik ben er achter gekomen dat in de naam van me verslag een foutje staat helaas kan ik het niet meer veranderen. Na wat onderzoek ben ik er achter gekomen dat dit geen Amnesia Haze is maar gewoon Amnesia zoals alle grote stekken boeren hebben. Ik dacht altijd dat het het zelfde was maar na wat speur werk toch een degelijk verschil vandaar ook de 12 of 9 weken discussie denk ik vaak.

Hier even een stukje gecopieerd voor de mensen die het interessant vinden:

Over Amnesia Wiet
      Als je het hebt over Amnesia wiet is het belangrijk dat je twee Amnesia strains uit elkaar haalt. Namelijk de ‘echte’ Amnesia en de Amnesia Haze. Beide zeer populair, maar zeker verschillend van elkaar. Amnesia is namelijk een sativa-dominante strain met Skunk, Cinderella 99, en Jack Herer als genetische voorouders. Daarentegen is de genetica van Amnesia Haze terug te vinden in Zuid-Aziatische en Jamaicaanse strains. De sativa-dominante hybride haze heeft nét even andere kenmerken en effecten dan de Amnesia. Daarbij komt dat ook breeders en zadenbanken kruisingen maken waardoor de effecten van elke Amnesia strain kunnen verschillen.

Maar nu het tentje. Na wat snellere verkleuring gehad te hebben de laatste tijd is het niet heel snel veel erger geworden maar het heeft zeker zichtbaar effect gehad op sommige toppen. De ene pant heeft er meer last van gehad dan de andere plant. En soms heeft 1 aftakking van een plant er meer last van dan de andere top van de zelfde plant. Het verkleuren gaat in een langzaam tempo door maar gezien de periode die ik nog moet 2 a 3 weken maak ik me er niet echt druk dat de hele oogst zal mislukken hierdoor. De Toppen groeien elke keer weer een beetje ik was een weekendje weg en als je na 3 dagen in je tentje weer kijkt zie je de verschillen pas.
      Sorry voor de hps licht foto's maar was helaas niet optijd in me tentje. En de lamp snel aan uit schakelen is ook niet zo lekker voor de lamp had ik gelezen.
      20220208_204152.jpg 20220208_204137.jpg 20220208_204158.jpg
      Je ziet het nu niet heel duidelijk maar je ziet toch dat er een heel aantal bladeren vergeeld verdroogd en half weggerot zijn. Dit is bij 20-30% van de toppen.

20220208_204332.jpg 20220208_204512.jpg 20220208_204652.jpg

Toch zie je dat ze niet stil staan gelukkig heb ik dat extra netje gespannen sommige begonnen al een beetje om te buigen door het gewicht. Ze voelen ook erg compact aan.

20220208_204303.jpg 20220208_204715.jpg
      20220208_204316.jpg 20220208_204310.jpg
      De lamp staat 54 cm van de hoogste 2 toppen en op de grote toppen na zit eronder nog genoeg kleine topjes. Tot nu toe ben ik erg blij met het veltje.

De temperaturen lamp aan zitten tussen de 24-28 graden met een LVvan 37-54%. Met de lamp uit 14-18 graden en lv van 50-64%. Gelukkig geen hele hoge uitschieters met de lv helaas was ik er 3 dagen niet en moet ik de buitenklep half open laten staan en is die tot 14 graden gezakt. Dus nu denken me planten zeker de herst komt met deze temp.
      Ik geef nog steeds 1.5 liter ongeveer per plant in 2 dagen sommige 1.8 liter met voeding merk zeker wel verschil per plant hoeveel ze drinken. Soms krijgen ze de dag erna ook nog een scheut van 0.5 liter maak vaak heel erg verdunt voedingwater wat ik over had nog. Of alleen water. En dan gewoon weer de 1.5-1.8 liter met voeding. Ik zit nu wat hoger in me pk booster en lager in me organic bloom vanwege me stikstof overschot en het lijkt te helpen.

Heb alvast maar een vergroot loep gekocht zal ik toch nodig gaan krijgen wil ze tot max 10 weken 12/12 maar laten staan maar ga wel de trichomen in de gaten houden liefst 30% amber.

Merkte wel dat ik miss beter meer dan 30x vergroten kon kopen maar het is te doen.
      20220208_204955.jpg

Omdat ik nog maar 2 a 3 weken moet tot de oogst ben ik alvast bezig geweest met zaden te laten ontkiemen. De volgende ronde wil ik 9x 18 liter potten neerzetten met:
      • 3x Purple Punch van zamnesia
      • 4x AK47 van FSO seeds (+1 reserve voor als de stekken mislukken of een zaadje)
      • 2x White Widow stek van royal Queen Seeds plant
      20220208_122608.jpg 20220208_123046.jpg 20220208_140153.jpg

Bij me BAC starterskit heb ik een zakje met vloeistof gekregen XSeed van BAC waarin je minimaal 60 minuten je zaad in kan laten zwemmen voor betere ontwikkeling van je zaadje.
      Nooit eerder gebruikt maar het zat er bij dus waarom ook niet!!!
      Veel vinden deze manier in het watje niet echt fijn maar tot nu toe werkt het 9 van de 10x bij mij dus uit pure luiheid geen zin gehad om koffie filters te kopen heb zelf een nespresso apparaat dus geen filters nodig dus dan maar de watjes van me vriendin stelen

Verder heb ik me White Widow plant aan stukken geknipt om stekken te maken. 5 heb ik er in een steenwol startblokje gestoken en 5 in en potje met aarde. Heb de stek schuin afgesneden en een ander kapsel gegeven een beetje root smurie erop en in de media gestoken. Ik doe dit voor het eerst heb er 10 kunnen maken hopelijk blijven er minimaal 2 leven waar ik wat mee kan de volgende run.

20220208_194023.jpg 20220208_194644.jpg 20220208_200104.jpg
      Heb express 2 verschillende media gepakt om mijn slagings kans te vergroten omdat ik alleen met een beetje lezen en youtube aan de gang ben gegaan.

20220208_200751.jpg image_432025.jpg image_432024.jpg
      Geknipt nieuw kapsel gegeven en gevraagt wilt u er een beetje gel in mevrouw waarop ja geantwoord werd en klap in de smurrie jij.

20220208_202803.jpg 20220208_203112.jpg 20220208_203642.jpg
      Dit is de komende dagen hun nieuwe woning ben erg benieuw of dit experiment lukt

1e kweek het heeft wat stres gegeven in het begin nog steeds erg spannend de laatste stapjes tot de oogst er kan nog van alles mis gaan maar we zijn al een heel eind.

Attached Files
      Last edited by Monkey Man; 15 February 2022, 23:05.

Comment

• kroket
        kroket commented
        Editing a comment
        Mooi veld met toppen
        Ik heb dat loepje ook bevalt me eigenlijk best goed.. Hij is op twee momenten scherp.. heel dicht op de plant, en op een centimeter of 5 afstand (dan vergroot ie ook meer).

• Remco
        Remco commented
        Editing a comment
        goe bezig geweest man , t'staat er mooi bij , gij amuseert u ook wel lekker , ben wel benieuwd naar die WW stekjes !èé!

• Krisdc
        Krisdc commented
        Editing a comment
        Sterk bezig hier. Mooi om te zien👍

Dag 73
      24 dagen voorgroei 16/8
      49 dagen bloei

Vandaag heb ik net voor de lamp aan ging gelukkig nog een paar foto's kunnen schieten. Zo zie je toch echt veel beter wat er in staat.
      20220209_195524.jpg 20220209_195532.jpg
      Dit zijn dan een beetje de verkleurde toppen waar ik het over had.

20220209_195540.jpg
      Voelen redelijk hard en compact

20220209_195552.jpg 20220209_195714.jpg 20220209_195725.jpg 20220209_195731.jpg

Kan niet wachten om hem te roken

20220209_195653.jpg 20220209_195623.jpg 20220209_195619.jpg

Wat je op veel fotos slecht tot niet ziet heb ik het toch een beetje proberen vast te leggen. Onder het level grote top bevind zich best nog een laagje kleinere top en dat zijn toch best nog wat pluimpjes die je overal een beetje tussendoor ziet.

Afgelopen weekend heb ik wat knipafval gehad en daar een wiet botertje van gemaakt waar ik een lekkere cake mee ga bakken.
      Heb 350 gr boter au bain marie style bij het knipafval gedaan en 45 minuten geroert. Erna door een zeef gedrukt en nu heb ik 250 gr wiet boter. Het enige nadeel je weet nooit zo goed hoe sterk de cake word haha soms zit er meer thc in het afval dan de andere keer. Maar ja gewoon eten en je merkt het vanzelf wel
      20220208_125218.jpg 20220208_131555.jpg 20220208_131411.jpg

Ongeveer 40gr knipafval met de boter laten smelten ong 45 minuten.

20220209_205021.jpg

Nu een heerlijk ruikende en smaakvolle boter waar je lekker je cake mee kan bakken.

Attached Files
      Last edited by Monkey Man; 15 February 2022, 23:06.

Comment

• Monkey Man
        Monkey Man commented
        Editing a comment
        tak ik had gekeken en de steeltjes zitten nog behoorlijk vast als ik eraan trek breken de bladeren en niet het steeltje van de stam. Maar goeie info dit soort tricks 😁

• Takketoelli
        Takketoelli commented
        Editing a comment
        Mooi, kan ik weer slapen vannacht

Elk blaadje dat ook maar enigszins afwijkt moet je zo ff tjekke

• Waterfall420
        Waterfall420 commented
        Editing a comment
        zal een mooie ronde worde

De AK47 zaden hadden al een staartje gekregen dus die mochten van mij vast hun nieuwe bedje in. De purple Punch stonden wel open maar nog geen mooi wit staartje kwam er uit dus die gaan morgen of overmorgen hun nieuwe bedje in.
      Ik heb er 2 buiten het bakje gelaten vanwege ruimte gebrek en die gaan erg slecht.

De stekken zien er redelijk ok uit. De avond dat ik ze gestekt had gingen ze 3 uur later helemaal slap. Ik had bij sommige teveel blad er nog aan zitten die het wat slappere steeltje naar beneden trokken. Dus toen snel nog even met een schaar door het bakje gegaan zodat ze makelijker overeind bleven.

Gelijk even het hokje opnieuw ingericht en me aliexpress mini bevochtiger erin gezet. Vandeweek de purple erbij zetten. Dan mogen ze 3 weken daar logeren bij elkaar en de grote tent in.
      20220211_185051.jpg

Fijn weekend peeps.
      Attached Files

Comment

• Flip Hasjkip
        Flip Hasjkip commented
        Editing a comment
        Die zaadjes mogen inderdaad wel de grond in, eigenlijk zijn ze al te lang als het bochtje recht is gegroeid. Dat bochtje gebruiken ze om zich op te richten zodat da zaadhoesjes eraf schuren in de grond. Als ze zo lang zijn doen ze dat niet en zal je ze iets dieper moeten zaaien. Ik zou ze zaaien zodra er iets wits te zien is. Als ik zou voorweken, maar dat doe ik niet meer, paar x dat ik dat geprobeerd heb ging alles kapot, zal er wel te onhandig voor zijn :p

Lekker knallen met AK 47, mooi !

• kroket
        kroket commented
        Editing a comment
        Lekker wietje inderdaad, AK47

• Monkey Man
        Monkey Man commented
        Editing a comment
        Flip Hasjkip gister keek ik en toen stonden ze net aan een beetje open. Vandaag ging ik kijken waren ze gelijk al zo groot dus gelijk gepot. Misschien toch door die xseed vloeistof ik had ze 90min er in laten zwemmen.

Goed om te horen dat die ak lekker is heb hem zelf heel lang terug eens gerookt maar weet echt de smaak niet meer. Heb op save gespeeld het blijkt een hele stabiele plant te zijn en blijft laag perfect voor mijn tentje dacht ik.

Dag 80
      24 dagen voorgroei 16/8
      56 dagen bloei

Ze staan nu precies 8 weken 12/12 de toppen lijken rustig aan langzaam door te groeien. De verkleuring van de bladeren is gelukkig niet sneller erger geworden. Tot heden geef ik nog steeds Bloom Stimulator - Organic bloom - Organic pk booster waarvan ik soms de organic bloom wat hoger in ze waarde geef en de andere keer de organic pk booster hoger in ze waarden om niet het Stikstof in de voeding van beide hoog mee te geven. Het lijkt geholpen te hebben.
      Ze staan er een beetje aangeslagen bij maar de toppen lijken steeds vetter te worden.

Ik geef ze 1.3 - 1.8 liter water met voeding om de dag en soms de dag erna 0.5 - 0.8 verdunt voedings water of alleen water als er niks over was.
      De temp lamp aan 24-28 graden lv 37-45%.
      De temp lamp uit 15.5-18 graden lv 50-65%

De toppen begonnen een heel klein beetje indicaties te krijgen van foxtail gedrag. 3 Dagen geleden had ik de lamp op 660 watt gezet en op 64 cm van de hoogste toppen en de temperatuur lag dan bovenin de tent rond de 30 en rond de toppen 28 graden. Ik zag het foxtail gedrag versnellen dus heb vandaag de lamp op 600 weer gezet en op 56 van de hoogste toppen. Hopelijk word het niet veel erger. Heb liever een iets mooier toppie dan gebooste foxtails eraan.
      20220215_195723.jpg 20220215_195917.jpg 20220215_195715.jpg
      Je ziet een beetje foxtail gedrag en het versnelde echt de laaste 3 dagen toen ik de lamp op 660 watt had.

20220215_195941.jpg 20220215_195917.jpg 20220215_195904.jpg
      Onder de loep lijkt 80-90% van de trichomen milky te zijn en de rest nog helder.
      Ze geven 9 weken bloei zeggen ze dus ik twijfel nu waneer te knippen. Op week 9 of 10 ga vanaf nu ook geen voeding meer meegeven. En het liefst rond de 20-35% amber ik weet niet hoe snel dat proces gaat dus even afwachten.

20220215_195708.jpg 20220215_195747.jpg

De stekken gaan goed beter dan verwacht. Deze staan nu precies een week. Ik spray ze 4 a 5 x per dag met water en ook wat water in de kap. Na 4 dagen zette ik de lucht schuifjes half open en vandaag 1 uur kap eraf en vanaf vandaag de schuifjes volledis open. De stekblokken waren erg nat/doorweekt dus heb ze op een rooster gezet. Door het sprayen kregen ze genoeg water en soms spoot ik een beetje in de potjes met aarde. vandaag hebben ze vppr het eerst root stimulator gekregen een heel klein beetje.
      20220215_200938.jpg 20220215_200932.jpg 20220215_200409.jpg

De eerste dag klapten ze gelijk slap omlaag dacht het hele project is mislukt maar na 3 dagen begonnen ze steeds netter rechtop te staan. Ik heb nog geen wortels gezien.

20220215_200829.jpg

20220215_200308.jpg
      Dit zijn de 5 AK47 van FSO seeds deze zijn vrijdag 11 feb in de aarde gezet 4 komen er erg netjes uit 1 is wel open gegaan maar heeft iets meer moeite. Sommige moest ik helpen het schilletje te verwijderen.

20220215_200335.jpg
      Dit zijn de Zamnesia Purple Punch staan sinds 12 feb in het potje. Deze gaan een stuk langzamer deze hadden in het watje al 1 dag langer nodig en hier hebben ze er ook een stuk meer moeite mee. waarvan 1 het schilletje nog best strak omheen zit kan hem nog niet helpen. Ik hoop dat ze het alle 3 gaan redden want wil deze echt alle 3 het liefst er in hebben.

20220215_200126.jpg
      Me mini aliexpress bevochtiger was 7.5 euro en werkt met usb weinig stroom en klein. De lv is voor het goeie iets te laag in de tent maar het lijkt redelijk te gaan.

Thnx Peeps
      Attached Files
      Last edited by Monkey Man; 16 February 2022, 00:01.

Comment

• Takketoelli
        Takketoelli commented
        Editing a comment
        Die verkleuring is niet abnormaal in week 8, ze zuigt de bladeren keeg zodat de toppen vetter worden. Zou ik mij niet zo druk om maken. Wordt een vette oogst!

Als de helmpjes op de zaadjes vlijven zitten heb je ze iets te ondiep gepoot, wat altijd beter is als te diep
        Als je eerst een druppel water op het helmpje laat liggrn kun je zo na een half uurtje nakkelijk verwijderen. Als dit wat lastig gaat zie je dit soms terug in de groei van de eerste blaadjes, die kunnen een beetje vervormen

Gazodoorrrrrrr

• Remco
        Remco commented
        Editing a comment
        mmmmm mooi , daar gaat iets uitkomen zet de weegschaal al maar klaar !èé!

• Monkey Man
        Monkey Man commented
        Editing a comment
        Thnx man 1 purple Punch is overleden helaas 😟 nu hopen dat die andere 2 sterk genoeg zijn.

Voordat ik me tentje had staan was ik al lid van deze site en had als naam Budbox pro xl r neergezet het type tent dat ik had. Nooit verwacht dat ik dit hier zo leuk zou vinden met jullie en nooit serieus over me naam nagedacht. Nu ik hier langer wil blijven heb ik een leukere passende naam aangevraagd. Ik ben een rolling stones rock fan dus vandaar de naam. Dus vanaf nu heet ik:

Monkey Man

Weet niet hoe ik een clip moet posten maar hieronder een bruut nr Monkey man

Last edited by kroket; 18 February 2022, 17:40. Reden: video embedded

Comment

• Remco
        Remco commented
        Editing a comment
        M&M

• Nirvana
        Nirvana commented
        Editing a comment
        Yes man ! Nieuwe naam was inderdaad nodig welkom terug Monkey man

• Hork
        Hork commented
        Editing a comment
        Budbox vond ik ook wel een goeie naam maar goeie muziek en een goeie nieuwe naam!

Budbox pro xl r = Monkey Man geworden.

Dag 87
      24 dagen voorgroei 16/8
      63 dagen bloei

De Amnesia dames staan nu precies 9 weken 12/12 bloei. De bedoeling of de hoop was met 9 weken te kunnen oogsten.Als ik naar de trichomen kijk is er ongeveer 80% milky en de rest nog helder. Vandaag eens goed bekeken en heb een topje met me loep meegenomen naar een bekende die al heel wat jaren ervaring heeft. En die zei ook zeker nog even laten staan voor een betere kwaliteit wietje. Dus ik heb besloten het nog 1 a 1.5 week te laten staan.
      20220222_195911.jpg 20220222_195747.jpg
      Een kleine closeup zover me telefoon het nog helder deed. Je ziet de hogere grote toppen zijn gaan foxtailen dus die hebben ondanks de fan onder de lamp door waait toch iets teveel strailings warmte gehad. In de toekomst even beter spelen met me luchtverplaatsing. De temp kwam nooit hoger dan 30 in de tent heel af en toe. Meestal 24-28 met lamp aan.

20220222_195807.jpg 20220222_195816.jpg
      De grotere toppen zijn mooi hard kleven en geuren goed. 5 dagen geleden heb ik al een klein topje afgeknipt en deze ruikt nu al heel lekker dus ben benieuwd met de oogst.

20220222_195714.jpg 20220222_195702.jpg 20220222_200010.jpg
      De bladeren worden ook al behoorlijk geel en sommige krullen al een beetje weg. Ze groeien nog heel langzaam door al is dat foxtail niet heel mooi maar het is helaas niet anders.

Ik was 6 dagen geleden begonnen met alleen water te geven omdat ik ze misschien deze week al zou knippen. Vandaag hebben ze alsnog een keertje voeding meegekregen om lekkerder de week door te komen dacht ik. Ze gaan sowieso volgende week om dus ze hebben nog ongeveer 7 a 10 dagen te gaan voor ik de schaar er in zet. Dus na de voedings watergift van vandaag gaan ze weer verder op alleen water.
      Ze krijgen nog steeds 1.3 tot 1.8 liter per 2 dagen 2/3 van boven 1/3 onder in de schaal. Soms krijgen ze de dag erna nog 0.4-0.8 liter water als ik ze nog wat droog vind staan.

Verder heb ik er niet heel veel werk aan ik kan verder weinig meer aan veranderen en zal ze zoveel mogelijk met rust laten en alleen af en toe controleren op toprot. De temp is soms met de lamp uit helaas tussen de 15-19 graden. Met de lamp aan 24-28 graden en de lv met de lamp aan 37-45% en met de lamp uit 50-67%. Met de lamp uit laat ik die kleine lange fan draaien onder het net om toprot te voorkomen/af te remmen.

Omdat ik nu een beetje 2 verslagen door elkaar aan het maken ben met me voorgroei tentje waar al de volgende ronde in staat ga ik deze voortaan in een nieuw verslag vervolgen. Als ik deze geopend heb zal ik de link hier er wel bij zetten.

Hier de link:
      https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...t-600-watt-hps
      20220222_215730.jpg
      De zelf gemaakte stekken zijn nu precies 2 weken jong. En de zaden 1.5 week in de aarde.

Wat een leuke hobby heb ik erbij heb er nu spijt van dat ik er zolang mee gewacht heb.
      Attached Files
      Last edited by Monkey Man; 23 February 2022, 00:30.

Comment

• Monkey Man
        Monkey Man commented
        Editing a comment
        dat ze langer staan is puur omdat de trichomen nog niet volledig milky zijn. En Dit was geen haze ben ik later achter gekomen maar de normale amnesia en niet de amnesia haze.

• Takketoelli
        Takketoelli commented
        Editing a comment
        Organisch is wel anders als mineraal, men zegt dat je niet hoeft te spoelen dan. Er zijn er ook die dat met mineraal onzin vinden, maar in het algemeen doet men dat bij organisch niet en mineraal wel.
        Persoonlijk zou ik altijd spoelen, met wat voor voeding dan ook.
        Aangezien jij al aan de spoel bent is het beter om gewoon door te gaan. Je zult van die ene keer echt niks proeven hoor

Ze koelen ook wel wat af, maar de straling blijft gelijk. Een briesje door de dames vinden ze erg fijn, dat kan nooit kwaad, maar evt stralingstress is er nog steeds

• Monkey Man
        Monkey Man commented
        Editing a comment
        Over 1 of 2 rondes wil ik ook zeker verder met led. Je ziet toch dat grotendeels daarmee nu kweekt. Hopelijk is het dan een stuk minder met stralingswarmte warmte

Knap gedaan hoor, zeker voor een eerste ronde!
      Horks Fototopic 2.0

Comment

• Hork
        Hork commented
        Editing a comment
        Goed om te horen en zo te lezen ben je iemand die snel leert want ruim water geven (in de volle bloei) is het halve werk! Heb je al tensio meters? Zo nee, een aanrader!

• Monkey Man
        Monkey Man commented
        Editing a comment
        Nee die heb ik nog niet misschien wel gewoon 2 aanschaffen. Ik wil ook deze ronde een bak in de tent maken waar ik gewoon water in kan gieten dat ze van onder gaan drinken. Dan is het zeker wel fijn als je zo een ding heb. Deze ronde zal hij waarschijnlijk wel in me tentje te vindden zijn. Het is toc heen heel fijn ding als ik dat hoor van de meeste mensen

• Hork
        Hork commented
        Editing a comment
        Ja je kan aflezen of je nog een dag kan overslaan met wateren of niet en dat vind ik ideaal.

Dag 90
      24 dagen voorgroei 16/8
      66 dagen bloei

Ik heb eigelijk niet veel te melden wat er in het tentje gebeurd. Ze beginnen wel erger te foxtailen het maakt ze zeker niet mooier maar het is helaas niet anders. Ik heb wel de lamp 5 cm hoger gehangen nu op 63 van de hogere toppen. Misschien dat het minder snel gaat nu. Eigelijk is het nu alleen maar water geven en wachten tot ze geknipt gaan worden. Dat is het enigste wat ik daar nu nog doe eigelijk trichomen bekijken en toprot controle en water geven meer niet. Ik denk dat ik ze nog 1 week laat staan voordat ze om gaan. Je ziet her en der nog een aantal heldere trichomen er tussen zitten.

20220224_200320.jpg 20220224_200315.jpg
      Ze groeien langzaam door de toppen maar mooier worden ze niet. Wel meer gewicht denk ik.

20220224_200207.jpg 20220224_200128.jpg 20220224_200257.jpg 20220224_200144.jpg
      Je ziet wel dat de lager gelegen toppen hier een stuk minder lastg van hebben. Als mensen tips hebben tegen foxtailen of het voorkomen ervan hoor ik die graag!!!!!

Thnx peeps goed weekend gewenst allemaal

Verslag voorbereidingen ronde 2:
      https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...t-600-watt-hps

Attached Files
      Last edited by Monkey Man; 25 February 2022, 11:46.

Comment

• Monkey Man
        Monkey Man commented
        Editing a comment
        Flip Hasjkip ik hoop het man dat je er weinig van gaat zien. Zit elke keer te denken ik gooi ze nu al om puur voor de looks. Maar uiteindelijk gaan we voor het gevoel en smaakje dus even doorbeiten.

• Remco
        Remco commented
        Editing a comment
        nog een weekje wachten , das goed voor het eind resultaat , der gaat wel wat uitkomen zo te zien !!

• Tijnie82
        Tijnie82 commented
        Editing a comment
        als de wiet in de grinder zit je dr niks van als jij je joint dr van rookt haha

Heb ff een link voor je waar het e.e.a wordt uitgelegd over foxtailing

Heb je weleens gehoord van foxtails? In dit artikel onderzoeken we dit fenomeen, de oorzaak en of het goed of slecht is voor je oogst.

Hier een foto van een bekende strain waarbij de genetica er voor zorgt dat er foxtails ontstaan:
      En eerlijk gezegd vind ik ze wel mooi, oordeel zelf.

dr-grinspoon_1_244018.jpg

Comment

• Takketoelli
        Takketoelli commented
        Editing a comment
        Prachtige plant ja, die staat nog op mijn wenslijst. Die kweek je voor de kwali, niet voor de kwanti. Die ben ik ooit tegengekomen in een shop in amsterdam, was echt waanzinnig duur. 20 euro per gram ofzo

• Monkey Man
        Monkey Man commented
        Editing a comment
        Thnx man hele nice info dit nu ik het ook zo lees herken ik een heel aantal factoren. Ik kweek een 65%sativa. Ik heb een stikstof probleem gehad en waarschijnlijk wat stress gehad. En had eigenlijk bij de eerste tekenen van Foxtail me lamp van 55cm van de hogere toppen eigelijk naar 65 moeten brengen om ook de lichtstress te verminderen. Heb het gister wel gedaan gelijk.

Leerzaam stukje thnx

Dag 96
      24 dagen voorgroei 16/8
      72 dagen bloei 12/12

Ze staan nu 10 weken en 2 dagen op 12/12. De bedoeling was om ze eigelijk morgen te knippen maar tot heden zie ik nog steeds her en der een aantal heldere trichomen. Het is wel minder geworden dan 6 dagen geleden maar ik zie ze nog steeds ik weet ook niet hoe snel dat proces gaat of dat er een richtlijn voor is. Wat zijn jullie ervaringen hiermee?
      Hoe graag ik hem ook wou omhalen morgen zou het zonde zijn om niet het beste kwaliteit er uit te halen. Ze groeien nu langzaam stukje bij stukje nog een beetje door maar veel is het niet. Dus helaas.

Stiekem heb ik vandeweek al een topje eraf geknipt en gedroogd. De geur is heerlijk echt een beetje pine citrus achtig. En ja stoned word je er wel van maar je merkt dat hij er nog lang niet is.

20220303_165020.jpg 20220303_165006.jpg 20220303_165027.jpg
      Het was een beetje lastig foto's maken ik deed het stiekem een beetje in het donker.

20220303_164626.jpg 20220303_165043.jpg 20220303_164734.jpg
      Je ziet echt dat er 2 levels toppen zijn de grote hoge en eronder nog een zee van kleinere.

De bedoeling is om het te gaan drogen in me voorgroei tentje zodat ik gelijk door kan gaan met ronde 2. Omdat er niet heel veel trek in dat tentje zit als de lamp niet aan staat in de grote tent heb ik even snel een 80mm buisventilatortje gemaakt. Mocht het niet genoeg zijn met drogen in die kleine tent dan kan ik hem altijd aanzetten.
      20220303_163246.jpg 20220303_163313.jpg 20220303_163649.jpg 20220303_164428.jpg
      Ik heb nog zoveel troep liggen van me verbouwing dat er altijd wel iets aan troep te vinden is om wat moois te maken. (BEUNHAAS)

Verder geef ik alleen nog maar water en verder kan ik ook niet veel meer doen in me tentje.

Attached Files

Comment

• Monkey Man
        Monkey Man commented
        Editing a comment
        Die fan zit er al tussen. Nu in de grote tent de lamp uit staan en me fan minimaal draait trok hij heel zachtjes lucht uit de voorgroei tent. Ik zette hem net aan en er kwam een rustig briesje uit. Dus beter dan niks het moet ook niet te snel waaien dan droogt het denk ik te snel.

• TegridyRandy
        TegridyRandy commented
        Editing a comment
        Das ideaal monkey man, zolang er circulatie is, en de luchtvochtigheid niet te hoog is, zit je goed, ongeveer 10-14 dagen drogen is het beste. dan nog zeker 2weken curen minstens of tot 3maand voor in min mening hoog kwalitatieve wiet

• Monkey Man
        Monkey Man commented
        Editing a comment
        Ik wou allang al knippen maar 10 a 20% was nog helder dinsdag of woensdag gaat de schaar erin en dan gaat alles uit de voorgroei tent en dat word dan het droog tentje. Maar je leest veel verschillende droog tijden varierend tussen de 6 en 14 dagen vaak. Soms is 1 extra droogdag die er voor zorgt dat je naar zo uitgedroogt kruimelwietje gaat. Dus zal zeker 3x per dag te vinden zijn in het drooghokje. Ik wil dan elk uur 15 minuten de mini ventilator in die slang aanzetten.

KNIPDAG/OOGST DAG
      11 weken 12/12 gestaan

Het was eindelijk zo ver vandaag zijn de dames om gegaan. Ze hebben 10 weken en 6 dagen 12/12 gestaan dus we mogen gewoon zeggen 11 WEKEN vind ik. 26 dagen voorgroei hebben ze gehad. 1 dag geleden zondag waren zo goed als alle trichomen milky en er zaten al een paar amber tussen maar zeker niet meer dan 5%.

De reden dat ik niet langer heb gewacht is dat de toppen de laatste dagen belachelijk meer gingen foxtailen. Achteraf tijdens het knippen viel het wel mee het was best goed knipbaar.
      20220307_113800.jpg 20220307_113808.jpg 20220307_113739.jpg
      Dit waren haar laatste minuten als plant voordat ze tot iets lekkers gemaakt werd.

20220307_161601.jpg 20220307_161635.jpg 20220307_150402.jpg 20220307_161729.jpg
      Dit waren wel een beetje de dikste toppen van het tentje nooit durven dromen voor de 1e keer.

20220307_175444.jpg 20220307_181854.jpg
      Dit was zegmaar 1 zijtak vanaf de hoofdstam. En de totale oogst per plant.
      De grotere mooie toppen doe ik met de hand en al het lossere kleinere toppen en spul doe ik in de knip molen en ik moet zeggen die knipt zo verkeerd nog niet ze komen er uit met een goed kort kapseltje. Soms knip ik ze nog een beetje na.

20220307_211736.jpg 20220307_211721.jpg
      Het natte knip gewicht met takken er aan varieerde van 360 - 360 - 400 - 450 - 490 gram
      Bij elkaar 2060 gram met tak nat.
      75% was lekker compact en de rest iets losser/fluf

20220307_214150.jpg 20220307_214158.jpg
      Opzich wel geheel geworteld maar volgens mij kan dit veel beter. De potten waren redelijk zwaar dus zat nog best wat water in.

Dat was het dan mensen me eerste verslag me eerste binnen kweek. De eerste 2 maanden waren eigelijk best stressvol in de kweek er komt zoveel info en gekkigheid die ineens gebeurd of verandering geeft waar je de kennis niet van heb. Uren speuren op het internet rondvragen om tot een goede kweek te komen. Ik moet zeggen dit forum heeft het een stuk aangenamer/prettiger gemaakt tijdens de periode. Veel goede adviesen en mooie interessante kweekverslagen waar je een hoop van kan leren. Dus thnx en MEMBERS.

20220307_211842.jpg
      Begin ronde 2

Attached Files

Comment

• Takketoelli
        Takketoelli commented
        Editing a comment

• Monkey Man
        Monkey Man commented
        Editing a comment
        Overal mierenneuken mensen hier ervaar ik dat niet zo. En uiteindelijk is het je eigen kweek en bepaal jij wat er gebeurd. Tot heden heb ik goede en interessante gelezen gehoord of als advies gekregen. Soms vind je er een lekkere tussenweg in. Zelfde als met koken toch beetje van het recept een beetje van je zelf.😁

• Tijnie82
        Tijnie82 commented
        Editing a comment
        daar heb je zeer zeker gelijk in hehe heb ook zeker vaak genoug advies gekregen hier hoor tis niet allemaal slecht

2000natt word wel wat meer dan 400g

Comment

Hemels , zal een mooie opbrengst worden!
        🌞

Eerste keer FEMS onder LED
        Indica Medisch rondje van Barneys

Comment

Bezig...
        X