Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mijn eerste ronde. 5x Amnesia Haze vanuit een stekje. 400/600watt HPS 1.2x1.2 rooftent.

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Droog dag 7

Alles wat in het droognet lag had ik 2 dagen geleden al in een weckpot gedaan deze voelde echt al erg droog aan en miss zelfs iets te droog deze heeft dan zo een 5 dagen gelegen in het net. Ik merkte wel dat sommige topjes het takje al brak als je er naar keek en ook erg droog aanvoelde. En sommige topjes was het takje echt nog soepel. Deze heb ik gelijk met een lv metertje in een glazen pot gedaan. Deze zit er nu zo een 2 dagen in wel even de deksel eraf gehad gister maar de lv meter steeg van 43% naar 50% nu. Terwijl de waardes hoger zouden moeten liggen met curen.

Daarom heb ik vandaag wat droger aanvoelende takken die hingen ook in een pot gedaan alvast. Deze gaat iets natter de pot in dan die in het droognet lagen. Er hangt nog best wat daar wacht ik even mee voor het de pot in gaat elke 12 uur even aanvoelen.

20220314_172600.jpg 20220314_172605.jpg

Tot nu toe wat er in de potten zit is 290 gram. Er hangt nog een zooitje in de droog tent dus ik schat zeker 400+.
    Hopelijk loopt de LV nog iets op in de potten als het binneste van de top nog wat vocht gaat afgeven naar buiten.
    De waardes zouden dacht ik tussen de 55 - 64% zitten ofzo.

En we hebben er stiekem al van zitten roken voor de knipdag had ik al wat topjes eraf gesnoept en laten drogen. Ik moet zeggen hij smaakt echt lekker. Beetje aard citrus smaak wat AM ook meegeeft. Helemaal niet scherp op de keel en ik krijg er een lekkere high van happy energie stoned wietje.
    Dus ben benieuwd na het curen.

Comment

• Corleone1933
      Corleone1933 commented
      Editing a comment
      Stuk keukenpapier erbij doen met paar druppels water, is de lv snel een paar % omhoog

• Flip Hasjkip
      Flip Hasjkip commented
      Editing a comment
      Da’s een goede tip met dat papier. Ik heb de plantenspuit gebruikt en een x in de potten gesproeid maar daarmee moet je oppassen dat de boel niet te nat wordt en gaat schimmelen.

Prima resultaat heb je al gehaald, ziet er heerlijk uit.

• Monkey Man
      Monkey Man commented
      Editing a comment
      Hij liep uit zich zelf heel langzaam op en ik heb een klein stukje manderijn schil erin gelegd en nu hangt hij rond de 60-64% perfect 😁

Daar is die dan het droog resultaat na:
    24 dagen 18/6 voorgroei
    11 weken 12/12 bloei

20220315_205906.jpg 20220315_205943.jpg

570 gram droog in de pot!!!

Dit had ik nooit verwacht van me eerste ronde. Dus best een grote blij hier moet ik zeggen
    De 24 dagen voorgroei waren op 400 Watt de 11 weken bloei geheel op 600 watt gedraaid.

Als je alleen de 600 watt meerekend is het 0.95 gram per watt dat voelt wel goed.

Ronde 2 is al bezig ben benieuwd wat daar uit komt

Jullie ook bedankt dit forum heeft het kweken een stuk leuker gemaakt

Comment

• Takketoelli
      Takketoelli commented
      Editing a comment
      Idem

• Remco
      Remco commented
      Editing a comment

• KingOfTheBongo
      KingOfTheBongo commented
      Editing a comment
      Potverdorie dit had ik gemist.
      Jezus wat een score voor je eerste ronde, lekker gedaan man!
      Ben nu al benieuwd naar de smaak test over 3 weken en de 2e ronde.

Na 2 weken curen opnieuw gewogen

Shit dat had ik eigelijk niet willen doen

Van 570 gram 6-7 dagen gedroogd de helft knakte het takje andere helft net niet voor het in de potten ging.
    Naar een totaal van
    495 Gram Gecuurd product. Er is toch zo een 75 gram vocht nog uitgedampt.
    iets meer dan verwacht.

0.82 gram per watt

Alsnog een zeer leuke ineressante leerzame ronde. Ik rook er al flink van en je merkt wel het verschil met net gedroogde wiet of de wiet een week gecuurd of 2 weken gecuurd. Word met de dag lekkerder. Hij smaakt super chill geen heel zwaar wietje wel goed knetter niks scherps op de keel 1 hijs van die joint glijd als boter naar binnen lekker zacht. Kan niet wachten om andere soortjes te produceren

thnx peeps

Comment

• Monkey Man
      Monkey Man commented
      Editing a comment
      Remco je had gelijk van 15 - 20 % ging er van af met curen.

• Waterfall420
      Waterfall420 commented
      Editing a comment
      Toch dik 500 grammen

Hebbje die potten dan open laten staan. Normaal is curen je potten na een weekje laten burpen. Niet meer te openen. Dan kan er geen vocht meer aan introkken worden. En alle toppen dezelfde staat bereiken.

Comment

• Monkey Man
      Monkey Man commented
      Editing a comment
      Curen doe je je toppen met een.lv van 62 a 65% toch in een pot en laat je hem de 1e 2 weken 15 min per dag open en later 1x in de 2 dagen tot een lv van 52 55% waarna die niet meer geopend word.

Mooie uitleg op deze site:
      Meten is weten! Door je wiet, samen met een goedkope hygrometer op te potten, cured het altijd perfect!

Uiteindelijk moet je vocht er wel uitdrogen wat er nog in zit met een pot dicht laten krijg je schimmel als hij hoger blijft lijkt me.

Kunst is het precies op het juiste percentage voor het eerst in de pot te stoppen. Doe je het te nat, slaat de weed meteen ok naar gras. Zet je de pot dan niet open boven 70 ofze ja dan gaat het schimmelen. Dat kwartiertje is geen hard gegeven lijkt me, ik voel net zoals bij een biefstukje hoe dense of hoe ver de toppen zijn gedroogd. Daarna klein topje opofferen, door tussen de vingers te laten gaan en vergruimelen. Maat ieder heeft zijn eigen manier en de een vind net iets meer vochtigere weed lekker de ander weer niet. Ik heb de afgelopen jaren wel geleerd om ze liever iets droger er in te stoppen. Dan blijft de geur, en word elke paar dagen stukken beter. Liefste laat ik ze dan als ik ze zelf goed vind maandje dicht. Maar dan komen de aasgieren die willen proeven😆😆

Comment

• Monkey Man
      Monkey Man commented
      Editing a comment
      Whahhaha ja precies gegeven moment ga je voor je zelf de feeling krijgen wat je zelf prettig vind. Me qiet ging ik drogen ik vond het proces net zo spannend als het kweken zelf. Ook zwete en niet kunnen slapen. Gelukkig had ik mazzel dat hij optijd in de pot ging. En diegene die opliep even uit de pot gehaald en 12 uur in een schaal gelegd. Maar ik merk wel hij word met de dag lekkerder. En van 62% zit ik nu tussen de 55% en 58 % na 2 weken. Als hij op 52 zit laat ik hem dicht ook
Bezig...
X