Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Kweek 2x FAT BANANA en 2x N-LIGHT gestart 16 dec.

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

HPS: Kweek 2x FAT BANANA en 2x N-LIGHT gestart 16 dec.

Korting op 420shop
    Mijn eerste binnen kweek zit er bijna op ! En ik heb echt veel aan de info van dit forum gehad , mijn tweede kweek zal omstreeks kerst de tent in gaan en ik zal een verslag ervan maken .

Kweektent : complete tent van Raja Trading 80/80/160
    HPS 250 W

Potten : 4 x 15 liter met afwateringsgaten

Potgrond : Growmix van Plangron ( neig ik naar en nog aan te schaffen ) en hydrokorrels

Toevoeging potgrond : Easy BOOST organic

Eventueel bij voeding : DCM plantvoeding organic huis en tuin

Ph waarde : Plangron PH-minus + watermeter + grondmeter voor vochtigheid

AF zaden van Royal Queen 2 x Fat Banana & 2 x Northen Light

( waarom AF.... nog zaden in huis )

Lampen de gehele periode op 18/6 ( 250 W. op 25 cm vanaf bovenkant plant )

Ergens in de aankomende dagen ga ik de zaadjes laten ontkiemen
    tussen vochtig keukenpapier in een gripzak

De kweektent is nu nog in gebruik voor mijn laatste 2 planten , daarna stofzuig ik hem uit, maken jullie hem nog met speciaal spul schoon, wanden, vloer etc ?

Eerste bijna ten einde en kan niet wachten dit proces nog maals te mogen meemaken
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.
    Last edited by Mamasyl; 16 December 2021, 12:13.

Succes met de voorbereidingen.
    ik was men kastje altijd eens uit met een sopje.
    ventialtor eens kuisen van het nodige stof,..

Comment

• Mamasyl
      Mamasyl commented
      Editing a comment
      O.K en aan je filter van de afzuiging, die kan toch wel nog een ronde mee , ziet er nog harstikke schoon uit ?

Succes alvast Elke ronde leer je meer!
    - Kweekverslag: Circulair kweken, let's GrOw greener
    - Bouwverslag: Kweekkast met klein budget

Comment

• Mamasyl
      Mamasyl commented
      Editing a comment
      Ik kijk er al weer een week naar uit om een nieuwe ronde te starten, gelukkig lees ik dat er meer die kwaal hebben !! Dank je wel.

Succes syl, zou je wat foto's wille. Delen van je eerste kweekje ben erg benieuwd hoe die 250wat HPS het doet, aangezien ik wellicht ook wil overstappen op hps

Comment

• Mamasyl
      Mamasyl commented
      Editing a comment
      Dacht dat noooooit iemand het zou vragen , haha , ja hoor, maar ik krijg het niet gevonden in deze ""regel"" dus ik zet ze hieronder straks neer . Ik heb geen vergelijking met een andere lichtbron en heb deze als positief ervaren , niet te heet , in de donker uren bleef het ook aangenaam warm, tuurlijk gaf ie dan wel temp schommelingen maar niet extreem. En dank je , ik heb er al zin in !

• Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      Met een cooltube kan hij dichter op de planten.

• Mamasyl
      Mamasyl commented
      Editing a comment
      250w = 25 cm afstand plant , ik heb geen cooltube nodig gehad .

Ook n vroeg subke , succes!
    Ganja always does the trick.

Comment

• Mamasyl
      Mamasyl commented
      Editing a comment
      Jaaa, ik heb het gevoel dat ik bij de eerste wat snel opgestart was , nu maar eens rustig alles in huis halen en opstarten .

image_425735.jpg IMG_3683.jpg IMG_3735.jpg IMG_3740.jpg IMG_3752.jpg IMG_3768.jpg

Comment

• Kunichika
      Kunichika commented
      Editing a comment
      Toch vind ik het een beetje raar dat je maar dat je met zo'n dikke toppen maar 35,gram in totaal had ongeveer. Of heb ik ergens over heen gelezen.

Lkkr hoor die grammen, maat als ik jou toppen zie ik vergelijking met de mijne. Dan zal ik nog geen 10gram van elke plant krijgen. Jou toppen zijn zeker 3x zo groot, geniet er maar van. Ik zal mijn verlies begin nieuw jaar gaan krijgen

Comment

• Mamasyl
      Mamasyl commented
      Editing a comment
      Ja ik las dat de karma veel stres had deze ronde , balen zeg . Maar het veldje zag er wel mooi strak uit bij jou , jammer dat ze niet meer gegeven hebben, alhoewel in de laatste week kan de top nog flink groeien natuurlijk !!

MMMM ik was van plan om de GROWMIX van PLANGON te halen, nou las ik op de beschrijving dat je na 3 weken moet gaan bij voeden, naaah das niks voor mij .... ken mijzelf dan ben ik daar de hele dag mee aan het vogelen, dus ik heb gekozen voor een combi van cocos en mix met 180 dagen voeding, zak perliet en de hydrokorrels .

VRAAG ; Zou het nodig zijn om ook nog de BOOST toe te voegen ?

Maar eerst maar eens kijken wat de zaadjes doen , vanavond een lekker bedje voort ze maken !
    This gallery has 3 photos.

Comment

• Kunichika
      Kunichika commented
      Editing a comment
      Het zijn niet meer de auto's van vroeger. Ik lees op verscheidene Amerikaanse fora dat ze net zo veel voeding aankunnen als fems of regs. En zie dat ze daar goeie resultaten mee krijgen.

• Alzheimer
      Alzheimer commented
      Editing a comment
      ok top dan ga ik bijvoeden

• Mamasyl
      Mamasyl commented
      Editing a comment
      ALZHEIMER, yup , had nog wat zaden in huis, en ik moet eerlijk zeggen dat ik een zenuwmuts ben dus die Fems , met op tijd die klok instellen enzo , en de zekerheid dat er geen mannen tussen zitten vind ik prettig, anders blijf ik twijfelen als ik iets zie haha, ik denk ook dat ik de boost achterwege laat , zit voor 180 dagen voeding in de grond die ik heb gekocht .
      KUNICHIKA , ik had er toch eentje bij die heel slecht reageerde op de eerste voeding die ze extra kreeg , zo binnen een dag bijna naar de mallemoer !

Vandaag mijn N-Light omgelegd , wat is ie mooi geworden he morgen of overmorgen de laatste , alle grond al binnen/boven liggen kan het mooi op kamertemp komen en kan het zaadjes straks warm wortelen
    This gallery has 4 photos.

Comment

En de volgende ronde is officieel begonnen
      Mag hopen dat het ontkiemen niet gelijk de toon zet voor de hele periode..... als eerste zaten er 2 zaadjes in zo een vakje, geen idee of ie nu gespleten was of niet , toen trok ik het lipje eraf om de ander te openen valt er een zaadje op de grond , besloten maar alle zaadjes verder te ontkiemen, wil ik het bakje wegzetten , trekt de deksel krom dus allemaal door elkaar, hoop dat ik de goeie naam bij het goeie potje heb gezet nu .Zucht .
      Besloten de laatste plant pas om te gooien als de zaailingen erin gaan, wel allemaal milkey maar nog geen amber te zien, dus die mag gerust ook nog even .

16-12-2021 - verwachte einddatum medio eind maart

This gallery has 1 photos.

Comment

• kroket
        kroket commented
        Editing a comment
        Just one of those days.. Komt vast goed

EN WE HEBBEN WEER INTERNET

Op 22-12 heb ik de uitgekomen zaadjes in een mix van kokos-langvoedende aarde/ handje perliet en hydrokorrels in potten gezet .
      Alle potten met afgezuurd water flink nat gemaakt .
      Helaas heb ik geen idee welke zaadjes precies zijn uitgekomen van de 5 , omdat ze gevallen waren .
      Maar 4 mooie zaailingen groeien als kool !!

Ik heb besloten de potten in de tent te zetten met licht en ventilator , de afzuiging nog even te laten wat het is , temp is gemiddeld tussen de 19.6 en 24 graden .
      Luchtvochtigheid gemiddeld 45 , wat aan de lage kant daarom worden de plantjes elke dag met wat afgezuurd water besproeid .
      Inmiddels staan ze 18 dagen en hebben voor het eerst alle 4 zo een 200 ml water gekregen.

Ze begonnen iets te strekken in het begin, dus heb steeds de aardemix wat rondom het steeltje bijgeschoven waardoor ze nu toch echt stevig staan .

4 meisjes , goed begin is het halve werk ??
      Het verschil met de vorige kweek is goed zichtbaar , ze hebben een veel voller blad en zien er steviger uit .
      IMG_3946.jpg IMG_3947.jpg IMG_3948.jpg IMG_3949.jpg

Comment

• Nirvana
        Nirvana commented
        Editing a comment
        Dat nat sproeien zou ik laten Mamasyl
        Die luchtvochtigheid zit wel goed zo !

Ze moeten het water halen uit de grond en niet uit de bladeren.
        Tenzij je een bladvoeding meegeeft tijdens het sproeien ?

Ze staan wel mooi te blinken anders
        Succes

• Mamasyl
        Mamasyl commented
        Editing a comment
        Nee geen bladvoeding ! Ik ben gelijk overgegaan op wat sproeien op de bodem .

IMG_3944.jpg IMG_3950.jpg

Comment

Vandaag zijn ze 1 maand en 1 dag oud !! gerekend vanaf de zaadjes ontkiemen .
        Ik heb nog steeds mijn tent open staan , in het kamertje waar ze staan word bijna geen gebruik van gemaakt .
        Al een paar dagen geven ze een licht aroma af
        Het zouden er 3 en 1 soort moeten zijn, maar ik zie geen verschil in de 4 plantjes ?
        Elke avond heb ik de bodemlaag nat gesproeid en vandaag hebben ze weer 200ml afgezuurt water gekregen zonder verdere voedingsmiddelen.

Volgens mij zijn het een stel blije meisjes , ik ga deze week ook eens kijken of ik de takjes al wat kan gaan spreiden en vast zetten , zodat de zijn toppen ook wat meer licht vangen.
        Heb de lamp al moeten verhangen !

So far So good
        This gallery has 5 photos.

Comment

• Wesley pipes
          Wesley pipes commented
          Editing a comment
          Mooie nieuwe groei in een week . Gezonde plantjes , ze genieten !

• Mamasyl
          Mamasyl commented
          Editing a comment
          Jaaa lijkt er wel op , dan zie je toch wel het verschil in bepaalde grondsoort kiezen !!

Jaaa laten we in de periode vn mijn kweekverslag lekker aan de kabels gaan werken .... maar voor zover weer even internet !!
        FOTO,S WEEK 6

Zoonlief had het raam waar de buis van de luchtafvoer tegen aan zit open laten staan de hele nacht ... en ( wel mooi om te zien he ze gelijk reageren !! ) Paarse stengels .
        13 graden
        Tegen het einde van week 6 begon er ook wat blad te verkleuren , sommige vielen zelf spontaan eraf .
        Eenmalig bijvoeding gegeven, en net als de vorige keer , uiteinde blad vertoonde na 24 uur verbrande puntjes !
        Dus heb die zooi weg gespoeld .

Week 7 de topjes staan heerlijk in bloei , helaas is de ventilator op een grote zijtak gevallen die bijna helemaal afgescheurd is, snel eerste hulp verleend door haar met draad vast te zetten aan de stam, en so far so good .
        Ze vragen wel veel water nu, zeker 400ml HP 6/6.2 per 24 uur.
        This gallery has 6 photos.

Comment

Morgen 8 weken oud !!! Van zaadje tot nu

Zijtak die gescheurd was zit nu 5 dagen met draad strak gespannen tegen de hoofdtak, en ik zie nog geen tekenen dat ze haar afstoot !
          De LV blijft mooi tussen de 38/45 en temp rond de 20, wat is dat toch fijn zo een kweektent , daar heb je geen omkijken naar .
          Sinds een dag of 2 beginnen de toppen wat te zwellen , met nog ee week of 3-4 te gaan denk ik dat het een mooi eindresultaat gaat brengen .
          Water PH 6.3 minstens 500 ml per 24 , ze zijn dorstig , aantal keer toch net iets te laat met bewateren waardoor er veel geel blad ontstond, nu lijkt dat zich weer wat recht te trekken, veel bladeren die geel waren zijn afgevallen en ja... er zitten er tussen die er wat triest uitzien.
          Maar zag een goeie tip bij iemand anders : kijk naar je toppen nu en niet naar het blad
          En dan mag ik denk ik wel zeggen , een voldoende ??

Nog een weekje denk ik en dan kan ik weer met een juwelierstop gaan turen naar de prachtige trichomen het mooiste gedeelte van de kweek vind ik persoonlijk !
          IMG_4108.jpg IMG_4100.jpg IMG_4106.jpg IMG_4101.jpg IMG_4102.jpg IMG_4103.jpg
          Attached Files

Comment

Bezig...
          X