Korte inleiding
Welkom bij mijn allereerste kweekverslag!
Ik ga jullie meenemen in het proces van mijn 2e binnenkweek ooit en kijk er zeer naar uit om dit te delen hier!
Zelf heb ik vrij weinig ervaring met kweken, in het verleden 3 keer een buitenkweek uitgevoerd waarbij ik weinig aandacht gaf aan de dames en ze zelf hun kunstje liet uitvoeren.
Afgelopen zomer besloot ik om te investeren in een setup voor een binnenkweek die nu op mijn slaapkamertje van 7m2 gestationeerd staat (ik woon zelf nog met 3 medestudiegenoten).
Omdat het buiten weer koud begint te worden en het makkelijker is met wat kleinere planten in mijn tent besloot ik autoflowers te proberen. De eerste poging bestond uit een autoflower mix van Royal Queen Seed, ik besloot 3 zaden te ontkiemen en de 2 betere eruit te pakken, het werden de Royal Kush Automatic en Diesel Automatic.
Op dit moment is de Kush al klaar en heb ligt het te drogen, de opbrengst is geschat op 25-30 gram. Ze smaakt prima voor een nog niet gecured wietje en maakt me zo stoned als een garnaal.
De diesel wordt deze week nog geoogst, ik wacht tot alle haartjes bruin van kleur zijn geworden.
Met o.a. kennis van het internet, dit forum en advies van vrienden die hier veel meer verstand van hebben, ben ik van plan door te groeien tot een doorgewinterde kweker.
Daarmee gezegd is elk advies zeer welkom dus hou je vooral niet in als je tips hebt!
De installatie
WhatsApp Image 2021-12-29 at 17.34.17 (1).jpgWhatsApp Image 2021-12-29 at 17.34.17.jpgWhatsApp Image 2021-12-29 at 17.34.20 (1).jpg
Op dit moment:
- Jasmin Garden kweektent (60x60x16. cm)
- 2 setjes Lumeri Desk 2.120 (120W)
- Standaard elektrische kachel (2x750W , er staat er eigenlijk maar 1 aan)
- Mini-fan (heb helaas geen specs hiervan maar hij is zeer beperkt van kracht)
- 2 11,8L potten , ik doe maar 2 planten tegelijkertijd omdat ik geen SoG toepas of iets dergelijks.
- Hydrometer + temperatuurmeter , daarbij vochtmeters die in de grond gaan.
Ook ben ik van plan er nog een Lumeri PRO-LINE200W of 400W erbij te halen om zo op meer Wattage voor de bloei te komen. Wellicht iemand die mij kan aanraden of 200W extra al genoeg is of dat ik zeker wel voor de 400 kan gaan.
Fase A | Ontkieming | Dag 1
WhatsApp Image 2021-12-29 at 17.34.15.jpg
Wat is de basis?
Bodem = Standaard potgrond 40L , gemixt met 5g Mycorrhiza en 15g Easy Boost (Soil)
Het gewicht van de pot inc. grond is 6,8 kg, er zit nog geen water in.
Als ontkieming methode gebruik ik simpelweg toiletpapier die vochtig is gemaakt met lauw water, bordjes op elkaar en in de kas zetten en klaar is kees
WhatsApp Image 2021-12-29 at 17.34.20.jpgDe pot staat klaar voor gebruik en mag alvast eventjes wennen aan de omgeving
Zodra de zaadjes ontkiemen zal ik ze direct in de grote pot planten, ik ben niet echt een fan van overpotten (is wel eens misgegaan in het verleden)
WhatsApp Image 2021-12-29 at 17.34.19 (1).jpgZodra de zaadjes ontkiemen zal ik ze direct in de grote pot planten, ik ben niet echt een fan van overpotten (is wel eens misgegaan in het verleden)
We zullen even wat daagjes moeten wachten tot de geboorte, uiteraard hou ik iedereen hier op de hoogte.
Tot dan, ik ga een lekker jointje draaien
MrDAW420
Comment