Maak gratis een account aan en krijg toegang tot het volledige forum. Paswoord vergeten? klik hier om een nieuwe aan te vragen. Neem contact op indien u problemen ondervindt met inloggen of registreren.
Maak een account aan!
Je kan terugvinden waR je water vandaan komt, is meestal een mix van bronnen . Op 10 km verschil scheelt het hier ook ph 1.3 verschil en ec ook 0.6 lager.
Hoi Remco , wat is die Rimulga naast je meetstation? Zou je ook een merk weten van je station? Perfect he, 2 wat minder om er 6 over te houden . Keuze gemakkelijk gemaakt dan ?
35 liter DCM potgrond , 8 liter Perliet en 11 liter af gezuurd water
heb ik nodig gehad om 8 - 3,5 liter potjes te vullen !!
Het valt me iedere keer op dat dit wel heel luchtige grond is
daar gaan ze zeker van kunnen genieten , niet teveel
weerstand om den kluit vol te wortelen !!
Ok grond + perliet + water goed mengelen
tot een knijp Natte grond !!
Met knijp nat bedoel is , als je een handje grond paar druppels
water kunt uitnijpen is hij perfect !!
Is wel echt nodig om de grond goed in te wateren voor de pubers !!
Als ik iets aan kritiek zou moeten verzinnen zou ik zeggen 'iets te laat verpot'. Sommigen snakken naar wat voeding, die ze nu dus weer krijgen. Of heb je een reden voor de late verpot?
Prachtige wortels, dat kan en zal de reden wel zijn. Misschien iets grotere bekertjes? Kwa voeding beter
Takketoelli - inderdaad ze Haden zeker nen dag vroeger mogen verpot worden , gewoonlijk wacht ik dat er bij het bovenaanzicht gene potgrond meer te zien is !!
Gewoonlijk na 14 dagen èérste x verpotten en 14 dagen later naar 18 liter pot , verpoting afgesloten in een klein maandje tijd !!
En ze hebben nu inderdaad grote honger , het gaat ze zeker goed doen al die verse vitamientjes !èé!
Van de 8 is er al eentje afgeschreven dien niet
mee mag doen de volgende ronde !!
Foto'tje vergeten te trekken , we gaan deze dame in kwestie
gewoon laten doen , t'zou me niet verbazen dat deze
toch nog een mooi plantje word tegen den verhuis !!
Alzheimer - Zeker heb ik Hydro in mijn gedachten ik vind dat een grote uitdaging , maar zolang ik grond naar boven krijg blijf ik nog in den grond ploeteren !!
hoe zit dat met die witte lagen bovenop de pot maar onder de plant zelf? Is dat puur voor weerkaatsing van licht en / of middel tegen verdamping van het vocht in de grond? En heb je dan gewoon papier gebruikt of iets speciaals?
Comment