Maak gratis een account aan en krijg toegang tot het volledige forum. Paswoord vergeten? klik hier om een nieuwe aan te vragen. Neem contact op indien u problemen ondervindt met inloggen of registreren.
Maak een account aan!
Nene ze is zeker niet boos ze is't aan't uitleggen wat er moet gebeuren , zodat zij op schema kan blijven - eten - beestjes kijken - terug eten en dan heel den dag slapen !!
Nee geen bannannananas te zien , heb gisteren de laatste 2 opgegeten èé
Blij om te horen dat er geen bananananen te zien zijn, dat jij vitamines neemt én dat de ploegbaas niet boos is. Driewerf dus! Heb zelf ook zo een die er benijdenswaardig in berust is dat ze de baas is over zowel mij als de herdershond en de wereld. Waar ik me al schuldig voel nadat ik een minuut bazig doe, zou ik mijn poes dat schuldgevoel in de eeuwigheid niet kunnen duiden.
We zijn al bezig met mene volgende ronde voor te bereiden !!
Eerst het belangrijkste --> zaad daar begint het mee , maar welke soortjes ???
Nu is de planning -->
Heel simpel - van ieder soortje èéntje , dus 8 verschillende soortjes leggen we aan't ontkiemen binnen 6 weken !!
Waarvan er maar 6 verschillende soortjes mee mogen
gaan tot het einde !!
Maar dat is onder voorbehoud , dat dit nog kan veranderen !!
De uitverkorene !!
Ja hoe maak je de keuze , voor mij heel simpel zaad boven de 5 € komt er bij mij niet in , we moeten alles eens proberen voor de rest is het een beetje uitdokteren welke soortjes bij elkaar kunnen staan ook al geloof ik niet veel van de verkoop's praatjes , t'is iedere keer wel weer een verassing !!
Tsja herkenbaar, moet ook nog m'n filter aan de g-tools (pcies dezelfde)aansluiten, maar een tent is ook behelpen hoor, en heb deze week al zo'n last van mijn rug, dus ook maar steeds uitstellen.
Alleen minder hoogte en plantjes op hydro willen nogal een doorschieten in de hoogte, maar het werkt wel relaxed, ik heb nu veel tijd over, iedere dag een minuut of tien en een keer in de week het vat verschonen, als ze nog klein zijn kan dat eens in de twee weken.
Da hoest ik niet zo direct op dat gaat wel een dikke wèék duren , ik heb altijd gezegd
de moment dat ik mijne potgrond niet meer boven krijg schakel ik over op Hydro !!
3 in 1 irrigation system Bonanza 1m2
Automatisch bewateringssysteem
Dit zijn twee aan elkaar gekoppelde 3 in 1 systemen voor de Bonanza 0.35 kweekkast.
Met dit systeem kun je zowel je planten in potten met aarde, cocos of helemaal zonder een medium kweken. Het systeem is namelijk op 3 manieren inzetbaar:
– als druppelirrigatiesysteem door gebruik te maken van de vierarmige druppelspinnen en digitale tijdklok voor het instellen van het gewenste aantal druppelmomenten.
– als eb & vloedsysteem waarbij de trays waarop je planten staan op gezette tijden volgepompt worden met een laagje water (vloed) en daarna weer leeglopen (eb).
– en als laatste mogelijkheid is het systeem wanneer de deksels met de 5 plantgaten op de growtray worden geplaatst te gebruiken als hydro systeem.
Het systeem heeft een 36 liter watertank en wordt geleverd met 2 luchtpompen en 4 bruisstenen van 30cm lang.Bij gebruik als druppel- of eb en vloedsysteem volstaat het omslechts 1 luchtpomp te gebruiken. De bruisstenen plaats je in de watertank en deze zorgen dat het voedingswater wordt voorzien van zuurstof en niet neerslaat of bederft.
Wanneer het 3 in 1 systeem als hydro systeem gebruikt wordt worden beide luchtpompen gebruikt. De 4 bruisstenen worden direct onder de plantgaten geplaatst. Dit voorziet de wortels van veel zuurstof met een ware explosie van biomassa als gevolg.
Dit automatische bewateringssysteem is speciaal gemaakt voor de Bonanza 1m2 modellen.
In het kweeksysteem is plaats voor 8 a 10 planten.
Het 3 in 1 bewateringssysteem bestaat uit de volgende onderdelen:
Hé Remco , om op dat hydro terug te komen, misschien dat op deze site wat staat voor in je kast, minder hoogte kwijt omdat het watervat direct onder de tafel zit en je bent denk ik veel goedkoper uit. https://www.cultureindoor.com/nl-nl/...cultuur?page=3
Nederlandse site maar er is ook een Belgische site, suc6 staat genoeg.
Comment