Maak gratis een account aan en krijg toegang tot het volledige forum. Paswoord vergeten? klik hier om een nieuwe aan te vragen. Neem contact op indien u problemen ondervindt met inloggen of registreren.
Maak een account aan!
Thx, vorige x met deze setup had ik al boven de gr per watt, bij een maand te vroeg om . Wel stond ze toen in de warmte.. hoop ook op mooi resultaat !
600-900-1200 w , nu staat ze op 600, maar draaiknop bepaalt ook hoeveel ze aanslaat , staat op de helft.
Zou tof zijn dat deze ook mooi gaan opbrengen . Zou dit ten zeerste aprecieren van de dames . , en ben ze ietwat aan het vetmesten , hopelijk green all the way ! Thx ook èé
Vind de diesels de mooiste.. De rest ziet er ook goed uit hoor😉
Leuk man dat er zoveel soortjes gaan zijn👍
De mijne hangen nog maar paar dagen te drogen en ik mis het alweer.. Deze hobby brengt veel rust int koppeke..
Sterk bezig Wesley👊
Thx iedereen! Diesels ook mijn favoriet, 2 zijn er weekje ouder he , heeft er ook mee te maken . Vind ik ook , brengt rust en energie deze hobby. Toch de lamp 5 klikken omhoog gedaan , internodes wat spreiden...
blad word breed, stam dikker, in de grond zit het ook goed. Nu nog 1 node wachten of in etappes toppen, of sommige wel, anderen niet?
De volle dosis voeding hebben ze aanvaard, de ene beter dan de andere. Minimaal gele puntjes of wat verkleuring. De kraantjeswater aflossing erna heeft ze ook deugd gedaan.
Dat watergeven en voeden, dagelijks gaat me niet af in de groei met stoffen potten. Ineens veel , waarna niks gaat goed zo.
Grote planten nathouden in de bloei past dan weer wel in het plaatje van veel geven, waarbij dagelijks dan bijna een must is.
Thx iedereen ! Inderdaad kris verschillende behoeftes, wordt het erger, moet ik wel iets doen. Ik post nog ff de mankementjes straks.
En gewoon in de huiskamer Flip? Maandje voor het raam? Heb wel wat vrm in de huiskamer ik jammer genoeg. Of zouden ze stressen van bloei terug naar groei nu. Pinguiculas juist he
Ook veel gewone muggen in de tent , is omdat ik nog geen buizen in de inlaten geplaatst heb . Uitstelgedrag
Misschien krijg ik ook gewone muggen in de tent, zie de larves zwemmen in de schotels met water uit de regenton. Als ik ze in de woonkamer zet ben ik bang dat de hond straks foetsie is
10 liter op 10 potten deze keer. En de cheese stond nog nat, tegen beter weten in nog wat gegeven. Koud water op de plant zelf ook , maar te nat zal het idd zijn he. Toch neig ik nog naar cheese/ overvoeding, maar ny diesel kan ik bijna niet overvoeden . Accepteerd alles en heeft nu ook dit blad . Deze twee ff droog laten trekken?
hoe vind jij de bewatering van deze stoffen zakken( potten) ? aangezien ik een nieuwe rond begin heb ik nu 4 van die flexapots aangeschaft( wou airpots maar hadden ze niet)
bij het vullen met grond en ingieten deze week merkte ik dat ze snel bovenaan doorsijpelen en dat het water dus minder zal zakken in de grond maar eerder wegloopt.
dit lijkt me bvb een verspilling/ verlies van eventuele voeding...
Watergift ligt hoger inderdaad, maar bewateren en grond plus zuurstof aanwezig is ook hoger, waardoor ik vind dat alles beter is dan plastiek. Ook giet ik es langs de randen, en veel ook, zodat er mettijd minder wegvloeit en dus ook de bodem bereikt. Na een paar dagen al heb ik water overal in de pot en een goed wortelstelsel. Ook wat meer perliet vermiculiet kokos , enz . Kan ook helpen . Uit laten drogen tot in de kern is niet zo goed bij deze bags ook.
Zuig je tent van onderen af. Scheelt weer paar graden.
Pas u aan aan de onaangepasten. Wees tolerant voor de intoleranten. Omarm hen die u afwijzen. Het systeem heeft gefaald.
Het systeem betreurt dit ten zeerste.
Lol ik bedoel strak bij het afzuigen , ruim bij het blazen . Zou ik wel heel t systeem moeten vervangen . Dagen worden warmer ,ik vertrouw erin dat het in orde gaat komen. Tent verzet ik mettijd naar binnenshuis normaal gezien.
Zo’n ouderwets vliegenlint doet het ook goed, met stroop. Als je die uitrolt en dan plat op een baan wc papier plakt kan je deze langs de wand van je hok hangen.
Flikker er wat chrysopa bij. Vreten van alles. Kosten geen drol en laten t niet uit de klauwen gieren.gieren.
Vangplaten zijn er om te signaleren en doen verder precies geen ruk.
Pas u aan aan de onaangepasten. Wees tolerant voor de intoleranten. Omarm hen die u afwijzen. Het systeem heeft gefaald.
Het systeem betreurt dit ten zeerste.
Ik gebruik wel al biogranules in de bodem, maar je hebt wss wel gelijk hoor. Bladluis vorige ronde was ook onverwachts . Nu hok ernaast maar kan evengoed terug gebeuren. Op onderzoek ! Thx .
Ik was eerlijk gezegd in de veronderstelling dat Sugar Royal pas in de bloei gegeven werd. Maar na het opzoeken van een kweekschema zie ik dat het inderdaad al vanaf week 2 groei in het schema is opgenomen.. Je zou wel eens een keer of wat de sugar royal kunnen laten staan om te kijken of dat een positief effect op je blad heeft. Het is een minerale voedingsstof, dus als ze te weinig blijken te krijgen, heb je dat ook zo weer herstelt
Ik geef er , dan 2 dagen droog, dan gewoon water, 2 dagen droog, dan pas terug voeding met sugar, om de 6 dagen ongeveer. Dat voer ik op niet in de dosis, maar in aantal waterbeurten en minder droogtes. Wil ook niet te weinig gegeven hebben voor de bloei ... groen all the way ! en bewezen dat het werkt ook , vanaf week 2 groei tot einde bloei, werkt perfect!
Er is er ene die teveel afziet , en 4 met klauwend blad. 20220223_172619.jpg duidelijk overvoeding. Theorie en praktijk ga ik moeten aanpassen. De rest doet het wel goed, misschien komt ze er goed door .
Comment