Maak gratis een account aan en krijg toegang tot het volledige forum. Paswoord vergeten? klik hier om een nieuwe aan te vragen. Neem contact op indien u problemen ondervindt met inloggen of registreren.
Maak een account aan!
Rqs geloof ik ni altijd toch... raar mja nog nooit gezien... nuja tbegint wel hoor bij die 2 , paar dagen verschil. Zie je binnen paar dagen niet meer. Thx !
Overlappend blad , en wat klein en groot blad door elkaar eraf gehaald. Was een jungle met 10 planten . Compacte breedtegroei helpt er niet veel bij ook...
Lekker bezig Wesley, mooi dat ze eindelijk in bloei zijn geraakt, heb je dat doek voor de inlaat gehangen? Of hadden ze gewoon niet zo veel zin
Jammer van de beestjes maar in die hoeveelheid valt het nog mee. Ik denk wel dat het spint is aangezien die op de foto overeen komt met spint in hun larve stadium en eerste nimfe stadium.
Cp van Google;
De eerste spintpopulaties verschijnen in je gewas bij koud en droog weer.
De kleine eitjes van 0,14 mm zijn bolvorming, wit en worden aan de onderkant van het blad gelegd.
De kleine larven zijn kleurloos en hebben 6 poten.
De nimfen zijn groen met 2 lichaamsvlekken en 8 poten zoals adulten.
De kleur van de ovale larven van 0,5 mm kan variëren van geelbruin tot roodbruin afhankelijk van het gewas.
Vrouwtjes in winterslaap worden roodoranje, verbergen zich in serres en vertonen zich opnieuw vroeg in het volgende seizoen. Dat zorgt ervoor dat ze in die fase moeilijk te bestrijden zijn.
Hoop ng altijd van niet , spint is de lastigste he, om weg te krijgen...luizen zijn beter. Denk ik . Alhoewel ik nu ferm twijfel, spint blijft klein , luizen komen groter en ik vind geen grote exemplaren. Aiaiai, merci ook om me er op te wijzen en de info ! Dacht es 4 stippen te zien .. ik hou het nauw in de gaten.
Hier was het Hork juist, dus 1x pyretheum, ik onderzoek ff, ik geloof je wel dat neem en roofmijt weinig tot niks doet. Maar je hoopt toch he clipfan is uit ondertss. Thx ook knettermug!
Yup, is alleen maar advies in de hoop dat je er wat aan hebt. De keuze is volledig aan jou, ik heb makkelijk praten met een aantal gevulde potten in de kast.
De dames staan er super bij, je doet het gewoon goed. Je hebt wat pech en ff niet goed opgelet maar wiet gaat er wel zijn zo te zien. Leermoment waar je straks glimlachend naar terugkijkt
Karcher vc 3 , beste stofzuiger ! Hoop dat het niet tot webben komt...ik dacht als ik beestjes heb zal het wel luis zijn, niks van. Alles es meemaken he. Thx voor alle tips ! En ik ga deze stappen volgen, denk van met de rugsproeier een sopje te maken en alles na de ronde eerst zo aan te pakken. Filter mag ik ook wegsmijten, daar kruipen ze ook in he.
Hier een link hoe je ook spint kan bestrijden, alhoewel het hier gaat ombestrijding van spint op planten, zou je straks wanneer je klaar bent ook kunnen gebruiken om je tent te ontsmetten, eventueel zwaardere dosis.
Spint bestrijden met spiritus & zeep
Spiritus en zeep worden vaak aangedragen als bestrijdingsmiddel tegen diverse parasieten. Zo is het ook een veelgenoemde manier om spint te bestrijden. Meng 20 gram spiritus en 20 gram groene zeep (of dreft) met een liter water. Je besproeit de bladeren van je plant regelmatig met dit spiritus & zeep mengsel. Let wel; spiritus is slecht voor ALLE organismen. Het kan dus zijn dat je in bijvoorbeeld in de tuin ook nuttige insecten doodt.
Spint bestrijden met azijn
Wil je geen spiritus gebruiken om spint te bestrijden? Je kunt ook een mengsel maken van zeep, azijn en water om spint te bestrijden. Meng 20 gram azijn en 20 gram groene zeep (of dreft) met een liter water. Vervolgens besproei je de aangetaste bladeren 1 keer per dag
Tip van een vriend van me, die zegt goede resultaten te hebben behaald met chloortabletten met actieve chloor, hij deed het in een luchtbevochtiger met afzuiger aan, en liet het in z'n tent circuleren, voor de zekerheid heeft die het 3 dagen laten draaien, tussendoor wel water aanvullen enz...
Maar je kan het ook handmatig met de tabletten doen, denk aan ventileren, en handschoenen.
Hork , een volwassen exemplaar gezien maar doet me twijfelen. Geelgroen en peervormig kan nog kloppen he? Maar supersnel ook... bij iedere poging voor foto , kroop t beestje naar de onderkant opnieuw. Twee stippen ook. Denk nu opnieuw aan luis maar heb al besteld tegen spint. Subiets heb ik beide...
dacht dat spint traag was? Heb je al snel spint gezien lichtgroen ook? Ik probeer morgen foto toch maken.
Wat je op de vorige foto's hebt laten zien is 100% zeker spint en daar gaat roofmijt helaas niks tegen doen. Maar dat hebben de meesten van ons zelf willen ondervinden waaronder ook ondergetekende!
Highrider beestjes tegen beestjes werkt niet, ook wel lieveheersbeestjes geprobeerd lieve heersertjes die beestjes maar meer ook niet.
Lieveheersbeestjes lusten inderdaad ook spint, wel minder effectief zoals bij bladluis, maar m.n. de larven van de Lieveheersbeestjes zijn echte vreetmachines.
Hieronder een link met beschrijving van een middel tegen spint enz.., lees maar ff door
Die beginnende bloemetjes zouden toch geen problemen mogen zijn om te besproeien? Tot 2-3 weken in de bloei durf ik ook nog wel eens fishmix of ecostyle vital te gebruiken...
Ook bij minimale infestatie en en 15000 roofmijten erop ? Denk wel dat t gaat helpen...we zien wel . Zelf kweken zou met het strooipoeder moeten lukken wat ze erbij doen ook. Wat dat precies is weet ik niet.
... en dan zeggen ze dat blowers luierikken zijn...
Nen blower die kweekt is een werkpaard nondeju! Elke dag naar het veld om de plantjes te verzorgen, problemen proberen te voorkomen en als ze zich dan toch stellen, ze oplossen. Sterk werk Wesley, laat die fuckertjes maar eens zien wie de baas is !
Uren kan ik er naar staren , er bij zitten ff apart pakken. Ik kom depressief als ik niet aan het kweken ben , echt waar.dit is meer dan potjes gevuld krijgen. Dit houdt me gezond...thx we geven er ne lap tegenaan en laten ze een poepje ruiken fzo , hoe zegt men het.
Ik zit nu aan ronde 2 en het kweken is verslavender dan het roken zelf🤣 ik wou dat ik meer dingen in me leven net zo goed verzorgde als de plantjes 🤣
Comment