Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Super Bud van Green House Seeds

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

COB: Super Bud van Green House Seeds

Korting op 420shop
    We gaan het nog maar een keer proberen, de keuze is gevallen op Super Bud, op aanraden van een kameraad die er over te spreken was. Mij sprak vooral het effect in de beschrijving aan, strong body-effect, almost narcotic en daar is het mij om te doen.

https://shop.greenhouseseeds.nl/femi...eds/super-bud/

Schermafbeelding 2022-01-22 om 22-01-22 19.47.15.png

20% SATIVA - 80% INDICA

THC: 17.33% CBD: 0.24% CBN: 1.93%

GENETICS
    Big Bud x Skunk.

EFFECTS
    A very strong body-effect, almost narcotic.

FLOWERING INDOOR
    8 weeks, with a yield up to 900 gr/m.2.
    Very good for SoG or ScrOG.

FLOWERING OUTDOOR
    Ready by the end of September (North hemisphere) with a production up to 1000 gr/plant.
    Short, branchy plant.

Ik heb deze keer niet voorgegroeid onder de Tneon, ze staan onder 1x TGL-220, zodra ze omgepoot worden gaat de 2de lamp ook aan. Ik gebruik weer Lightmix en Hy-Pro voeding.

30/12 Heb ik de aarde ingewaterd, zaadjes erin gestoken en de lamp op 18/6 schema aangezet. Op 4/1 was de 1ste boven, 7/1 de laatste. De ventilator draait op standje 1 en op deze manier weet ik de temperatuur tussen de 17 en 23 graden te houden. Niks mis mee lijkt mij.

Ik heb het idee dat ze wat minder snel groeien dan onder de Tneon maar dat kan ook ook mij liggen, of aan de soort. Wat ik geleerd heb met kweken is dat iedere ronde anders verloopt en je het beste gewoon kan afwachten hoe het gaat, niet teveel stressen. Dat doen we dan ook maar niet.

Paar dagen geleden hebben ze voor de 1ste x een beetje voeding gekregen, krijgen ze deze week nog een keer, voor de lekker. Ze staan nog op een tafeltje, dat gaat er dadelijk onderuit en dan komen ze in de grote potten te staan. Ze staan nu dus bijna tegen het net maar ze komen straks dus weer een stuk lager te staan.

IMG_0875.jpg IMG_0874.jpg

Dus, we zijn weer onderweg
    Een dag zonder wiet kent Flip niet.

Ben benieuwd Flip, dat het een mooie ronde moge worden
    - Kweekverslag: Circulair kweken, let's GrOw greener
    - Bouwverslag: Kweekkast met klein budget

Comment

SuperBud, weer iets nieuws maar BigBud is 1 vd favorieten en x Skunk kan dat niet slecht zitten.
      Ja lekker die narcotisch kwijlend bedwelmende roes, daarvoor doen we het hier ook

Veel succes, effe een tabaretje pakken want zie graag met aandacht mee naar een nice scrogje
      ​​​​​​Everything is nothing and nothing is everything.

Comment

Blij dat je er weer bij bent Flip !
        Een goede skunk geeft altijd een lekker stoned gevoel.

Comment

Succes! Moge alles vlotjes verlopen!

Comment

24/1 Heb de 2de lamp ook maar aangestoken, COB powerrrrrr. Niet zozeer voor de wiet maar voor de vleeseters. Die stonden in de garage te overwinteren.

IMG_0878.jpg

Vorige zomer stonden ze prachtig in de bloei, heb alle dode bladeren verwijderd. 1 Doet het super goed, de ander iets minder. Wellicht dat die wat beter aanslaat in de zomer.

IMG_0879.jpg

Voorlopig mogen ze in het hok blijven staan, mocht er ongedierte komen dan hebben ze ook wat te doen Let niet op de temp, de lamp was net 5 min aan.

IMG_0881.jpg

Die wietplantjes laten niet veel verschil zien met 2 dagen geleden, deze week worden ze omgepoot, in combinatie met meer watts erboven zullen ze dan wel een spurt gaan maken.

IMG_0880.jpg

Comment

• Flip Hasjkip
              Flip Hasjkip commented
              Editing a comment
              Ik was bang dat zaai en stekgrond toch nog teveel voeding zou bevatten, ik dacht al wat gebruikte light mix te spoelen en dan mengen met wat zand.

• kroket
              kroket commented
              Editing a comment
              De basis voor vleesetende planten is eigenlijk gewoon turf.. Blonde turf of turfstrooisel, geen zwarte turf..
              Je kan nog met toeslagstoffen werken zoals perliet, vermiculiet, zand en veenmos (spaghnum).
              Zelf gebruik ik 3 delen turf, 1 deel fijn spaghnum, 1/2 deel vermiculiet, 1/2 deel perliet en een snufje brekerzand. Alle soorten die ik heb doen het daar goed op

(Als er toevallig een Hornbach in de buurt zit.. die verkopen nog wel speciale vleesetende planten potgrond.)

• Flip Hasjkip
              Flip Hasjkip commented
              Editing a comment
              Hornbach, check ! Daar ben ik nog niet geweest… Thnx voor de tip

Succes Flip, heb mijn stoeltje aangeschoven, op naar een goed jaar voor jouw en je familie.
            buiten-2020, 2021, 2022, 2023
            Hydro-met afjes-2022

Comment

5/2

Eigenlijk had ik ze al lang in grotere potten willen zetten maar toen kwam Covid en moest ik quarantaine en kon er geen aarde worden gehaald. Dat ga ik zo doen en dan poot ik ze om.

Ze blijven wel mooi compact in de kleine potten, heb ze wat droger laten trekken dan verpoten ze zich gemakkelijker. Tenminste, dat denk ik.

Ik geef ze afentoe wat voeding mee, op gevoel. Soms krijgen ze een beetje cal/mag. Als ze straks in verse aarde staan krijgen ze vanzelf al wat meer voeding.

So far so good, volgende update staan ze op 12/12 in grotere potten, niet te lang meer wachten want de potten moeten gevuld blijven !

E6B5E1EC-5A74-4BCE-9FB5-97E4EC1FE6FA.jpg

4B8B0D2B-080C-43BB-A550-54F2F1FBA59F.jpg

Compacte plantjes

54642732-0FCC-4B56-B674-691ED56AD185.jpg

De grote potten nog tijdelijk er onder gezet.

8CEBE6CA-C357-4F71-94CB-85BDFF6F216B.jpg
              Straks dus ompoten en dan zal ik ze eens een flinke slok geven dmv het inwateren van de nieuwe aarde.

Edit ; klaar, ze staan weer klaar om los te gaan. De onderste 2 nodes heb ik verwijder, ik top ze binnenkort een keer een en dan gaat de lamp op. Ben benieuwd of ze het net gaan halen deze keer :p

8D9D8FC5-5B57-43D3-8AFA-568956C216C3.jpg
              Last edited by Flip Hasjkip; 5 February 2022, 20:30.

Comment

Morguh Flip

Ik heb niet veel gemist zie ik, goeie start weer.
                Volgens mij heb ik nog nooit greenhouse seeds in de tent gehad, ben benieuwd!

Ik ga vandaag ook voor narcotisch denk ik, die choco's moeten op

Succes hombre!
                "Alles gaat goed, en anders doe ik wel alsof" - Takketoelli
                "Wat er ook gebeurt, altijd blijven lachen" - Bassie
                "Ajeto" - Buurman en Buurman

Comment

• Flip Hasjkip
                  Flip Hasjkip commented
                  Editing a comment
                  Bij een hps is het niet nodig, heeft meer dieptestraling

• Rreppellsteeltjam
                  Rreppellsteeltjam commented
                  Editing a comment
                  Dat valt nog tegen, en brengt maar 1 gpw op.

• Rietslang
                  Rietslang commented
                  Editing a comment

10/2

Zojuist heb ik ze getopt, ze gaan zo slapen. Vanavond zal ik ze eens een lekker slokje te drinken geven, ze staan weer droog. Voor de rest weinig spannends, de nieuwe aarde geeft hier en daar een geel bladpuntje, niks om me druk over te maken.

Komend weekend zet ik de klok om, eens kijken of deze echt zo compact blijven en er wellicht niks te scroggen valt of dat we over een paar weken weer een ontembaar oerwoud hebben Gelukkig doet mijn arm niet meer zo’n pijn en kunnen we ze deze x de wat meer aandacht geven..

59D84C3A-BE7F-407B-87C4-8510B6A4CD95.jpg

Comment

• Flip Hasjkip
                  Flip Hasjkip commented
                  Editing a comment
                  Zijn van de week al verwijderd

• Kunichika
                  Kunichika commented
                  Editing a comment
                  Daar heb ik dan even over heen gelezen, als je een gieter neemt en daar een slang aan vast maakt. Dan hoef je alleen de slang even erheen de richten.

• Flip Hasjkip
                  Flip Hasjkip commented
                  Editing a comment
                  Yes heb een trechter met een pvs buis. Water geven is niet zo’n probleem, meer het controleren van de planten onder het net. Zo heb ik de vorige ronde ergens een banaantje gemist en zo bevatten sommige toppen wat zaad. Kwam door een blessure aan mijn arm waardoor ik niet goed heb kunnen werken en de achterste niet heb kunnen controleren.

Maar ik weet nog niet of ik ga scroggen deze ronde, als ze het net bereiken wel, anders niet. Net hangt er altijd in, geen zin om dat er telkens uit te moeten halen. We gaan het zijen, anders hangt het er ter ondersteuning en mochten ze het net helemaal niet bereiken, voor de sier :p

Ook subke bij deze , succes als ik dat al niet gezegd heb. Ze staan er mooi bij terug .
                Ganja always does the trick.

Comment

13/2

Zojuist de klok omgezet, ze zijn er klaar, gisteren voorbloei gezien. Ik was er ook klaar voor, al 2 weken geleden maar kon geen aarde halen anders hadden ze nu in de bloei gestaan

Verder weinig spannends te melden, ze groeien nog steeds en ik ben geen rare dingen tegengekomen.

900C325A-B608-476F-8CAA-53C10C44D734.jpg

Comment

• Flip Hasjkip
                    Flip Hasjkip commented
                    Editing a comment
                    Nee dat was allemaal wat lastiger aan te sluiten met die klote arm van me. Toevallig gisteren bedacht dat ik de volgende ronde de Blumat weer eens een kans ga geven.

• Takketoelli
                    Takketoelli commented
                    Editing a comment
                    Daar zit je al een tijdje mee te kloten, niet?
                    Balen man

• Flip Hasjkip
                    Flip Hasjkip commented
                    Editing a comment
                    Jaren geleden had ik links een frozen shoulder, nu rechts. Moeten ze met geweld iedere week een beetje losser trekken. Dat is redelijk pijnlijk maar tot een paar weken geleden deed mijn hele arm pijn in rust. Nu alleen in de bovenarm als ik m gebruik dus het wordt beter, heeft alleen (veel) tijd nodig.

Ouder worden heeft zijn prijs

21-2

Nog geen bloeiverschijnselen te zien, even geduld nog. De omschrijving van de zaadboer mbt de kenmerken lijkt te kloppen, plantjes blijven echt compact. Heb je een lage ruimte dan lijkt dit de ideale soort te zijn.

Heb ze een klein beetje voeding gegeven, 1 pipetje = 2,5 ml op 6 liter water. Gaan we langzaam een beetje opvoeren maar ga proberen om het minimaal te houden. Ze staan er nog mooi groen op, so far so good.

De temperatuur mag wat hoger, zit nu tussen de 16 en 23 graden, ze doen het er maar mee.

Verder geen beestjes, geen rare dingen gezien aan de planten zelf, dat ze maar snel mogen beginnen te bloeien.

Het bovenaanzicht, zal niet lang meer duren voordat het is dichtgegroeid.

8F5F71AF-6198-4072-BFB0-070FE5758631.jpg

Zijaanzicht, erg compact. Het net gaan ze niet halen dus het wordt deze keer geen scrog. Had er ook niet op gerekend. Voordeel is wel weer dat je de planten er eens uit kan halen voor inspectie, mijn arm zal dankbaar zijn.

62BA7BDE-8B5C-4436-8598-9CBA8E690166.jpg
                  En de vleeseters. 1 Begint duidelijk te bloeien, ze maakt alweer bloemen aan. Tijd dat ze naar buiten kunnen, of ik moet wat vliegen vangen en loslaten in mijn hok anders krijgen ze honger. Geen idee wat er gebeurt als ze niks eten, voorlopig doen ze het wel goed.

11EF3305-A66B-4B8A-B4FD-0585290F4100.jpg

Tot de volgende x maar weer !

Comment

• Old dawg
                    Old dawg commented
                    Editing a comment
                    Voor de luchtcirculatie en lichtpenetratie, zal dat stukken beter zijn om wat snoeiwerk te verrichten.
                    Maar wel met beleid, nah komt goed flip
                    Vind die vleeseters ook wel wat hebben, al met al ziet het er goed uit.....

• Wesley pipes
                    Wesley pipes commented
                    Editing a comment
                    Mss toch door temp wat trager? Geen strek, dikkere stammen? Weekje langer voorbloei gok ik bij mij ook op... ook compacter bij mij , bijna alle soortjes... heb je getopt en hebben ze dan wat stilgestaan ? Omdat ik ook juist paar topjes weggeduimd heb. Mooie, gezonde planten he, ik gok rechtsvoor eerst in bloei, kweni waarom

• Flip Hasjkip
                    Flip Hasjkip commented
                    Editing a comment
                    Denk ook de temperatuur. 1 x Getopt, stammen even dik als anders, stilstand na het toppen niet echt opgemerkt. Komt wel goed, voor hetzelfde geld strekken ze de komende week weer als een malle, we gaan het meemaken

Ben benieuwd of die hoge opbrengst zaden nou echt veel meer geven dan de gemiddelde strains! Ik ga je volgen man

Comment

• Nirvana
                    Nirvana commented
                    Editing a comment
                    Ben nog nooit een zaadboer tegen gekomen die zegt dat deze strain een lagere opbrengst heeft dan gemiddeld

Gaat goed hier Flip !

• Monkey Man
                    Monkey Man commented
                    Editing a comment
                    Ja precies ik snap waar jullie heen willen met hoge opbrengst. Verder erg netjes man zien er mooi uit ga zo door. 😁

• Flip Hasjkip
                    Flip Hasjkip commented
                    Editing a comment
                    Ik heb een plastic doos, als ik die vol heb weet ik dat ik tot de volgende oogst uit zou moeten kunnen komen. Alles meer is meegenomen, wat over is maak ik olie van, of een cake.

Wegen doe ik eigenlijk ook niet meer, soms, als ik er toevallig aan denk. En mocht het niet in die doos passen, dan heb ik er nog eentje, een maatje groter

Staan er prima bij!
                  Horks Fototopic 2.0

Comment

Bezig...
                  X