Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Super Bud van Green House Seeds

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

25/2

Nog geen pruikjes maar ze beginnen te sprieten, zal niet lang meer duren. Ze beginnen ook meer te drinken, gisteren 5 liter gegeven, vandaag stonden ze droog. Heb ze 2 pipetjes voeding gegeven in plaats van 1, ca. 5 ml op 5 l water. Ietwat lichte bladpunten gespot maar verwaarloosbaar, vandaag 5 liter water verdeeld zonder toevoegingen.

Wat is er nog meer te vertellen, niet veel eigenlijk. Geen beestjes, geen rare vergroeiing, geen bladproblemen, weinig spannends aan de hand. Ze groeien redelijk door, niet zo hard als in de zomer als het warm is maar ze groeien.

Over een paar dagen, als ze echt in de bloei staan, zal ik een update maken met nieuwe foto’s.

Fijn weekend mensen, ik ga de Bocian opentrekken !

A984C7C0-B491-46D7-8A7A-AD49B08D974C.jpg
    Een dag zonder wiet kent Flip niet.

Comment

• Takketoelli
      Takketoelli commented
      Editing a comment
      Das een verdomd saai kweekje aan het worden....
      Hehehe

Ik weet wel een taakje; die vleeseters mogen wel wat hoger of de tent uit. Dit overleven ze niet langer met dit licht lijkt mij

• Flip Hasjkip
      Flip Hasjkip commented
      Editing a comment
      Oh ja er staan ook nog vleeseters :p

Groeien dat lukt me altijd wel, bloeien is de uitdaging

28/2

Nog even op de valreep een update in Februari. Vanaf morgen begin ik de bloei te tellen, lekker gemakkelijk op 1 Maart.

Ik heb wat varenrouwmug losgelaten in het hok anders komen de vleeseters om van de honger. Vraag me alleen af waar ze zijn gebleven, heb er 1 gevonden in de emmer water die er staat. Die zal dorst hebben gehad en erin zijn gevallen tijdens het drinken.

Op de 2 pipetjes voeding hebben ze goed gereageerd, geen rare dingen. Wellicht de volgende keer iets meer meegeven maar tot nu toe lijkt het er niet op dat ze iets tekort komen.

Ben nog aan het twijfelen of ik nog iets moet snoeien. Van de ene kant denk ik scheer ze de pootjes kaal, van de andere kant denk ik wil ze niet teveel stressen en laat ze gewoon gaan. Misschien een polletje maken :p

AF09823E-3191-41D0-A35D-035EEA8AE989.jpg

Lekker compact, dat dan weer wel. Is wel eens anders geweest in het verleden.

4B940823-1483-4F75-932E-4777B8B5F566.jpg

Comment

• kroket
      kroket commented
      Editing a comment
      Ik sluit me aan bij Takketoelli
      Snoeien: Nee
      Dieven: Ja
      Mooi planten in ieder geval

• Monkey Man
      Monkey Man commented
      Editing a comment
      Ja precies iedergeval een beetje bijwerken ipv ongekamd kapsel 😁

• Flip Hasjkip
      Flip Hasjkip commented
      Editing a comment
      Dieven is een goed idee inderdaad, dat zal ik eens gaan doen. En dan goed checken op banaantjes, kan ze er deze x gemakkelijker uit halen, dat scheelt dan weer.

Staan er mooi bij! Beetje onderuit dieven inderdaad.
    Horks Fototopic 2.0

Comment

15/3.

Ze staan zondag 5 weken op 12/12, 13/2 heb ik omgeschakeld. Ik tel 2 weken echte bloei.

Ze werden wat lichter maar tevens zag ik wat gele puntjes. Conclusie; ze stonden iets te droog en de voeding mocht wat omhoog. Zo gezegd zo gedaan dus krijgen ze 2 liter water met bijna een volledige dosis voeding.

Ik heb minimaal gediefd, wil ze niet meer dan onnodig stressen. Zou eventueel nog wat weg kunnen halen maar fluf onder het bladerdek gebruik ik later om olie of boter mee te maken dus mag het van mij ook blijven zitten. We zien het wel hoe het verder verloopt.

Temperatuur en luchtvochtigheid heb ik niet bijgehouden, heb er toch geen invloed op want ik ga met de huidige energieprijzen niet bijverwamen. Ze doen het er maar mee :p

Zo ver zo goed, geen spannende dingen verder te bespeuren.

B17C46DF-3EF9-42D7-82C4-06A758653212.jpg
      BFA97797-075B-4FBE-A4ED-5DEFF26907CD.jpg

67D1D7E4-411F-4A75-B1EE-8D5D7F422549.jpg 467DAC3B-6B4A-4D0E-80A5-5D55CB14DA58.jpg 03C65BF4-C317-4C4E-9C3A-E2485ECB7131.jpg 4C7374BF-892C-4851-97CA-81FBB96EC12E.jpg

Comment

• Monkey Man
        Monkey Man commented
        Editing a comment
        erg netjes leuke planten om te zien

• Takketoelli
        Takketoelli commented
        Editing a comment
        Hup, die meter de tent uit, weer een zorg minder

Ik heb ook allemaal paarse tinten in de wiet ineens, ik ga echt niet bij liggen stoken. Zelfs de big bud wordt paarsig. Maar het zal niet meer zo koud worden denk ik

Tot nu toe saaie ronde, zou ik zo laten

• Waterfall420
        Waterfall420 commented
        Editing a comment
        Staan heerlijk, geen scrog dan maar

19/3

Er is niet veel veranderd maar ik dacht ik zet er nog wat foto's op. Gewoon, omdat het kan.

2 à 3 Weken bloei tel ik, nog een week of 7 te gaan.

IMG_1061.jpg IMG_1062.jpg IMG_1067.jpg IMG_1069.jpg IMG_1068.jpg IMG_1066.jpg IMG_1065.jpg IMG_1064.jpg IMG_1063.jpg

Comment

• Corleone1933
        Corleone1933 commented
        Editing a comment
        Gaat lekker Flip, zijn al hele knotsen, ziet er goed uit.

• Waterfall420
        Waterfall420 commented
        Editing a comment
        En waarvoor ga je het net nu gebruiken Flip Hasjkip

• Flip Hasjkip
        Flip Hasjkip commented
        Editing a comment
        Ik ga de vleeseters er bovenop zetten dan krijgen die ook wat licht

28/3

Zondag staan ze 7 weken op 12/12, dan tel ik 4 weken echte bloei. De eerste problemen dienen zich aan. Ik zag wat roestplekjes en vergeling op de bladeren, dacht aan een P tekort dus heb ik de PK13/14 uitgehaald en die geef ik nu mee. Zal daarmee wel snel opgelost zijn. Maarrrrrrr (daar is ie). Bij 2 van de 4 planten, de voorste 2, die er het mooiste opstaan, kwam ik iets tegen dat je liever niet ziet. Was er al bang voor, heb er over gelezen op Seedfinder dat ze ervoor gevoelig zouden zijn. Houd je vast, hier komt het ;

IMG_1109.jpg

Bananen

Heb er een stuk of 6 weggeplukt van beide planten en zal ze nu iedere dag heel goed moeten checken. Hopelijk heeft er nog niks staan stuiven, ben nu wel blij dat ze het net niet hebben bereikt. Ik kan ze gemakkelijk uit het hok halen voor een inspectie. Ik begin langzamerhand te geloven dat je toch beter af bent met stekken, hoe vaak ik nou al herma's heb gehad en zaad tussen mijn toppen aan heb getroffen, om gek van te worden. Weer geen probleemloze ronde, wat een kakzooi. Lijkt wel alsof het me niet gegund is...

Volgende ronde ga ik eens regulier zaad proberen, geen idee of dat minder herma's geeft maar de planten zijn over het algemeen wel sterker. Maar goed, dat is voor de volgende ronde, eerst deze maar eens afmaken en hopen op een goed resultaat zonder zaad.

Het is wat het is, ze staan er verder zo bij ;

IMG_1104.jpg IMG_1103.jpg IMG_1106.jpg IMG_1107.jpg
      IMG_1105.jpg IMG_1108.jpg

Comment

• Takketoelli
        Takketoelli commented
        Editing a comment
        Dat is minder man, maar je bent rt op tijd bij. Alles wat je weghaalt is weer meegenomen. Verder staan ze er mooi bij, vooral de voorste!

• Wesley pipes
        Wesley pipes commented
        Editing a comment
        Hopelijk valt het mee. En hier ook al veel naantjes gehad maar weinig zaad in de toppen danntoch. Een minimum hopelijk hier ook. Ze staan er zeer mooi bij!

10/4

Vandaag staan ze 8 weken op 12/12, zo'n 5 weken echte bloei ga ik van uit. Ik heb geen banaantjes meer gevonden en zover ik kan zien is er ook nergens sprake van zaadvorming. Lijkt erop dat ik goed weg ga komen ermee. Rechts voor is niet moeders mooiste maar de toppen zwellen nog altijd aan en ze maakt zelfs nieuwe pistils aan.

De zaadbank zegt 8 weken bloei, dan zou ik nog een week of 3 te gaan hebben. Volgende week maar weer eens het voorgroeitentje opzetten en een nieuwe ronde beginnen. Wil deze keer drogen in het afbloei hok, nu de zolder geïsoleerd is kan de geur niet weg en ruikt het te sterk boven op de gang. Wellicht dat de buren ook wat ruiken, onze huizen liggen aan elkaar vast en ondanks dat ze er nu wel aan gewend zouden moeten zijn wil ik dat toch het liefst voorkomen.

De vleeseters heb ik eruit gehaald, die moeten het buiten maar overleven, zou wat warmer moeten worden vanaf nu. Zag dat er luizen op zaten en die heb ik liever niet in mijn hok dus weg ermee.

IMG_1129.jpg
      IMG_1131.jpg IMG_1132.jpg
      IMG_1133.jpg IMG_1134.jpg
      IMG_1130.jpg

Attached Files

Comment

• Corleone1933
        Corleone1933 commented
        Editing a comment
        Luizen, spint, heb er ook mee te handelen, 3 x daags stofzuigen voor nog een paar weken, maar jouw veldje ziet er goed uit, mooie toppen, suc6 verder.

• Monkey Man
        Monkey Man commented
        Editing a comment
        Me maatje ging er ook altijd met een plumo zo een schoonmaak afstoffen ding erdoorheen om spint ook weg te halen. Alle beetje helpen

• Flip Hasjkip
        Flip Hasjkip commented
        Editing a comment
        Had die vleeseters er eerder uit moeten gooien. aan de wietplanten is verder niet veel te zien van luis, denk dat wel meevalt. Zal zo eens wat bladeren verwijderen waar toch geen licht meer aan komt, controleer ik die eens.

Hemels veldje toch zowaar lijkt me 😄

Eerste keer FEMS onder LED
      Indica Medisch rondje van Barneys

Comment

Hier ook een keer green house seeds gebruikt. Jack herer. Ook toppen vol zaad. Achteraf ook gelezen dat hun zaad soms wat onstabiel is... Het kan uiteraard puur toeval zijn, maar ik durf de andere zaden die ik heb niet meer te gebruiken. Ander zaad genoeg.

Succes met je baby's

Comment

• Flip Hasjkip
          Flip Hasjkip commented
          Editing a comment
          Dit is de 1ste x dat ik bij Greenhouse banaantjes ben tegengekomen. Ik las het al op seedfinder en was er al op bedacht.

Thanks

27-4

Zondag staan ze 11 weken op 12/12. De zaadboer geeft aan 8 weken bloei, ik geef ze nog een week en dan gaan ze om. Heb een top geknipt, die hangt nu te drogen en dat wordt mijn tester. Als die goed is weet ik dat de rest ook om mag. Niet verkeerd vind ik zelf, als ze er allemaal zo uitzien dan moet het haast wel goed komen.

IMG_1154.jpg

Ik heb deze van de plant rechtsvoor geknipt, die vond ik het meest rijp uit zien. Als de top droog is zal ik ook de trichomen eens bekijken onder de microscoop. De boel is aardig geel geworden, zeker omdat ik ook al aan het spoelen ben. Volgende ronde ga ik weer eens aanzuren, eens kijken of dat verschil maakt.

Nog 1,5 week geduld en dan kan de schaar erin.

IMG_1155.jpg

IMG_1156.jpg IMG_1157.jpg IMG_1158.jpg IMG_1159.jpg

Attached Files

Comment

• Wesley pipes
          Wesley pipes commented
          Editing a comment
          Idd! Lekker op zn minst ! Avondje goed doorproeven lol

• Remco
          Remco commented
          Editing a comment
          inderdaad whaw mooi topje

• Old dawg
          Old dawg commented
          Editing a comment
          Dat is een behoorlijke wauwie top voor een testertje, dat belooft nog veel goeds.
          Lekker hoor, geniet er maar goed van.

11/5

Alles is om, geknipt en ligt in het net te drogen. 11 Weken hebben ze op 12/12 gestaan. We zijn weer aan het einde van de rit. Moet zeggen het is een beknopt verslag geworden, gebrek aan tijd & motivatie zullen we maar zeggen :p

Voor de knip, na 2 weken alleen maar water, zag het er nog zo uit ;

IMG_1188.jpg IMG_1187.jpg

Ik hield er een netje fluf aan over, daar ga ik een cake van bakken ;

IMG_1190.jpg

En 2 netjes met toppen, die ga ik roken uiteraard

IMG_1191.jpg IMG_1192.jpg

Dat was m weer, tot de volgende keer !

Attached Files

Comment

• Old dawg
          Old dawg commented
          Editing a comment
          Goed gedaan jochie 👍

• kelderkastje
          kelderkastje commented
          Editing a comment
          Top. Flip.kan verder. En nu?

• Corleone1933
          Corleone1933 commented
          Editing a comment
          Mooie toppen, laat ze smaken.

20/5

9 Dagen later en nog altijd niet helemaal droog. Wel rookbaar, dus er is al wat van het fluf gesneuveld en dat beviel prima. Ik droog voor de eerste keer in het hok met de aan- en afvoer aan en dat bevalt prima. Gaat een stuk langzamer dan de zolder waar het na een paar dagen al droog is en dat is volgens mij alleen maar beter. Het klimaat is er in ieder geval prima om te drogen ;

IMG_1212.jpg

De wiet bevalt goed. Smaak is prima, het rookt heerlijk weg en ik slaap er weer prima op en daar gaat hij mij voornamelijk om. Er hangt een heerlijke zoete geur als ik het hok open doe. Dus, als jij mij vraagt ben je tevreden, dan zeg ik ja. Het had wat langer groen mogen blijven, het had wat meer mogen zijn maar al met al heb ik weer genoeg om het uit te zingen tot de volgende ronde. En, het allerbelangrijkste, waar ik even bang voor was na het zien van de bananen, geen zaadvorming. Dat is wel zo prettig.

Op de vraag en wat nu, dat zal ik je vertellen en je gaat het niet geloven, ik ga een rondje doen met een sativa dominante plant. Flip sativa ?!? Ja, ik ga gek doen. Weliswaar heeft de sativa maar een heel klein beetje de overhand maar toch, het gaat een keer gebeuren. Ik heb gekozen voor Fruity Juice van Sensi : https://sensiseeds.com/nl/cannabis-z...s/fruity-juice

Dat wordt dus mijn volgende ronde die ik ga opstarten als het hok leeg is, over een paar dagen. Een rondje regulier, ik speel zelfs met de gedachte om een klein tentje op zolder erbij te zetten en daar een mannelijke plat te houden voor wat stuifmeel. Eens zien of ik het aandurf :p

Ik heb ook weer Shiva Skunk zaden gekocht, voor de volgende keer. Die heb ik al eens gehad en dat beviel toen wel. https://sensiseeds.com/nl/cannabis-z...ds/shiva-skunk

Nog een paar dagen drogen dus, opruimen, hok poetsen en weer gaan met die banaan !

IMG_1218.jpg IMG_1219.jpg
        IMG_1213.jpg

Attached Files

Comment

• Flip Hasjkip
          Flip Hasjkip commented
          Editing a comment
          Echt ? Ik zal eens even gaan bijlezen in je verslag, ik lig een beetje achter

• Remco
          Remco commented
          Editing a comment
          hede gij goed gedaan kerel , mooi netje vol mooie volle toppen -- kèép it grèén

• kelderkastje
          kelderkastje commented
          Editing a comment
          Goed gewerkt weer!

24/5

High high,

Na 2 weken drogen vond ik het droog genoeg en heb de grote toppen wat kleiner gemaakt. Ik heb deze keer nog eens de buit gewogen en het viel mij niet tegen.

Qua toppen ; 370 gram.
        Fluf ; nog eens 100 gram.

De fluf is best rookbaar maar ik ga er of een cake van maken of olie. Van de vorige ronde heb ik best nog veel over maar daar zat behoorlijk wat zaad tussen dus daar ben ik aan uitgerookt. Denk dat ik daar ook olie of boter van maak.

Dat was m weer, ga even pauzeren deze week en op mijn gemak het hok klaar maken voor de volgende ronde. Kan voorlopig weer vooruit, heb de laatste tijd slechts 1 joint per dag gerookt, eens kijken of ik dat vol kan houden. Hoeft natuurlijk niet met bijna 4 ons op voorraad, we gaan het zien

IMG_1225.jpg IMG_1226.jpg

Tot de volgende x happy farmers !

Comment

• Wesley pipes
          Wesley pipes commented
          Editing a comment
          Lekkere bak vol ! Dat het moge smaken !

• Remco
          Remco commented
          Editing a comment
          mooi gerief man !!!

Op't gemakske volgende ronde voorbereiden , geniet er van !!!!

• Monkey Man
          Monkey Man commented
          Editing a comment
          Heel netjes gedaan man Proficiant als ze smaken zoals ze er uit zien is het helemaal top

Netjes gedaan, prima score! En maar één joint per dag? Die knalt er dan ook goed in zeker?

Spacecake werk bij mij niet, dan zou hasjolie mijn voorkeur hebben. Heb zelf nog nooit hasjolie gemaakt, terwijl het knipsel zich opstapelt.
        Horks Fototopic 2.0

Comment

• Flip Hasjkip
          Flip Hasjkip commented
          Editing a comment
          Ik heb niet zoveel tijd meer om te roken :p Zaterdag 2 gerookt. Toen was ik wel behoorlijk knetter

Cake merk ik ook niet zo veel van als ik erbij rook maar is altijd leuk voor het bezoek. De olie is voor mijn vrouw, die wilt niks meer roken. Ze neemt altijd 1 of 2 druppels voordat ze gaat slapen. Soms pak ik er ook eentje, voor de lekker.

• Hork
          Hork commented
          Editing a comment
          Gelijk heb je. Lekker zijn die druppels zeker, maar of ik er nou wat van voelde kan ik niet zeggen omdat ik er ook bij rookte. Dan zou ik een paar druppels moeten nemen en een dag niet roken.

Merk jij minder van een spacecake als je er bij rookt dan wanneer je er niet bij rookt?

• Flip Hasjkip
          Flip Hasjkip commented
          Editing a comment
          Eerlijk gezegd kan ik me de dag niet meer herinneren dat ik niet gerookt heb maar ik weet zeker dat ik nog nooit nuchter cake heb gegeten. Druppels heb ik wel eens nuchter gepakt. Word er lekker rustig van maar niet echt super high. Lekker voor overdag als je nog iets actiefs wilt doen.

Enjoy. Ziet er goed uit. Take care!

Comment

Bezig...
        X