Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

(Beginnende kweeker) 3de keer goeie keer

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

LED: (Beginnende kweeker) 3de keer goeie keer

Korting op 420shop
    Na een paar keer proberen en te hebben gefaald
    gaan we nog eens een 3de keer proberen met de tips en tricks van de forum leden🙃

De setup:

Tentje: secret jardin 60x60x180

verlichting: 228 Samsung LM301B leds. Het is een Full Spectrum kweeklamp met de volgende kleuren temperatuur: 3000k-5000k en 660NM. De lamp bevat een Meanwell Driver met een verbruik van 100 watt. Deze kweeklamp is te vergelijken met een HPS van 250watt.

Verwarming: Eurom Plug-in keramische verwarming 500 watt

Afzuiging: Garden HighPro Buisventilator Inline Fan 150mm 305m³/uur.

Filter: Prima Klima K2601 koolstoffilter 360m3 voor buisafzuigers tot 360m3.

Ventilatie in de tent: HAMA USB-ventilator Metall 15 cm Zwart (12160)

Potgrond: Seed&cutting soil van Plagron.
    Voeding: starters kit Plagron (Power Roots, Alga Grow, Alga Bloom)

Ontkiemen doe ik tussen watten en maak ik nat met kamertemp water

Aangezien ik maar 1 plantje ga zetten gaan we het zaadje ook rechtstreeks in een grote pot zetten dacht aan 25l
    Grond gaat 1st ingewaterd worden in een emmer vooralleer het planten(tip van beowulf)

Neem dan maar direct die grootste pot. Grond vochtig maken in een emmer, goed rond zetten en dan in de pot en zaadje erin, plasticfolie erover en wachten. En dan kan je best je plantenspuit boven halen om 1 keer per dag wat water te vernevelen zodat die grond niet uitdroogt onder de led. En je houdt int oog wanneer je moet water geven aan de hand van het gewicht van de pot.

You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.

Ben benieuwd!
    hoezo niet overpotten? Corrigeer mij als ik het fout heb, maar ik dacht dat het bij fotoperiodieke planten beter was om wel over te potten.
    Is die grond bedoeld om hele kweek mee door te zetten?

100watt led gelijk aan 250w hps vind ik zelf altijd een beetje een scheef beeld geven, al zijn oogsten van 180g best haalbaar met zo'n lamp
    Succes maat! Lekker soortje gekozen. Critical is wel een classic

Comment

• Fuego
      Fuego commented
      Editing a comment
      @Rreppellsteeltjam

Echt een groot verschil inderdaad, wat is dan de motovatie om nog steeds voor hps te kiezen vraag ik mij af. Zal vast een goede reden zijn voor sommigen

• Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      Prijs en toprot zal veel schelen, de hps is te warm in de zomer, de led te koud in de winter.

• Voor het eerst
      Voor het eerst commented
      Editing a comment
      Aanschafprijs is een hele belangrijke factor.. Op termijn is de LED veel goedkoper (per gram wiet) maar je moet het wel eerst uit (kunnen/willen) geven. Daarnaast heeft HPS ook wel zo zijn voordelen in de winter zoals Rreppell al aangeeft. Overigens is de opbrengst ook behoorlijk afhankelijk van het oppervlak. Draai ik 300W op 1x1 meter is de kans dat ik 2 op 1 draai veel groter dan wanneer ik 300W op 60x60cm draai. Ik draai nu zelf 1200W op 1,2 M2 en daarmee HOOP ik 1 op 1 te draaien maar reken daar al niet eens op... waarom dan zoveel power? Gewoon omdat het kan . Zonder gekheid... CO2 levert profijt op vanaf 1000W per M2 en ik wilde dat gewoon eens uitproberen. Volgende ronde gaat er 240W af en wellicht dat ik die ronde ook de CO2 even achterwege laat met het uitzicht op de zomer.

Succes maar waarom stek- en zaaigrond ? Die is bedoeld om te stekken of zaaien, daar laat je ze een weekje of 2 in staan en dan pot je ze normaal gesproken om in “echte” aarde.

Het is bovendien hartstikke duur als je daar een pot van 25 liter mee wilt vullen, voor 5 € haal je 50 l light mix en kan je 2 kweekjes doen.

Maar het is jouw feestje, misschien heb je wel een goede reden, ik kijk gezellig mee

ps Wat Fuego dus ook net schreef…
    Een dag zonder wiet kent Flip niet.

Comment

Heb ik ook de 1ste 2 keer gedaan todat er iemand met dit argument kwam

Zet je er maar eentje heeft het geen zin om in een klein potje te beginnen als de lamp toch aan staat en je het volledige opp kan gebruiken. We kweken in kleiner potjes om in het begin dat opp kleiner te houden zodat je wat energie kan sparen.

Ben benieuwd naar de uitkomst

Comment

• Fuego
        Fuego commented
        Editing a comment
        100w lamp, dan maakt het qua energie natuurlijk echt niks uit. Ben wel heel benieuwd hoe die het gaat doen als je een hele kweek op die zaai en stekgrond gaat doen!

• Ripthade
        Ripthade commented
        Editing a comment
        Zou ik dan wel in een kleine pot doen en overplanten?
        Als ik het niet doe dan vermijdt je ook stress niet?

• Nederhigh
        Nederhigh commented
        Editing a comment
        Hoe groter je pot, hoe groter je plant, hoe meer wiet je oogst. Beter supermarkt potgrond halen dan zaai/stekgrond.

Veel succes hier !
      Die critical laat zich makkelijk kweken.

Comment

• Ripthade
        Ripthade commented
        Editing a comment
        Goed om te horen. Hiervoor had ik bubblegum xl feminized geprobeerd maar helaas 😔

Hoe zijn je vorige pogingen dan mislukt? Normaal gezien heb je na een kweekje tenminste een beetje wiet. Als het 3x volledig mislukt is er iets fundamenteel mis, en kunne wij misschien wel wat raad geven.

Comment

• Prspctr
        Prspctr commented
        Editing a comment
        Het is een leerschool. Vooral als je geen groene vingers hebt.. Heb ik ook niet. Mijn kweekjes gaan ook niet van een leien dakje. En dan zie ik hier op het forum toch leden die hun planten in topconditie kunnen houden tot het einde.

• Ripthade
        Ripthade commented
        Editing a comment
        Ik ben een lasser dus groene vingers heb ik niet 😅 ook nooit met planten bezig geweest, maar zo een plant tot een eind resultaat brengen en zelf van je goedje roken lijkt echt de max. Opgeven doen we niet! er moet iets zijn wat ik verkeerd doe en als we ons aanpassen komen we erachter wat er fout ging 🥲

• Voor het eerst
        Voor het eerst commented
        Editing a comment
        Ripthade dan heb ik denk ik op korte termijn wat vraagjes aan jou... Heb mezelf net een TIG inverter aangeschaft en ben van plan dit weekend te leren TIG lassen... Wil namelijk een rek maken om mijn verlichting aan op te hangen zodat ik alles in 1 handeling kan verhogen/verlagen en tevens een goede mogelijkheid heb om de drivers te plaatsen en koelen.

Ik denk dat er een paar dingen door elkaar heen lopen, klein verschil grote gevolgen.

je kunt voorzaaien in kleine potten en daarna verpotten in grote potten. Er zijn allemaal argumenten om dat wel of niet te doen maar dat laat ik er voor het gemak even buiten.

Omdat potgrond voor sommige planten teveel voeding bevat moet je die eerst zaaien op stek/zaaigrond. Is ook gewoon potgrond maar zit minder voeding in en bevat minder grove delen.

Als je niet wil overpotten neem je je eindpot en die vul je met gewone potgrond.
      Daarna Maak je een kuiltje, bijvoorbeeld ter grootte van een koffiekopje en dat kuiltje vul je met zaai/stekgrond.

En daarin steek je je kiem/zaadje. Dan hoef je niet over te potten de plant komt dan vanzelf in de grond met meer voeding.

Ik heb zelf nog geen cannabis kweek gedaan maar sommige dingen zijn universeel voor kweken in het algemeen. Hopelijk heb je er wat aan.

Comment

Klaar voor te planten of wachten tot zij langer is ?

Attached Files

Comment

• Ripthade
          Ripthade commented
          Editing a comment
          Top!! Wat een snelle reactie 😎

Grond inwateren in een emmer en uurtje laten intrekken, in de pot en zaadje erin 
          en dan plastiek folie erover (hoelang moet de plastiek erover zitten?)

Updates volgen 🙃

• Nirvana
          Nirvana commented
          Editing a comment
          Wat is je Lv binnen de tent ? Ik heb nog nooit zo’n koepeltje gemaakt voor men zaailingen en komen altijd mooi uit en groeien goed. Niet teveel tralala het is natuur .. ze kunnen dat zelf wel ?

• Flip Hasjkip
          Flip Hasjkip commented
          Editing a comment
          Grond inwateren, vinger erin steken tot aan het eerste kootje, zaadje erin en afdekken met grond. Wachten tot ze boven komt. Plastic achterwegen laten, als je goed inwatert is ze al lang boven voordat de grond uitdroogt.

KISS methode ; keep it simple, stupid.

Hoe meer handelingen je gaat uitvoeren hoe meer er fout kan gaan.

Grond ingewaterd en klontervrij gemaakt, grond ook NIET aangeduwd

Heb een grote pot van 20 liter genomen gewone lightmix, een een gat gemaakt en daar ingewaterde seed&cutting soil ter grote van een klein bloempot.
        tentje op 25 graden in een lv van 55%

Attached Files

Comment

• Rreppellsteeltjam
          Rreppellsteeltjam commented
          Editing a comment
          Mooi!!

En nu het moeilijkste: geen water geven tot misschien wel 3 ( ja drie ) weken.

Geen water kan toch wonderen doen
        You do not have permission to view this gallery.
        This gallery has 1 photos.

Comment

• DCKFACELVRS
          DCKFACELVRS commented
          Editing a comment
          Kijk eens aan! Mooi

Succes, ik volg mee. Komt vast goed.

Comment

Ook subke hier, groei ze !
          Ganja always does the trick.

Comment

Bezig...