Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Scroggen met RQS in de tent van een oude student

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Hoi,

Kleine update na bijna een week bloeien. De strek zit er wel wat in, maar is weinig meer aan te doen. De blue cheese begint onder het net ook wat geel blad te tonen. Misschien eens iets te nat gestaan, maar denk eerder dat ik de voeding hier wat mag gaan opkrikken. Ga voor de zekerheid toch ook de pH beginnen meten, maar wacht hiervoor nog op de levering van een bestelling ijkvloeistof en wat extra Biobizz producten. Grow, BioHeaven en pH Down worden aan het assortiment toegevoegd.

20220223_204754.jpg

Boven het net blijft het er wel aardig uitzien. Ik heb de Lumatek trouwens op 250W "SL" geschakeld wat blijkbaar een 10% lumen boost betekent. Lamp hangt nu op 30cm van de toppen, maar kan ik eigenlijk wel nog een stukje laten zakken zonder dat het te warm wordt. Ik overweeg zelfs van die eens op 400W te zetten (is een 400W lamp die nu gedimd wordt voor de duidelijkheid), ook al is het uitgebreide veldje maar 75 op 65 cm, misschien dus niet echt de moeite waard? Kan ook zijn dat het dan veel te warm wordt en ik sowieso op 250W moet blijven.

Anyways, later meer!
    Rodigan
    Super Silver Haze (DHS) // Pure Power Plant (Nirvana) // Jack Herer (DHS) & Fruit Spirit (RQS) // ...

Comment

• Tijnie82
      Tijnie82 commented
      Editing a comment
      jij hebt de zelfde evsa als ik van lumatek alleen een 400watt lamp moet je niet gaan dimmen op 300watt als je hem op 250watt wild hebben moet je er een 250watt lamp erin doen en voor 400watt precies hetzelfde wand als je de lamp gaat dimmen net een zwaardere lamp erin heb je niet het volledige spectrum aan licht als je het goed wil doen 400watt lamp alleen op 400of op sl stand en met 250watt precies het zelfde zo werkt je lamp veel beter succes

• Rodigan
      Rodigan commented
      Editing a comment
      Hoi Tijnie82, dat wist ik niet, maar het houdt wel steek... heb geen 250w lamp meer liggen, dus zal maar laten voor wat het is nu. Geen idee of ik hierna ooit nog op HPS kweek, misschien wel om de 400w modus eens uit te proberen.

• Tijnie82
      Tijnie82 commented
      Editing a comment
      blijft aantrekkelijk om over te gaan maar ald je al meerdere rondes hebt gedaan kom je ook al een heel eind met een mooie opbrengst zit ook te twijfelen om nog een kweekje te zetten met hps of toch met led maar dan ben je eerst een bult geld kwijt voor een goede lamp maar ja dan zij hele andere eind scores mogelijk 2gram per watt of sommige zelfs 3gram de watt onmogelijk met een hps hehe

Barst, nu tonen ze toch wel alle vier in sneltempo tekorten. Lijkt op een duidelijk calciumgebrek, maar is wel vreemd vermits er hier kalk genoeg in het leidingwater zit... Kan eens proberen met een zogenaamd flesje Calmag van Biobizz, maar als het komende dagen / weken blijft verslechteren, schakel ik misschien toch terug over naar Plagron.

Groetjes,
    Rodigan

20220228_203606.jpg
    20220228_203726.jpg 20220228_203707.jpg ​
    Super Silver Haze (DHS) // Pure Power Plant (Nirvana) // Jack Herer (DHS) & Fruit Spirit (RQS) // ...

Comment

• Prspctr
      Prspctr commented
      Editing a comment
      Ik heb hetzelfde probleem met de biobizz. Mijn planten zijn sinds de bloei aan een sneltempo beginnen verschrompelen. Bij mij was het te veel cal/mag dacht ik. Blijkbaar zie je bij biovoeding pas resultaat na 2 weken. Dat is een moeilijke voor mij. Ik ga volgende kweek wel naar minerale voeding. Dan zal ik ook de EC moeten meten.
      Anyway: heul veul succes met je half-pipe! Ik volg.

• Alzheimer
      Alzheimer commented
      Editing a comment
      Prspctr geef je wel grow tijdens de bloei? daar moet je niet mee stoppen

• Prspctr
      Prspctr commented
      Editing a comment
      Ja hoor. Altij mooi grow blijven geven.

Bruut kweektentje man zo. En leuk om een hps kweek te volgen. Omdat ik al beginner daar ook nog mee aan het groeien ben.

Comment

Avond allen,

Was te laat met de lamp om foto's te nemen, maar toch even snel een update omdat ik een paar vragen heb en hoop op wat snelle raad.
      De problemen zetten zich voort en heb de aarde eens wat heb laten uitdrogen om nu de pH en EC van het run-off water te kunnen meten. Wat blijkt, de pH van de White Widow is 4.2(!). Die gaat, niet onlogisch, ook zienderogen achteruit. Bij de andere was de pH rond de 6.8 dus ik heb geen flauw idee waarom het bij de WW zo laag is... Ze krijgen allemaal van hetzelfde vatje water.

Wat doe ik nu best om dit asap recht te trekken: flushen met kraanwater (pH 7.5) of toch beter afzuren naar 6.5?

Groeten,
      Rodigan

Comment

• Rreppellsteeltjam
        Rreppellsteeltjam commented
        Editing a comment
        Fluchen is vloeken in het Duits, flushen is spoelen.

• Monkey Man
        Monkey Man commented
        Editing a comment
        Whahaha je heb me Ik dacht straks zit ik iemand hier totaal verkeerde filmpjes of info te geven Flushen dus haha thnx

• Old dawg
        Old dawg commented
        Editing a comment
        Vraagje, heb je je grond uit verschillende lagen/plekken genomen, en gedeminiraliseerd water gebruikt?

Oorspronkelijk geplaatst door Rodigan View Post
      Avond allen,

Was te laat met de lamp om foto's te nemen, maar toch even snel een update omdat ik een paar vragen heb en hoop op wat snelle raad.
      De problemen zetten zich voort en heb de aarde eens wat heb laten uitdrogen om nu de pH en EC van het run-off water te kunnen meten. Wat blijkt, de pH van de White Widow is 4.2(!). Die gaat, niet onlogisch, ook zienderogen achteruit. Bij de andere was de pH rond de 6.8 dus ik heb geen flauw idee waarom het bij de WW zo laag is... Ze krijgen allemaal van hetzelfde vatje water.
      Vervelend dat je problemen hebt met je planten, misschien kan ik helpen. Ben zelf geen voorstander van flushen maar veelmeer van een op de drie keren als je bewatert een schone gift geven. Dat wil zeggen alleen water zonder voeding. Verder houd ik de pH tijdens de bloei net onder de 6.0 ook bij de schone gift en de Ec houd ik rond de 1.3. waarbij ik de planten lees. Zie ik vergeling optreden geef ik een keer Ec 1.4 om de keer daar op weer 1.3 te geven. Steeds de ondergrens zoeken van de voedingsbehoefte zorgt voor weinig zoutophopingen in je medium.

Meet alleen wat je er ingiet en zorg dat die waarden correct zijn (Ec 1.3 en pH 5.7-6.0) en dat de planten in de bloei voldoende water krijgen. Een goede waterhuishouding houdt problemen buiten de deur.

Succes!
      Horks Fototopic 2.0

Comment

Hi Hork,

Om de 1 a 2 voedingsbeurten eens een schone gift tracht ik ook te hanteren. EC echter tot nu toe niet gemeten met die Biobizz producten.

Ik vermoed dat, wat Rreppellsteeltjam eerder al aangaf / voor waarschuwde, mijn voedingsoplossing niet stabiel moet geweest zijn. Problemen zijn immers beginnen verergeren nadat ik de voeding ben beginnen opschroeven i.c.m. "Bio Down". pH gaf bij het mixen wel rond de 6.5 aan, maar dat zal bij die ene plant gaandeweg de bodem toch verzuurd hebben. Zou niet weten hoe het anders kan.

Ondertussen had ik het bladerdek ook al eens besproeid met een bitterzoutoplossing en eenmalig cal-mag toegediend. Heb nu ook beslist om over te schakelen naar Plagron (anorganische) voeding om terug wat meer controle te krijgen over de situatie. Ze moeten immers nog een goeie 6 weken bloeien.

En blijkbaar kun je met calciumcarbonaat (krijt) snel de pH van de bodem opkrikken. Heb ook nog fossiele zeewierkalk liggen, maar dat zou dan weer wat langer duren om in te werken. Heb dat spul besteld, maar had het graag gisteren al kunnen toedienen. Nu is het bij een ferme waterbeurt kraanwater (bevat hier sowieso ook wel veel kalk) gebleven.

Groeten

Comment

• Rreppellsteeltjam
          Rreppellsteeltjam commented
          Editing a comment
          Biobizz hoef je niet af te zuren, puur water wel op 6.2.

Kijk even in het topic van qnq zijn kweekkelder, die gebruikt ook biobizz.

Ik pak ook even hier de lounge bank en volg dit mee.

een paar weken geleden was er gezegd een combinatie tussen hps en led eventueel te realiseren.

Als je een beetje handig bent in knutselen kun je een led lamp zelf maken met Cree en Bridgelux led lampjes. Wat je dan kan gaan doen is de hps lamp in het midden zetten van je tent. En een frame bouwen van 3/5cm bij 59cm zodat je een vierkantje krijgt en hier de Cree en Bridgelux lampjes op knutselen.
        Cree en Bridgelux lampjes hebben verschillende wattages en daar zou je prima mee kunnen spelen.

Comment

• Rodigan
          Rodigan commented
          Editing a comment
          Interessant! Zou mezelf niet bepaald handig noemen, maar klinkt wel als een projectje waar ik me aan zou durven wagen. Als we eens wat tijd over hebben...

Zo, tijd voor een update. Na gisteren hebben de planten 3 weken bloei gehad. Afgelopen week is vooral de White Widow achteruit beginnen (en blijven) gaan. De andere drie hebben zich herpakt na het opschroeven van de voeding. Het "goeie" nieuws is dat we weten dat het aan de veel te lage pH van de bodem ligt, wat we nu gestaag proberen te corrigeren...

Pot was nog iets te zwaar vandaag, maar morgen krijgt ze normaal een afgezuurde waterbeurt met een kleine dosis calciumcarbonaat. Kan alleen moeilijk terugvinden wat een correcte / veilige dosis zou zijn. Las wel ergens een beschrijving van 0.45 tot 0.9kg voor 9.3 vierkante meter aarde. Zal er m'n rekenmachine voor moeten bijhalen.

20220312_203500.jpg

Het veldje zoals het ze er nu bijstaan, met linksvoor de White Widow. Excuses voor de belabberde foto's, ik probeer volgende keer beter te doen! Zeker geen onaardige toppen at the moment met nog 5 à 6 weken te gaan, alleen De Blue Cheese neemt haar tijd met het bouwen. Dat mag, als ze maar iets lekkers produceert. Zal overigens nog werk moeten maken om de grootste takken langs de zijkant wat verder uit elkaar te halen, want nu zitten die toch wat te dicht bijeen naar m'n goesting.

20220312_203607.jpg 20220312_203556.jpg

Heb paar dagen geleden de lamp wat verlaagd, maar zoals jullie aan de bladrandjes kunnen zien, was dat niet nodig. De 250 (+10%) watter hangt nu op zo'n 30cm.

Zoals eerder al gemeld nu volledig overgeschakeld naar Plagron Terra (bloom, green sensation, etc.) voor de voeding. Beetje zonde van al de gekochte Biobizz flesjes (klein formaat), maar zal het volgende keer zeker nog eens een poging geven. Verzuring van de aarde zou blijkbaar ook veroorzaakt kunnen worden door een opstapeling van voeding die de plant niet opneemt en ik heb bij het zien van de eerste gele bladeren misschien te snel de volle dosis beginnen geven. En aangezien die organische voeding dan niet meteen opgenomen wordt, kan dat mogelijks een verklaring zijn. Enfin, ik weet het niet.

Nog een fijn weekend allemaal,
        Rodigan

Comment

Pro tip: zorg dat er geen restjes citroenzuur in pipetje achterblijft wanneer je het gebruikt om run-off water te verzamelen. Da's althans de conclusie die ik gisteren maakte toen de run-off van White Widow terug een pH van 6.5 meette (zonder dan uiteindelijk calciumcarbonaat te gebruiken). Zo'n probleem zou zich anders niet zo snel herstellen lijkt me.

Vermits pH en EC dus uiteindelijk allesbehalve zorgwekkend waren, kan het bijna niet anders of plantjes hadden dringend nood aan (meer) voedsel wat ze nu krijgen en 't lijkt zo niet al te hard meer achteruit te gaan...

Heb trouwens ook zo'n Mabo brandblussertje gekocht voor de zekerheid. Iemand tips waar ik die het best kan hangen / monteren: aan de muur boven tentje, in de tent, boven m'n EVSA of ergens tussenin?

Groeten,
          Rodigan

Comment

Tijd voor nog eens een update!

Plantjes zijn nu met 4 en een halve week min of meer halverwege de bloei.
            Problemen nog niet helemaal van de baan, maar wel onder controle. Ik ben duidelijk wat te lui geweest met het meten van EC nu ik terug met Plagron werk en ze de laatste weken toch iets te veel gevoerd... Ze krijgen nu paar beurten enkel afgezuurd water en drinken momenteel ongeveer 1L op 2 dagen tijd.

Het bloeien zelf gaat gelukkig rustig voort. Een hoop mooie toppen in de maak . Temperatuur en LV in tentje allemaal prima.
            Voor de rest niet zo veel te melden, mogen de komende 4 weken snel gaan!

Tot de volgende,
            Rodigan

20220322_205245.jpg
            20220322_205523.jpg 20220322_205610.jpg

Comment

• Old dawg
              Old dawg commented
              Editing a comment
              Ziet er goed uit, mooie dikke toppen man.
              En 4 weken zijn zo voorbij.......

• Monkey Man
              Monkey Man commented
              Editing a comment
              lekker sccroggie heb je daar gefixt lekkere vette toppen komen er al aan

Heb je echt gescrogd, of de topjes gewoon ex onder het netjes geduwd?

Comment

• Rietslang
              Rietslang commented
              Editing a comment
              Onder duwen of langsboven vastmaken is eender toch zolang je bij een scherm van groen uitkomt?

• Rodigan
              Rodigan commented
              Editing a comment
              Beetje van beiden eigenlijk. Uitlopers terug onder het net geduwd en op veel plaatsen bindertjes om alles op z'n plaats te houden / in de "juiste" richting te sturen.

Neem eens een foto als de lamp net aangaat

20220327_203656.jpg

We zitten in de 6e week bloei en de dames gaan rustig hun gangetje. Geen verdere problemen sinds we nu met Plagron op een goed ritme zitten qua watergeven met en zonder voeding. Deze week wel vastgesteld dat m'n EC-meter aan vervanging toe is vermits er precies geen consistente waardes (meer) uitkomen, ook meteen na het ijken. Heb nog een goedkoop PPM-metertje liggen waar we het voor de laatste weken en half op gevoel mee zullen moeten doen. EC houd ik momenteel rond de 1.7 (maar geen idee of het effectief zo is). Denk van binnen een 12-tal dagen te beginnen met spoelen en ze dan nog 2 weken af te bloeien, maar zal ook een beetje afhangen van de trichooompjes. Nu zijn die alleszins nog glashelder, dus ze hebben nog wat tijd om aan te dikken .

Tot de volgende,
            Rodigan

Comment

• Rietslang
              Rietslang commented
              Editing a comment
              Gaat lekker

Je dames verdienen wel wat meer "glamour" style foto's, ze zien er goed uit, en zo te zien hebben ze veel in petto voor je.

Tot de volgende update

Comment

Mooi hoor, ziet er pico bello uit bij je!
              Horks Fototopic 2.0

Comment

Tijd voor wat sfeerbeelden met 6 weken bloei op de teller...

20220401_203131.jpg 20220401_203314.jpg
                20220401_203141.jpg 20220401_203301.jpg

Dames drinken nu gemiddeld 1 liter water om de 2 dagen en aangezien de potten meestal vrij licht aanvoelen, kunnen we dat waarschijnlijk nog een beetje opschroeven. Al vertellen de bladpuntjes mij wel dat ik iets voorzichtiger moet zijn met voeden.

Qua opbrengst zullen de White Widow en Somango XL ongetwijfeld met de prijzen gaan lopen. De andere twee doen het wat rustiger en helaas is de Purple Queen ook niet meteen van plan om paarse tinten te vertonen, maar misschien kan dat nog komen?

't Zou ideaal zijn als ik ze alle 4 tegelijk kan omleggen, want anders zullen we nog creatief moeten zijn om een droogkastje in elkaar te boxen. Zo ver zijn we echter nog niet. Schat dat er nog zeker 3 weken te gaan zijn dus geduldig blijven is de boodschap.

Fijn weekend mede-forummers en tot de volgende,
                Rodigan

Comment

• Remco
                  Remco commented
                  Editing a comment
                  mooi mooi da gaat hier goed komen !! keep it green !!
              Bezig...
              X