Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Eeste ronde sinds jaren, Hulkberry Auto's mars TSW-2000 1m2

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

LED: Eeste ronde sinds jaren, Hulkberry Auto's mars TSW-2000 1m2

Korting op 420shop
    Na 20 jaar toch maar weer eens beginnen aan een eigen kweekje!

Op dit moment heb ik nog een paar weekjes te gaan in mijn eerste testrondje, om er weer een beetje in te komen en me weer in te lezen in dit forum.
    Voor nu dus vooral voorbereiden en alvast de keuzestress aan jullie voorleggen.

Ik heb besloten om voor de eerste "echte" ronde te gaan voor HulkBerry auto's van RQS in 9 weken van zaad tot oogst en dus snel door naar de fems hierna.

Set-up
    100x100x200 tent
    mars hydro tsw-2000
    GHP 2 standen buisventilator 187m3 en filter
    Luchtbevochtiger (instelbaar tot 300ml/uur)
    Luchtontvochtiger (tot 450ml per dag)
    PH en EC meter, ventilator, binnen buiten temp/LV meter

Voeding: Complete Canna lijn + BAC calmag 2.0
    Aarde: Canna terra profesional
    Potten: 11L of 25L (textiel) potten
    Ontkiemen in easy start propagator van RQS en dan direct door naar de eindpot

CO2 is hier standaard ronde de 440 en heb nu voor de testronde een co2 emmer neer gezet en nu meestal rond de 550-600ppm

Standaard water waarde is hier PH 8.0 met een ec van 0.28
    ik heb dus ph- klaar staan om naar ph 6.3 te gaan en zal waarschijnlijk calmag moeten toevoegen, maar begreep dat het sowieso wel nodig zal zijn onder LED.

Ik kan in mijn huidige testrondje de temp goed houden tussen 20-26 gr met de lamp van begin tot eind op 20/4
    De LV zit bij de testronde eigenlijk constant tussen 50 en 60 en heb dus voor de eerste weken een bevochtiger en voor later nu ook een ontvochtiger klaar staan.

Nu alvast hier de grootste twijfel punt en hoop dat jullie met mij mee willen denken...
    De potten en hoeveelheid planten vind ik nog het lastigst, ik heb 11L en 25L textiel potten maar zie dat wateren en wegen toch lastiger is met deze potten en twijfel of ik niet naar normale potten moet goed zodat ik ook van onder kan wateren, ik heb 10 zaden klaar liggen en wil eigenlijk 9 planten neerzetten met 1 op de reservebank (als alles uitkomt)
    maar misschien toch beter om naar iets minder planten te gaan voor deze ruimte? en dan grotere potten?

Ben benieuwd wat jullie zeggen en of ik nog iets vergeten ben....
    Last edited by harfie001; 16 February 2022, 01:36.

Ziet er al goed uit wat je allemaal hebt, enkel vraag ik me af of je buisventilator wel voldoende zal zijn, heb je ook een koolstoffilter tegen de geur?
    Zeker en vast opletten bij RQS voor bananen. redelijk gevoelig daaraan.
    Ik zou zeker niet direct starten met die calmag, kan verstoppingen veroorzaken als je te veel geeft, less is more, als je ziet dat er tekorten ontstaan dan zou ik pas beginnen met cal.
    Hoe meer planten je op je vierkante meter gaat zetten, hoe meer condens zal gaan vormen, alsook hoe groter je potten, hoe groter je planten gaan worden.
    En last but not least, misschien best een kweekverslag starten, dan kunnen we je helpen, misschien dingen zien die je mist.
    succes!
    Apollo 10 LED binnenkweek#1, Cakemaster tryouts; aardse mineralen, niet balen; Waterparadijs ;Kaaswaters
    Jah, ik hou van planten.

Comment

• harfie001
      harfie001 commented
      Editing a comment
      Thnx voor de tips, filter heb ik er ook bij hangen.
      het idee is om hier verder te gaan met het verslag
      hoeveel planten en welke potten zou je doen op een m2?

• TegridyRandy
      TegridyRandy commented
      Editing a comment
      harfie001 graag gedaan, en tgoh, dat hangt een beetje af van hoeveel gram je wil, aangezien het auto's zijn en je best enkel lst toepast.
      Ikzelf ben al tot max 9 planten in een ruimte van 1.2m op1.2m gegaan, en dit lukte goed, in ruime potten zelfs.
      ik zou er hier inderdaad 9 zetten, het zijn toch auto's .

Heb dezelfde oppervlakte, heb er 6 staan denk dat dat meer dan genoeg is ,zoals aangehaald voor de LV niet hoog te krijgen grtzzz

Comment

• harfie001
      harfie001 commented
      Editing a comment
      en dan ook 6 auto's er in staan?

• sprinterke
      sprinterke commented
      Editing a comment
      Yep, 6 green gellato

• Tijnie82
      Tijnie82 commented
      Editing a comment
      tis maar net wat je zelf fijn vind ik heb er altijd .maar 4planten maar wel in 50liter stoffen potten op 1m2 hoe meer ruimte voor de wortels des te beter

9 weken word waarschijnlijk eerder 13 weken, wat normaal is voor auto's, kelderkastje weet meer.

Comment

• kelderkastje
      kelderkastje commented
      Editing a comment
      9 weken kan, is erg rap, langer kan ook; afwachten.

• harfie001
      harfie001 commented
      Editing a comment
      we wachten het maar gewoon af, leek me in ieder geval een leuke om nog 1 keer auto's te doen voor we door gaan naar de fems

Als je stoffen potten van onderen wilt water geven, zet ze dan in schalen. Doe een laag hydrokorrels onderin de pot zodat ze niet met natte voeten blijven staan of geef slechts zoveel water als de aarde opneemt.

Ik heb zelf een ruimte van 85x85cm, heb wel eens 4 potten van 40 l erin gehad maar voor je het weet heb je een oerwoud staan zo hard kan het gaan. Heb nu 20 l emmers in gebruik, ook 4.
    Een dag zonder wiet kent Flip niet.

Comment

oke heb de knoop doorgehakt en besloten voor 6x 18L te gaan en nieuwe plastic potten met schalen te bestellen

maar nu zit ik weer met het volgende, wel of niet nog een klein tentje erbij zetten om in te beginnen en straks te gebruiken om te drogen...
      ja ik ben zwaar ongeduldig en wil graag beginnen zelf nu de andere nog niet klaar zijn

ik zit te denken aan een setje van 60*60*160 met een ts 600 mars hydro en dan beginnen in 3.5L of 5.7L potten en dan na een week of 2 a 3 te verpotten naar de uiteindelijke 18L potten
      nou zie ik dus veel tegenstrijdige berichten over wel of niet verpotten met auto's, wat raden jullie aan?

Comment

• Wesley pipes
        Wesley pipes commented
        Editing a comment
        Ik vind grow bags interessanter om water te geven , vergevingsgezinder.in beide gevallen ga je maar 1x verpotten he, al denk ik dat auto s dat liever vroeger hebben. Beide methodes gaan werken, denk ik toch. Subke gedaan, succes!

• sprinterke
        sprinterke commented
        Editing a comment
        Goedemorgen, de 6 die ik nu heb ,zijn rechtstreeks de "eindpot" geplaatst, heb één reserve ,die ik al 2 keer verpot heb ,en merk geen stilstand op na het verpotten,er zijn voor en tegenstanders, maar dat is met alles zo lolzzz

met de bags die ik nu heb staan (van RQS) merkte ik vooral in het begin dat als ze op de gladde plastic bodem van de tent staan dat ze dus niet het overtollige water kwijt kunnen en had dus het idee dat ze daardoor even te nat hebben gestaan.
      heb daar nu filterblokken van mijn aqarium onder gezet dat er voor heeft gezorgd dat overtollig water er wel uit kan

had het idee dat het makkelijker is om van onder te wateren met die plastic bakken met een schaal er onder en ook de vaste maat van die potten leek me (voor nu tenminste) makkelijker

ik zal jullie zeker op de hoogte houden

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door harfie001 View Post
        had het idee dat het makkelijker is om van onder te wateren met die plastic bakken met een schaal er onder en ook de vaste maat van die potten leek me (voor nu tenminste) makkelijker

ik zal jullie zeker op de hoogte houden
        Niets mis met plastic bakken

Comment

• Flip Hasjkip
          Flip Hasjkip commented
          Editing a comment
          Je kan het beste een beetje ruimte tussen de bags laten, als ze tegen elkaar aanstaan groeien ze van de ene in de andere pot. Als ze los staan worden de wortels vanzelf gesnoeid en groeien ze er niet uit.

• Wesley pipes
          Wesley pipes commented
          Editing a comment
          Tegen dat ze doorgroeien heb je al een ferme kluit in de bag , niet slecht toch?

• harfie001
          harfie001 commented
          Editing a comment
          ja de hele bag is nu een en al kluit, opzich wel lekker ja maar zijn ook maar 11L bags nu

Besloten met een 60x60 tentje met mars TS600 te beginnen

Potten komen er ook aan dus begin volgende week maar beginnen met ontkiemen en dan gaan we starten
        zal zodra alles staat en de zaden de grond in gaan zal ik ook eens wat foto's posten

Iemand enig idee hoelang ze ongeveer kunnen blijven staan in de 5.7L potten?

Comment

• kroket
          kroket commented
          Editing a comment
          Autoflowers kan je het beste niet verpotten en direct in hun eindpot zaaien.
          Hoe lang ze in een bepaalde potmaat kunnen staan is afhankelijk van de kweker (het kan van begin tot eind)

• Wesley pipes
          Wesley pipes commented
          Editing a comment
          In plastic cups staan ze nu 4 weken bij mij . Ongeveer 450ml inhoud. Beginnen te vergelen nu ondanks voeding bijgeven. 5.7 l is al groot genoeg buffer als je bijvoed wel he. Zou dit de eindpot worden ? Is wel doenbaar hoor.

daar staan ze dan, we zijn begonnen
        22-2 8x hulkberry auto
        image0.jpg image1.jpg

Comment

Kiekeboe!
          2 dagen onderweg en de eerste komt boven

IMG_5314.jpg

Vandaag de 5.7L potten van aarde voorzien en even gekeken of het allemaal past en werkt
          Ik zal de potten inwateren met canna terra rhizotonic en canna vega volgens het schema van canna

Lamp staat alvast aan voor de temperatuur op 80cm afstand

Vraag(jes) van vandaag!
          wanneer zal ik ze in de 5.7L potten zetten? als ze 1 helemaal boven zijn of kan het nu eigenlijk ook wel?
          RQS Easy Roots Rhizobacter in het gaatje doen als ik het blokje met zaad in de 5.7 potten zet?

Comment

• Kunichika
            Kunichika commented
            Editing a comment
            Autoflowers beter niet te veel overpotten, krijgen ze stress van. En die dagen dat ze moeten recouperen hebben ze hard nodig om te groeien. Als je het toch wilt doen..moeten ze eerst wortels genoeg hebben.

• Nirvana
            Nirvana commented
            Editing a comment
            Ook zeker opletten met de Canna, welke grond gebruik je ? Meestal zit er wel genoeg voeding in voor de eerste paar weekjes.

Als ze pas uitkomen hebben ze echt niet veel nodig.

Less = more

• harfie001
            harfie001 commented
            Editing a comment
            canna terra prof aarde en volg het lichte schema van canna

Succes, ik volg.

Comment

Suc6 subke aangemaakt
            buiten-2020, 2021, 2022, 2023
            Hydro-met afjes-2022

Comment

Weinig nieuws helaas
              tot op heden alleen #8 en #1 boven gekomen
              #6 kwam met de penwortel boven en heb ik nu andersom in de aarde gezet, op hoop van zegen

Comment

• kroket
                kroket commented
                Editing a comment
                Ooh, ik dacht 4 dagen geleden, maar het is nog eens +2
                Ik geef ze maximaal een week als ze rechtstreeks de aarde ingaan, daarna is mijn geduld op en zaai ik opnieuw
                (Vind de spongepots er wel érg nat uitzien op de foto 4 dagen geleden.)

• harfie001
                harfie001 commented
                Editing a comment
                ja lijken wel erg nat maar viel reuze me
                staan nu inderdaad een weekje er in, als er geen verandering in komt morgen kijk ik eens of er wat actie te zien is in de pots en dan rechtstreeks de aarde in
                zo niet dan alles overboord en nieuwe zaden uitkiezen...

• NewNoobie
                NewNoobie commented
                Editing a comment
                Hoe is het verlopen met uw hulkberries autos?
                Ik ben ondertussen ook met deze soort begonnen.

Kan zijn dat je grond door het bewateren te zwaar is ons geworden. Zo zwaar dat de zaailing niet erdoor kan komen. Dat denk ik tenminste

Comment

• Flip Hasjkip
                Flip Hasjkip commented
                Editing a comment
                De foto’s in post 10 en 11 zijn de spongepots. Kleine potjes van, ik meen, turf die je vochtig moet maken met een bacto oplossing en dan plant je je zaad erin. Zodra dat ze bovenkomen moet je ze in een grotere pot plaatsen.

Ik denk ook te vochtig, dat gebeurde bij mij de 2de x dat ik ze gebruikt heb en toen rotte het zaad weg.

Eenvoudig en organisch ontkiemen met Spongepot! √ Alles-in-éénontkiemproduct √ Geschikt voor alle zaadjes √ Makkelijk verpotten «

• harfie001
                harfie001 commented
                Editing a comment
                ze zijn inderdaard 4 van de 8 verrot gister weg gegooid
                nog even 2 laten ontkiemen en hopen dat die het nog gaan goedmaken
                anders maar verder met 4 stuks

• Wesley pipes
                Wesley pipes commented
                Editing a comment
                Raar he in water of root cubes rotten ze niet , en ja water is toch ook nat
            Bezig...
            X