Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Aardse Mineralen om niet langer te balen!

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

10mei Tot 16 mei.
    Hier ging alles nog goed!

10mei
    10052022A.jpg
    1 DAG LATER
    startende vergeling bij de middel achterste plant, Deep Cheese #1 (12mei)

11mei2022.jpg

13mei al meer vergeling en bruine vlekken, heel snel aan het gaan... geen idee wat het probleem was, ik vermoed Calcium alweer.

13meiprobleem.jpg

14mei
    nog wat erger, dan maar gespoeld!

14mei2022.jpg

16mei

16mei2022A.jpg

Ik weet dus echt niet wat het probleem is om eerlijk te zijn, ik zit met mijn handen in het haar!
    Als iemand kan helpen, zeer welkom!

en hier een startende Banaan in de top? Genetisch? te veel licht? andere oorzaken? stress etc?

wasda.jpg

Laatste foto van de week, Al bij al mooi vormende toppen! Zeker niets te klagen, maar ik wil voorkomen dat het weer naar de Kl*ten gaat.

16mei2022A.jpg

allright tijd voor een toepke, tis vandoen

joinkes TegridyRandy

Attached Files
    Apollo 10 LED binnenkweek#1, Cakemaster tryouts; aardse mineralen, niet balen; Waterparadijs ;Kaaswaters
    Jah, ik hou van planten.

Comment

• Wesley pipes
      Wesley pipes commented
      Editing a comment
      Geef je veel voeding , mss teveel of te weinig net voor deze dame? Banaantje vroeg in bloei is jammer , denk ook genetisch eigenlijk maar zeker ben ik niet...

• Rietslang
      Rietslang commented
      Editing a comment
      Te veel licht kan dat überhaupt? Mss teveel (stralings)warmte.

• TegridyRandy
      TegridyRandy commented
      Editing a comment
      Merci gasten voor de reacties! Wesley pipes awel ik heb ze eigenlijk gewoon voldoende gegeven, 0.8ml/l novaBloom van T.a. en in de groeifase, nooit meer dan 0.4ml/l
      Ik heb wel HARD water hier thuis, en er zit blijkbaar 4% calcium in beidde. Rietslang Het licht is van Lumatek Zeus 465watt pro, die stond inderdaad op 100% maar hang wel op 78cm van de meeste planten, ondertussen op 75% gezet.

Even om te tonen, en te bevragen wat is hier juist het probleem

Deze foto start het probleem, het blad wordt lichter, geen echt probleem dacht ik toen.
    startprobleem.jpg

Hier dezelfde plant 1 dag later

startprobleem1daglater.jpg
    Zoals je ziet iet wat meer vergeling, redelijk snel in mijn mening.

Hier 3 dagen na de start van de vergeling
    probleem4dagenver.jpg

Bij een tekort gaat het toch zo snel niet? ofwel soms?
    Ik dacht dus een blokkade, en heb zo gehandeld, ik ben nu aan het afwachten!

alaise tot later boys!
    Apollo 10 LED binnenkweek#1, Cakemaster tryouts; aardse mineralen, niet balen; Waterparadijs ;Kaaswaters
    Jah, ik hou van planten.

Comment

• Wesley pipes
      Wesley pipes commented
      Editing a comment
      Begint ook midden en of bovenaan de plant. N tekort begint onderaan dacht ik . Hoop dat t niet verderzet . Blijft moeilijk dat determineren.

• TegridyRandy
      TegridyRandy commented
      Editing a comment
      ja echt eh, ik dacht ook gewoon N tekort, maar het zijn kleine potten 9L, ik denk dat dat ook een probleem is :p. Het is echt niet altijd simpel te spotten :p Ik denk dat het een blokkade was, door ook eens te droog en te nat te staan, ophoping van voedingstoffen door droogte en sterkte licht. ma komt goed , merci om mee te peinzen

Voeding tekort, geef ze wat aftreksel van brandnetels, knaptie zo weer op, voedingtekort gaat snel in kleine potten

Comment

• TegridyRandy
      TegridyRandy commented
      Editing a comment
      ik kweek niet biologisch deze keer hoor :p het is me ook opgevallen, enkel in de kleine potten problemen, dit is dan ook de eerste keer in kleine potten

Pas maar op met die netelgier midden in de bloei, het ev tekort aan stikstof zet je nu niet meer recht, smeerwortelgier is dan een veel betere keuze maar hier wss niet nodig..

Hier een woordje uitleg uit de tijd dat nog wat knowhow en jarenlange ervaring op het forum actief was, lang geleden voor dat de ene na de ander met een beetje kennis van het forum werd gesmeten
    https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...brandnetelgier
    ​​​​​​Everything is nothing and nothing is everything.

Comment

• TegridyRandy
      TegridyRandy commented
      Editing a comment
      interessant!

• TegridyRandy
      TegridyRandy commented
      Editing a comment
      waarom is flintstoned eigenlijk gebanned? die kerel wist wel wat!

De planten gebruiken de opgeslagen voeding uit de bladeren, daarom worden ze geel.

Doe een kilo paardenstront met 200 gram brandnetels in een emmer van 10 l water voor 2 dagen.

Verdun het 1 op 10

zijn je bladeren al opgeknapt?

Comment

• TegridyRandy
      TegridyRandy commented
      Editing a comment
      Ja dat weet ik hoor, maar het is nog +- 4-5 weken bloei tegen ze klaar zijn, dus nu al vergelen is veel te vroeg ;D.
      Ik heb ze gespoeld, omdat het waarschijnlijk een ophoping van de zouten was, door de snelle verdamping van de plant, (transpiratie) zijn er hoogstwaarschijnlijk calcium en meerdere zouten blijven zitten, die dan een blokkade hebben veroorzaakt, mede door de te kleine potten, want de andere planten hebben geen last, en staan in de zelfde tent met dezelfde omgevingsfactoren, daarom mijn conclusie van ophoping . Ps ik denk niet dat ik nog biologisch kan gaan kweken dezelfde ronde, wat jij zegt zou nu niet werken omdat er nauwelijks nog bacteriën aanwezig zullen zijn atm.

nee nog niet verbeterd, wel gestopt met verslechteren (denk ik toch)

• TegridyRandy
      TegridyRandy commented
      Editing a comment
      het moet idd wel begonnen zijn met een N tekort!

Hopen dat het goedkomt

Comment

• TegridyRandy
      TegridyRandy commented
      Editing a comment
      het ziet er goed uit! bedankt voor de zorgen hehe

OK, Conclusie wat er hoogstwaarschijnlijk is mis gegaan, (99% zekerheid) Ik wil dit meedelen dat anderen ook kunnen leren uit mijn fouten, en ikzelf ook kan terugkijken!
    Door de hoge temperaturen 28+°C tot 32°C, lagere LV tussen 35% -45%. Hebben de planten een snelle tot zeer snelle transpiratie. Aangezien de omgeving redelijk tropisch is geweest over verschillende aaneensluitende dagen. Hebben de planten, vooral in de kleinere potten sneller last van uitdroging, dus meer water, zonder toegevoegde voeding toedienen tussendoor.
    Door de snelle verdamping van de planten, bleven er voedingstoffen in de grond zitten (bufferen), na een bepaald punt kan de grond niet langer bufferen en begint de plant te verbranden en verstoppen.
    Waardoor dan de voedingstoffen moeilijk tot niet worden opgenomen.
    Ook de Ph was wat te laag.

Conclusie, meer water geven tussendoor bij warm weer, gunstig weer eigenlijk dus!
    Oplossing probleem nu: De planten overvloedig gespoeld, tot de voedingstoffen verwijdert zijn + goed opvolgen verdamping en nood aan water.
    Nu nogmaals bewaterd( gewone dosis) en daarbij Floraclean toegevoegd, om resterende zouten en voeding op te lossen en de plant op te laten nemen, rustig en voorzichtig.
    Het ziet er nu naar uit dat de planten hun problemen gestagneerd zijn, en ik durf zelfs zeggen opgelost (fingers crossed).

alaise biezebijs!
    Jah, ik hou van planten.

Comment

• Remco
      Remco commented
      Editing a comment
      Ik las ook af en toe een klein spoel beurtje in gedurende den teelt !!

• TegridyRandy
      TegridyRandy commented
      Editing a comment
      Remco ja da moet dus echt wel als we met minerale voeding kweken. dees vergeet ik niet snel

Zo staan ze er nu bij

De grond van de grote planten vandaag verzadigd met flashclean.

21meibabies.jpg

TAFlashClean.jpg

Cheese Moederplant
    IMG_20220521_165737.jpg

Test moederplant caramel.
    IMG_20220521_165729.jpg

Toedels Poedels.
    Attached Files
    Jah, ik hou van planten.

Comment

• TegridyRandy
      TegridyRandy commented
      Editing a comment
      en het is cheese van zamnesia!n echte aanrader!

• Remco
      Remco commented
      Editing a comment
      ok netjes als ik ooit Cheese stekjes wil weet ik waar ik moet zijn !èé!

• TegridyRandy
      TegridyRandy commented
      Editing a comment
      Remco haha tisda

5juni22
    week 5 van de echte bloei achter de rug, nog 3-4 weken!
    De eerste 2 die oogstklaar zullen zijn, zijn de deep cheeses.
    binnen +-10 dagen al!

ik ga alle planten nog 1x voeden met green sensation.
    dan elke individuele strain elk een dag starten om 14 dagen te spoelen met flashclean.
    dit zijn de babytjes!

babybad05jun22.jpg

CaramelTestMoeder

caramelmoedertester05juni22.jpg

zammi cheesemoeder

allemaal de jongvolwassenen!

5juni22.jpg

Toedels Noodles!
    haha zondag luidag
    Attached Files
    Jah, ik hou van planten.

Comment

mooi om te zien man al die verschillende soortjes da komt hi goe da zien we nu al èé

👍🏼 !! Remco's Runtz edition three <-> 01/02/2023 !! 👍🏼

Comment

• TegridyRandy
        TegridyRandy commented
        Editing a comment
        echt eh, wa foutjes gemaakt ivm potgrootte ma al bij al kommet goe ja! merci!

25 juni 2022

20 dagen later, na mijn laatste post,

1plant geoogst Deep Cheese #1 uit de kleinste pot, ze was klaar! (8weken effectief gebloeid) + 14 dagen 12/12.

laatstekop.jpg dikketetteuuuh.jpg

geslacht.jpg voordeslachting.jpg

Vandaag gaan er waarschijnlijk nog 3 tegen de vlakte, de rest volgende week vrijdag ongeveer.

Hier dus de allerlaatste groepsfoto!

laatste groepsfoto.jpg

Ik ben ook al gestart met klonen te wortelen, een dikke maand terug, die zijn intussen vrij groot, ze zitten in een Hydrobak met zuurstofstenen.
      Ik maak hier ook een verslag van, super excited, ik kon dus niet wachten met testen!

babysenmoeder.jpg

All right, Ik start met het volgende verslag alvast, Het hydro avontuur!

ik zal HIER de link nog zetten, als het verslag gestart is, en uiteraard nog alle eindtotalen mededelen, alsook de smaken voor wie nieuwsgierig is!

Alaise biezebijs tot de volgendeeeee!
      Attached Files
      Jah, ik hou van planten.

Comment

• TegridyRandy
        TegridyRandy commented
        Editing a comment
        hehe merci gasten! da ga rap in dienen bak ze

• Corleone1933
        Corleone1933 commented
        Editing a comment
        Geniet dadelijk van je mooie toppen, en het jonge grut ziet er ook goed uit, ben benieuwd naar je hydro avontuur, 1e keer of heb je al vaker hydro gekweekt?

• TegridyRandy
        TegridyRandy commented
        Editing a comment
        Corleone1933 merci, komt goed! er liggen al redelijk lekker geurende toppen te loeren in de droogtent En nee de eerste keer! maar wel interesse er in van in het begin. En nu besloten het gewoon te proberen

Linkje naar nieuwe verslag alvast, nog niet klaar dit, no worries, kmaak het nog wel af ;D
      Jah, ik hou van planten.

Comment

Bezig...
      X