gaat toch best lekker zo ff wenne weer led kweeken is toch net iets anders komt vast goed
Forum Top Ad MOBILE Smallest
Collapse
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Eerste kweekje hps trnwrck
Collapse
X
-
Hps is meer geschikt voor als je de temperatuur niet lekker rond de 25 krijgt. Met mijn zwak quantumboard kreeg ik het niet warmer dan 21 e de worteltemperatuur wat ook niet hoger dan 18. meteen 2problemen opgelost, zonder hoeven bij te warmen. Minpunt is dat als het warmer buiten word je daar weer van alles voor moet bekokstoven. Met de ventilator onder de lamp doorblazen blijft de temp mooi rond de 25-27, die kan als het nog warmer word nog een standje harder. Ik kan ook de tegenovergelegen deur open zetten scheelt ook weer. Maar als het straks te warm word zou ik hem kunnen vervangen met de led. Al is dat niet mijn intensie maar beetje lichtstress lijkt me minder erg dan rot. Al is de lv ook een stuk lager met hps. Geen idee of dat straks ook nog zo is. Al met al zeer spannend, al lijken de plantjes nu al stuk groter ter vergelijking met led.
Comment
-
18 tot 21 graden, is OK lijkt me om lekkere wiet te kweken. In mijn kelder is het niet veel warmer in de winter.
Comment
-
18dagen oud nu om de dag de bovenlaag goed vochtig gehouden. Dit weekend voor het eerst een stevige waterbeurt geven. Met de nieuw toegekomen middelen. Plantje rechtsvoor beschouw in als verloren, de lamp hangt op 27cm die laat ik nu hangen tot 22cm en dan even kijken hoe de plantjes reageren als ze nog lager gaat.
DSC_2181.jpg DSC_2189.jpg
- Likes 2
Comment
-
Hork in post 9,6 zeg jij dat je beter met 250w dan 600 zou kweken, bedoel je dan meerdere lampen in een ruimte van 250w. Dus jij vind dat ik niet naar 400w kan afbloeien? Ik zit namelijk met het idee te spelen
Comment
-
Dat het gram de watt gemiddelde van een 250 watt lamp hoger ligt dan een van 600 watt lijkt me een helder verhaal. Hang er van beide maar eens één in een tentje van 120 x 120. Het wattage is niet zo belangrijk, wat telt is de voetafdruk en hoe dicht de lamp op je gewas kan. Bij hps is een groot nadeel de hitte van de lampen en dat nadeel spreid je door 4 x 250 watt te nemen i.p.v. 1 x 1000 watt.
Maar dit heb ik geleerd sinds ik met led kweek, toen ik zelf nog met hps werkte wist ik dit niet en gebruikte 600 watt lampen. Zou ik weer terug gaan naar hps pakte ik zeker weten 250 watt lampen of 400 watters.
-
Rietslang een 600 watt lamp straalt niet dieper dan een 250 watt lamp want je hangt 'm hoger. En alles waar geen licht op schijnt doordat er een bladerdek voor zit wordt sowieso fluff. Zowel 600 watt als 1000 watt hps lampen zijn het minst efficiënt tenzij je er honderden aan het plafond kan hangen zoals bij Bedrocan in Lelystad.
-
-
Voor zover ik het heb kunnen vinden, is het lichtverlies +/_ 10 a 15%, maar doordat je de lamp lager boven de toppen kan laten hangen, beperk je zo het lichtverlies.
Hieronder een stukje gekopieerd van:
Bron:
Dit zijn de meest geavanceerde modellen van glasreflectoren in die zin dat het glas, hetzij Pyrex of Borosilicaat, waarmee zij zijn uitgerust, naar behoefte kan worden gerekt.
(FF naar beneden scrollen)
de "veiligheidsafstand" (afstand van de verlichting tot de bovenkant van de planten die in acht moet worden genomen zonder het risico te lopen dat de planten verbranden) moet door twee worden gedeeld. Een concreet voorbeeld: wij bevelen aan een 400 W HPS of MH lamp met een open reflector op een hoogte van 30 tot 40 cm van de apexen te plaatsen. Met dezelfde lamp, maar ditmaal met een glasreflector aangesloten op een afzuiginstallatie (van ongeveer 400 m3/u), wordt de veiligheidsafstand teruggebracht tot 15 Ã 20 cm, hetgeen doeltreffend is om het lichtverlies in verhouding tot de diepte van de verlichting te beperken.
Comment
-
zijn zo al snel een boel extra kosten een cooltube
extra afzuiger maar als je een goede reflecror kap hebt kan je net zo dicht erop ik zelf zat altijd met 400watt ongv op28cm van de toppen je moet doen waar jij je goed bij voelt alleen dr valt ook alleen al veel winst te behalen uit alleen al een goede reflecror kap
Comment
-
Weer een week verder, ik heb de "niet groeier' maar verwijderd. De voorste plant is al een dikke week in de voorbloei, terwijl de 2 achterste pas haar in de oksels krijgen. Ben begonnen met algo grow de helft van de dosis, plus de guanokolong boost DSC_2208.jpg
- Likes 3
Comment
-
In was net ik tijd voor foto's te maken zonder lamp. De voorste is helemaal open bijna geen grote fanleaves. Terwijl de andere weer juist erg compact groeien.
DSC_2220.jpg DSC_2223.jpg
- Likes 3
Comment
-
Dat betekent dat ze het wel naar hun zin hebben, mooi groen blad ook, denk dat het wel een voordeel is dat de voorste plant zo'n open structuur heeft.
Goede lichtpenetratie in de onderste delen, wat ten goede komt voor de ontwikkeling van de lagere toppen, minder fluffy, en betere luchtcirculatie.
Succes
Comment
-
- Likes 1
Comment
-
Nou zeg als de lamp straks weer aangaat word het in de tent 28,5graad. Word het zo niet te warm? Ik zit er aan te denken om als het de 30bereikt in de tent om de led er maar boven te hangen. Hoe denken jullie hierover?
Comment
Comment