Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Eerste kweekje hps trnwrck

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

gaat toch best lekker zo ff wenne weer led kweeken is toch net iets anders komt vast goed

Comment

Hps is meer geschikt voor als je de temperatuur niet lekker rond de 25 krijgt. Met mijn zwak quantumboard kreeg ik het niet warmer dan 21 e de worteltemperatuur wat ook niet hoger dan 18. meteen 2problemen opgelost, zonder hoeven bij te warmen. Minpunt is dat als het warmer buiten word je daar weer van alles voor moet bekokstoven. Met de ventilator onder de lamp doorblazen blijft de temp mooi rond de 25-27, die kan als het nog warmer word nog een standje harder. Ik kan ook de tegenovergelegen deur open zetten scheelt ook weer. Maar als het straks te warm word zou ik hem kunnen vervangen met de led. Al is dat niet mijn intensie maar beetje lichtstress lijkt me minder erg dan rot. Al is de lv ook een stuk lager met hps. Geen idee of dat straks ook nog zo is. Al met al zeer spannend, al lijken de plantjes nu al stuk groter ter vergelijking met led.

Comment

18 tot 21 graden, is OK lijkt me om lekkere wiet te kweken. In mijn kelder is het niet veel warmer in de winter.

Comment

• Kunichika
          Kunichika commented
          Editing a comment
          Waar dat op slaat, als het kouder word dan gaat de plant de bloemen beschermen tegen de elementen. Ze wil overleven vandaar de hars. Een plant heeft redenen om te doen wat ze doet. Net zoals mensen zich beschermen tegen koude.

• Tijnie82
          Tijnie82 commented
          Editing a comment
          op het eind ja buiten binnen niet

• Kunichika
          Kunichika commented
          Editing a comment
          Je creëert het perfecte milieu, dus ook binnen lijkt het me handig als het in de bloei iets kouder is.

18dagen oud nu om de dag de bovenlaag goed vochtig gehouden. Dit weekend voor het eerst een stevige waterbeurt geven. Met de nieuw toegekomen middelen. Plantje rechtsvoor beschouw in als verloren, de lamp hangt op 27cm die laat ik nu hangen tot 22cm en dan even kijken hoe de plantjes reageren als ze nog lager gaat.
        DSC_2181.jpg DSC_2189.jpg

Comment

• Rietslang
          Rietslang commented
          Editing a comment
          Kan nrml (vlgns omstandigheden) nog een stuk lager.

• Kunichika
          Kunichika commented
          Editing a comment
          Dat zou kunnen maar heb nu al last van kanoblad. De ventilator kan nog eens standje harder wat de temperatuur ook weer 2graad laat dalen. Maar die gebruik ik pas als het buiten ook echt warm word.

Hork in post 9,6 zeg jij dat je beter met 250w dan 600 zou kweken, bedoel je dan meerdere lampen in een ruimte van 250w. Dus jij vind dat ik niet naar 400w kan afbloeien? Ik zit namelijk met het idee te spelen

Comment

• Hork
          Hork commented
          Editing a comment
          Dat het gram de watt gemiddelde van een 250 watt lamp hoger ligt dan een van 600 watt lijkt me een helder verhaal. Hang er van beide maar eens één in een tentje van 120 x 120. Het wattage is niet zo belangrijk, wat telt is de voetafdruk en hoe dicht de lamp op je gewas kan. Bij hps is een groot nadeel de hitte van de lampen en dat nadeel spreid je door 4 x 250 watt te nemen i.p.v. 1 x 1000 watt.

Maar dit heb ik geleerd sinds ik met led kweek, toen ik zelf nog met hps werkte wist ik dit niet en gebruikte 600 watt lampen. Zou ik weer terug gaan naar hps pakte ik zeker weten 250 watt lampen of 400 watters.

• Rietslang
          Rietslang commented
          Editing a comment
          Hork dan wel indien een scrog of veldje, wil je de dieper gelegen topjes voldoende licht geven, ideaal wnr te maken met herma's kan ik ondervinden, dan gelukkig wat opbrengt bij de lager gedeeltes met nog maar 3 stuks op de m²

• Hork
          Hork commented
          Editing a comment
          Rietslang een 600 watt lamp straalt niet dieper dan een 250 watt lamp want je hangt 'm hoger. En alles waar geen licht op schijnt doordat er een bladerdek voor zit wordt sowieso fluff. Zowel 600 watt als 1000 watt hps lampen zijn het minst efficiënt tenzij je er honderden aan het plafond kan hangen zoals bij Bedrocan in Lelystad.

met een cooltube heb je wel licht verlies van 25tot 30% maar de wiet kan je dan tegen de lamp aan groeien zonder te verbranden en je moet ook de lamp afzuigen voor en nadelen aan een cool tube maar wat voor jou het best is doen hehe

Comment

Voor zover ik het heb kunnen vinden, is het lichtverlies +/_ 10 a 15%, maar doordat je de lamp lager boven de toppen kan laten hangen, beperk je zo het lichtverlies.
          Hieronder een stukje gekopieerd van:
          Bron:
          Dit zijn de meest geavanceerde modellen van glasreflectoren in die zin dat het glas, hetzij Pyrex of Borosilicaat, waarmee zij zijn uitgerust, naar behoefte kan worden gerekt.

(FF naar beneden scrollen)

de "veiligheidsafstand" (afstand van de verlichting tot de bovenkant van de planten die in acht moet worden genomen zonder het risico te lopen dat de planten verbranden) moet door twee worden gedeeld. Een concreet voorbeeld: wij bevelen aan een 400 W HPS of MH lamp met een open reflector op een hoogte van 30 tot 40 cm van de apexen te plaatsen. Met dezelfde lamp, maar ditmaal met een glasreflector aangesloten op een afzuiginstallatie (van ongeveer 400 m3/u), wordt de veiligheidsafstand teruggebracht tot 15 à 20 cm, hetgeen doeltreffend is om het lichtverlies in verhouding tot de diepte van de verlichting te beperken.

Comment

zijn zo al snel een boel extra kosten een cooltube
            extra afzuiger maar als je een goede reflecror kap hebt kan je net zo dicht erop ik zelf zat altijd met 400watt ongv op28cm van de toppen je moet doen waar jij je goed bij voelt alleen dr valt ook alleen al veel winst te behalen uit alleen al een goede reflecror kap

Comment

Weer een week verder, ik heb de "niet groeier' maar verwijderd. De voorste plant is al een dikke week in de voorbloei, terwijl de 2 achterste pas haar in de oksels krijgen. Ben begonnen met algo grow de helft van de dosis, plus de guanokolong boost DSC_2208.jpg

Comment

• Rietslang
                Rietslang commented
                Editing a comment
                Gaan lekker

• Kunichika
                Kunichika commented
                Editing a comment
                Die voorste is weer 7cm gegroeid, linksachter staat ok 3 bakstenen hoop dat die straks ook zo doorschiet. Ze zien er wat bleekjes uit maar dat komt gelukkig meer door het licht.

In was net ik tijd voor foto's te maken zonder lamp. De voorste is helemaal open bijna geen grote fanleaves. Terwijl de andere weer juist erg compact groeien.
              DSC_2220.jpg DSC_2223.jpg

Comment

• kelderkastje
                kelderkastje commented
                Editing a comment
                Wiet zal er zijn En plantjes doen soms verbazende dingen. Heeft er ook mee te maken dat ze niet buiten staan in moeder natuur.

Maar we aanschouwen het, en vaak valt het goed mee. Al vaak erg goeie rare plantjes gehad intussen.

Mooie dikke stammen!
              Horks Fototopic 2.0

Comment

• Kunichika
                Kunichika commented
                Editing a comment
                Ik vind ze wat iel, zo op de foto lijkt het heel wat. Raar vertekend beeld lijkt wel. Of het is een raar fenotype plantje wat ik zelf nog nooit heb gezien. Bijna geen blad. Maar ben erg benieuwd wat van die voorste gaat afkomen.

Ik denk dat je idd een speciale plant zal hebben met heel veel wiet. Die hps is toch echt knallen ivg met een Mars Hydro... ik denk vooral de stralingswarmte

Eerste keer FEMS onder LED
              Indica Medisch rondje van Barneys

Comment

• Kunichika
                Kunichika commented
                Editing a comment
                Dat vele weed moet ik nog gaan zien, wat ik nu wel al merk is dat de planten geen rood/paarse stengels ook in het begin. De voorste heb ik het even niet over, maar de 2achterse groeien als kool.

Dat betekent dat ze het wel naar hun zin hebben, mooi groen blad ook, denk dat het wel een voordeel is dat de voorste plant zo'n open structuur heeft.

Goede lichtpenetratie in de onderste delen, wat ten goede komt voor de ontwikkeling van de lagere toppen, minder fluffy, en betere luchtcirculatie.

Succes

Comment

• Kunichika
                Kunichika commented
                Editing a comment
                Dat kan maar er zit nauwelijks blad aan, de grootste fanleave is niet groter als een aansteker. Maar goed ik ga het meemaken.

• Tijnie82
                Tijnie82 commented
                Editing a comment
                ik zou liever die open plant hebben dat er niet zo veel fan leaves aan zitten komt nog wel aan die plant gaan de dikste toooen komen heb ik ook wel vaker gehad en je hoeft niet zoveel te trainen

hier wat informatie wat wellicht zou kunnen helpen?
              Goedbedoelende cannabiskwekers kunnen allerlei verrassingen tegenkomen tijdens de groei. Lees hier hoe je strekkende wietplanten herkent, voorkomt en herstelt!

Comment

• Tijnie82
                Tijnie82 commented
                Editing a comment
                dit gaat alleen over strekken dat is hier niet aan de orde de planten zien dr goed uit en gebrek aan licht is het niet het 400watt zonnetje is meer dan genoug gewoon de tijd geven straks als de toppen beginnen te groeien groeit de plant ook meer dicht beginnen mooie bomen te worden topp

• Kunichika
                Kunichika commented
                Editing a comment
                250w bedoel je haha.

• Italiano
                Italiano commented
                Editing a comment
                Niet te vergeten dat je strekkende planten ook in de bloeifase kan krijgen.. ik denk in combinatie met de sativa dat het hier mee te maken "kan" hebben. En andere factoren want de andere hebben het niet. Maja ze gaan wel goed

Nou zeg als de lamp straks weer aangaat word het in de tent 28,5graad. Word het zo niet te warm? Ik zit er aan te denken om als het de 30bereikt in de tent om de led er maar boven te hangen. Hoe denken jullie hierover?

Comment

• Takketoelli
                Takketoelli commented
                Editing a comment
                In de zomer led kan om die reden heel handig zijn ja

Geen idee wat de max voor een binnenplant is eigenlijk

• Italiano
                Italiano commented
                Editing a comment
                Ik dacht dat binnen planten wel 26-32 graden mocht zijn.
                Aangezien nu warmere dagen komt kun je overwegen om zomerse periode de led lamp te gebruiken en in de winterse periode de hps?
            Bezig...
            X