Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Eerste kweekje hps trnwrck

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

30 graden is geen probleem.
    Horks Fototopic 2.0

Comment

• Kunichika
      Kunichika commented
      Editing a comment
      Huh dit snap ik niet, de shops hebben slechte weed. Omdat mensen buiten kweken. Dat heeft toch niks met coffeeshop weed te maken?shops zullen niet zo snel buitenweed op de kaart zetten als je dat bedoeld.

• Rietslang
      Rietslang commented
      Editing a comment
      Smartcontroller kan mss oplossing bieden.

• Kunichika
      Kunichika commented
      Editing a comment
      Denk dat je er overheen hebt gelezen ofzo. Maar mijn afzuiging staat al op zijn hardst. Ik kan wel nog de fan een stand harder zetten, maar ik geloof niet dat dat nog wat doet.

Onderstaande een stuk gekopieerd:

De ideale temperatuur en luchtvochtigheid

Voordat we gaan kijken welke mogelijkheden tot je beschikking staan, is het eerst slim om eens te kijken wat het doel is. Met andere woorden: welke temperatuur en welke luchtvochtigheid vereist een wietplant in de groeifase? Hoe warm en vochtig of heet en droog moet je kweekruimte zijn in de bloeifase? Schaf maar alvast een degelijke thermo- en hygrometer aan want die ga je zeker nodig hebben als je de temperatuur en luchtvochtigheid goed wil regelen. Meten is weten, en dit zijn de juiste omstandigheden voor wietplanten.
    • Zonder CO2 toevoeging: 21 – 26.5ºC
    • Met CO2 toevoeging: 26.5 – 32ºC
    • In de laatste twee weken van de bloeiperiode met gereduceerde CO2 toevoeging: 21 – 26.5ºC
    • ‘s Nachts: ‘s nachts is het aan te raden de temperatuur in ieder geval boven de 15ºC te houden. Laat de temperatuur ’s nachts niet meer dan 10 graden zakken ten opzichte van de dagtemperatuur.
    • Voedingswater: 23ºC
    • Luchtvochtigheid voor stekken: 70 tot 80%
    • Luchtvochtigheid in de groeifase: 40 tot 70%
    • Luchtvochtigheid in de bloeifase: 20 tot 40%

Comment

• Rietslang
      Rietslang commented
      Editing a comment
      Onder de 30% lv gaat bij mij de bevochtiger aan, kan de plant zijn energie besteden aan waar het echt om draait, dikke toppen maken

• Hork
      Hork commented
      Editing a comment
      De dikte van de toppen wordt vooral bepaald door het type genetica. Als je vezelhennep kweekt kan je er tegenaan pissen om de lv hoger te krijgen maar dikke toppen worden het nooit helaas.

• Rietslang
      Rietslang commented
      Editing a comment
      Tja de genetica bepaald idd hun capaciteit Hork, hangt het vd rest af als ze zo ver geraken.
      Omdat planten via hun bladeren ademen is een goede lv maatgevend. Is die te laag zullen ze een groot deel van hun energie moeten verbruiken om hun bladeren v water te voorzien. Energie die niet aan de bloei ten goede kan komen.
      Zelfde met temp.

Hou gewoon je bladeren goed in de gaten, zodra je het bekende taco-blad ziet zou ik ingrijpen als ik jou was.

Comment

• Takketoelli
      Takketoelli commented
      Editing a comment
      Als ik van mijn tneon 100 watt naar cobs 450 watt ga zonder te dimmen en/of lamp verhogen krijg ik herma's. Al een paar keer gehad
      Lamp switchen kan stress geven
      De minimale lampafstand bij hps is tegen de stralingswarmte, niet de temp

• Rietslang
      Rietslang commented
      Editing a comment
      De handtest dan maar?

• Noob farmer
      Noob farmer commented
      Editing a comment
      Ik probeer je allen maar te helpen man...
      Meschien is je eenigste oplossing, of een grotere afzuiger of een airco in de zelfde kamer als je tent.

lijkt me een beetje raar dat je een 250watt niet onder controle kan krijgen in zoon tentje

Comment

betere reflector kap nemen die open is zuig je gelijk de warmte weg en kan je de kap ook nog naar beneden zetten mocht het nodig zijn heb je de temp ook zo snel lager en je licht beter verdeelt je hebt een standaart reflector kap als ik het goed heb

Comment

• Tijnie82
        Tijnie82 commented
        Editing a comment
        owja en de ventilator onder de lamp laten door blazen wil ook nog wel graad of 2scheelen

• Tijnie82
        Tijnie82 commented
        Editing a comment
        of een paar extra inlaten maken kan ook een hoop scheelen hoop dat het goed komt

Heren bedankt voor de tips en het meedenken. Maar geloof me dat ik alles al heb geprobeerd. Ik ben nu aan het proberen om de fan,door de hotspot te laten blazen. Hij blies al onder de lamp door. Maar ben de hoek aan het veranderen. Als straks de lamp aangaat dan zal ik het zien.

@tijnie wat the hell is een open reflectorkap? Die kap moet toch juist dicht zijn anders reflecteerd hij niet.

​​​​​​@noobfarmer een airco in de tent, er past niks meer in dan 4potten. Als je al airco of externe verwarming moet gaan regelen, dan kan je beter naar de shop gaan.

Ik waardeer de goeie tips en aanvullingen. Onzin tips heb ik geen ene moer aan. Dank heren voor de tips en tricks

Comment

zo een bedoul ik maar kost wel 100eu vriend van me heeft ook zo een en gebruikt er niet eens een afzuiger op gewoon zo als die op de foto staat dan zuigt de afzuiger er de warmte gewoon weg
        You do not have permission to view this gallery.
        This gallery has 2 photos.

Comment

• Kunichika
          Kunichika commented
          Editing a comment
          Oww is dat een open reflectorkap, ik denk dat je een klap van de lampenkap hebt gehad hahah!!

ik heb even nagedacht.

Ik had vroeger ook een 60x60 tentje om te kweken.. dat is nu mijn droog tent geworden. en ik herinner mij ook dat ik een te hoge temperatuur had in de tent. en mijn enige oplossing was een cool tube gebruiken en hier een afzuig op te zetten

Onderstaand foto had ik precies hetzelfde en de warmte ging eindelijk naar beneden. die dingen zijn tussen de €25 en €100

maxresdefault-1-624x351.jpg

Comment

• Kunichika
          Kunichika commented
          Editing a comment
          Ja dit is de enige optie inderdaad zo'n tube. In had beter begin dit jaar een fem. ronde moeten draaien. Dan was ik nu klaargeweest, voor buiten op het balkon

Ik geloof dat skunky iets te veel aan de auto Russian heeft gerookt. Ze ligt hier out naast me DSC_2237.jpg
        De de achterste 2beginnen nu ook door te schieten, ik kan nog zo'n 10cm omhoog met het hele spul. Hoop toch dat ze dan ook zijn uitgegroeid (koop never ever een tent van maar 160hoog). Het word ook lastig om goeie foto's te maken van deze monsters. 2ml GKBB en 3ml alfa bloom per liter. De komende weken goed boosten met die GKBB!!
        DSC_2232.jpg DSC_2233.jpg DSC_2234.jpg DSC_2235.jpg

Comment

• Takketoelli
          Takketoelli commented
          Editing a comment
          Gaaf beestje, die Skunky

• Kunichika
          Kunichika commented
          Editing a comment
          Thanks, toen ze nog een kitten was liet ze erg veel poepjes. Vandaar de naar skunk

De reden dat ze zo omhoogschieten is omdat ze liever meer licht hebben. Met voldoende ledpower is 160 cm hoogte zat.
        Horks Fototopic 2.0

Comment

• Kunichika
          Kunichika commented
          Editing a comment
          De hps hangt nu op 20cm zoals jullie hier adviseerde. Het is toch normaal dat ze in de voorbloei flink groeien. De hps lamp hangt lager in zijn armatuur dus eigenlijk is het maat een tent van 140cm. Zo'n ledboard hangt meteen aan de hangers dus dan heb ik 155cm hoogte. Ja even sparen voor de gbars of andere led die ook wat meer warmte afgeven anders zal ik gewoon met hps kweken.

• Hork
          Hork commented
          Editing a comment
          Zelfs als je de hps lamp op ideale hoogte hebt zoals jij dan nog strekken de planten meer dan onder led op ideale hoogte.

• Kunichika
          Kunichika commented
          Editing a comment
          Aha duidelijk.

als je ruimte te kort komt. zou ik ze vanaf het midden gaan buigen ( langzaam ) ik heb dat ook ooit eens moeten doen bij de 60x60x160

Comment

• Kunichika
          Kunichika commented
          Editing a comment
          Ik had ze inderdaad ook beetje moeten trainen. De hoofdcola steekt 20cm boven de rest uit, wel zonde voor de andere takken die staan dus op 40cm afstand van de lamp. Denk dat ik de hoofdtoppen als ze klaar zijn eerst eraf knip dan het plebs nog even laten staan voor maar compactheid te creëeren als dat zou helpen.

dat strekken zal wel bijna klaar zijn lijkt me de topjes komen dr al mooi door ik vroeg me al af hoe groot de tent was maar nu snap ik ook waarom je die temp zo hoog hebt temp scheelt ook al een hoop als de tent hoger is die 60x60x160is moeilijk om de temp ondercontrole te krijgen
        ik ging uit van een tent die 2meter hoog was hehehe

Comment

• Kunichika
          Kunichika commented
          Editing a comment
          Dus als de tent 40cm hoger is zakt de temperatuur een hoop, dat is wat bij zegt. Hoe veel .onder is die hoop dan. Z hooguit 0,5grades schelen.

• Italiano
          Italiano commented
          Editing a comment
          Zal ik het maar even goed beantwoorden.

Ik snap jullie beide maar wat hier bedoelt word is:

Dat een tent van 60x60x1.60 op dit moment te warm word. Als je hier tussenhaakjes 40cm de hoogte in weet te toveren. Heb je 60x60x40cm erbij.

De warmte overdracht wat je lamp op dat moment moet doen om de gehele tent + 40cm hoogte op de temperatuur moet houden wat je nu hebt doet hij langer over omdat je meer inhoud hebt wat verwarmd moet worden.
          Het zou theoretisch mis 1 a 2 graden kouder worden als je niks doet aan de afzuig of inlaat.

Meer temperatuur daling zal ik niet zo heel snel zien met een tent van 2 meter hoog met zelfde opstelling.

• Tijnie82
          Tijnie82 commented
          Editing a comment
          dat is ook wat k bedoul
          maarja je weet wat je kan doen ja cooltube nemen of wat grotere tent ik
          Last edited by Tijnie82; 9 May 2022, 19:34.

Als je een beetje handig bent, kan dit misschien de oplossing zijn

Comment

• Hork
          Hork commented
          Editing a comment
          Lijkt me een ideaal recept voor toprot!

• Kunichika
          Kunichika commented
          Editing a comment
          Slim gemaakt, maar niet pour moi.

• Brandnetel
          Brandnetel commented
          Editing a comment
          Ideaal om je huis kamer te verkoelen in de bloedhete zomer,maar niet voor weed idd. Idée en uitvoering krijgen van mij een 10

Dag 40

Linksachter zuipt als een gek, 1,5l per dag is te weinig toen ik ging kijken. Ze hangt alweer slap, 3ml GKB en 3ml alga bloom per liter water.
        DSC_2277.jpg
        DSC_2270.jpg

Comment

zien er goed uit, mooi van kleur!

die achterste plant, is dat niet juist het tegenovergestelde? Lijkt erop dat het teveel aan water is.
          Ik meende altijd. zodra ze er futloos uit zien en alle bladeren hangen dan zijn ze te droog en schreeuwen ze om water.

Maar bij jou zijn de bladeren nog best stevig en enkel wijzen lichtelijk naar beneden. of zijn ze inmiddels weer beetje rechtgetrokken?

Comment

• Kunichika
            Kunichika commented
            Editing a comment
            Het probleem is dat te veel of te weinig water er bijna hetzelfde uitziet. Bij beginnend te kort of te veel, ik ga over paar uurtjes weer checken maar dan zal ze weer fier omhoog staan.

• Italiano
            Italiano commented
            Editing a comment
            ja inderdaad, altijd lastig te zeggen dat water probleempjes ze staan er in iedergeval mooi bij doen het goed onder de HPS
        Bezig...
        X