Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Eerste kweekje hps trnwrck

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Kunichika Tgaat hem er ook vooral om hoelang, ik denk als de planten weken aan een stuk in de laatste weken van de bloei in een 27+ omgeving staan dat de oogst er ook zal naar zijn... veel minder smaak en minder harde wiet? Oa...

Eerste keer FEMS onder LED
    Indica Medisch rondje van Barneys

Comment

• Kunichika
      Kunichika commented
      Editing a comment
      Okok dat van die minder compacte weed en dat de terpenen verschwunden door de warmte. had ik nog niet eerder gehoord. Hopen dat het de komende weken geen 30graden meer word.

• Kunichika
      Kunichika commented
      Editing a comment
      Ze staan eerlijk gezegd de hele kweek al boven de 28graden. Ik denk dat dit mijn compacste toppen ooit gaat worden. En over de de smaak kan ik natuurlijk nog niks zeggen.

Sheisse wilde eens goeie foto's maken als de lamp net uitging. Maar mijn telefoon te leeg voor met flits te flitsen. Ik heb een foto kunnen maken van de voorste plant, die zal ook een paar weken eerder gereed zijn geloof ik. Ik geef alleen GKB 4ml/l
    ik was gister op een verjaardag daar hadden we het over strainhunters. Dus ik zeg ja die afleveringen heb ik gezien in Afrika. Zeg een maatje van me die hebben zeker 10afleveringen ze gaan ook naar de andere continenten. Dus bib thuiskomt tot 0400 op youtube gezeten. Wat is dat toch heerlijke tv van Arjen en Franco echte aanrader voor de cannabis liefhebber. Mijn volgende vakantie is naar Sint Vincent haha!!! https://youtu.be/uNKx2sjK2J8
    DSC_2244.jpg

Comment

• kelderkastje
      kelderkastje commented
      Editing a comment
      Maar die plant iet er lekker uit.

• Rietslang
      Rietslang commented
      Editing a comment
      HPS plantje eh

Ziet er goed uit!

Strain Hunters is geniale teevee! De aflevering Jamaica al gezien? Daarin laten ze zien dat ze wiet buiten op het water kweken!

Voor de volledigheid:

Horks Fototopic 2.0

Comment

• Takketoelli
      Takketoelli commented
      Editing a comment
      Tis een kanaal over wiet

Je moet ook daar erg veel moeite doen om zo'n bomen succesvol te kweken hoor. Maar dan moet je langer als 10 sec kijken natuurlijk

Jedem das seine he

• Tijnie82
      Tijnie82 commented
      Editing a comment
      hoe ontblader je zoiets hehehe dat is wel andere koek zulke planten iedereen wil ze alleen veel mensen kijken hoeveeel werk er bij komt kijken maar blijft altijd de moeite waard

• Kunichika
      Kunichika commented
      Editing a comment
      Elke dag een uur of meer, haha

en heel veel meer knippen dan die planten van binnen daar komen weet k hoeveel kilo aan komt ben je wel.ff zoet en ja hoe cuur je zoveel wiet
    vracht wagen voll wiet

Comment

• Kunichika
      Kunichika commented
      Editing a comment
      Onder de groei al heel veel bladeren wegnemen. En de rest automatisch knippen

Hier nog 2fotos van de andere planten. Lastig foto's nemen als de tent zo vol staat.
    DSC_2255.jpg DSC_2256.jpg

Comment

• Tijnie82
      Tijnie82 commented
      Editing a comment
      wou al zeggen weet niet waar de gestrekte planten moeten staan ik zie ze niet mooie bomen

• Rietslang
      Rietslang commented
      Editing a comment
      Bij post #39 valt het wel erg op, maar geen erg toch, wiet zal er zijn

• Kunichika
      Kunichika commented
      Editing a comment
      Neen ben ik het niet mee eens, een gestrekte plant heeft geen topvorming van boven tot onder. Die heeft alleen palmboom top. Met 2 of 3 nodes

Even de definitie gestrekt wat beter uitleggen. De onderstaande foto zijn de planten een paar weken oud, de stam is zo ontzettend dun nodes liggen zeker 10cm uit elkaar. Dat komt vast omdat betrokkene of zijn lamp te hoog heeft hangen, of te weinig armaturen heeft voor zijn oppervlakte. 3internodes op 30cm(palmboom) nee na 30cm wil ik zeker al 5/7 nodes hebben. Niet dit soort spagetti-palmbomen, bij dit soort moet je als ze bloeien de toppen gaan vastbinden. Niet omdat de toppen zo zwaar zijn, maar omdat te takken te zwak zijn. Als mijn planten er zo uitzagen, was ik al overnieuw begonnen
    Screenshot_20220528-142355.png
    Last edited by Kunichika; 28 May 2022, 14:41.

Comment

• Rietslang
      Rietslang commented
      Editing a comment
      Mooie definitie

• Brandnetel
      Brandnetel commented
      Editing a comment
      Ik vind die op de foto die jij last zien wel heeel erg gestrekt, hoor. Zijn dit jouw planten?

Aardig spelletje; zoek de verschillen Screenshot_20220528-145727.png Screenshot_20220528-142355.png beide zo'n 20dagen oud

Comment

De planten links staan er prima bij en zijn goed op schema, de rechter strekken meer en blijven wat achter. Waar dat aan heeft gelegen blijkt niet uit de foto's.
      Horks Fototopic 2.0

Comment

Vandaag de planten eens goed bekeken, zonder hps licht. Nu zag ik toch wel enige tekorten, vergeling hier en daar wat roestplekjes. Ik denk toch dat ik in de groei wat bloeivoeding had moeten bijgeven. De pistes van de voorste plant beginnen langzaam bruin/oranje te worden. Die zal binnen 3weken klaar zijn denk ik, de andere moeten nog langer.
        DSC_2281.jpg DSC_2282.jpg DSC_2283.jpg DSC_2284.jpg

Comment

Verwaarloosbaar als je het mij vraagt, ziet er toppie uit!
          Horks Fototopic 2.0

Comment

Maar als je het eenmaal heb opgemerkt gaat het heel snel. Zal ik wat meer bloeivoding geven of wat groei?

Comment

• Hork
              Hork commented
              Editing a comment
              Indien je zeker weet dat de pH goed is een beetje meer bloeivoeding.

Ziet er toch goed uit?

merk je al wat verschil met de led en hps bij je?

Comment

Het enige wat ik heb gemerkt is dat de warmte van de hps veel goed heeft gedaan, maar verder niks. Dus als ik heb gespaard komt er een 3 of 400 ledstrips armatuur, mits deze ook een graad of 5/8 toevoegt aan het klimaat. Anders moet je extern gaan bijverwarming met kacheltjes of andere dingen. En daar pas in voor, dus voor nu ben ik meer dan van hps dan led.

Comment

• Kunichika
                Kunichika commented
                Editing a comment
                ok duidelijk

• Hork
                Hork commented
                Editing a comment
                Heb er een ronde met 1000 watt mee gedaan maar vond de lamp erg inefficient. Achteraf las ik dat je een 1000 watt lamp beter op 60-70 cm vanaf je gewas kan hangen.

• Kunichika
                Kunichika commented
                Editing a comment
                Dus die stelregel van 10%=hanghoogte kun je overboord gooien, hier hangt de lamp momenteel op 16cm geen enkel probleem qua bleach.

DSC_2299.jpg DSC_2300.jpg DSC_2304.jpg DSC_2301.jpg Het blijft lastig foto's maken met hps, maar zo der is het weer te donker en de flits werkt ook niet. Met led lukt het beter schieten🤭. De pistes beginnen eindelijk langzaam bruin te worden. Met wateren heb ik 2keer wat minerale groei voeding meegeven plus de GKB, de planten zijn nu 61dagen oud en mogen zeker nog een week of 2

Comment

• Old dawg
                Old dawg commented
                Editing a comment
                Toppen zien er erg goed uit, mooi rondje zo 👍

Ze staan er mooi bij.

Als je kweekt met 250 watt haal je daar het meeste uit door de planten kort en gedrongen te houden. Vier hps lampen van elk 250 watt in een 150 x 150 tent biedt je een grotere kans op de kiloknaller dan 1 x 1000 watt. Domweg omdat je de vier lampen veel dichter op het gewas kan hebben en de voetafdruk groter is.
              Horks Fototopic 2.0

Comment

• Rietslang
                Rietslang commented
                Editing a comment
                Dan wel indien kort en gedrongen scrog methode? Heb de helft vd mannelijk geworden dames mogen buitenpleuren maar chance was nog niet aan het dieven en dat met de 600 watt de dieper gelegen toppen ook redelijk belicht worden, deze onderste worden ook ferm, dat haal je met 250 niet.

• Kunichika
                Kunichika commented
                Editing a comment
                Tot nu toe zijn de ondergelegen toppen, net zo compact als de moedertop

• Hork
                Hork commented
                Editing a comment
                Rietslang je kan een 250 watter zo dicht op het gewas hebben dat de toppen onderin ook hard worden. Gewoon korte gedrongen planten van een cm of 60. Doordat een 600 watter hoger moet hangen is die minder efficient. Kunichika mooi zo, ben benieuwd wat je er af gaat halen.
            Bezig...
            X