Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Eerste kweekje hps trnwrck

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

HPS: Eerste kweekje hps trnwrck

Korting op 420shop
    Ik ga deze keer de plants onder hps opkweken van af het begin. Weer een snel rondje autoflower van fastbuds(trainwreck). 150dagen voorbemeste grond van dcm, die ik dit keer iets eerder ga bijvoeden. Op dit moment ben ik nog aan het wachten op de laatste Russische dames, die begint nu aardig aan te zwellen. Daardoor heb ik de hps aan het wasrek op de kweekkamer hangen. Voor de eerste 2weken is het goed zo.

Mijn enige vraag is de hoogte van de lamp? Hoe hoog moet ik hem hebben als ik begin met zaailingen onder 250w, ik meen dat 40/45cm wel correct is. Maar als iemand daar anders over denkt hoor ik het graag. En of isolatiefolie helpt tegen het uitdrogen van de bovenste laag?
    DSC_2125.jpg

gewoon 25 cm als het een 250watt is als je die hoger gaat zetten de lamp gaan ze alleen maar strekken

Comment

• Tijnie82
      Tijnie82 commented
      Editing a comment
      owja voor t uitdrogen hydro korrels kost maar paar euro en werkt goed

Idd de eerste dag een 25 cm anders gegarandeerd strek. Zaailingen kunnen heus wel iets hebben en de 2de dag zeker op een 20 cm, daarna (al naargelang de vochtigheid) kunnen ze wel op een 15-18cm. Dan is het aan jou om ze in de gaten te houden en ev. aan mij om ook es te lachen met je gestrekte plantjes.
    Succes
    ​​​​​​Everything is nothing and nothing is everything.

Comment

• Rietslang
      Rietslang commented
      Editing a comment
      Kijk bij men 2de verslag, de 2de pagina, kun je ineens de afstand en je eigen reactie zien daarop.

• Kunichika
      Kunichika commented
      Editing a comment
      Dat was mijn ontwetendheid, maar als je daar nog boos over bent dan zal ik voor je chanten. Germ

• Monkey Man
      Monkey Man commented
      Editing a comment
      De regel is een beetje 1 cm per 10 watt met hps 250 watt 25 centimeter. En de eerste 5 a 7 dagen iets verder eraf houden tot ze een beetje groter zijn en sterker. Erna kan je ze wel een beetje drukken met je lamp tegen het strekken.

Succes deze ronde , subke!
    Ganja always does the trick.

Comment

De isolatiefolie is o.a. voor uitdroging en je hebt reflectie vanaf de onderkant, ook had je daar eventueel witte aquarium grind voor kunnen gebruiken, daar voorkom je ook uitdroging mee, tevens reflecteert ook het licht, en ook niet onbelangrijk is dat je daarmee de vrm op eenvoudige wijze weet te weren.

Voor nu veel succes

P.S.

De tip van aquarium grind is van Takketoelli

Comment

Een goeie zonnebril heb je wel nodig als je met hps kweekt, de tandjes!!!!

Comment

• Rietslang
          Rietslang commented
          Editing a comment
          Bij GreenSell hebben ze verschillende kwaliteit hps brillen

• Kunichika
          Kunichika commented
          Editing a comment
          Thanks voor de tip, ik ga eerst eens paar verschillende brillen proberen die ik hier heb liggen. Heb verschillende topmerken voor verschillende soorten zon of omgeving. Eerst deze maat eens proberen.

Ik kijk hier mee!

Ben wel benieuwd waarvoor je de overstap heb gemaakt van led naar HPS?

Succes!

Comment

• Kunichika
          Kunichika commented
          Editing a comment
          De voornaamste reden is meer temperatuur in de tent krijgen, zonder enige vorm van verwarming meer te hoeven gebruiken. Ik zie na 1dag al voordelen. De grondtemperatuur is gestegen met 2,5gr die is nu 19,5graad. Als ze straks de tent ingaan zal dat nog wel iets hoger worden. De algemene temp. is nu 22,5 ook die zal in de tent nog wel stijgen. Lijkt me perfect!!

Succes, ik kom gezellie meekijken !
        Een dag zonder wiet kent Flip niet.

Comment

Ga je kweken met die oude meuk? Ben mee met Rietslang dat die 250 watter er wel dicht op mag zo'n 18 cm er van af, zo veel warmte komt daar niet van af.
          Horks Fototopic 2.0

Comment

• Hork
            Hork commented
            Editing a comment
            Dat hangt af van je kweekoppervlakte beste Rietslang want de dieptestraling an sich van hps is overrated. Als je bijvoorbeeld 1000 watt in je tentje hangt aan hps ln de bloei, dan heb je met vier x 250 watt een grotere voetafdruk dan met een x 1000 watt. Ook kunnen vier 250 watt lampen dichter op je gewas dan een lamp van 1000 watt. Hoe lager het wattage bij hps, hoe dichter de lamp op het gewas kan.

• Rietslang
            Rietslang commented
            Editing a comment
            Touché, nu waar blijft Q eigenlijk om dit te betwisten

• Hork
            Hork commented
            Editing a comment
            Dit valt niet te betwisten en vermoedelijk zit Q nog immer in the Biblebelt.

Euh ... succes! Maar inderdaad. Erg oldskool.

We volgen geboeid. AFjes Yeah!

Comment

Suc6 @Kunichica, hps inderdaad old skool, maar ik ga het volgen, ben benieuwd.
            buiten-2020, 2021, 2022, 2023
            Hydro-met afjes-2022

Comment

• Kunichika
              Kunichika commented
              Editing a comment
              Het was wellicht beter geweest om de eerste week of twee de zaailingen onder de led te zetten. Want 2van de 4 zijn beetje omgevallen. Ze waren ook een beetje gestrekt, waarschijnlijk toch te warm gestaan. Erg jammer hopen dat ze nog aansterken maar meestal gaat dat niks worden als ze eens zijn omgevallen

• Corleone1933
              Corleone1933 commented
              Editing a comment
              Even kijken of het geen stamrot is, anders een satéprikker ter ondersteuning

Veel succes Kuni! Ik ben HPS fan!!!

Eerste keer FEMS onder LED
            Indica Medisch rondje van Barneys

Comment

• Rietslang
              Rietslang commented
              Editing a comment
              Moet je maar beter luisteren

• Kunichika
              Kunichika commented
              Editing a comment
              De enige repliek wat ik op dat (riet)slangen antwoord geef van de beste kweker op het forum;

Het taaie kwaaie moet zich ontlaaien
              Dus het wordt weer tijd om een joint te draaien.

Zwarte piet w.............

• Kunichika
              Kunichika commented
              Editing a comment
              Hork ik ervaar dat het vooral even schipperen is en inderdaad op eigen inzicht de afstand verlagen of vergroten. Even lastig in het begin dat is een feit

Geen verbrande blaadjes? ik heb dit met led gehad, eerste set blaadjes verbrand , led te dicht.
            Ganja always does the trick.

Comment

• Kunichika
              Kunichika commented
              Editing a comment
              Neen geen verbrandde blaadjes

• Tijnie82
              Tijnie82 commented
              Editing a comment
              zou eerst maar normaal op 25 cm van je gewas houden zodoende ben je sws safe en dichter kan wel maar licht ook ceker aan je kap die je hebt fabricant schrijft dit ook zo voor ja dat de plant zo een hot spot heeft

Nog niet echt veel aan te zien, lastig om foto's te maken onder de hps!!
            DSC_2154.jpg

Comment

• kelderkastje
              kelderkastje commented
              Editing a comment
              Weekmakers in dat schuim eventueel? Ik heb ook van die glanzende cirkels voor rond de stammen, maar die zijn rubberig van materiaal. Nog nooit gebruikt trouwens. Reflecteerd licht terug naar boven. En dat zou goed zijn uiteraard volgens de verpakking.

• Kunichika
              Kunichika commented
              Editing a comment
              Denk je dat het door dat spul komt dat ze hangen, te veel reflectie denk je? Eentje hangt helemaal maar groeit wel, de ander heeft wat groei problemen

• kelderkastje
              kelderkastje commented
              Editing a comment
              Dat lijkt me niet nee.

De plant rechtsachter wat eerst telkens omviel is nu de grootste van de 4. Rechtsvoor heeft een mankementje geen idee, ziet wat bleek blijft achter met groeien. Maar de nadere groeien erg goed vind ik. Temperatuur is ook goed. Ik heb de batboost van guanokolong besteld die kan je volgens hun de hele kweek gebruiken, maar ik ga het pas inzetten als de bloei er in komt. Een vriend die dit ook gebruikt heeft dit altijd en die weed is altijd zo smaakvol door dat spul, niet normaal kijken wat het bij mij gaat doen.
            DSC_2159.jpg DSC_2158.jpg Screenshot_20220416-213404.png

Comment

• Hork
              Hork commented
              Editing a comment
              Waarom haal je die isolatie troep niet van de bovenkant om uit te sluiten wat er aan scheelt? Of vind je het soms mooi staan?

• Kunichika
              Kunichika commented
              Editing a comment
              Ziet er niet netjes uit daar heb je gelijk in, maar stoort mij niet. Wat voor probleem zou dit materiaal dan kunnen geven? Denk dat het ene plantje wat nu niet wilt groeien een ander probleem is dan die folie

• Rietslang
              Rietslang commented
              Editing a comment
              Gaan wel lekker, wat wil je onder hps.
          Bezig...
          X