Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Joop's eerste binnenkweek, West Coast Bubbles auto onder een ViparSpectra XS 1000.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #61
    THC bommen hoeven van mij ook niet perse dus
    ik heb ook even meegekeken naar die strawberry cough van Dutch passion.
    Er staat bij het metertje op de site dat er veel THC in zit inderdaad, maar als je dan naar het percentage kijkt is het helemaal niet zo hoog.

    Comment


    • Slome Joop
      Slome Joop commented
      Editing a comment
      Ik begrijp daar toch helemaal niets van. In het Marihuana Groeiboek van Ed Rosenthal dat ik nog steeds heb wordt gesproken over thc percentages van gemiddeld 3%. Het boek is origineel uit 1978, dus wel een tijdje terug. Als je dat nu vergelijkt met wat de zaadboeren aan percentages opgeven is het net alsof ze vroegen niet stoned konden worden en daar geloof ik dus helemaal niets van.

    • Remco
      Remco commented
      Editing a comment
      Ping-Ping €€€

    • PlaatjesKijken
      PlaatjesKijken commented
      Editing a comment
      Ik geloof zeker dat de percentages overdreven worden.
      Hoe word het überhaupt gemeten en hoe weet ik of ik hetzelfde resultaat behaal?
      Maar ik denk dat het wel een goede indicatie kan zijn. Users hier omschrijven het als een milde wiet en de THC percentages bevestigen dat.

    #62
    Op verzoek van Highrider hier mijn groei grafiekje van de plant. De meeste groei is er nu wel uit, dus ik dacht laat ik het alvast verwerken in een grafiek.

    Groeigrafiek.png

    Comment


    • Highrider
      Highrider commented
      Editing a comment
      U is geweldig!

    • Takketoelli
      Takketoelli commented
      Editing a comment
      Hoe verklaar je die paar dagen stilstand rond dag 50?

      Leuk, ff de groei op stop zetten om in bloei te gaan, en dan weer verder

      Haal je veel meer uit als je denkt zo'n grafiekje

    • Slome Joop
      Slome Joop commented
      Editing a comment
      Goeie vraag. Ik weet het niet. Wat het zou kunnen zijn is een meetfout, dat had ik wel vaker. Ik meet per centimeter, geen fracties. Soms had ik een centimeter krimp, dat lijkt mij niet echt mogelijk, dus ook dat was een meetfout. Die groeistop om in bloei te gaan had ik nog niet echt zo verklaard, goed opgemerkt.

      Dit is een auto, met fems zal het wellicht iets anders gaan en per soort zal het ook wel verschillen. Toch leuk om te doen, ik denk dat ik het vaker ga doen om eens wat grafiekjes naast elkaar te kunnen leggen.

    #63
    Tweede updateje vandaag,

    Volgens mij gaat het nog steeds lekker. Er komen al bruine haartjes.

    IMG_0392.jpg

    IMG_0383.jpg

    Wel wat geel nu ook hoger in de plant. Van onder ziet het er minder fraai uit.

    IMG_0395.jpg

    Ik ben nog in twijfel geweest om wat bio voeding te kopen van bijvoorbeeld Plagron, maar heb besloten om te voeden met iets dat ik toch al in huis had staan voor de moestuin.

    IMG_0380.jpg

    Ik heb 10 gram van die korrels opgelost in 1 liter water en van die fles heb ik nu 25% meegegeven tijdens het water geven. Ik denk dat ik daar wel veilig mee zit, ik wil namelijk geen risico nemen tot overvoeden. De komende 2 weken ongeveer om en om dit mengsel afwisselen met gewoon water. Eens kijken wat dat doet. Volgende kweek worden het fems ipv auto's, dan gaat alles toch anders zijn denk ik zo en dan wil ik van te voren er voor zorgen dat ik de juiste bloeivoeding in huis klaar heb staan.

    heb






    Comment


    • Old dawg
      Old dawg commented
      Editing a comment
      Die verdorde bladeren kan je wel verwijderen, hebben geen nut meer.

    • Slome Joop
      Slome Joop commented
      Editing a comment
      Weet ik, maar zolang ze vast zitten geeft het een wond als ik ze verwijder met bijkomende risico's heb ik me eens laten vertellen. Ik zal vanavond even kijken of ik ze makkelijk los krijg.

    • Tijnie82
      Tijnie82 commented
      Editing a comment
      ik trek ze dr altijd vanaf wondjes krijg je niet plant heeft het al afgestaan lijkt mr je knipt er geen takken vanaf en ontbladeren gebeurt ook vaak en daar gebeurt ook niks mee

    #64
    35 dagen bloei nu.
    De plant takelt wel af zeg. Ik ben gestopt met voeding, want ik denk dat ik over een week ga oogsten. Het is wat vroeg, weet ik, maar ik houd van vroeg en ik ben bang dat de plant op een gegeven moment niet meer verder ontwikkeld, gezien het blad verlies. Wel magere topjes nog

    IMG_0405.jpg
    IMG_0406.jpg
    IMG_0408.jpg
    IMG_0412.jpg
    IMG_0413.jpg

    Comment


      #65
      6 weken ?? Das precies wa vroeg om te oogsten , aan da wietje gaat ge niet veel hebben denk ik !!

      Het gewicht moet nog komen , en hoe zit het met de trichome ?? das ook wel belangrijk !!
      🔥 !! Remco's six strains edition thrèé <-> 19-06-2023 !! 🔥

      👍🏼 !! Remco's Runtz edition three <-> 01/02/2023 !! 👍🏼

      Comment


      • Hork
        Hork commented
        Editing a comment
        Mee eens, op zijn vroegst minimaal nog twee weken.

      #66
      Mijn planten zien er al 4weken net zo slecht uit als die van jou. En ineens zie je de toppen compact worden. Deze moeten zeker nog 4weken, ik zou gewoon weer een weekje voeden. Mijn autoflowers staan nu 12weken dus al 4weken langer als war de veredelaar aan geeft. Ze kunnen echt nog wel paar weken. Met of zonder voeding

      Comment


      • Hork
        Hork commented
        Editing a comment
        Ik zou zeggen voederen die dames!

      #67
      Ja ik was al een beetje bang dat jullie dat gingen zeggen.
      Als ik het vergelijk met mijn vorige balkon oogsten, dan zou ik nog 1,5 week bloei moeten doen. zoals ik al zei, ik oogst altijd vroeg, maar te vroeg is natuurlijk ook niet goed. Ik heb net even trichomen gecheckt en het merendeel is nog helder.

      Dit wordt een discussie met mijn vrouw Zij wil het liefst dit weekend al oogsten, want zegt ze, de helft van de bloeiharen zijn al bruin. Over trichomen wil ze niets weten, want daar keken we 20 jaar terug ook niet naar Ik neig tussen mijn vrouw en jullie in te staan qua mening over het oogsten, zucht....

      Comment


      • Takketoelli
        Takketoelli commented
        Editing a comment
        Doe dat

        Maar goed, een duchtig voedingsprobleem dus. De volgende keer wat meer en vooral eerder voeden lijkt mij

      • Slome Joop
        Slome Joop commented
        Editing a comment
        Dat ben ik met je eens.
        Juist omdat dit nog met auto's was wilde ik niet te gek gaan doen met voeding. Volgende ronde gewoon fems en van te voren eens goed gaan nadenken wat ik met voeding ga doen.

      • Tijnie82
        Tijnie82 commented
        Editing a comment
        bloei haren zeggen niks daarom wat de mensen nu doen is beter dan 20jaar geleden de thrichomen checken hadden ze 20jaar geleden aan moeten denken hehehe dan rookte ze ook niet zo vaak slappe wiet vroeg oogsten kost alleen maar gewicht en na 10jointjes ben je nog niet stoned zou toch minimaal de oogst datum aanhouden van de zaadboer plus minimaal 1week

      #68
      de kwaliteid van weed van nu is zo sterk dat hadden ze vroeger niet gelooft als je zei dat er weed was van bijna 40procent thc?

      Comment


      • Slome Joop
        Slome Joop commented
        Editing a comment
        Weet ik en dat is nou precies wat ik jammer vind. Prima dat ze zulke sterke wiet soorten maken, maar had er ook een paar lichtere soortjes bij gedaan, die zie ja bijna niet. Ja De CBD wiet heeft wel minder THC, maar dat wil ik dus niet. De enige oplossing is vroeg oogsten, maar helemaal hetzelfde is dat niet, volgens mij veranderd er ook wat aan de verhouding van de verschillende soorten THC tijdens het rijpen van de toppen. Liever had ik een zwakke wiet soort gehad die ik vervolgens goed kan af rijpen.

        Dat verhaal van de trichomen weet ik ook, maar zoals ik al zei, mijn vrouw wil daar niet van weten. Ik wil het liefst milky en geen amber. Nu is alles nog helder, dus nu is zeker te vroeg om te oogsten. Eens kijken hoever we zijn over een week, dan zie ik wel weer verder.

      • Tijnie82
        Tijnie82 commented
        Editing a comment
        als je bij zamnesia kijkt hun eigen zaden zijn goed en goedkoop en wat minder sterk heb nu zelf de sterkte wiet staan en wat monder sterkere soortjes bij zamnesia heb je ook zaden die maar 10procent thc hebbe en wel wat sterker maar vele soortjes met een normaal thc

      #69
      Van dutch passion de strawberry cough en de Powerplant hebben ook een gemiddelde thc gehalte. Voor mij zeker goed genoeg! Misschien daarop is kijken?

      Comment


        #70
        Laatste jaren valt het wel mee met die stijging.


        THC gehalte in Nederlandse en geïmporteerde wiet sinds 1991:
        Jaar Nederwiet Geïmporteerde Wiet Nederhasj Geïmporteerde Hasj
        2019 16.7 3.7 26.0 24.8
        2018 16.8 6.8 29.2 23.5
        2017 16.9 6.9 35.1 20.8
        2016 16.1 5.8 32.8 19.3
        2015 15.3 4.8 31.6 17.8
        2014 14.6 4.8 20.4 14.9
        2013 13.5 5.1 29.0 16.8
        2012 16.4 7.6 31.8 16.6
        2011 15.5 5.7 35.0 16.1
        2010 16.5 6.6 29.6 14.3
        2009 15.1 9.9 32.5 17.3
        2008 16.4 8.4 27.6 16.2
        2007 16.0 6.0 29.1 13.3
        2006 17.5 5.5 33.3 18.7
        2005 17.5 6.7 26.0 26.9
        2004 20.4 7.0 39.3 18.2
        2003 18.1 6.2 35.5 16.6
        2002 15.5 6.6 20.7 17.5
        2001 11.3 11.3 16.0 12.2
        2000 8.6 5.6 20.7 11.0
        1999 8.6
        1997* 8.9
        1994* 8.5
        1991* 7.5 14.2


        Bron; https://www.jellinek.nl/vraag-antwoo...rker-geworden/
        Een dag zonder wiet kent Flip niet.

        Comment


        • Highrider
          Highrider commented
          Editing a comment
          Takketoelli jij geeft de eerste goede reden voor mij om eventueel in de toekomst een CBD-plantje op te kweken. Mixen met THC-bommen! Dat ik dat zelf nog niet bedacht had, lekker bezig!

        • Takketoelli
          Takketoelli commented
          Editing a comment


          Dat schijnt heel goed te werken, als een soort verdunner

        • Flip Hasjkip
          Flip Hasjkip commented
          Editing a comment
          Als mijn vrouw teveel wietolie heeft genomen dan pakt ze altijd wat CBD olie om het effect wat te verzachten. Werkt erg goed.

        #71
        Mocht je zaden willen kopen van Sensi, ze hebben op het moment 50 % korting. Duurt nog 1 dag.
        Een dag zonder wiet kent Flip niet.

        Comment


        • Takketoelli
          Takketoelli commented
          Editing a comment
          Super Skunk van Sensi bedoelde ik. Dus niet van white label of research ofzo
          Zilver bekertje, die kan ik mij herinneren als een heerlijk wietje kwa smaak, effect lekker mild.

          Die Sensi kan ook mild zijn als je hem vroeg oogst. Maar die is zoals ik hem nu heb erg stevig. Grotere opbrengst ook

          In mijn herinnering waren er eerst meer skunksoortjes bij sensi, maar ik ben vaak erg stoned als ik bestel

        • Takketoelli
          Takketoelli commented
          Editing a comment
          https://sensiseeds.com/nl/gefeminise...-gefeminiseerd

        • Slome Joop
          Slome Joop commented
          Editing a comment
          Ik heb het besteld.
          Leuk, dan wordt het de volgende ronde 2 soortjes:
          Double Banana Kush van white label
          en Super Skunk van Sensi Seeds

          Leuke subtopics hier op mijn kweekverslag trouwens. Ik voel me vereerd met de gezelligheid die jullie brengen. Bedankt!

        #72
        Ik ga morgen denk ik oogsten. Ik weet het, jullie vinden het vroeg, maar ik zie niet meer veel ontwikkeling bij deze plant, er is ook al heel wat blad afgevallen. Ik heb dat eerder meegemaakt met een plant op mijn balkon en toen ben ik blijven wachten zonder resultaat, de wiet wordt alleen maar ouder, niet rijper. Volgende ronde beter.

        Dit is sowieso een rare soort, ik heb haar eerder gehad en was er erg weg van, maar deze plant lijkt totaal niet op die vorige planten. Er zitten bijna geen harsbolletjes op de toppen, dat was voorgaande jaren wel anders, direct vanaf het begin van de bloei zaten de toppen vol met harsklieren. Haar zus heb ik al eerder de deur uit gedaan (weten jullie nog?) die kwam maar niet in bloei, blijkbaar geen auto. De soort is ook uit het assortiment gehaald, ik had de laatste zaden van de West Coast Bubbles. Misschien wisten ze al dat de soort niet meer stabiel was (of nooit geweest is).

        Hier wat foto's hoe ze er nu bij staat.

        IMG_0410.jpg
        IMG_0431.jpg
        IMG_0418.jpg

        Comment


        • Slome Joop
          Slome Joop commented
          Editing a comment
          Ik denk het ook. Vreemd genoeg had ik eerder wel succes met deze zaden. Ach, het is niet helemaal mislukt, misschien komt er nog steeds een lekker wietje vanaf en daar gaat het uiteindelijk om. Ik heb niet veel nodig en ook niet sterk, dus mijn eisen zijn niet al te hoog.

          Volgende ronde wordt 1 van White Label en 1 van Sensi Seeds. Kwam toevallig zo uit dat het uit "dezelfde" fabriek kwam. Dat moet volgens mij wel goed komen. Ook wil ik volgende ronde iets meer met voeding gaan doen, al was het alleen maar omdat ik dan fems ga kweken en niet meer auto's zoals deze ronde.

        • kelderkastje
          kelderkastje commented
          Editing a comment
          Mooi plantje, jammer van de afwezige trichomen. Als het toch niet uitmaakt de laatste watergift met ijswater. Dat zou volgens sommigen nog een shockeffect kunnen hebben. 1e winterprik of zo.

        • Takketoelli
          Takketoelli commented
          Editing a comment
          Jammer, maar weer veel geleerd. Is echt een vreemde dame geworden zeg, probeer daar maar de redenen voor te vinden.... Ik verwacht wel een betere ronde met sensi, zou goed kunnen dat het gewoon slecht zaad was.
          Ben evengoed benieuwd!

        #73
        Ik zie wel duidelijk verschil, ten opzichte van vorige week. Zou nog even wachten, of heb je ze met microscoopje gecheckt?

        Comment


        • Slome Joop
          Slome Joop commented
          Editing a comment
          Te laat, zie hieronder. Ik heb wel gekeken met de microscoop. Ik zie helder, mijn vrouw ziet milky. Weer een discussie, misschien heeft Hork gelijk

        • Hork
          Hork commented
          Editing a comment
          Dat Hork gelijk heeft? Er zijn gekkere dingen gebeurd!

        • Slome Joop
          Slome Joop commented
          Editing a comment
          .

        #74
        Het is gebeurt.

        Ik moet toegeven dat ik van te voren iets te pessimistisch ben geweest, want het gewicht viel mij reuzen mee. Ik heb nu ruim 450 gram nat hangen in de kast, mijn ervaring is dat je daar ongeveer 25% van over houd als het droog is en van de takken afgehaald, dan kom ik uit op ruim 100 gram.
        Ik vind het niet slecht, dat is 2 keer zoveel West coast bubbles als dat ik 2 jaar terug op mijn balkon geoogst had en dat was van 2 planten. Daar heb ik 2 jaar van gevaped. Ik denk wel dat het beter kan, want de lamp is 150W, dus ik haal niet 1 gram/W. Geeft niet, het was leuk om te doen en de volgende keer gaat het beter.

        Hieronder wat foto's. Ik had ook graag nog een foto laten zien van het blad dat ik weggeknipt heb. Ik heb alles op de vloer laten vallen en daar een foto van gemaakt. Helaas is mijn vloer heel herkenbaar en plaats ik deze foto toch liever niet online. Wat er zo bijzonder aan is is dat het ontzettend weinig blad is, er zat echt niet meer veel aan. Ik ben het er mee eens dat de plant iets verder had mogen rijpen en zwellen, maar het zat er volgens mij echt niet meer in.

        Iedereen bedankt voor het volgen, de adviezen en de gezelligheid. Ik laat natuurlijk nog wel even weten hoe het drogen verloopt en hoe de wiet straks bevalt.

        IMG_0453.jpg
        IMG_0448.jpg

        Comment


        • Slome Joop
          Slome Joop commented
          Editing a comment
          Jazeker, heerlijk om zo'n machtig instrument in handen te hebben.

          Maar in dit geval gaat het om mijn huiskamer versterker, die staat meestal de hele dag aan. Het topje is nog niet helemaal droog, hopelijk gaat dat morgen wel lukken, ik heb er trek in.

        • Takketoelli
          Takketoelli commented
          Editing a comment
          Goed man, muziek maken is het mooiste wat er is

        • Slome Joop
          Slome Joop commented
          Editing a comment
          Ja mooi hè. Vind ik ook. Soms zit ik wel eens te denken om er ook een gitaar naast te gaan spelen (niet tegelijk) Dat was ook erg leuk.

        #75
        Slome Joop Enne ? Is het wat geworden?
        Een dag zonder wiet kent Flip niet.

        Comment

        Bezig...
        X