Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Joop's eerste binnenkweek, West Coast Bubbles auto onder een ViparSpectra XS 1000.

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Mooie maat kast, genoeg power.
    dat moet goed gaan.
    Ik kijk uit naar de foto’s.
    En de soort plant die je groeit.
    veel succes en een mooie zomer

Comment

Ik heb de lamp toch maar weer terug gehangen naar 60cm. Volgens mij vind het plantje het niet leuk zoveel licht, de blaadjes staan naar beneden.

De foto is helaas niet scherp op het plantje, maar het is goed te zien dat de blaadjes omlaag staan.

1.jpg

Comment

• Ess
        Ess commented
        Editing a comment
        Sjees Joop, eindelijk een jaar zonder ontkiem problemen. Fijn hoor! Ze red het wel.

• Slome Joop
        Slome Joop commented
        Editing a comment
        Hahaha, ja jij weet het nog van voorgaande jaren. Ik heb het eindelijk door, koffiefilter, zipzakje, water en zaadje, plakkertje erop aan de binnenkant van je kast

Maar het begin is er gefeliciteerd, komt goed

Comment

• Slome Joop
        Slome Joop commented
        Editing a comment
        Hahaha, ja dank je.
        Beetje jammer dat de eerste foto een klaag-foto is. Ik ga er spoedig wat aan doen door een goede foto te plaatsen.

Eindelijk heb ik fatsoenlijke foto's om te laten zien. Ik was tijdens mijn verhuizing de lader van mijn fototoestelaccu kwijtgeraakt. Ik heb een nieuwe gekocht en kan nu weer helemaal los met plaatjes.

Allereerst, de kast. De plaatjes spreken voor zichzelf:

IMG_0249.jpg

IMG_0250.jpg

IMG_0252.jpg

En dan de twee plantjes die erin staan. Ze doen het naar mijn idee goed, het is ook pas het begin, wat kan er fout gaan? Van alles natuurlijk Er ging ook wat fout, maar daarover straks meer.

Het voorste plantje, plantje 1 is 6 dagen boven de grond:

IMG_0247.jpg

Het achterste plantje, plantje 2 is 5 dagen boven de grond:

IMG_0248.jpg

En wat ging er fout? Het inwateren bij plantje 1 is iets uit de hand gelopen. Ik denk dat ik de grond te nat heb gemaakt. Bij de tweede bak ging het de volgende dag beter. Vanaf het begin zie ik al kleine vliegjes, ik dacht fruitvliegjes, maar ik ben nu bang dat het iets anders is. Ik maak even een nieuw topic aan voor mijn dierentuin:
      Problemen in mijn nieuwe binnentuin. Vanaf dag 1, voordat de plantjes opgekomen waren zijn er kleine vliegjes te zien. Ik dacht eerst fruitvliegjes, maar dat betwijfel ik inmiddels. De grond is waarschijnlijk te nat geworden tijdens het inwateren. De zakken grond komen bij de BoerenBond vandaan, waar ze binnen liggen. De

Comment

• Highrider
        Highrider commented
        Editing a comment
        Helemaal waar!

• Ess
        Ess commented
        Editing a comment
        Mooie setup Joop. Die led lampen worden ook steeds mooier en beter he. Dat teveel water geven gebeurt zo snel. Ik kan me herinneren dat we daar elk jaar bijna wel tegenaan lopen. Goed dat je me wakker hebt geschud!! Kwa water = less = more. Is het een idee om zo'n ouderwets gekrulde kleefband als vliegenvanger in je kast te hangen? Ze verkopen ze nog o.a. bij het kruidvat.

• Slome Joop
        Slome Joop commented
        Editing a comment
        Dank je Ess,
        Goed inwateren zeggen ze, maar te veel is natuurlijk ook niet goed.
        Ik ga bio granules toevoegen, dat is komt van dezelfde plant als neemolie. Daarbij nog wat zand als toplaag en ik zat inderdaad te denken dat zo'n kleefband ook geen kwaad kan.

Mooie kast hoor.
      Meteen even een stoeltje achterin gezet.

Comment

Mooi kassie Joop en de plantjes zien er ook gezond uit, als je nog een makkelijke stoel hebt schuif ik ook aan, suc6.
        buiten-2020, 2021, 2022, 2023
        Hydro-met afjes-2022

Comment

Korte stengels mooi om te zien, genoeg licht he. Bio granules hebben een werking van 3 maand , als je ze gewoon op de toplaag doet ga je wat schimmel krijgen die verdwijnt na een dag of 2 , vrij onschadelijk hoor. Ik gebruik altijd granules, duur potje maar gaat jaren mee. Komt ook van de neem boom, zoals de olie. Beschermt tegen tiental bodembeestjes. Gele vangplaatjes helpen ook in het begin , ook om te bevestigen wat je juist hebt.
          Ganja always does the trick.

Comment

Die kast ziet er toppie uit!

Een beetje teveel water kan weinig kwaad hoor, de zaailingen staan er prima bij!
            Horks Fototopic 2.0

Comment

• Slome Joop
              Slome Joop commented
              Editing a comment
              Dank je!

Ik hoef geen water te geven tot de bloei begint geloof ik. Die bakken zijn loei zwaar. Plantje 1 is wel wat lichter groen, plantje 2 ziet er wat dat betreft beter uit, die bak staat dan ook minder nat. Het komt wel goed denk ik ook.

Wat voor grond hebt ge gebruikt ??

👍🏼 !! Remco's Runtz edition three <-> 01/02/2023 !! 👍🏼

Comment

• Slome Joop
              Slome Joop commented
              Editing a comment
              Plantje 1 vergeelt nu al een beetje, maar dat komt denk ik door te natte grond. Ik verwacht met een auto in 25 liter grond geen voedingstekort tijdens de groei...toch?

• Hork
              Hork commented
              Editing a comment
              Een voedingstekort kan ook ontstaan door een foutieve pH.

• Highrider
              Highrider commented
              Editing a comment
              Nu kan er idd nog geen te kort zijn en hoef je ook geen voeding te geven. Tijd geen water geven wel dan ja, laat die wortels maar zoeken en ook den onderste laag grond lekker leegzuipen.

Ik durf niet te zeggen of je dat flessie grow persé nodig zal hebben, je ken hem maar (alvast) achter de hand hebben als je je plantjes lichter groen (en daarna geel) ziet worden denk ik op mijn beurt.

Je moet natuurlijk niks en dit is alleen maar goed bedoeld advies vanaf mijn kant, waar je ook lekker niks mee mag doen. Doe vooral waar jij je goed bij voelt, maar 't zou zo zonde zijn als je niet kan anticiperen bij een te kort terwijl je wel weet wat er scheelt.

Peez Joop, weed zal er zijn aan het einde van de rit!

Ik zou toch voeding geven 😉 heb het zelf geprobeerd, zonder voeding ,doe ik geen 2de keer lolzzz grtzz

Comment

Plantje 1 is nu 5cm hoog

IMG_0288.jpg

Plantje 2 is nu 3,5cm hoog

IMG_0289.jpg

Zo ziet het er nu uit. Ik heb er zand op gekieperd tegen de mugjes. Hopelijk zijn ze nu snel weg.

IMG_0290.jpg

Comment

• Highrider
                Highrider commented
                Editing a comment
                Heb je nou stiekem 3 baby's (heb ik dat gemist?) Wie is dat kleintje in de bovenkant van de pot op de eerste foto.

• Slome Joop
                Slome Joop commented
                Editing a comment
                Hahaha, goed opgelet. Dat is onkruid
                Ik was benieuwd wat het werd, maar nu is het bedolven onder het zand.

Huh??

Een binnenkweek?!??

Hallo Joop, ik kom meekijken! Ben nog mooi aan het prille begin zie ik.

Das een erg mooi zelfbouwkastje zeg, netjes!
              Jammer van dat lelijke zand, maar werken doet het . Persoonlijk ben ik van het mooie witte aquariumgrind, het oog wil ook wat he. Maar de mugjes zullen over twee dagen verdwenen zijn!
              Scheelt ook enorm met uitdrogen grond, dat gaat nog wel een tijdje duren voor je ze bij hoeft te geven. Het zijn grote potten en dan met dat zand erbij.... tillen zal wel geen optie zijn?

Succes!!

"Alles gaat goed, en anders doe ik wel alsof" - Takketoelli
              "Wat er ook gebeurt, altijd blijven lachen" - Bassie
              "Ajeto" - Buurman en Buurman

Comment

• Slome Joop
                Slome Joop commented
                Editing a comment
                Haha, ja binnen. Had je het gemist dan? Ik kan/durf niet meer buiten omdat ik naar een kleine gemeenschap ben verhuisd. In Amsterdam zag ik in iedere flat wel wiet planten op balkons staan, maar hier heb ik het nog niet gezien in tuintjes. Geen zin in gezeik.

Dank, ik ben ook erg tevreden over de kast. Nu nog een mooie oogst proberen te behalen.

Ik vind het zand ook niet echt mooi, maar ik zag vanmorgen al een stuk minder vliegjes, dus dat geeft hoop.

Ik probeer ze wel te tillen die bakken, maar tot nu toe loodzwaar. Ik denk op zijn minst 3 weken nog geen water, misschien wel langer. Ik houd het in de gaten.

Leuk dat je meekijkt.

Ik vind het eigenlijk wel gezellig staan dat zand. Het voelt net alsof ik aan het strand zit.

IMG_0291.jpg

Ik zit met een klein probleempje. Telkens als ik in de kast kijk draai ik de lamp naar 25%, dan heb je minder last van verblinding. Het probleem is dat ik af en toe vergeet om de lamp weer terug op 100% te zetten als ik de kast weer dicht doe. Hoe kan ik er nou voor zorgen dat ik niet vergeet de lamp terug naar 100% te zetten?

Comment

• Slome Joop
                Slome Joop commented
                Editing a comment
                Goed punt ja, maar het was een typfout, ik bedoelde te schrijven een brood schijf. Wat ik daar dan weer me bedoelde weet ik ook niet meer, daar heb ik geen actieve herinneringen aan en dat schijnt een argument te zijn waar je tegenwoordig prima mee weg kan komen.

• Highrider
                Highrider commented
                Editing a comment
                Een brood schijf?? Mmm lekker, waar?

• Remco
                Remco commented
                Editing a comment
                gaat hier over de penetratie met èén kaars zeker , da gaat ook nog een staartje krijgen !!

Pet met extra lange klep

gepersonaliseerde-petjes-met-extra-lange-klep.jpg

Of deze met zonnebril

510x840.jpg

Succes

Comment

• Slome Joop
                Slome Joop commented
                Editing a comment
                Dank je wel voor de gouden tip. Ik zou niet weten wat ik zonder dit forum moet beginnen.

• Remco
                Remco commented
                Editing a comment
                haha ik zou voor de zonnebril gaan , dan verklaren ze me hellemaal zot als ik zo buiten kom

• Slome Joop
                Slome Joop commented
                Editing a comment
                Volgens mij kan dat prima tegenwoordig, mondkapje erbij en niemand die nog op of om kijkt

Dat zijn al hele leuke plantjes geworden Joop! Groeit als kool. Je eigen Ghanja beach met dat zand bovenop de aarde. Hoop dat je zo snel van het gespuis af bent.

"We are stardust, we are golden.
              And we've got to get ourselves back to the garden".

Comment

• Slome Joop
                Slome Joop commented
                Editing a comment
                Ze vliegen nog steeds vrolijk rond, maar de plantjes lijken zich er niets van aan te trekken.
                Groeien als kool doen ze inderdaad. Ik heb toch het gevoel dat dit sneller gaat dan voorheen op mijn balkonnetje. Ik zal binnenkort weer een foto plaatsen.
            Bezig...
            X