Iedereen die ervaring heeft met (Pineapple Chunk) ontkiemen, voorgroeien, bloeien en oogsten van de plant kan hier terecht!
Forum Top Ad MOBILE Smallest
Collapse
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Pineapple chunk, van zaaling tot oogst
Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
-
Re: Pineapple chunk, van zaaling tot oogst
Hoy Wizard,
Zien er lekker donker groen en gezond uit hoor. Ervaring met de soort heb ik nog niet (ben geen indicaman) maar vind het wel interessant om strains van begin tot eind te kunnen volgen. Je topictittel trekt me dus direct aan.
Is het de bedoeling dat dit een verslagje wordt van je kweekje? Veel plezier alleszinds en ik volg je!!!
Grtz $iR
PS: had jij overlaatst een draadje aangemaakt ivm 18/6 en hoe lang te groeien?sigpic
Comment
-
Update
Week 4:
4 weken.jpg
Ben paar dagen terug begonnen voeding toe te voegen aan het regenwater wat ik ze geef, dit was niet zo verstandig.. er zijn hier en daar bruin/gele randjes op de bladen/opgekrulde bladen..
Ik stop met voeding en geef ze de eerste tijd alleen regenwater, totdat de grond gevuld is met wortels..
Comment
-
Het is toch grond he waar je op bezig bent @ The Wizard?
Je moet altijd rekening houden met het feit dat de meeste voeding pH regulerend werkt. Omdat regenwater geen waterstofcarbonaten bevat is het mogelijk dat de pH daalt tot onder 5 (in geval van volledige dosis voeding). Een pH meter is dus eigenlijk onontbeerlijk als je wil gaan voeden met regenwater in potten.
Overvoeding kan natuurlijk altijd ook het geval zijn maar daarvoor kan ik het blad niet goed genoeg zien. Hou goed de topjes (en zaagtandjes) van het blad in de gaten. Witte topjes is goed maar wil zeggen dat je moet gaan oppassen. Je plant krijgt op dat moment de maximale dosis aan voeding (ec). Ga je erover, dan beginnen die witte randjes in sneltempo te verbranden/verdrogen/geel te worden.
Grtz $iRsigpic
Comment
-
Ja bewerkte potgrond..
Ik heb me nog niet echt verdiept in het PH gebeuren.. Wat raad je mij aan om te doen op dit moment??
Zoals ik al zei; niet verdiept in PH gebeuren, als ik zo'n meter koop en de PH is te hoog of te laag, hoe pas ik dit dan aan?
Ik wil dit wel perfect hebben, maar leek me eerste instantie nogal gecompliceerd verhaal, met de gedachte; de grond en plant redden zich wel met regenwater en op den duur wat voeding!?
Help me out if you will!
Comment
-
Hier een close-up:
DSC_0003.jpg
DSC_0004.jpg
Wat kan dit zijn?
Comment
-
Hehe lol...eens in aanraking gekomen met de lamp misschien? Niets om je echt zorgen over te maken.
Het is zo dat met regenwater + voeding je pH altijd veel te laag zal zijn waardoor de voeding (toegevoegd en in je aarde) niet meer optimaal opgenomen kan worden met zichtbare tekorten tot gevolg (ook in het geval van te hoge pH). Uiteraard valt dit niet voor bij aanvang maar is het iets wat op termijn zijn weerslag heeft. Dit probleem kan deels omzeild worden door een voldoende grote pot te nemen en te werken met aarde. Je vergroot eigenlijk gewoon de buffer. Regenwater puur is geen probleem en heeft bij benadering een ideale pH (afhankelijk van of je in industiegebied woont en dergelijke of in de zomer gewoon al door de zuiderwind).
Zoals ik zei op de chat is regenwater altijd beter voor je plantjes, op VOORWAARDE dat je in de mogelijkheid bent om te meten en de pH aan te passen (pH- maar in dit geval vooral pH+). Dit kan eenvoudig met een pHmeter en een flesje zuur uit de growshop.
Voor de volledigheid voeg ik ook nog een kantopmerking toe: indien je werkt in kleine potten zul je met regenwater+voeding vroeg of laat geconfronteerd worden met eventuele N, Ca en Mg tekorten (naast pH). De voeding is afgesteld op kraantjeswater (voor ons gemak) waar deze 3 vanzelf (de een al meer dan de ander) in voorkomen terwijl deze in regenwater helemaal niet (zouden mogen) voorkomen. Regenwater is dus veel armer en naast de pH zul je ook andere aspecten in de gaten moeten houden.
canna-ph-groei-1-ltr.jpgsigpic
Comment
-
Geweldige response! Dankje.. hier kan ik zeker wat mee! Ik ben zelf ook al flink aan het zoeken geweest en heb al veel info opgedaan inmiddels..
Ik heb gister mijn regenbak aangevuld met kraanwater, 1/3 regen- en 2/3 kraanwater, dit leek mij voorlopig de juiste oplossing tot mijn ph-meter e.d. er zijn..
Ja. jij vermoed ook dat ze te dicht op de (tl) lampen hebben gestaan? Dat vermoeden had ik zelf ook wel wat, haha..
Ik zet ze er 's avonds net onder (ca 5cm) en de volgende morgen staan ze meestal al tegen de lampen aan..
DSC_0005.jpg
Je hebt op mijn foto's gezien hoe groot ze zijn, hoe lang denk je nog te moeten voorgroeien?
Heb trouwens 1 plantje al getopt, volgens mij zelfs gefimt, haha.. deze werd wat te groot, nog even afwachten..
Gr Wiz
Comment
-
Leuk kweekje, zal ik volgen! Ik vraag me wel af of die 25% THC niet wat overdreven is maar goed.
@$ir: Je antwoorden zijn altijd ferm doordacht met een zeer goede biotechnologische achtergrond.
Je weet volgens mij ook wel een en ander af van in vitro technologie en dergelijke.
Groets,
DNA
Comment
-
Hi all,
PH waarden meten met voldoende aarde als bodem? Nooit gedaan.. Altijd gebruik ik regenwater, met en zonder groei- en bloeivoeding.
I.m.o zou de gevorderde grower pas moeten beginnen met het toedienen van ph+ en ph- aan het kraanwater, niet de grownoobs. Maak het je makkelijk en gebruik eerst regenwater i.c.m. ruim voldoende goed bemeste aarde van de growshop.
Neem de groei en bloei van de plant waar. Hier zou de prioriteit moeten liggen, enkel het waarnemen van deze processen. Door je te beperken in het toedienen van middels van alles wat zou je zomaar betere resultaten kunnen behalen.
Cheers!
Comment
-
DSC_0006.jpg
M'n plantjes, wanneer kan ik ze op 12/12 zetten?
Iemand?
Comment
Comment