Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

5x Super Lemon Haze, 3x Bubblegum, 1x Exodus Cheese. Eerst keer binnen, alle tips welkom!

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

5x Super Lemon Haze, 3x Bubblegum, 1x Exodus Cheese. Eerst keer binnen, alle tips welkom!

Korting op 420shop
    Yow blowers & growers!

Ik heb enige tijd geleden besloten om binnen te beginnen kweken; dit wegens mijn totaal mislukte buitenkweek van 2010 en vooral door de ranzige prijzen die je tegenwoordig soms voor een lekker wietje moet betalen. Ik ben na veel opzoekingswerk gedaan te hebben en eventjes gespaard te hebben (ben nog student) naar growshop Alien gereden, waar ik buitengekomen ben met de volgende setup:

- Homebox 100x100x200cm
    - Philips master SON-T PIA 600W Lamp (+kap en vsa)
    - Afzuiging en koolstoffilter (ik neem aan dat ze mij bij alien wel de juiste hebben meegegeven)
    - 9x11 liter potten
    - Medium: Plagron batmix
    - Voeding: Starters set die ze mij meegegeven hebben van hy-pro
    - Zaden: 5x Super Lemon Haze van greenhouse, 1x Exodus Cheese van greenhouse en 3x Bubblegum van Female Seeds

Achteraf ben ik nog eens teruggekeerd omdat ik ook actief lucht wou inblazen wegens net iets te hoge temperatuur in de tent, deze gaat nu aan samen met de lamp. Heb ook nog een klein ventilatortje voor in de tent zelf te hangen, maar dat is voorlopig nog niet echt nodig lijkt me.

Ik heb geen Ph- & Ec-meter meegenomen omdat die zo duur zijn, ik hoop dat het wel in orde komt zonder.. Eventueel voor ronde 2 ga ik er wel nog 1 halen.

De temperatuur in de tent is niet echt zeer stabiel, maar zit wel goed volgens mij. Ze schommelt tussen de 20 graden (min) en 29 graden (max). Luchtvochtigheid is ook niet optimaal: meestal tussen de 30 en de 50, maar het zijn zaailingen dus ik heb begrepen dat dit niet zo een rol speelt.
    De zaadjes waren allemaal mooi ontkiemd na een aantal dagen (daarvoor heb ik sproutpads meegekregen bij Alien) en staan nu 6 dagen op 18/6. Water geef ik op het gevoel en heb al 2x rootstimulator meegegeven, de lamp hangt ongeveer 90 cm boven de plantjes en ze zien er naar mijn mening stuk voor stuk goed uit.

Dit is de eerste keer dat ik dit probeer, vandaar dat ik besloten heb om er een kweekverslag over te maken, zal dit zo vaak mogelijk updaten.. Ik kan alle hulp en tips wel gebruiken

Foto's! (volgende keer met het licht uit weliswaar, maar wou jullie al iets geven )
    DSCN2074.jpgDSCN2075.jpgDSCN2078.jpgDSCN2079.jpg

Re: 5x Super Lemon Haze, 3x Bubblegum, 1x Exodus Cheese. Eerst keer binnen, alle tips welk

Welkom en succes met je ronde!

LV kan je beter omhoog proberen te krikken een percentage van 50% is minimaal momenteel voor je zaailingen met licht aan.
    En temp met licht aan voor je zaailingen zou beste rond te 25 graden zijn, gaan ze in de bloei dan kan het een paar graden warmer.

Goodluck verder met je ronde!!

Eens een paffer, altijd een paffer........

Comment

Re: 5x Super Lemon Haze, 3x Bubblegum, 1x Exodus Cheese. Eerst keer binnen, alle tips welk

Ik denk dat het helemaal goed gaat komen
      zelfs zonder pH en ec meter

Comment

Bedankt voor de reacties ik heb nu een paar schaaltjes met water in de tent gezet om die luchtvochtigheid toch een beetje beter te krijgen, maar die temperatuur krijg ik zoals ik zei niet echt stabiel.. Hangt ook een beetje van het weer buiten af.
        Heb ondertussen ook wat foto's getrokken met het licht uit.
        DSCN2085.jpgDSCN2088.jpgDSCN2086.jpgDSCN2087.jpgDSCN2083.jpgDSCN2089.jpgDSCN2080.jpgDSCN2090.jpgDSCN2091.jpg

Comment

Hej,

leuke setup heb je daar,
          kan je hele mooie resultaten mee boeken
          Maar ik zie bij je medium plagron batmix?
          Das een medium die de bloei bevordert en
          je baby'tjes staan nu id groei,
          als je hiermee doorgaat kan je een stikstof tekortje krijgen...

Comment

hej smokeyhaze,

Bedankt voor je reactie.. En het medium is inderdaad die batmix, de verkoper van alien vroeg welk medium ik wou gebruiken, maar ik wist het niet echt dus heeft hij me die batmix aangeraden. Ook zei hij dat ik ze maar ongeveer 2 weekjes zou moeten laten groeien en dan al op 12/12 zetten en dat die grond zeker voor 5 weken voorbemest is... Denk je dat ik al een stikstof tekort kan krijgen door die 2 weekjes groei? En zo ja, wat raad je me aan om te doen? Iets toevoegen, ze nu al op 12/12 zetten? (lijkt me wel een beetje zonde), of gewoon kijken wat de plantjes doen?

Grtz!

Comment

Hej,

Moest ik jou zijn zou ik ze 1st in een all-mix planten en een week na de overschakeling overplanten id batmix,
              je slh gaan nog 2 a 3 weken doorgroeien na de overschakeling.

En volgens mij heb je wel een kans op een n-tekortje en waarschijnlijk ook overvoeding door de grote ec in je batmix.
              Ik had mijn slh 1st in een all-mix gestoken en 1 week voor de overschakeling in batmix, en ik had wel een n-tekort.

Maar ja de keuze is aan jou ik kan alleen mijn ervaring van men vorige kweek met je delen.

Grte

Comment

all-mix=growmix

Comment

Hey streetwalker,

Ik zou ze lekker laten staan nu, en dat wat smokeyhaze zegt de volgende ronde doen, je heb nu kans dat je de wortels gaat beschadigen met overpotten.

En persoonlijk zou ik me ff houden aan wat de verkoper zei, 2 weken laten groeien en dan op 12/12 zetten, en pas na week 5 (als het nodig is) bijvoeden.

Leuke setup trouwens.

Veel succes!!!!

Grtz

Comment

Ik zou overigens toch wel een PH metertje aanschaffen. EC vind ik zelf een beetje overbodig, maar PH is toch wel handig. Anders heb je geen idee hoe hoog de PH waarde van je water is en worden, zeker SLH, de planten niet je beste vriendinnen

Comment

Last edited by Streetwalker; 4 May 2011, 08:59.

Comment

pfoooooo dat ziet er ranzig uit

Comment

Als je zeker wil zijn van een redelijk stabiele ph kan je gwn groene thee gebruiken, je hoeft echt geen ph meter om te kweken, met je oog kan je ook heel wat verklaren
                          sigpic

Comment

Hej,

ja mss is het wel al wat te laat voor je om ze nu nog over te potten,
                            maar hou er me nog altijd aan dat batmix NIET is voor te groeien

Maar swat desondanks zal ik je verslagje volgen

Grtz Smokey

Comment

Update! (Dag 14 Groei)

De plantjes doen het volgens mij zeer goed. Ik ben wel een beetje aan het experimenteren met het watergeven.. normaal gaf ik ongeveer 100 - 250 ml per dag (+2 x rootstimulator per week), maar ik heb ze eergisteren eens 500-600 ml elk gegeven en dat heeft ze denk ik wel eens deugd gedaan. Gisteren heb ik dan geen water gegeven omdat het niet echt nodig was, maar vandaag stonden ze dus wel heel erg droog.. Foto's zijn genomen voor de waterbeurt.

DSCN2100.jpgDSCN2107.jpgDSCN2112.jpgDSCN2110.jpgDSCN2097.jpgDSCN2103.jpgDSCN2101.jpgDSCN2108.jpgDSCN2109.jpgDSCN2114.jpgDSCN2104.jpgDSCN2111.jpgDSCN2105.jpgDSCN2102.jpgDSCN2098.jpg

Comment

Bezig...
                              X