Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

3x anesia future1 en 2x lemon haze hps

Collapse
This topic has been answered.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

goedemiddag niet super veel te melden
    de voeding iets opgeschroeft nog lang niet de max dosis maar dat ga ik ook niet doen

temp tussen 23,5/25,2graden
    lv tussen 45/62%

ze blijfen nu ook mooi groen en gezond
    8liter kan nu nog net maar zal al snel opgeschroeft moeten worden naar 10liter per water beurt
    8liter water met

8ml fishmix
    8ml grow
    en bij 1 lemon haze heb ik voor het eerst bloei gegeven 3ml en heeft 2.5liter gehad
    die bloeit ook al.mooie pruikjes en met die ben ik ook begonnen met bloei tellen
    echte bloei dag 3

de andere lemon haze is mooi gegegroeit niks geen slechts over te zeggen dat gaat ook niet lang meer duren voor dat de haze dame ook in de bloei schiet denk nog een goede week voor dat die ook pruikjes gaat aan maken ik denk dat deze mega groot gaat worden wand ze is al groter dan de andere haze en moet nog in de bloei gaan dat belooft nog wat

de anesia future 1gaat nog wel een dikke 2week duren denk ik voor dat die pruikes gaat aanmaken ze is ook al flink bezig met de inhaal race
    groeit snel sinds de klok op 12-12staat

de stekkies staan ook nog steeds overeind

heb wat water met power roots van plagron gebruikt 3ml op 1liter
    heb ze met een spuitje per stekje wat water

geven 5ml per stekblokje laat de wortels maar komen

You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 5 photos.

Comment

weer een dag verder zal binnen kort de dagen enzo ook even bij houden met de stekies gaat het wat minder beginnen een beetje slap te hangen
      weet nie of het handig is om de helft van de bladeren eraf te knikken of ze zo te laten staan en hopen dat ze niet verslechteren

met de rest van de dames gaat het super alleen een haze groeit als een gek na schakelen
      This gallery has 7 photos.

Comment

Die stekken kan je inderdaad de blaadjes wel van halveren. Let op dat ze niet uitdrogen maar ook niet de hele tijd zeiknat staan. Natmaken, nagenoeg droog laten worden en weer even met de onderkant in een bakje voedingswater houden (Ec 1.0 en pH 5.0).

Vind je planten er prachtig bij staan, maar dat die haze zo groeit zegt mij dat die zoekt naar licht.....
        Horks Fototopic 2.0

Comment

• Hork
          Hork commented
          Editing a comment
          Juist, doordat één plant begint te strekken en de lamp daardoor hoger moet, ontneemt die de anderen de volle bak licht en dat wil je als kweker zeker weten niet, want licht is gewicht!

Indien je de lageren planten niet kan verhogen, dan is het nodig om de hoogste te verlagen. Hetzij door rigoureus te snoeien óf door het beter buig en/of knakwerk.

• Tijnie82
          Tijnie82 commented
          Editing a comment
          ik zal straks eens even kijken wat ik kan doen om hem wat lager te krijgen heb ook wel netjes ga k eens even een poging mee wagen heb dat nog nooit gedaan en denk altijd als je het niet goed doet breekt er van alles hahah ga zo een poging wagen hehe

• Hork
          Hork commented
          Editing a comment
          Als je gaat knakken knijp dan met duim en wijsvinger zo hard als je kunt in de tak en buig die dan vervolgens op z'n plek. Je moet wel een zacht knakje horen want anders is het niet goed gegaan en zal de tak terug omhoog gaan. Als je rustig te werk gaat kan het haast niet fout gaan en anders kan je de tak ook altijd nog spalken. Succes!

de stekken doen het al een stuk beter 1tje de anesia stek heeft al beste wortels en de haze stekken ook al eentje klein beetje gaat dus de hoede kant op en geworteld in 8dagen das wel erg snel vind ik lees overal bijna 2week duurt

vanmiddag volgt verdere update over de dames
        Attached Files
        Last edited by Tijnie82; 30 July 2022, 09:37.

Comment

• Tijnie82
          Tijnie82 commented
          Editing a comment
          zodra dr wat wortels zit gaat het snel inderdaad straks maar kijken wat ik er mee ga doen of dat die mee gaat in een 11liter potje wil de stek van de anesia eigelijk wel gebruiken de haze stekken denk ik niet of miss in een klein potje in het hoekje ofzo je dames weggooien gaat met pijn in me hard dus dat proberen we niet te doen hehehe

• Hork
          Hork commented
          Editing a comment
          Stekken weggooien is wel het laatste ja. Neem ze anders mee naar de jaarlijkse stekkenruiljaarbeurs.

• Tijnie82
          Tijnie82 commented
          Editing a comment
          hoelang kan je de stekken zo laten staan eigelijk op de grond of hoe bewaat jij ze voor lange tijd als ik vragen mag

Tijnie82 kijk deze Amnees heb ik gisteren geknakt en 24 uur later is dit het resultaat.

IMG_7965.jpg IMG_7972.jpg
        Horks Fototopic 2.0

Comment

• Tijnie82
          Tijnie82 commented
          Editing a comment
          gaat mooi snel en ze lijken ook al goed te groeien

• Hork
          Hork commented
          Editing a comment
          Ja deze Amnees deed het meteen goed vanaf het begin, daarom zei ik al dat het systeem an sich werkt. Een etmaal nadat de stek geknakt werd, is het net een korte gedrongen plant geworden. Ik probeer het knakken tot een minimum te beperken en pak bij voorkeur de hoofdstam en knak die halverwege de plant i.p.v. elke tak afzonderlijk te gaan knakken.

ff wat knakkies verder en gelijk al stuk vlakker

nu nog eens even de anesia zien op te hogen en dan hangt het lampje weer mooi horizontaal
        This gallery has 1 photos.

Comment

• Hork
          Hork commented
          Editing a comment
          Keurig!

zo de rest ook maar aangepakt en laaste snoeiwerk gedaan de beentjes zijn mooi geschoren zodat alle power naar de knappe koppies gaan nu staan de lamp bijna overal op 30cm laat het nu zo eerst beetje gaan gaan ze als nog flink groeien gaan we ze drukken met de lamp maar verwacht dat het niet nodig is maar we gaan zien alles krijgt nu mooi licht ook de kleine topjes was is begin twijfelde ik of de haze wel een goede keus was maar wat een plant die zit letter van boven tot onder vol me toppen echt heel veel meer dan met me peane apple chunck vorige ronde beniewdt hoe deze ronde gaat lopen de auto flower komen de eerste bloei haren al naar boven de anesia komen her en der al wat kleine bloei haartjes dus gaat mooi snel zo op naar de dikke toppen
        This gallery has 10 photos.

Comment

• Hork
          Hork commented
          Editing a comment
          Kijk eens aan, dat is het betere knakwerk, supergoed gedaan! Nu de lamp lager hangt profiteren al je planten van dezelfde hoeveelheid licht en daardoor zal de weegschaal jou goedgezind zijn! Eigenlijk ben je een dief van je eigen beurs als je niet knakt als je planten erg verschillen in hoogte. Ik zie het een beetje als een soort offer van een voor de rest, edoch als je goed knakt offer je niks op maar bereik je hetzelfde!

en nog 2 fotos
        This gallery has 4 photos.

Comment

• Kasteelheer
          Kasteelheer commented
          Editing a comment
          staan erg mooi, doe je goed

• Tijnie82
          Tijnie82 commented
          Editing a comment
          wat kweekjes stiekem bij de boer tussen de mais paar x bij en nu ik zelf plek al word dit de 6de of 7 de ronde binne dus valt mee heb een oude kameraad bijna is de 60die een groot wiet fanaat is waar k veel van geleerd heb

• Tijnie82
          Tijnie82 commented
          Editing a comment
          dank u we doen ons best

zo vandaag een gewortelde stek gepot in 3.5liter potje die krijgt een kans om mee te doen met deze ronde

Comment

zo de klok staat al 11dagen op 12-12

42 dagen voorgegroeid

1haze bloeit al 10dagen

2de haze begint ook te bloeien paar dagen nog en kan ik daar ook bloei beginnen te tellen

de autoflower critical heeft ook al kleine pruikjes die ook nog 2dagen en kunne we wel beginnen met bloei tellen ook

anesia future 1 begint weer te groeien na de klak van paar gebroken takken van het snoeien maar is gespalkt en komt goed dus alleeen nog geen bloei verschijnzelen

en de anesia future 1 stekkie gaat ook nog goed ff wachten op het aanslaan

aangezien er niks tegelijk geoogst kan worden
          ik ga de nog een tentje bij kopen 60x60 of 80x80
          kan ik daar.mooi in knippen en drogen

voor het voorgroei kastje lekt licht en dat wil k niet naast me tent

Comment

• Wesley pipes
            Wesley pipes commented
            Editing a comment
            Wedryer bespaart wat plaats ook.

• Tijnie82
            Tijnie82 commented
            Editing a comment
            maar zijn nog wel duur toch en daar moet ook een koolstof filter op aansluiten lijkt me heb er geen beeld bij ik ken ze niet en ik kan er niet in voorgroeien alleen drogen wil beide kunne

• Wesley pipes
            Wesley pipes commented
            Editing a comment
            Ah misverstand van mij. Al een tentje op het oog?

nog niet echt maar gewoon goedkoop ding 60x60of 80x80 is meer als.genoug paar tientjes af en toe op marktplaats en nieuw ook niet zo duur ja dan kan de tent gewoon blijven bloeien omdat er nu zoveel verschil in bloei tijd zit het is alleen iets lastiger met drogen mits je geen extra tent dan is het geen probleem dan is het alleen makkelijker heb je constant wat te roken en kan je mooi blijven door schuiven

Comment

zo weer een dag verder ik heb net de dimmer los gekoppelt maar heb nu ineens meer licht dan net de dimmer er tussen vond al dat die iets minder vel was de lamp nu weet ik waarom dus die laten we voor nu er mooi tussen uit wand ik wil al die pk,s

lv word je niet goed van zit op 72procent als dat niet naar beneden gaat snel gaat straks alles naar de knoppen ben k bang voor als er dikke toppen zijn

het stekkie begint al wat donkerder te worde dus goed teken dat die aanslaat

de 2 lemonhaze bloeien lekker en ga ik 2week op 12-12 bloei rekenen
            ze hebben allebei 4liter water gehad merkte aan de vorige ronde dat de wortels niet tot de bodem zaten maar dat gaat deze kweek wel anders worden daarom ook wat meer water

de auto flower gaat lekker mooie pruikjes al aan het vormen dus die kan ook al bijna bloei gaan rekeken

de andere stekken zijn ook al gewortels dus daar van de week ook maar even mee kijken wat ik er mee gaan doen 1stekkie ga ik weer een
            dwc project mee doen maar dan moeten de wortels iets langer zijn

Comment

• Tijnie82
              Tijnie82 commented
              Editing a comment
              denk dat de lamp met dimmet ongv tot 80procent gaat en zonder dimmer 100procent licht wand als ik er nu tegen in kijk zie ik een half uur zwarte stippen hehe gelukkig kom ik er nu achter en niet pas laat in de bloei

Mooie binnentuin en het kleintje begint ook al aan te slaan.
            Horks Fototopic 2.0

Comment

• Tijnie82
              Tijnie82 commented
              Editing a comment
              nou maar kijken wat ze gaat doen

lv in de tent 80procent
            hoop maar dat het snel naar beneden gaat wand zo is het gedoemt om te mislukken de oogst

heb het zolder raam dicht gedaan morgen maar kijken als ik hem weer openzet wat dat met de lv gaat doen anders moet ik wel een lucht ontvochtiger gaan kopen

Comment

• Tijnie82
              Tijnie82 commented
              Editing a comment
              ja die is wel een koopje thanks k weet dat buiten planten ook maanlicht hebben maar weet gewoon als je binnen al een mini ledje ergens hebt branden heb je hok zo vol herma,s
              heb jij de ontvochtiger in de kweekruimte staan of er buiten verder is de zolder droog de planten krijgen nu ook veel meer water dsn net hps 4liter water met 50liter potten drinken ze zo weg daar stijgt de lv ook al meer van denk ik gelukkig blaas ik de lucht recht streeks naar buiten zie ook genoug die uitblazen in de zelfde ruimte dat schiet niet op dan hehehe

• Kasteelheer
              Kasteelheer commented
              Editing a comment
              ik kan helaas ook niet naar buiten afvoeren, de trotec staat bij mij in de kamer, als hij aanstaat blijf ik mooi rond de 50 in de tent.
              heb maar een kleine tent, als je een vierkante meter tent hebt kan hij er gewoon in.
              het zal altijd een beetje zoeken en proberen zijn, elke situatie is anders
              te droog heb ik nog nooit gehad, maar de trotec is onmisbaar.

• Tijnie82
              Tijnie82 commented
              Editing a comment
              ik heb de hygro meter op een andere plek gelecht en zit nu rond de 60% maar ik ga als nog wel een lucht ontvochtiger kopen

een goede morgen beste kweek vrienden

lv tussen 43%en 55%

temp tussen 23.8 /28.9

voor groei 42dagen

klok op 12-12 15 dagen

lemon h 1 14 dagen echte bloei

lemon h 2 2 dagen echte bloei

de anesia bloeit nog niet helemaal dus tellen we ook nog niet

autoflower critical heeft nu dag 3 echte bloei

stekkies lemon h en anesia future 1 zijn nu 15dagen oud
            This gallery has 6 photos.

Comment

• Hork
              Hork commented
              Editing a comment
              Staan er mooi bij maar 42 dagen voorgroei? Dan valt het met mijn planten ook nog wel mee.

• Tijnie82
              Tijnie82 commented
              Editing a comment
              maar daar van hebben ze twee en half week niet in de tent gestaan onder de bouwlamp en toen pas onder de led tl daar heb ik een hoop tijd mee verloren en omdat k ze op 24uur had nog meer dus die tijd heb jij al niet verloren en gaat je al een hoop tijd schelen met joun kweekje
          Bezig...
          X