Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

3x anesia future1 en 2x lemon haze hps

Collapse
This topic has been answered.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

zo led lampie is weer klaar ben ik weer erg blij mee geen geflikker meer en kan weer perfect dimmen en vol gasss mooi man
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 2 photos.

Comment

• Tijnie82
      Tijnie82 commented
      Editing a comment
      het lijstje met dingen die ik nog moest doem begint eindelijk snel korter te worden

nog laagje metzel.zand

kachel kopen of 2tenten gaan gebruiken

blijft een lastige keuze de een is goedkoper en levert meer wiet of 2de tent als backup houden mocht de planten te groot worden dat ik er 3in de 60x60 tent kan zette is wel een fijne optie

zo was de lamp voor de aanpassingen van de foot print
    This gallery has 2 photos.

Comment

Ziet er strak uit!
      Horks Fototopic 2.0

Comment

zo lampje hangt er weer boven maar je merkt toch dat ze ergens last van hebben ze worden geel vanaf onder en blad word rap licht

ze staan ook wat te nat heb tensio nagekenen en potten getild dat klopt wel zijn nog zwaar en tensio staan op de 30,das toch precies wat te nat

waarom ze nu al geel worden kan van te nat zijn
        im combi met miss dat er toch paar dames zijn die wat honger hebben ??

lamp staat op 60%
        50cm hoogte gemeten van de grootste plant

als er nog tips op advies is laat het me graag weten wand wil me.dames snel weer gezond hebben

of miss toch wat cal mag geven ze hebben alleen afgezuurd water gekregen en 2x zyme paar ml op 12liter dus ook erg minimaal
        This gallery has 10 photos.

Comment

• Snuitje
          Snuitje commented
          Editing a comment
          Met mijn enkel maar theoretische wijsheid lijkt het op kalium of calcium tekort.

• Hork
          Hork commented
          Editing a comment
          Tekorten in dit stadium is nagenoeg onmogelijk en te nat staan ze zelden, zeker als ze al zoveel gegroeid zijn. De kou kan parten spelen maar het is ook mogelijk dat de pH in het medium al is opgelopen waardoor de planten geen N meer kunnen pakken. Wateren met lauwwarm aangezuurd water zou ik zeer aanraden, pH 4.5 - 5.0. Ongeveer 10-15% van de pot inhoud. Het water dat er uitzeikt opvangen en meten, vermoedelijk is de Ec heel hoog. Zo niet kan je het eventueel bewaren voor de volgende waterbeurt.

• Tijnie82
          Tijnie82 commented
          Editing a comment
          het blad begon dan na water geven te hangen naar beneden te nat dus

dr waren wel een paar die een x te droog hebben gestaan daarna heb k veel water gegegeven de grootste had tensio op 270 daarna goed water gegeven van onder en boven toen knapte ze wel wat op toen tensio weer allemaal naar ,28-35 in hoop dat ze snel weer wat drinken door de led nu

en snel schakelen

en zou het helpen als ik de inlaat naar boven plaats in plaats van onder

Comment

• Bas Haze
          Bas Haze commented
          Editing a comment
          Zo dat is best warm wat is de omgeving temperatuur dan

• Tijnie82
          Tijnie82 commented
          Editing a comment
          met de hps er boven 22met lamp.aan en lamp uit is koudste wat ik gemeten heb 13graden maar daar groeide ze prima op

maar de led hangt er weer kan ik morgen pas zeggem hou koud het is maandag haal k me kachel op dus dan komt het vast niet meer onder de 18graden

• Tijnie82
          Tijnie82 commented
          Editing a comment
          13 graden lamp uit met lamp aan 16.7

en heb de klok toch maar op 18uur gezet de dames maar ff meer rust geven

ff paar dagen
        aan het licht laten wenne

toppen en schaken naar 12-12

en hoop dat ik ze weer mooi groen krijg nu maar wat meer sturen op de tensio meters dan

Comment

• Tijnie82
          Tijnie82 commented
          Editing a comment
          wel.appart als het een te hoge ec is dit is dezelfde grond als hork heeft en die heeft nergens last van dan blijft er voor mij over te nat is ook wat de tensio zeggen ff 1 emmer te veel gegeven via onder maar dat zou in een paar dagen wel weer moeten bij trekken

dr komt nog genoug nieuw blad aan de plant daar maak k me.niet zo druk zo druk

en waarom zou je er nu niks meer van kunnen verwachte de wortels zijn perfect wit
          en in de groei van te nat of te droog herstellen ze wel van lijkt me sterk dat het nu ineens niks meer zou worden dr gaat nog gedievt worden en getopt verwacht dat de dames er met een week wel beter bij staat de lichte plant gaat paar druppen grow krijgen en beetje cal mag voor de planten

met een week zien ze dr een stuk beter uit let maar op

• Hork
          Hork commented
          Editing a comment
          Ze kunnen prima herstellen hiervan, het kan je beste ronde nog wel worden. Dat de grote alleen lichter worden duidt toch op een tekort maar als gezegd wil dat me niet aan in zo'n vroeg stadium.

• Tijnie82
          Tijnie82 commented
          Editing a comment
          ja vind het een beetje achterlijk om.te zeggen dat dit niks meer word

de planten die wat lichter worden krijgen wat grow als de grond wat droger is geworden
          zou niks anders kunne bedenken dat ze wat honget heeft gelukkig heb k nu minerale voeding zodat snel bij sturen mogelijk is

en blad ontwikkeleling ziet er bij led sws anders uit vind ik

als k me.hps kweekje naast de led vergelijkt hebben ze met de led veel sneller dikkere bladeren en grotere en de plant opbouw ziet er iets anders uit

iedereen dacht ook bij die kerel op.dit forum die kon maar beter een ronde opnieuw gaan starten zou niks worden hahaha die gast draait ff bijna 1200g met die lumatek lamp die zag ook niemand aan komen hehe

die draaide toch ff een ronde beter dan iedereen op dit forum kwa score dan he

deze kachel gaat het worden met thermostaat en kan op.1000watt en 2000watt zit ook een blower op zodat de kamer snel verwarmt word

heb de koude zij kanten van de zolder ook geisoleerd nu en het raam dus de koude punten zijn nu nog maar minimaal en de vloer is geisoleerd nu dus hoop.de warmte zo makkelijk binnen te houden

Comment

This gallery has 1 photos.

Comment

• Ketelhuis
            Ketelhuis commented
            Editing a comment
            Is een laser kacheltje niks? Warmt goed en waarschijnlijk goedkoper, alleen in aanschaf waarschijnlijk niet.

• Tijnie82
            Tijnie82 commented
            Editing a comment
            ja dat zou kunnen k ken ze niet die kachels maar deze heeft oook een blower dr op dus die blaast snel.de kamer op temperatuur

deze kost maar 30eu

dag 28

de tensio staan echt heel.laag paar staan op 14
          en de hoogste en grootste plant op 40 dus het gaat nog wel ff duren voor de potten droog trekken

lamp.staat op 100%
          This gallery has 4 photos.

Comment

• Hork
            Hork commented
            Editing a comment
            Ze staan er helemaal niet verkeerd bij, alleen is de vraag of de verschillen niet te groot gaan worden. Het is wel zaak de grootsten dan flink te snoeien, wat op zich geen probleem is als je dat goed doet. Mijn methode die me zelf goed bevalt is wachten tot ze allemaal getopt kunnen worden en dan alles op gelijke hoogte knippen. De grootsten knip ik dan soms wel door de helft. Dat levert weer mooi materiaal op voor stekken.

• Tijnie82
            Tijnie82 commented
            Editing a comment
            ze staan niet super slecht erbij alleen minder dan dat ik had gehoopt door de hps heb ik het niet gezien anders had ik eerder kunne ingrijpen de licht een beerje grow minimaal en kijke hoe ze daar op reageert met cal mag erbij met een week staan de potten wel weer flink droger en ga pas weer water geven als de tensio minimaal op 180-200m mbar staan

maar dat blad moet mooi groen zijn en mooi met het blad omhoog hopelijk zien ze snel het licht e denken gaan met die banaan
            Last edited by Tijnie82; 18 December 2022, 20:53.

dag 29 groei

lv min 40
          lv max 53

temp min 12.8
          temp max 16.8

ze beginnen het led lampje wel te waarderen nu die op vol power staat tensio lopen langzaam op de grootste staat rond de 40

en de kleinere tussen 18-25 in logisch die drinken nog weinig

het afje lijkt zich te herstellen van het te nat ik verwacht niet dat het een super grote plant meer gaat worden nu ze begint met bloeien

verder is het wachten dat de tensio meters weer wat hoger in waardes gaan zitten dan gaan we voorzichtig beetje grow geven

en cal mag eerst maar 1x per week tenzij we snel verbetering zien de groote potten zijn 2x ingewatert bedacht ik me van de week

dus die is wat beter gespoelt dan de andere potten miss daarom lichte te kort en de verkleuring

ik verwacht toch duidelijk wel wat meer verbetering met een dag of 2-3 al gaat het nu alweer de betere kant op
          This gallery has 9 photos.
          Last edited by Tijnie82; 19 December 2022, 13:13.

Comment

• Tijnie82
            Tijnie82 commented
            Editing a comment
            als het door de kou komt dan weten we dat vanaf morgen ga zo het kacheltje ophalen

gebruik jij ook netje met dr aarde kweek elke x denk ik zal ik hem er nu eens boven hangen
            Last edited by Tijnie82; 19 December 2022, 15:17.

• Tijnie82
            Tijnie82 commented
            Editing a comment
            lijkt wel fluor groen de bladeren is met flits gemaakt de fotos kwam ik achter hehe

• Hork
            Hork commented
            Editing a comment
            Nee, geen netjes meer voor mij. Ter ondersteuning steek ik vier of vijf bamboestokken in elke pot en plaats die waar de hoofdtakken van de planten zich bevinden. Vervolgens bevestig ik die tak met een hersluitbare tywrap aan de bamboestok. hersluitbare tywraps zijn handig als je later bv e.e.a wilt herstellen. Ik prik tijdens de groei wel eens alvast een bamboestok als een tak teveel de hoogte in gaat, maar normaal doe ik dat pas in week twee of drie van de bloei. En natuurlijk trek ik elke tak met een bamboestok alvast wat naar beneden die boven het maaiveld uitkomt zodat de lamp er dichter op kan. Zo kan het zijn dat er in week twee van de bloei al een stuk of zes bamboekstokken in geprikt zijn met daaraan takken bevestigd.

dag 30 in vind ze nu toch wel weer elke dag vooruitgaan

vooral de kleinere planten dikke grote bladeren en nieuwe blad ziet er beter uit

de grootste planten zijn rond de 30cm

het afje is nog steeds aan het bijkomen maar trekt voorzichtig bij

miss dat ik haar appart zet in de kleine tent met de hps er boven kan ze ook meer uren licht krijgen

als er geschakeld moet worden voor de femm wil ze niet al te groot laten worden zo kunnen de kleinere ook mee naar die tent

zodat die dan net ff iets langer kunne groeien

moment van schakelen gaat niet lang meer duren

temp min 14
          temp max 18

met de kachel erbij gaan we dat straks constant ronde 18-19 graden instellen

geen verschil met dag en nacht temp

lv min/max 40/50
          This gallery has 8 photos.
          Last edited by Tijnie82; 20 December 2022, 13:54.

Comment

• Tijnie82
            Tijnie82 commented
            Editing a comment
            het laaste setje krijgen ze met een paar dagen een beetje grow en cal.mag de grooste dan en die iets licht zijn

of zou het beter zijn eerst alleen cal mag

en dan later wat grow

• Remco
            Remco commented
            Editing a comment
            nee nee zuinig zijn man niks hps ze zal zo ook wel redden !!!èé!!!

btw ze staan er nu toch mooi bij , goe bezig èé👍🏼

• Tijnie82
            Tijnie82 commented
            Editing a comment
            ze red het zo ook wel inderdaad maar schakelen gaat niet lang meer duren

en dan gaat het afje langzaam afbloeien
            tis de bedouling dat die snel klaar is voorraad op

mooi (?) dat valt best mee hoor had het iets mooier gezien maar dat krijg je als je iets te fanatiek bent net water geven

beter maar luisteten naar de tensio meters

Ik zou me voorbereiden op een kweek met zes planten en de kleintjes exit.

Van de overgebleven zes zou ik de grootsten snoeien tot ze even groot zijn als de middelste twee. Dan nog even groeien tot je de middelste twee kunt toppen. Desgewenst de anderen ook nog wat snoeien hier en daar tot alles op gelijke hoogte is en dan schakelen.

Zo lang ze de anderen niet voor de voeten lopen kan je de kleintjes wel laten staan. Wie weet wat er nog gebeurt.
          Horks Fototopic 2.0

Comment

• Tijnie82
            Tijnie82 commented
            Editing a comment
            als de kleintjes me in de weg staan kunnen ze naar de kleine tent en anders blijven ze voorlopig staan

ze groeien al.stukken beter de kleinere sinds de led er boven hangt komt vast goed

denk dat het een ronde met 7of 8 word denk dat nummer 9er vrij weinig zin in heeft maar wie weet

de kachel die k zal halen is uitverkocht nu maar een besteld bij bol.com

komt donderdag binnen dus ze staan va af vrijdag lekker warm

• Tijnie82
            Tijnie82 commented
            Editing a comment
            en het scheelt dat de grootste nog maar 30cm zijn en de kleinere beginnen aan hun inhaal race

kachel komt wonder boven wonder vanmiddag toch binne dus de dames hebben geluk vanavond lekkere temperateur voor de dames

we gaan de kachel in stellen op 18graden ongv geen verschil met dag en nacht temp meer straks

zit er toch nog aan te denken om een deze dagen nog ff snel filter wissel te doen

nog maar nog maar 2rondes mee gedaan dus filter kan nog wel ff mee en komt dus in de kleine tent dat filter

en de nieuwe dus in de groote tent wil er wel ceker van zijn dat ik geen geur heb met zoveel planten

nu stinken de dames nog niet als ze ff buiten de tent staan

het is dom van mezelf had het laast ff snel moeten doen toen k me.led er weer in de tent had gemaakt

nu word het weer beetje moeilijk doen

Comment

Vaak denk je dat je er nu wel bent met spullen kopen maar dan is er toch altijd nog wel enige uitbreiding nodig. Zo moet ik hier met de tijd een droogtent hebben maar goed, dat duurt nog even.
            Horks Fototopic 2.0

Comment

• Hork
              Hork commented
              Editing a comment
              Dan heb je een goeie vrouw! De mijne van weleer werd hoe bozer hoe higher ik werd!

• Tijnie82
              Tijnie82 commented
              Editing a comment
              het moet natuurlijk wel leuk blijven daarom doe ik elke ronde wat spullen kopen wat ik nog nodig ben of nog nodig ga zijn

• Wesley pipes
              Wesley pipes commented
              Editing a comment
              Our work is never over

zo filter wissel gedaan lekker snel gedaan met de bajonet sluiting dr op drukken en draaien en klaar easy job

de damea zijn gelukkig blij met hun led lamp er weer boven de nieuwe groei is wel mooi groen en ondertussen zijn de grooste 40cm

met een paar dagen ga ik toppen en daar wat stekken van maken

morgen maak ik het kleine tentje de filter ook in en de hps zodat die ook klaar is

het stekken kastje is ook weer klaar en schoon klaar om wat stekken te maken als ik ga toppen

twijfel wat ik met het kleine tentje moet doen heb nog wel wat lekkere zaden over daarvoor
            of wat zaden komen erin of wat stekken die ik straks ga maken
            This gallery has 7 photos.
            Last edited by Tijnie82; 21 December 2022, 14:46.

Comment

• Hork
              Hork commented
              Editing a comment
              Net een nestje groene teefjes, van big mamma tot kleine Klara!

Maar ze zijn mooi bijgetrokken! Ik zou niet meer wachten met snoeien en van het plantenmateriaal nieuwe stekken maken. Zit er dan later een mooie feno bij dan heb je die bewaard én je huidige gewas op gelijke hoogte. Wees niet bang om een plant voor de helft af te knippen.

• Tijnie82
              Tijnie82 commented
              Editing a comment
              k moet nog even het moet ervoor bij elkaar verzamelen en eigelijk wil ik er nog mee wachten tot minstens 8 goed groeien

ik snoei liever een gezonde plant dan een die nog aan het herstellen is maar ik snap je punt
          Bezig...
          X