Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

3x anesia future1 en 2x lemon haze hps

Collapse
This topic has been answered.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Zo weer een nieuwe dag

week 2 bloei voor de meeste damen een paar iets korter in de bloei

het klimaat is perfect met 2 lampen 880watt

de led op 30 cm hoogte

de hps op 40cm hoogte

het is nu met.lampen aan 24-26graden

met de lampen uit 21-22 graden

met lv van 35-42% dus dat is dikke prima nu

en dat is te zien ze gaan als een speer

en zijn gelukkig weer stukken gezonder en toppen gaan de goede kant op ze vinden het wel lekker

ik ben begonnen met de planten wat uit elkaar te trekken zodat de kleine topjes iets lager ook goed licht hebben
    En dr is ruimte zat der zijn nou al 4 gedaan de rest gaat nog volgen

de stammen daarna zijn niet meer te breken zo hard

ik ben elke gram nodig voor de eindscore hehehehe
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 10 photos.

Comment

• Tijnie82
      Tijnie82 commented
      Editing a comment
      Het word nodig tijd om de voeding te gaan verhogen en met elke x water geven ook voeding gaan geven nu alleen nog wachten tot de tensio oplopen gaat erg sloom

Maar ze vinden het niet erg lekker nat staan blijkbaar
      Last edited by Tijnie82; 7 February 2023, 16:13.

K had het met de vrouw erover over hobby zij iets over wat haar hobby is

dus ik zeg ik mag mijn hobby kweken straks ook niet meer doen

daarom zegt ze miss wat klein schaliger hahaha

dus lijkt er op dat ik straks nog wel weer verder kweeken kan hehehehe k heb het weer voor elkaar k vind het prima om weer 4 stuks neer te zetten hierna daar krijg k ook me tentje wel mee voll

Goed nieuws dus eerst maar eens deze ronde tot een succes brengen

lang leve het groene goud

Comment

• Ketelhuis
      Ketelhuis commented
      Editing a comment
      ja altijd een dingetje eh, mijn ouders hadden vroeger ook een kweekruimte gemaakt maar durfde uiteindelijk niks te zetten omdat ze bang waren dat ik er iets van ging meekrijgen en dan me mond voorbij zou praten. Dat hoorde ik dus heel wat jaren later. lang verhaal kort ik moet die softbox nog ophalen indezer

• Bo$wachter
      Bo$wachter commented
      Editing a comment
      Heel slim dat je kinderen er niks vanaf weten, die hebben geen idee wat voor gevolgen het kan hebben

• Tijnie82
      Tijnie82 commented
      Editing a comment
      Die horen met speelgoed te spelen en hebben niks te maken met zulke dingen dat is wat k al.zeg vanaf het begin

Ik kende vroeger genoug lui die kinderen lieten mee helpen gekken werk dat gaat bij mij ook.niet gebeuren

K vind als je zoiets doet hoeft sws niemand van te weten en kinderen al helemaal.niet die moet je dr voor beschermen maar zoals k al zei mijne weten er niks van horen er niks en zien dr niks van

Dat pappa wel eens een peukie doet verder niet

Geen zorgen Tijnie82 je kunt altijd nog de Mini Ketelbox kopen . (geen ripoff hoor ")
    Screenshot 2023-02-08 at 09.25.21.png
    Runtz-Rainbow Candy | Dosidos AF | Guerilla | Original Oreoz(2)

Comment

• Remco
      Remco commented
      Editing a comment
      mooi brieven bus èé

• Tijnie82
      Tijnie82 commented
      Editing a comment
      Ik denk dat je het dan juist alweer te moeilijk maakt

Ik zou bijvoorbeeld zeggen dat je de lichtschemas

bloei en groei stand hebt 1 switch
      Dimmen hoeft opzich niet kan extra optineel
      Licht er eigelijk wat je wil kwa formaat hokje
      Als je zoon klein hokje hebt als op de foto

Heb je niks aan dimmen

Kleinventilator is niet zo moeilijk te regelen maar daar voor zou 2 standen ook al.zat zijn met de afzuiging 1 knop voor beide te regelen 2 standen

Die kleine hokje is goedkoop te maken maar ja grote scores ga je dr niet mee halen

K zelf zou iets maken met een quantumboard ofzo 120 watt dimbare van 10tot 100 procent

Of strips of andere leds wat er dicht op kan

Goed geisoleerde kast of iets normale afzuiging en ventilator

En hygro meter er in of sensor zodat je op afstand kan uit lezen

K zou toch ook iets groter wand die mini is toch erg mini bonsai wiet kweeken ruimte voor 2 planten of max 4 is genoug

2x11 liter pot of 1x 18 liter is zat om mooi te kweeken
      In zulke ruimtes en leuke scores te halen

50x50 x160cm hoog

Of 60x60x180cm

Of80x80x200

En je hebt tegen woordig van die goede ikea kasten waar je alles in kan maken bijvoorbeeld wand dat is het mooiste het moet lijken op normale meubels in je huis zodat het niet opvalt

Wand discretie is erg belangerijk en veel mensen willen het stieken kunnen doen en ceker plug en play is het allerbelangerijkste en mensen willlen geen slangen zien en moeilijk moeten doen met verleng snoeren

Daarom gaan dr best veel mensen voor die minigrowbox voor de stealth al ben je dief van je eigen portomonee vind ik te duur voor iets simpels waar je maar kleine beetjes wiet in kan kweeken in een goes geval 60-80 das erg weinig k weer het ceker dr is echt een gat in de markt met kweekspullen

En vooral plug en play en stealth

El

• Ketelhuis
      Ketelhuis commented
      Editing a comment
      Mini Ketelbox XL Tijnie special edition dan eh.
      Met vintage knopjes ipv lcd touch.
      😂🍀

De stekkies groeien nog niet super snel hoop dat die nou eens wat sneller gaan groeien

het afje gaat op de spoel en binnekort geoogst worden gaat geen super opbrenger worden maar zorgt wel weer voor een volle pot wiet en scheelt dus al snel weer 70 eu per week aan rokerij halen

goede 50 of 60 gram komt er wel vanaf

en heb er al een paar snoep toppen vanaf

de tensio meters lopen alweer wat op rond 50 a 60 mbar
    This gallery has 7 photos.

Comment

Die stekken zijn meteen op 12/12 gegaan dus groeien ze nauwelijks. Daar had je wel honderd van kunnen zetten maat!

Verder ziet het er goed uit, erg jammer dat dit meteen je laatste kweek is want je hebt het duidelijk wel in de vingers.
      Horks Fototopic 2.0

Comment

• Tijnie82
        Tijnie82 commented
        Editing a comment
        Dat komt wel goed heb de keus uit me 60x60 tent en de 1m2

Denk dat het de grootste word hehehe

• Tijnie82
        Tijnie82 commented
        Editing a comment
        Denk dat ik het stroom gebruik maar weer wat ga minderen kreeg net ff binnen dat ik 680 kw aan stroom heb verbruikt pfff dan gaat het kacheltje voorlopig maar weer even uit heb ik alweer de helft bespaard

Voor de laaste paar week maar alleen ff uurtje voor lamp aan gaat en maar uurtje naar dat lamp.uit gaat

Wand kost zo wel heel veel

• Tijnie82
        Tijnie82 commented
        Editing a comment
        Dr komen gewoon dan me quantum boards er boven 440 watt in een nieuwe ronde en de hps weer onder een steen van de oer tijd

Zo de electrische kachel is uit

de hps is weer uit de tent en opgeborgen verbruik was gewoon niet te betalen 680 kw in een maand is wel erg gek

dus alleen de quantumboards op 440 watt hangt er nu boven ventilator 15 watt

en afzuiging 50 watt dus flink minder stroomgebruik nu nog geen 500 watt totaal

met nog minimaal 8 week te gaan gaan we toch maar wat de kosten beperken als ik in de toekomst nog verder wil kweeken

dat is het maar wat minder opbrengst wiet zal dr zijn
      This gallery has 1 photos.

Comment

• Hork
        Hork commented
        Editing a comment
        Je kan ook een timer tussen de kachel zetten zodat je die alleen even laat aanspringen een uur voordat de lamp weer aangaat en meteen weer uit. Als zich dan wat vocht ophoopt in een top tijdens de nacht, dan is dat weer droog voordat de lamp er op begint te schijnen.

• JimBean
        JimBean commented
        Editing a comment
        Of gewoon wat afschalen?
        Met één of desnoods twee 70x70 tentjes en twee 100 watt lampjes oogst je ook wiet.

• Tijnie82
        Tijnie82 commented
        Editing a comment
        Ow nee dat is alleen maar moeilijk doen
        K heb nu ook 2 tenten 60x60x160
        En 1 m2

De kleine was me droog tentje zodat ik in fasen kan oogsten

En lampen k heb 4 quantum boards die ik kan dimmen van 10 tot 100%

K ben alleen veel stroom kwijt aan de kachel
        En aan de extra hps

Zo als me hokje nu draait verbruikt die niet zoveel 2x100 watt levert gewoon niet genoug op voor mij

De bedouling is dat er 2 rondes gaan komen per jaar

1x in de lente
        En 1 x in de herst

K heb lampen wat ik kan dimmen dus met minder lampen heeft geen zin dan is alles niet goed verlicht

Nu met 4 boards is alles mooi verdeelt
        Het zou ook kunne met 2 maar het is makkelijker om zo meer opbrengst te halen

En ik had de footprint iets kleiner gemaakt voor ongv 80 x80 dus dat moet ook weer aangepast worden

En in kleine tentjes kweeken vind k alleen maar moeilijk doen en ze hebben te weinig inlaten enzo
        Rondes van 300 gram red ik het niet mee tot de volgende ronde

Alsof je volgende ronde die lampen gaat dimmen.

Zelfde als bij een prostituée langsgaan voor een knuffel.
      Runtz-Rainbow Candy | Dosidos AF | Guerilla | Original Oreoz(2)

Comment

• Tijnie82
        Tijnie82 commented
        Editing a comment
        Daarom die blijft op 440 watt met 100 watt kweken is niks voor mij zelfde als kleine tent

Het blijft fris op.zolder

ph meter in kopje met kcl bewaarvloeistof hmmm niet doen tis net alsof die bevroren is beter alleen in het dopje bewaarvloeistofdoen

min 15.8
      max19.0

lv
      min 35
      max 48

de voeding is verhoogt per 10liter
      25 ml bloei

en hier gaan ze even op blijfen voorlopig

heb de tensio heel laag gehad rond de 40 tot 60 mbar geen problemen mee ondervonden geen snelle stijgende mbar
      Her blad stond mooi omhoog
      Alleen drinken dan niet veel
      Gister stonden ze op 90 m bar

hebben ze allemaal 1 liter gehad en nu staan ze weer op.90

dus merk wel.als ik de m bars hoger laat staan ze wel meer drinken dus dat is positief dus we gaan ze maar wat hoger laten staan in mbars

het is nodig tijd om.de tent nog weer een x helemaal schoon te maken en disinfecteren met alchohol poetsen heb nu al 3 x heletent leeg gehaalt en gepoetst k wil geen spint weer hebben zoals vorige

en de dames moeten allemaal even opnieuw ingedeelt worden wand ik heb de footprint van de lamp iets kleiner gemaakt naar 85 x85 had ik niet moeten doen achter af
      This gallery has 4 photos.

Comment

• Remco
        Remco commented
        Editing a comment
        en hoelang duurt het dan voor dat jr de juiste waarde te zien krijgt ??

• Ketelhuis
        Ketelhuis commented
        Editing a comment
        Zal de adwa dalijk eens timen ;P

• Ketelhuis
        Ketelhuis commented
        Editing a comment
        adwa 11: aanzetten > 2s later ph 6.6 >>>>> +- 3sec later ph6.5 en daar blijft ie

De stekjes toch nog maar weer onder 24 uur wand ze groeien niks in de tent

dus de andere stekken die onder 24 uur staan groeien nu ook langzaam aan wat groter pak hem beet 10 tot 12 cm ongv nu

dus die hebben gewoon wat langer nodig om wortel te maken

van de femm dames heb ik 2 planten niet getopt en verschil in top opbouw zie je ceker de niet getopte planten maken langere toppen aan

bij de meeste planten lijkt de lollie poppen goed uitgepakt kneiter harde stelen waar ik ze gevreven heb nu kunnen ze wel gewicht aan

helaas trekt bijna alle planten vanaf onder naar boven helemaal geel en blijft zo niet veel.blad over ca 70 % blad is geel en afstervende

dr zijn maar 3 planten die nog steeds groen zijn
      This gallery has 6 photos.

Comment

• DerpiE
        DerpiE commented
        Editing a comment
        Als ik over stekken las, waren er 2 constanten die constant terug kwamen. Dat was de LV die zeker hoog genoeg moest zijn de eerste dagen, en de temperatuur die eigenlijk niet onder de 22-23 mag zolang ze geen wortels hebben. Licht boeit minder maar de meesten laten ze onder een laag wattage licht van 24/0 staan met de tent/propagator toe voor het klimaat stabieler te houden. Zal bij Wesley ook het probleem zijn wss

• Tijnie82
        Tijnie82 commented
        Editing a comment
        Ik weet het als ik in de zomer stekken maak 10 dagen dikke wortels

Maar inderdaad met propogator gaat het veel sneller en kost x 10 tje bij action

• Wesley pipes
        Wesley pipes commented
        Editing a comment
        Zal wel wat de groei tegenhouden 8 w maar denk ik ook.

Vaag dat ze zo geel worden. Ga je qua watergift helemaal op de tensio's af of steek je je vinger ook wel eens even in de modder? Dit lijkt mij eerder dorst dan een voedingstekort eigenlijk.
      Horks Fototopic 2.0

Comment

• Tijnie82
        Tijnie82 commented
        Editing a comment
        Dorst kan niet ze hebben nog nooit zoveel water gehad als.deze ronde en geef sws alweer liter anderhalf liter als.de tensio op 80 a 90 staan

En heb ze zelfs paar week rond de 60 gehouden en blad mooi recht omhoog dus ze stonden wel flink nat gestaan dus

Maar nu laat k ze iets hoger oplopen de tensio meters nu drinken ze het meest van de week weer de hele bodem.vol gooien met zoon 15 liter water

Maar merk als.ik via onder water geef het veel langer duuurt voor de tensio meters oplopen

K heb het verschil wel.gemerkt nu met tensio te laag wand dat groeit er amper wat nu ik de waardes mooi onder controle heb bloeien en groeien ze veel mooier te nat is amper zuurstof in de grond

• Rietslang
        Rietslang commented
        Editing a comment
        Zucht, check vanaf bericht 246..
        Heb toch gezegd dat gaat niets mi worden

• Tijnie82
        Tijnie82 commented
        Editing a comment
        Denk ook dat het beste ze is dr uit trekken en stoppen hahahaa

12 liter verdeelt de dames

25 ml bloei
      3 ml purr zyme
      3ml. Cal mag
      10 ml pk 13/14
      This gallery has 2 photos.
      Last edited by Tijnie82; 15 February 2023, 07:55.

Comment

Zo de tensio meters staan weer flink laag na de flinke voeder beurt staan allemaal weer rond de 40 mbar

k geef de cal mag nog weer een kans met hele lage dosering

de grootste dame is een flinke lady daar gaat wat leuks aan komen
        This gallery has 5 photos.

Comment

Dit is de big lady vergeten te posten bij de vorige post maaar dit is dr de grootste van de tent
          Last edited by Tijnie82; 15 February 2023, 17:01.

Comment

• Ketelhuis
            Ketelhuis commented
            Editing a comment
            Kan aan mij ligge maar heeft ie nou van top tt teen paarse stam? Wel een flink teefje hoor.

• Tijnie82
            Tijnie82 commented
            Editing a comment
            Klopt paar planten hebben het al vanaf begin af aan zal wel.iets genetic zijn of met de ph probleme te maken hebben

Gaat mooi zo, nog een paar weken en dan hoef je voorlopig niet meer naar de shop!

Wat geel is blijft geel, maar gele planten blijken soms de beste brengers.
          Horks Fototopic 2.0

Comment

• Tijnie82
            Tijnie82 commented
            Editing a comment
            Denk dat dit wel de beste ronde gaat zijn kwa gewicht

• Hork
            Hork commented
            Editing a comment
            Geel blad komt niet door teveel water, kijk maar bij mijn huidige aardekweek. Ik heb ze al een keer veel te nat gehad maar ze zijn net zo groen als Kermit. Overigens denk ik niet dat jouw planten nog acht weken kunnen staan, dan hadden ze nog groen moeten zijn.

• Tijnie82
            Tijnie82 commented
            Editing a comment
            Het enige wat ik me kan bedenken is dat de ph problemen het blad heeft verpest vanaf toen ging het blad snel achter uit

En sinds de ph onder controle is nemen ze weer voeding op en is het geel worden niet meer erger geworden

Maar dat komt denk ik door de kou en ph problemen ook toen werden de stelen ook paars

8 week moet ik wel.uit kunnen zingen

K heb wel eens erger blad problemen gehad vorige ronde en spint toen was het blad nog veel erger en hebben 11 week bloei gehad daar maak ik me.niet zo druk om

Hier onder heb k foto van de echte kleur van ze

Dit is de echte kleur van de dames zo geel vind ik ze nog niet

en waar de paarse stengels zijn dat zijn de planten waarvan in de stammen heb gekneust en gevreven en wat breed getrokken maar stammen zijn bikkel hard

en die planten hebben de dikste toppen
          Last edited by Tijnie82; 16 February 2023, 10:29.

Comment

• Tijnie82
            Tijnie82 commented
            Editing a comment
            Zo vroeg ga ik niet oogsten met 11 week bloei de grote toppen oogsten en de rest nog een week en dan alles knippen

• Rietslang
            Rietslang commented
            Editing a comment
            Is het (geen bodemuitputting door te weinig kalk maar) een bijgestuurd ph probleem kan geel geworden blad (al dan niet opnieuw) groen worden, dat is als het opnieuw bijvoeden mondjesmaat gebeurt waar er meestal het tegenovergestelde gebeurt (door extra bij te voeden door het lichter worden). Het kan dus wel omdat ik het al een paar keer zelf zag door te zwaar bemest hergebruikte grond

• Tijnie82
            Tijnie82 commented
            Editing a comment
            De grond van de femms is niet hergebruikt alleen van de stekken

K geef altijd weinig voeding dat blad geel word trek ik me niets van aan zolang de toppen nog goed groeien maak ik me.geen zorgen
        Bezig...
        X