Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

3x anesia future1 en 2x lemon haze hps

Collapse
This topic has been answered.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Laaste blik van deze ronde totdat het droog is

en het begin van een nieuwe ronde

gelukkig beginnen ze nu eindelijk meer blad aan te maken vanaf dit punt gaat het alleen maar sneller nog 3 dagen

dan gaan ze naar de grote lamp.met full power
    dat met nieuwe 25 liter potten moet het sneller gaan groeien dan met 8 watt wat dr nu boven hangt
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 4 photos.

Comment

wel lekker zo om de x aantal weken steeds weer andere soortjes zetten.
      Runtz-Rainbow Candy | Dosidos AF | Guerilla | Original Oreoz(2)

Comment

• Tijnie82
        Tijnie82 commented
        Editing a comment
        Na deze soortjes komt er nog een ronde met gorila gleu en bruce bannen daarna ga ik weer kijken voor welke soortjes dr bij komen

En maak vaak ook wat stekken van de mooiste planten

Als dr mooie genetics bij zit stekken en laten wortelen en bewaren

Heb nu 3 rondes met haze gehad tijd voor wat anders

• Canaboid
        Canaboid commented
        Editing a comment
        Het is bijna 420
        Mooie tijd om nieuwe zaden in te slaan.

• Tijnie82
        Tijnie82 commented
        Editing a comment
        Waar ik me.zaden haal.is het altijd goedkoop het helejaar 1.25 per zaadje

Als ik vandaag tijd heb ga ik ze toch maar omhalen tis bloei dag 82 dagen echte bloei

11 week en 5 dagen dus

k wil in ieder geval sws 1 plant oogsten

en de bubble gum
      en sour diesel potten in de grote pot

en dan 2 week 24 uur en dan schakele
      naar 12-12

dat lange voorgroeien gaan we niet meer doen 2 week hebben ze goed de tijd om flink te wortelrn

en tegen de tijd dat ze in de bloei staan zijn we alweer 5 week verder dus dat is heel wat beter

dan 6 of 7 week voorgroeien en dan 3 week voorbloei zo heb ik al 5 week winst aan tijd

en dat bevalt me wel

verwacht dat de zaden vandaag of morgen ook wel ontkiemt zijn zou mooi zijn kunnen ze gelijk mee in de grote 25 liter potten

Als wel alle 4 zaden ontkiemen dan word het 4 x 25 liter

en 2 planten in het midden in 11 liter potten

Comment

• Hork
        Hork commented
        Editing a comment
        Mijn werkwijze met stekken is als volgt: planten zetten en vervolgens de potten langs boven inwateren met 10-15% van de pot inhoud. Lamp op z'n hoogst, dimmen en gaan. De lamp elke dag een beetje laten zakken en goed blijven kijken. Na een week nogmaals langs boven wateren 10-15% van de pot inhoud en dan als de vloer droog is een laag van 3 cm metselzand op de toplaag. Vanaf dan laat je ze nog een dag of 5 droog trekken en dan langs onder wateren door een volle metselkuip van 65 liter nagenoeg tot de rand gevuld er in te gooien. Een half uur laten staan en weer terug er uit pompen in diezelfde kuip. Dan verzuip je nooit een plant en krijgen ze allemaal genoeg. In de volle bloei om de twee dagen herhalen en tot die tijd karig met water zijn. Maar nooit langer dan een week wachten. En zaailingen kunnen eerder meer lumen verdragen. Ik heb er niet zo veel ervaring mee nog maar volgens mij moet je ze niet te lang onder weinig watt houden. De mijne zijn amper boven en genieten al van 200 watt.

• Tijnie82
        Tijnie82 commented
        Editing a comment
        Daarom komen ze morgen in de grote tent

K heb ze zoon 4 liter water gegeven met het inwateren

Maar heb de potten in 3 x gevult met water het zand klont vrij en de korrels erdoor heen

Ze hadden al flinke wortels

Dat dagje extra onder laag wattage kan geen kwaad

Meestal kunne ze 2 week wel zonder water in
        De grote 25 liter potten

Meestal geef ik daarna om de dag of waarneer nodig ga de tensio meters nog een kans geven en resetten

En de drain is deze ronde veel beter dan vorige rondes

Dus hoop dat het lekker snel gaat als de klok op 24uur staat staan ze nu ook al onder

Gaat 60 liter zand in en 10 liter hydro korrels op 2 potten

• Tijnie82
        Tijnie82 commented
        Editing a comment
        Moet nodig kijken voor iets met meer wattage voor her voorgroeien

Zaaden

100 % ontkiemt door de simpele manier

natte koffie filter met zakje dr om ophangen in keuken kastje

en 30 uur later zijn ze alle 4 ontkiemt

dus het plan was voor vandaag oogsten en en 2 planten om potten naar de 25 liters

komt er nog eens 4 bij

dus word een ronde van 6 stuks

4 soortjes

2 x gorila gleu femm
      2 x bruce banner femm

1 x bubble gum zamnesia zaden femm
      1 x sour diesel zamnesia zaden femm
      zo word een rustig dagje ineens een druk dagje

straks fotos van de verdere update en voort gang van planten en overpotten en potten vullen en grond klaar maken en mixen

voor de mensen die nog goedkoop stek en zaai grond willen aldi 2.20 voor 16 liter zag het vanmorgen erg goedkoop dus
      This gallery has 1 photos.

Comment

• Tijnie82
        Tijnie82 commented
        Editing a comment
        De 2 week verschil in ontkiemen zal niet zoon groot verschil maken simpel weg omdat de andere onder laag wattage voorgroeide

En nu met gelijk volle bak licht erop zal het wel snel gaan en het verschil te verwaardeloosen

• Hork
        Hork commented
        Editing a comment
        Als je de planten een dag of drie op de kop hangt is de geur stukken minder intens als je aan het knippen bent. Dat bevalt mij beter ook i.v.m. eventuele geurtjes die dan vrij zouden komen.

• Tijnie82
        Tijnie82 commented
        Editing a comment
        Normaal knip ik bijna altijd droog maar nu dr zoveel vliegjes op de toppen zitten knip ik nat

Dat het hele huis stinkt naar wiet hou ik ook niet van

Daarom knip ik op zolder met afzuiging op 100% trap omhoog zo gaat dr niks geen geur naar beneden

De nieuwe dames moeten nog maar 1 nachtje onder de led tl

De nieuwe zaden moeten toch maar ff een dagje langer wachten nog veel werk te doen ga dr niet aan toe komen alles in een x te doen

tent alles moet nog schoon gestofzogen worden en gedweilt en nog alles met alchohol inspuiten en schoon maken veel werk dus

en alles nog knippen net alle potten schoongemaakt en alle grond klaat gemaakt en de hydro korrels door de grond heen gemixt

ik verkijk me dr elke x weeer op hoeveel werk het is weer een nieuwe ronde te starten
      This gallery has 2 photos.

Comment

• JimBean
        JimBean commented
        Editing a comment
        Het begin, ik vindt dat het mooiste wat er is...alles ligt weer open...

• Tijnie82
        Tijnie82 commented
        Editing a comment
        Dat ceker maar hou meestal niet van het lange voorgroeien duurt zolang voor ze in de bloei staam hehehe

De bloei vind ik de mooiste fase

Elk nieuw begin is er weer een om het weer een tikje beter te doen

Bij deze beginnen we met een nieuwe ronde en het eind van deze ronde

alles is geoogst en hangt te drogen

Alle potten schoon gemaakt en aangezien alles ontkiemt was en weggooien zonde is

potten zijn 6 x 25 liter

toch een ronde met 6 stuks

4 soortjes
      1xbubblegum femm
      1x sour diesel femm
      2xgorila gleu
      2xbruce banner

160 liter grond gemixt met 20 liter hydro korrels voor een goede drainage en problemen met overbewateren te voorkomen

tensio meters liggen in de week die komen dr ook weer is 5 stuks dus 1 plant zonder tensio meter

voeding is alles mineraal van plagron
      bloei voeding
      groei voeding
      pure zyme
      pk13-14
      cal mag pro
      das de voedings lijn

lamp quantumboards 4 x 120 watt
      480 watt
      afzuiging rond 125 met 425 m3
      koolstof filter rond 125 480 m3

lamp hangt op 40 cm met ongv 300 watt

klok staat op 24 uur voor ongv 2 week en dan schakelen naar 12-12 licht schema

korte voorgroei denk dat ik de planten een x lst ga doen als training ze staan in de opstelling

3x2 dus kan de planten mooi elke kant op mooi breed trekken ideaal deze opstelling

Comment

• Tijnie82
        Tijnie82 commented
        Editing a comment
        Dus beste is dus de tensio meters resetten met goede natte grond dus

Dacht al zoiets wand als je de grond verzadigt is en erg nat dan meet die ook 0

Top bedankt voor de info dan gaan we binnenkort de tensio meters resetten

En dan werkt alles weer als van ouds ook wel.fijn als je dr op kan vertrouwen dat alles klopt

Je wil elke ronde weer een beetje beter en de meters goed gereset hoord dr ook bij

Wand nu als je grond al erg droog was stond de tensio meters als nog erg laag

In mbars maar ik ga ze dr ook niet meer helemaal dr in doen k wil tot 50 tot 60 procent van de pot maat kwa diepte

De meters gaan plaatsen

De waardes onder in de pot zijn niet belangerijk halverwege de pot wil ik ook meten en dat kan nu

• Tijnie82
        Tijnie82 commented
        Editing a comment
        En de tensio metet met of zonder meet kop.resetten dan moet die toch compleet in elkaar zitten

• Ketelhuis
        Ketelhuis commented
        Editing a comment
        ik doe ze zonder, zonder meetkop is er 0 druk op de sensor.

Dus 0 bar op de meetkop betekend gewoon dat er niet aan de sensor wordt gezogen.

technisch gezien klopt dat verhaal niet helemaal want je hebt een atmospherische druk vn 1 bar en alles tussen 0 bar en 1 bar is vacuum.
        In het geval van de tensio's is 1000 mbar (zuigkracht) eigenlijk 0bar. Hoe hoger de waarde hoe meer zuigkracht.

Een schoon begin is het halve werk alles is op en top goed schoongemaakt en met alchohol ontsmet potten en de tent

wand ziektes willen we buiten de duur houden

we hebben montys manier een kans gegeven en het worteltje naar boven we gaan het zien hierbij luid ik deze ronde als gestart
      This gallery has 3 photos.

Comment

• Tijnie82
        Tijnie82 commented
        Editing a comment
        Met dat witte zandbak zand had ik er ook al 90% minder last van maar had een te dikke laag dr op waardoor de water huizing niet meer klopte

Ze dronken eerst liter tot 2 liter per dag zonder wit zand met wit zand deeden ze dr 1 week over om dat te verbruiken

Maar heb me grond nu super luchtig

En me grond komt uit warme droge winkel en vorige x lag de potgrond buiten bij de welkoop dus denk dat het sws wel veel verschil is met de vorige ronde kwa vliegjes

En we gaan al gelijk vliegstrips ophangen vanaf het begin beter gelijk aanpakken die beesten voor ze de overhand hebben en je dr niks meer aan kan doen

• Hork
        Hork commented
        Editing a comment
        Tijnie82 door het metselzand op de toplaag verdampt er minder water, maar ze drinken evenveel hoor. Daarom voeg ik pas metselzand toe nadat ik de voor de tweede keer langs boven heb bewaterd. Dat is ongeveer nadat ze een week hebben gestaan. Vanaf dan water ik alleen nog langs onder. Eerst karig en vanaf de derde week bloei om de dag. Na een half uur het restant wegpompen en je verzuipt ze nooit.

• Tijnie82
        Tijnie82 commented
        Editing a comment
        Die metzel zand komt dr nog wel op vlak voor het schakelen of de vliegjes moeten al in een vroeg stadium dr bij zijn

Maar laten we hopen van niet

Ja dat met die specikuip en dompel pomp.moet ik nog eens even een x regelen als k dr goedkoop aan kan komen

Tis me eindelijk gelukt zonder top rot een ronde te draaien en de banaantjes eindelijk de baas ben

Nu nog de puntjes op.de i zetten met deze ronde en beter water geven dan zullen de resultaten dr ook vast wel zijn

En met het mooie weer op komst en nachten die niet kouder worden 18-19graden nu

Dus zullen ze vast snel groeien dit x met een super luchtige mix grond

En de oude ronde hangt alles te drogen nu
      morgen alles knippen ivb de vrm vliegjes

Comment

Lekker bezig, Tijnie! Gefeliciteerd met je oogst en

> on to the next

Mijn kweekverslagen:
        https://tinyurl.com/yxmrfs8w
        https://tinyurl.com/y69gjs6g

Comment

• Tijnie82
          Tijnie82 commented
          Editing a comment
          Dank u

Zo de sour diesel gaat als een speer in de grote tent en met de grote schoenen bevalt haar wel

de bubblegum volgt wel maar iets trager

de nieuwe zaden gorila gleu en bruce banner hebben hun koppie nog niet laten zien maar verwacht ze snel boven wand ze hadden een flinke wortel al dus nog ff gedult

hoop morgen of overmorgen zodat het tijds verloop niet zo groot is tussen deze en de 2 die al.staan

Comment

Ik heb een nieuw topic gemaakt

en de naam is van de nieuwe topic is

gorila gleu bruce banner bubblegum sour diesel
          ronde 4

onder deze naam kan je hem vinden bedankt voor de leuke tijd in deze topic maar aan alle goeds komt een eind en ook weer een nieuw begin

dus als jullie me zoeke kun je me vinden op me nieuwe topic en deze word gesloten bij deze

Comment

jup ik zit op de eerste rij รจ!!รฉ
            โ€‹
            ๐Ÿ‘๐Ÿผ !! Remco's Runtz edition three <-> 01/02/2023 !! ๐Ÿ‘๐Ÿผ
            โ€‹

Comment

Bezig...
            X