Maak gratis een account aan en krijg toegang tot het volledige forum. Paswoord vergeten? klik hier om een nieuwe aan te vragen. Neem contact op indien u problemen ondervindt met inloggen of registreren.
Maak een account aan!
De planten zijn begonnen met bloeien. Het goede nieuws is dat ik voor alle planten het geslacht heb kunnen bepalen. Het slechte nieuws is, dat van de 9 planten, er slechts 3 vrouwelijk zijn. Hok is dus aardig leeg. Risico van het vak zullen we maar zeggen... Ik heb gelukkig de vorige ronde goed gedraaid dus ik red het nog wel een tijdje als ik niet teveel weggeef.
Ik heb wel het gaas weer opgehangen, aangezien ik werk met een beperkte hoogte wil ik ze onder het gaas zien te houden zodat de lamp er niet te dicht op hangt. Ik ben ze wat meer voeding aan het geven, ze werden wat lichter alhoewel daarvan niks te zien is als ik ze fotografeer zonder dat de lamp brandt.
De huidige situatie, het had wat meer mogen zijn maar ik denk maar dat het ook nog minder had kunnen zijn...
als je nu al de planten een beetje meer naar de miden zet dan heb je meer licht op je planten
en je kan de zij takken van je plant wat meer open trekken .
Manderijn Ik heb er 2 van deze balken boven hangen, denk niet dat het dan veel zin heeft om de planten in het midden te zetten? Hok is 85x85cm, de lampen zijn 80 cm lang en ze hangen 20 cm van de wand af.
het heb niets met je licht te maken wat ik bedoel. ik bedoelde . als je de planten wat meer het miden zou zetten kan je makkelijk .
wat van je takken nog iets meer naar buiten trekken dan val er meer licht op de takken van binnen in waar anders geen licht op val .
ik denk dat je dan iets meer opbrengst zou krijgen . maar het is weer hoop gepriegel dan moetje weer met touwtjes aan de gang.
Ik zou de planten laten staan waar ze staan maar het opentrekken wat Manderijn noemt kan ik me wel in vinden. Het net flink wat lager en de planten opentrekken alsof ze gevierendeeld worden door vier paarden. En de takken door het net vlechten. Op die wijze krijg je het hele oppervlak misschien nog wel vol en hoef je niet te dieven!
Ze zijn een beetje de lol in alles verloren en beluiten om een tour te doen in landen waar ze nog nooit geweest zijn. Veel gaat anders als gepland zullen we maar zeggen
Green dragon snuiven in singapore is hilarisch
5 1/2 Week staat de lamp nu op 12/12. Ze zuipen als gekken, als ik ze 2,5 liter geef staan ze de volgende dag kurkdroog. Gisteren 10 liter verdeeld op de 3 planten met voeding, vandaag stonden ze eindelijk nog een beetje vochtig dus per plant een liter of 2 tot 2,5 gegeven zonder voeding. Eens kijken hoe ze er morgen bij staan. Als ze dan nog een beetje vochtig zijn dan is 2,5 liter de sweet spot. Ze worden niet meer geler nu ze meer water en ook meer voeding krijgen, in leven houden moet wel lukken de laatste maand
Rechts achter maakt typische indica toppen, dikke korte knotsen. De andere 2 hebben meer sativa kenmerken, lang gerekte toppen met die typische lange bladeren eruit schietend. Althans ik denk dat dat typisch sativa is, zie deze bij een maatje altijd terug komen die alleen sativa kweekt.
Volgende week gaan we een paar dagen weg, ik ga deze week de Blumat nog eens installeren. Had ik eigenlijk al willen doen maar ja, te druk/lui/moe de laatste tijd. Heb nu vakantie dus toch maar eraan beginnen. Beter laat dan nooit zullen we maar zeggen...
De meters zijn vervangen. Voor het installeren van de zonnepanelen heb ik een offerte gekregen, daarvoor moeten ze in de kelder zijn. Ik ga zeggen dat ik nog even moet sparen en stel het zo uit tot na de oogst.
Gisteren stonden ze 7 weken op 12/12, ik tel 5 weken echte bloei. Volgens de zaadboer zouden ze 50 tot 60 dagen moeten bloeien, ik wil ze dan ook nog 4 weken laten staan en dan oogsten. Of iets eerder mochten de trichomen het aangeven maar dat heb ik eerlijk gezegd nog nooit meegemaakt. Week 36 of 37 zou mooi uit komen, dan kunnen ze nog drogen en dan breek ik de boel af zodat ze in de kelder kunnen om zonnepanelen te installeren. Laat het hok staan maar afzuiger, slangen en alles dat op kweken wijzen haal ik weg. Heb ik alles gedaan, half uurtje werk om het dan weer op te bouwen. Mooie gelegenheid om de folie eens te vervangen, die hangt met ducktape aan elkaar
We zijn dus 3 dagen weggeweest, ik heb toen de Blumat weer eens aangesloten. Had ik eerder moeten doen, gemakkelijk kan het niet.. Zoals ik in het topic van Takketoellie al eens geschreven heb, constateerde ik toprot in 1 van de toppen rechts achter. Top heb ik verwijderd, ik heb verder geen rot meer aangetroffen. Hoop niet dat ik onaangenaam verrast wordt tijdens het knippen maar dat zien we dan wel weer.. Wel ga ik de volgende keer weer 2 kegels per pot plaatsen, zie nu dat de helft van de pot droog staat. Ze zullen vast wel genoeg binnen krijgen zo maar voor het plaatje ziet het er toch beter uit als alle aarde vochtig is.
Ik heb nog een foto geknipt voordat de lamp aansprong en een foto van het geheel met de lamp aan (met flits genomen). Rechts achter heeft de dikst toppen, die vind ik meer Indica hebben. de andere hebben meer Sativa invloeden. Ben benieuwd naar het effect straks, niet vergeten ze apart te houden na de oogst.
Tijdens het knippen nog enkele toppen weg kunnen smijten, na het drogen kwam ik nog meer rot tegen maar uiteindelijk heb ik er nog zo'n 300 gram aan overgehouden. Dat zit nu in de potten te curen. Heb er 1 jointje van gerookt om te proeven, dat beviel goed.
Hok is nu leeg en ik ga een pauze inlassen. Heb voorlopig nog genoeg te roken en ik wil wat laten verbouwen in en om het huis waarbij ze ook in de kelder moeten zijn. Ik ga de buitenkant van het hok weer strippen en opruimen tot na de verbouwingen. Wil zonnepanelen laten leggen en tevens kijken voor een nieuwe badkamer. Hopelijk duurt dat niet te lang maar mocht ik niet uit komen met de voorraad dan heb ik nog altijd een maatje waar ik wat kan halen.
Bedankt weer voor het lezen, ik ben de laatste tijd weer wat minder op het forum, het leven is weer erg druk op het moment :p
Krak tzelfde hier, badkamer, zonnepanelen volgend jaar maar, en elektriciteit moet gedaan worden. Dubbel gevoel he, zou ik nog een rondje doen... ik ga ook afwachten denk ik...succes met de verbouwingen!
Comment