Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Punisher #2 van LR2

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

De luchtvochtigheid begint wel echt een probleem te worden zeker gepaard met de warmte. Zet ik de luchtontvochtiger in de tent, dan wordt het er al gauw te heet. En ik kan ook niet doorluchten nu met een luchtvochtigheid buiten van 92%. Hoop dat het goed blijft gaan.
    Ik wil vanalles en ik moet helemaal niks.

Comment

• Tijnie82
      Tijnie82 commented
      Editing a comment
      luchtontvochtiger bij de inlaat zetten zuig je droge lucht aan

• Takketoelli
      Takketoelli commented
      Editing a comment
      Beter een wat hoge temp dan hoge lv toch?

• parakweker
      parakweker commented
      Editing a comment
      Takketoelli meh, denk dat 38 graden nou ook niet bepaald de toppen goed zal doen

De trichomen van de plant linksvoor zagen er onder de microscoop precies zo uit als ik ze hebben wil. Overgrotedeel trichomen had melkachtige kopjes, paar bruin, paar glazig.

Ik durf nu al wel te zeggen dat dit m'n dikste opbrengst tot nu toe lijkt te gaan worden. Nu nog zoeken naar een geschikte plek om ze te drogen, want de tent en kamer waarin de tent staat is te warm en te vochtig.
    Attached Files

Comment

• Tijnie82
      Tijnie82 commented
      Editing a comment
      droog je de wiet met lampen aan ?

• Bas Haze
      Bas Haze commented
      Editing a comment
      Beter in het donker heb ik gelezen
      Vanwegen de verdere ontwikkeling van de trichromen is donker beter

• parakweker
      parakweker commented
      Editing a comment
      Tijnie82 @bas_haze ze hangen in 't donker, was alleen ff voor de foto / het knippen

De pineapple kush stekjes die ik 2 weken geleden genomen had, hadden nog geen enkele wortel. Ze zien er nog wel springlevend uit.

Na een snelle Google kwam ik erachter wat ik waarschijnlijk fout gedaan had: ze stonden in doordrenkte steenwolblokjes, die slechts een beetje vochtig zouden moeten zijn.

Heb ze maar even in nieuwe blokjes gezet en die licht besprenkeld met wat water. Zou ik ook nog de onderkant van de steeltjes afsnijden of zal het zo nu wel goedkomen?
    Attached Files

Comment

• Corleone1933
      Corleone1933 commented
      Editing a comment
      Zou die bruine onderkanten eraf snijden en de steel ongeveer 1 cm klieven met een scherp mesje, wat stekpoeder of stekgel eraan en terug in de blokjes, ik gooi de blokjes altijd even in een oplossing van afgezuurd water en wat wortelstimulator, bij plaatsen van de stekken de steenwolblokjes lichtjes uitknijpen en de stek erin, in de propagator deksel erop een 1e twee dagen schuifjes dicht en kap nat sproeien, na 2 dagen steeds verder open, wanneer de blokjes droog aanvoelen dan pas weer water geven, dus niet te nat, temp ongeveer 20 graden.

• Hork
      Hork commented
      Editing a comment
      Als je wat langer had gewacht waren ze wel geworteld, soms duurt het drie tot vier weken. Nu heb je ze vermoedelijk beschadigd en kan je beter nieuwe snijden of het bruine er afknippen zoals Corleone1933 zegt maar of ze nog zullen wortelen?

Corleone1933 dank voor de tips! Heb gedaan wat je zei. Ben benieuwd of er met een week of 2 eindelijk wortels aan zitten.
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 2 photos.

Comment

• Corleone1933
      Corleone1933 commented
      Editing a comment
      Goed bezig, na 1 week mag de kap eraf.
      Hork je weet onkruid vergaat niet.

Kleine foto update.

Op de plaats van de al geoogste punisher plant staan nu de 2 autoflowers waarvoor in de kleine tent geen plek meer was.

De geoogste punisher plant hangt lekker rustig aan te drogen in m'n washok. Ik probeer de luchtvochtigheid tussen de 50 en de 60 te houden, maar als ik niet oplet zit hij zo rond de 40.

​​​​​​
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 10 photos.

Comment

• parakweker
      parakweker commented
      Editing a comment
      Stekjes leven nog en zien er gezond uit op een enkeling na die een beetje slap hing, maar ze stonden wat droog heb ze net vanochtend weer besproeid dus die zal nog wel bijtrekken.

• Bo$wachter
      Bo$wachter commented
      Editing a comment
      Heb je die stekken gepakt van je huidige kweek planten of heb je nog een moeder plant?

• parakweker
      parakweker commented
      Editing a comment
      Bo$wachter heb in m'n kleine tent een moederplant staan, pineapple kush, 10 weken oud, klein gehouden met mainlinen en toppen, staan wel foto's van op de vorige pagina's

Een plant met autoflower genen, dan is het zaad van lr2 niet goed. Ergens wat goed fout gegaan, ach iedereen maakt fouten dat is menselijk.

Comment

• Kunichika
      Kunichika commented
      Editing a comment
      Ik weet i derdaad de hele geschiedenis niet, als bij de eerste post had gestaan dat er van een ver ver ver verleden nog wat auto-genen in hadden gezeten dan had ik dit geweten. Maar om nu direct zo gepikeerd te reageren is minder correct vind ik. Ik had eerder al gepost dat ik niemand hiermee voor de borst wil stoten. Als jou zaden echt zo goed zijn dan zou ik ze eens gaan aanbieden ergens. Een samenwerking met karmagenetics zou zeer op zijn plaats zijn. Ik heb ooit van hun headbangen mogen roken. Dat was de ziekelijkste weedjes wat ik ooit heb geproefd.

175per zaadje is een beetje veel van het goeie. Paar tientjes wil ik best uitgeven als het goeie toellie is. Je vind hier en daar wel 6zaadjes voor 175-200euro. Maja dat vind ik voor nu iets te veel van het goeie. Kan ook crepl zijn. Die van jou ohh grote tovenaar zou ik wel eens willen, maar die kans heb ik vast al weggegooid🤣🤣🦄

• LR2
      LR2 commented
      Editing a comment
      Het is precies mijn bedoeling om er veel te veel voor te vragen, maar de vraag die in mij op kwam was de volgende: Wat heb je er voor over om je favoriete soort in twee rondes kruisen, als autoflower of als immense buitenplant te krijgen? Een buitenplant die vroeg klaar is (midden augustus voor de AF gezaaid in april, midden-eind september voor regulier) en zo pestpleuris hard groeit dat je binnentoppen van een buitenplant trekt? Zeg maar, wat de Deense soorten beloofden..
      Ik zelf zou daar een kleine 75 euro voor neertellen, want een jaar lang gratis roken van een buitenplantje is dat wel waard; elke 2 weken naar de shop voor een tientje is ook al gauw 250 euro per jaar. Met gemak. Goed, los daarvan: wat is 7-8 jaar werk waard? Als ik een bescheiden uurloon reken voor het wateren, dan kom ik toch gauw uit op een kleine 500 euro voor al die tijd gecombineerd.
      Dan reken ik nog de markt mee; ik heb een flink aantal zaden gedoneerd. Iedereen kan dit trucje nu herhalen, gebouwd op die fundering die ik eigenhandig gelegd heb. Voor gratis. Maar niemand doet 't. Ik denk dat 175 inderdaad belachelijk is. Ik zit nu meer te denken aan rond de 600 euro per stuk voor de inteelt punisher #2. Om de simpele reden dat "Als je 'm hebt, kun je elke plant zo maken". Geen tent meer nodig, geen gedoe met dure shopspullen, gewoon potgrond en de buitenlucht. Alle generaties meeldauw vrij en de WR#2 heeft tot nu toe geen enkele last van toprot gehad omdat het daar simpelweg te vroeg voor is. De punisher heeft daar wat moeite mee, maar alsnog een kleine 300 gram droog per plant.
      Ik heb een bod van 4500 euro voor de WR#2-genetica afgewezen omdat ik dat te veel vond en omdat ik niet wil dat mensen grof geld verdienen over mijn rug. Da's o.a. de reden dat ik er zoveel van heb uitgedeeld. Maar dat uitdelen ga ik niet meer doen. Het is nu echt aan het forum.
      Als ze de waarde er van inzien, dan kan er iets moois gedaan worden. Als ze dat niet zien, dan is dat voor mij ook geen probleem. Na dit jaar ben ik set for life qua zaden. Dat was ik al.. Maar dan met een genetische fundering die ijzersterk is. Als ik ooit een super silver haze buiten wil kweken, dan kruis ik die gewoon twee keer in de binnentuin en een half jaar later heb ik die smaak in de tuin staan, oogstklaar voor het koude weer en geen centje elektriciteit aan hoeven doneren. Da's de waarde die ik zie.

• Kunichika
      Kunichika commented
      Editing a comment
      Je hebt echt groene vingers man, als je zoveel word geboden en je dat afkeurt waarom ga je zelf er niet mee aan de haal. Verkopen doe boek en nooit meer hoeven werken, heerlijk Je steekt jezelf zoveel veren in de kont, dat een paradijsvogel zich lelijk voelt.😂😉🤤🦄

Ik wil niemand voor de borst stoten, maar in post 15 staat welke soorten gekruisd zijn, maar zie er niks van ruderalis bijzitten.

Comment

• parakweker
      parakweker commented
      Editing a comment
      Oorspronkelijk geplaatst door LR2 View Post
      Trouwens, omdat die WR2 erin zit, kunnen ze zich gedragen als autoflowers, ik zie dat hier bij 1 op de 6 ongeveer.. Ze kunnen ook schijt hebben en zeggen: IDGAF about time, I'll flower when I get there! Keerzijde van de medaille. Het is ook gemaakt met buitenkweek in gedachte.

Voor de rest kunnen ze prima bloeien op 14/10 licht/donker. Die extra 2 uurtjes zullen lonen.
      WR2 = White Rihanna 2, ook een door LR2 gekruist soortje.

• Kunichika
      Kunichika commented
      Editing a comment
      En dan moet ik.maae weten dat dat een autoflower is? Nogmaals voordat ze hier weer denken dat in de boel aan het saboteren ben. Ik lees nergens autoflower terug en zou niet weten hoe ik moet weten dat een eerdere kruising autoflower is de WR.

• parakweker
      parakweker commented
      Editing a comment
      Kunichika er staat toch "kunnen zich gedragen als autoflowers"? Wat voor wiet heb jij gerookt want die moet ik hierna eens gaan kweken

Oorspronkelijk geplaatst door LR2 View Post
    Trouwens, omdat die WR2 erin zit, kunnen ze zich gedragen als autoflowers, ik zie dat hier bij 1 op de 6 ongeveer.. Ze kunnen ook schijt hebben en zeggen: IDGAF about time, I'll flower when I get there! Keerzijde van de medaille. Het is ook gemaakt met buitenkweek in gedachte.

Dus lijkt het mij een bewuste keuze om die kruising met de WR2 te maken?

Een dag zonder wiet kent Flip niet.

Comment

En in twijfel al helemaal niet aan de kundigheid van lr.

Comment

• kelderkastje
        kelderkastje commented
        Editing a comment
        Denken is vermoeiend. Oordelen is veel makkelijker.

• Kunichika
        Kunichika commented
        Editing a comment
        Ja is wel goed, maar die zwarte mensen maken me wat teveel grapjes over blanken, als wij een grapje over hun maken is het meteen weer...... Enfin Ricky gervais is ook erg goed. Mo-hammer

• Takketoelli
        Takketoelli commented
        Editing a comment
        Ricky is the beste

Heette jij dan eerder twijgentoelli?

Comment

• Takketoelli
        Takketoelli commented
        Editing a comment
        We zeiden vroeger altijd: "Geef mij eens wat Takketoelli voor in mijn Tielitalli"

Ik ben hartstikke blij met je zaad hoor LR2 (thats what she said). De eerste plant die geoogst is is bijna droog, ga ik morgen trimmen en in curepotten stoppen.

Je had van te voren gewaarschuwd dat 1 op de 6 zich als autoflowers kunnen gedragen en dat ze bedoeld waren voor de buitenkweek, mijn bedoeling was ook eigenlijk om ze binnen voor te kweken en dan buiten te zetten, maar het adresje dat ik in gedachten had, had er geen plek meer voor. Wat maar goed ook is, anders hadden we dit mooie kweekverslag waarschijnlijk niet gehad!

Update over de pineapplekush stekjes: had er de afgelopen week geen tijd/zin in om ze te verzorgen en dus stonden ze een tijdje droog. Daar kunnen zij blijkbaar een stuk slechter tegen dan ikzelf, want ik sta al een halfjaar droog (lol). Die zijn dus allemaal overleden. Ik lig er niet wakker van. In de kleine tent staan een 6tal plantjes al weken te springen om in de grote tent in een grotere pot te mogen en te mogen bloeien, daar zal ik wat nieuwe stekjes van af plukken aangezien die nog wel zeker een maandje moeten wachten tot de twijfelbloeier klaar is (slechte planning van mijn kant, eerste keer dat ik met 2 rotaties werk).

Comment

Foto update!

Heb ze een paar dagen geen water gegeven, vandaag de wat slappe bladeren.

De linker plant heeft weer wat blad problemen, heb d'r wat calmag toegestopt. Die doet de hele kweek al een beetje moeilijk, kan niet wachten om het haar betaald te zetten en dr in de fik te steken!

De rechter plant heeft aan de wat lager gelegen toppen nu hier en daar een prachtige amber/paars achtige kleur en de hoger gelegen toppen zijn echt moddervet geworden. Niet lang meer voor die gechopt kan worden!
        Attached Files

Comment

Eerste plant was droog en hebben we getrimd!

Totale groeitijd: 8 weken
          Totale bloeitijd: 7 weken
          Totale opbrengst: 120gram.

Bijna het dubbele van wat ik verwacht had.
          En wat een prachtige compacte toppen.

De tweede plant zal komende week of de week erop geknipt worden. De derde moet nog wat langer.
          Attached Files

Comment

• parakweker
            parakweker commented
            Editing a comment
            hij smaakt nog beter!

• Corleone1933
            Corleone1933 commented
            Editing a comment
            Geniet ervan, mooie toppen

• KnetterMug
            KnetterMug commented
            Editing a comment
            Smook ze 😁👌

Ze zien er niet compact uit, maar schijn kan bedriegen. Zolang het maar lekker smaakt!!!

Comment

• parakweker
            parakweker commented
            Editing a comment
            Het is niet zo goed op de foto's te zien inderdaad. Ik zal binnenkort ff proberen om betere foto's te maken! Maar hoeveel wiet er uit 1 topje komt; t lijkt haast wel magie

Dat klinkt goed inderdaad, de magie van de hoeveelheid, congrats!!

Comment

Bezig...
          X