Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Punisher #2 van LR2

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Trouwens, omdat die WR2 erin zit, kunnen ze zich gedragen als autoflowers, ik zie dat hier bij 1 op de 6 ongeveer.. Ze kunnen ook schijt hebben en zeggen: IDGAF about time, I'll flower when I get there! Keerzijde van de medaille. Het is ook gemaakt met buitenkweek in gedachte.

Voor de rest kunnen ze prima bloeien op 14/10 licht/donker. Die extra 2 uurtjes zullen lonen.
    Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
    Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

Comment

• LR2
      LR2 commented
      Editing a comment
      Die zaadjes zijn niet standaard fem. Om goed fem zaad te maken moeten de moederplanten op een natuurlijke wijze heel moeilijk herma worden. Als ze dat uit zichzelf worden, dan zit dat ingebakken en door die kruising opnieuw te zaaien heb je eigenlijk een herma-jackpot-verdubbelaar ingezet.
      Je kunt het proberen, misschien komt er wat leuks uit. Maar je loopt gewoon 90-95% kans op een herma als resultaat. Daarnaast kun je last krijgen van zoiets wat inbreeding depression heet; als je te vaak dezelfde ouders met elkaar kruist, dan verliezen de nakomelingen hun groeikracht. Dan worden ze niet heel groot meer en dan brengen ze weinig op.
      Ik zou ze zelf weggooien, het is de moeite niet waard om daar mee te gaan klooien.

• Tijnie82
      Tijnie82 commented
      Editing a comment
      top dan kill k ze morgen hehe bedankt voor de info sorry dat het in joun topic iets vraag

• Tijnie82
      Tijnie82 commented
      Editing a comment
      kan je elk soort op 14uur laten bloeien of maar een paar soortjes

Even een update hoewel er niet veel te melden valt; ze hebben 8 dagen geleden met z'n 3tjes 20 liter water verdeeld en toen 6 dagen geleden nog een keer 3 liter met wat calmag voor voornamelijk de achterste plant maar ook preventief voor de andere twee. Die lijkt daar goed op te reageren, verkleuring in blad is niet uitgebreid lijkt het.

De vliegenval laat me goed zien hoeveel varenrouwvliegjes er wel niet in de grond aanwezig waren. De potten voelen al vrij licht (voor zover dat kan met 50L) maar ik wil nog een paar dagen extra ze laten droogstaan om te voorkomen dat ze terug komen.

Bijkomstig voordeel van het laten uitdrogen tegen de varenrouwvliegjes is dat de plantjes niet veel gegroeid zijn en het wortelstelsel juist wel. Ze hadden natuurlijk ook wel een flinke klap gehad met iedere tak getopt. Maar al met al blij dat ze hun groei een beetje beperkt hebben want ze gingen te snel, ik wou eerst een groter wortelstelsel voor ik de tijdschakelaar omzet.

Bij de eerstvolgende bewatering zal ik flink wat aarde bovenop bijgooien want ik heb niet ingewaterd dus dat zal wel flink gaan verzakken nu 't helemaal opgedroogd is.
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 4 photos.
    Ik wil vanalles en ik moet helemaal niks.

Comment

• Wesley pipes
      Wesley pipes commented
      Editing a comment
      Ze zien er klaar uit voor de bloei inderdaad. Mooie planten hoor!

• Flip Hasjkip
      Flip Hasjkip commented
      Editing a comment
      Tip van Flip; als je je vliegenlint uitrolt en dat op een stuk wc papier plakt, dan kan je het tegen de achterwand hangen zonder dat je de stroop over je achterwand uitsmeert. Het effectieve oppervlak wordt zo ook groter omdat je vliegenlint niet meer opgekruld is.

Na 2 weken droogte mochten ze gisteravond weer drinken. Zag geen rouwvliegjes omhoog komen dus 't lijkt erop dat die mooi zijn uitgestorven! Hopen dat voor de larven hetzelfde geldt. Heb een netje gespannen om te kunnen lst-en voor de beste lichtverspreiding. Denk dat ik ze nog een weekje geef en dan de bloeiknop omzet!
    This gallery has 2 photos.

Comment

Na het zien van de groeispurt die ze in de afgelopen dag gemaakt hebben, heb ik de tijdknop toch maar alvast omgezet. 14 uur licht 10 uur donker vanaf nu.
      Was bang dat ze anders tijdens de bloei te hoog zullen groeien en ik heb er geen zin in om weer allemaal toppen op een creatieve manier verticaal te laten groeien zoals 2 kweken terug toen ik ze allemaal 3enhalve maand groei gegeven had

Comment

Even wat mooie closeups van de plantjes, de LST / lollipop en het uiterst professionele bewateringssysteem.
        This gallery has 7 photos.

Comment

• Silas
          Silas commented
          Editing a comment
          Ziet er goed uit en mooi blad

• parakweker
          parakweker commented
          Editing a comment
          Silas dankje!

Zie overigens ook bij elke plant bij de oksels al witte haren ontstaan, dus ik denk dat ik kan concluderen dat het alle 3 vrouwtjes zijn LR2

Ze staan dr mooi bij. Heb nog ff op de valreep 3 stekjes gepakt.
        This gallery has 4 photos.

Comment

Ze staan dr mooi bij en groeien als kool, iemand nog tips voor een clipfan met een levensduur van langer dan een jaar?
          This gallery has 5 photos.

Comment

• Takketoelli
            Takketoelli commented
            Editing a comment
            Constant laten draaien en elke ronde goed schoonmaken en smeren met wat silliconen spray. Sinds ik dat doe gaan ze niet meer stuk
            Vaak als je ze uit zet lopen ze direct vast door troep om de schacht. De motor is te zwak om de vastzittende propeller los te krijgen

• Wesley pipes
            Wesley pipes commented
            Editing a comment
            Ik heb er 3 , ram , gardenhighpro, en secret jardin denk ik. Ik gebruik geeneen maar de tent is dan ook groter. Gebruik is maanden maar geen jaren... fan is slecht voor rot en stuifmeelverspreiding, helpt niks voor dikkere stammen, daarvoor moet de pot,grond,en licht goed zijn is mijn ervaring. Helpt wat warmte te verplaatsen maar voor bovenstaande redens gebruik ik ze dus niet...

• Tijnie82
            Tijnie82 commented
            Editing a comment
            ow ik dacht juistem dat je dr minder top rot kreeg omdat je betere ventilatie is rond de toppen heb net een nieuwe gekocht is eigelijk veels te sterk is net een orkaan in de tent nu ga hem vanavond ook maar uit zetten

als je zoon paal.hanger hebt kun je elke ventilator ophangen als t goed is en kan je allekanten opdraaien of in hoogte verstellen k heb hem ook heb nog nooit weer een stuk gehad
          This gallery has 1 photos.

Comment

Als je onder led kweekt hoef je in principe geen clipfan te gebruiken, zonder gaat ook prima.
            Horks Fototopic 2.0

Comment

• Hork
              Hork commented
              Editing a comment
              Ik gebruik al jaren geen clipfans meer en heb nooit rot, hoe kan dat dan?

• Tijnie82
              Tijnie82 commented
              Editing a comment
              geen idee jij doet toch iets beter blijkbaar hahaha

• Hork
              Hork commented
              Editing a comment
              Hahah dat zijn jouw woorden, ik zeg alleen dat ik nooit rot heb en toch gebruik ik geen clipfan meer,

Na 1 week op 14 uur al pluimen in de toppen?!
            Hmmm.. Da's bijzonder snel! Zelfs voor deze soort!

Hoe stond de klok daarvoor? Gewoon uit interesse.
            Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
            Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

Comment

• LR2
              LR2 commented
              Editing a comment
              De toppen blijven - in de P#2 in ieder geval - redelijk compact maar kneiterhard. Ik heb die nooit binnen gehad dus ik weet niet hoe hard dat gaat broeien, buiten kon ik in ieder geval rekenen op wat toprot. Qua stekjes zou ik de volgende keer al het blad afknippen tot ongeveer 1 of 2 vingers overblijven per blad. Dan verdampen ze ongeveer zoveel als dat ze opnemen. Slap hangen is soms niet erg, maar het kan een teken zijn dat de plant harder wilt gaan dan zijn wortels aankunnen. Da's een race naar de dood natuurlijk. Die les komt te laat voor deze, maar op tijd voor een volgende keer

• Tijnie82
              Tijnie82 commented
              Editing a comment
              en met stekjes is het toch ook beter met een super laag wattage aan stroom erboven volgens mij heeft hork net zoon kleine led tl als ik 4watt ideaal voor stekken

• parakweker
              parakweker commented
              Editing a comment
              Wat gebruiken jullie dan voor jullie stekjes? Natte aarde? Steenwol? en een kweekbak voor de luchtvochtigheid hoog te houden of is dat overbodig?

Ze zijn lekker dorstig, heb ze 2 dagen geleden ieders 5 liter gegeven en vandaag trokken ze met z'n 3tjes samen 20 liter. Geef ze nu groei + bloei voeding en fishmix+calmac (allemaal biobizz),
            This gallery has 9 photos.

Comment

• parakweker
              parakweker commented
              Editing a comment
              Tijnie82 ze staan in 50 liter airpots

• Tijnie82
              Tijnie82 commented
              Editing a comment
              dat verklaart een hoop heb ik zelf ook 50liter bags is stuk beter een grote buffer met veel grond en veel ruimte voor de wortels dikke wortels dikke toppen hehehe

• Takketoelli
              Takketoelli commented
              Editing a comment
              Mee eens, maar wat een gekloot om die grond allemaal aan en af te voeren....
              Een van mijn beste oogsten ooit was in een 50 liter emmer

Ik doe een sub bij je, heb zelf ook de zaadjes toe gestuurd gekregen. En wil vd winter dat gaan doen. Iets meer tijd voor het bij houden van de kast dan.

Succes

Comment

Staan er uitstekend bij en een goed teken dat ze zoveel drinken!
              Horks Fototopic 2.0

Comment

60 liter gezopen deze week met z'n 3tjes

En das te zien
                ​​​​

Comment

• KnetterMug
                  KnetterMug commented
                  Editing a comment
                  Dat wil wel met dit weer, Mooie bossen πŸ˜πŸ‘Œ

• Flip Hasjkip
                  Flip Hasjkip commented
                  Editing a comment
                  Mooi man! Ziet er prachtig uit.

Deze week weer zo'n 60 liter samen opgedronken. Ze krijgen nu 1.5ml groei, 2ml bloei, 2ml vis en 0.5ml calmag per liter. Ze lijken niet meer echt hoger te worden en das mooi want de lamp hangt al op z'n hoogst. Toppen beginnen mooi op te zwellen.

Comment

• Takketoelli
                  Takketoelli commented
                  Editing a comment
                  Lekker man

• Old dawg
                  Old dawg commented
                  Editing a comment
                  Mooi om zo'n woud met toppen te zienπŸ˜œπŸ‘

Succes
              Bezig...
              X