Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Ronde 3 SOG setting HPS 4x4 16 potten California Strain

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Het weekend begint goed me zaden zijn binnen gekomen.

Ga ze zometeen gelijk in het water gooien dus zo even een flesje spa water halen.

image_453114.jpg

Het zijn geworden:

Big Bud van Free Seeds Online https://freeseedsonline.com/producte...bud-wietzaden/ heb er 4 ga ze alle 4 ontkiemen.

Bubble kush Royal Queen Seeds https://freeseedsonline.com/producte...ush-wietzaden/ heb er 4 ga ze alle 4 ontkiemen.

Skyrocket van Amsterdam genetics https://www.amsterdamgenetics.com/nl/product/skyrocket/ 3x en alle x ontkiemen.

Uiteindelijk 3x3 9 potten.

Ga die rudeboi moederplant stuk knippen en er 4 stekjes van maken en die in een klein potje er bij houden mocht ik hem ooit weer willen gebruiken. Dan hoef ik geen grote plant meer in die voorgroei tent te hebben. Mocht er een zaadje niet uitkomen kan ik die Rudeboi stek erin zetten.

Last edited by Monkey Man; 2 September 2022, 15:16.

Comment

• Wesley pipes
      Wesley pipes commented
      Editing a comment
      Big bud ook van fso . Mooie plant, had wel twee balletjes en wat naantjes maar dat was toen wel meer het geval . Afgesneden en mooie toppen met weinig tot geen zaad op het einde. 5 op 50 gr dusja. .lamp van ali en veel te veel voeding was niet ok. Lekker wietje ook. Bubble kush klinkt zeker niet slecht en skyrocket ook niet, wel geen ervaring mee.

• Monkey Man
      Monkey Man commented
      Editing a comment
      Okee dan goed om te weten dus de big bud even goed in de gaten houden thnx man 🤟

• Bas Haze
      Bas Haze commented
      Editing a comment
      SFO is wel goed daar komen wel mooie toppen aan denk. Ik ik heb die ook net ontkiemd

Goeie morgen mensen van de kweek.

Heerlijk wakker worden koffie en een topje ak47 eindelijk even tijd om die highlife bladen te lezen.
    20220903_100559.jpg

Goed weekend peeps

Comment

• Monkey Man
      Monkey Man commented
      Editing a comment
      Whahahha

Me kantoor is waar het groen groeid 🤣

• Remco
      Remco commented
      Editing a comment
      Wa staat er in da politie verslag ?? Politie rolt minder wiet......... op

• Monkey Man
      Monkey Man commented
      Editing a comment
      Ze rollen minder plantages op omdat er personeels tekort is. Dan gaat harddrugs en aangiftes en andere zaken voor de softdrugs teelt. Behalve in noord Holland waar ik zit 😅🤦‍♂️

Vrijdag de zaden in spa water gelegt. En gister na 48 uur heb ik de zaden in een natte koffie filter gedaan.

20220905_103428.jpg

Ik zie nog niet bij veel een staartje eruit komen hopelijk 1 deze dagen en dan gaan ze een potje in 😁
    Heb 4 big bud en 4 bubble kush en 3 sky rockets.

Heb er uiteindelijk 9 nodig. Ben nu 11 zaden aan het ontkiemen. Misschien moet ik er nog 2 extra ontkiemen als er een paar afvallen? Heb nog purple punch en ak47 en 2 gorilla glue zaden.

En heb sowieso een paar stekjes rudeboi die ik als reserve pakke kan.
    Last edited by Monkey Man; 5 September 2022, 10:46.

Comment

14 dagen 18/6 waarvan 4 dagen in de 11 liter pot
      59 dagen 12/12

De plantjes gaan lekker de temperatuur was 33 graden rond me toppen en boven in de tent 35 graden. De lv schommelde tussen de 37 en 47% de afgelopen dagen.

Gister hebben ze 0.4-0.7 liter gekregen van boven met voeding. Ik weeg de potten en aan de hand daarvan geef ik ze tussen de 0.4 en 0.7 liter.

Vandaag kregen ze van onder een verdunde mix water en voeding van onder 8 liter.

20220905_212242.jpg
      Der staat een klein laagje maar ondanks ik onder de bak een stalen frame heb gelast en gemonteerd dat de bak helemaal vlak is.
      Toch merk je dat de ene pot de volgende dag een stuk zwaarder is dan de andere.
      Dat compenseer ik de dagen erna met verschillende hoeveelheid van boven te geven.

20220905_205248.jpg 20220905_205204.jpg 20220905_205310.jpg
      Ze staan nu 8 weken en 3 dagen ik denk dat ze zeker nog 1.5 a 2 weken nodig hebben.

20220905_205304.jpg
      Het blad begint her en der wat geel begint te worden. Het valt me wel op dat het voornamelijk is waar de ventilator schuin over het velt heen blaast.

STEKKEN MAKEN EN DE VOORGROEI TENT OPRUIMEN

20220905_205634.jpg 20220905_205811.jpg 20220905_211826.jpg

Ik heb 6 stekken gesneden van de moederplant. En heb ze erna weg gegooid. Ze bleven tegen de lamp aangroeien dus maak een paar stekken en zal ze in een kleiner medium zetten. Ik wil hem toch wel achter de hand houden. En als niet al het zaad mooi uit komt heb ik alsnog iets om neer te zetten.
      Maar hopelijk is dat niet nodig.

Je ziet wel als je een stek snijd en het steeltje is niet zo heel dik dat ze snel gaan hangen. Heb er toch 6 dus er blijven hopelijk een paar mooie over.

20220905_212504.jpg

Ziet er even een stuk netter uit.
      Attached Files

Comment

Lekker bezig! Hoe warm is het in je stekkenkast?
        Horks Fototopic 2.0

Comment

• Hork
          Hork commented
          Editing a comment
          Dat is wat warm voor stekken dus hebben ze het moeilijker. Ik zit hier met hetzelfde euvel.

• Bas Haze
          Bas Haze commented
          Editing a comment
          Airco 🤣

• Hork
          Hork commented
          Editing a comment
          Goeie tip!

Help de helft van me zaad komt perfect uit en de andere helft nog niks. Doe ik iets fout of kan het zaadje na 6 dagen nog openen???????

De big bud perfect.

20220906_112333.jpg
        Zitten sinds net in het potje.

20220906_130412.jpg
        skyrocket 1 heel goed de andere 2 niks.

En de bubble kush geen 1.

20220906_112930.jpg
        De big bud zitten er al lekker in.

You do not have permission to view this gallery.
        This gallery has 1 photos.

Comment

• Remco
          Remco commented
          Editing a comment
          een beetje geduld doet wonderen

• Hork
          Hork commented
          Editing a comment
          Geen idee of het toeval is maar ik had ook slechts een opkomst van 50%.

• Monkey Man
          Monkey Man commented
          Editing a comment
          Ik krijg een beetje het gevoel. Dat oldschool zaden me ww en ak47 kwam alles uit en nu ook al me 4 big buds. En de nieuwe soortjes van vorige keer purple punch ook maar 1 van de 3.

61 dagen 12/12

De dames staan nu 8 weken en 5 dagen 12/12 de toppen beginnen steeds zwaarder te worden voor de takken. Onderop hangen ze echt tegen het netje aan en sommige vallen echt naar beneden. Gelukkig heb ik dat dunne netje gespannen die houd alles nog een beetje omhoog.

Onder had ik veel meer weg moeten knippen achteraf. Zo leer ik de plant ook kennen dat er zoveel blad bovenin zit dat er weinig tot geen licht onder komt.

20220907_205707.jpg 20220907_205723.jpg 20220907_205731.jpg
        Zijn leuke korte dikke topjes. Ben echt benieuwd naar de opbrengst. Begint lekker te geuren en erg sticky al.
        Gister hebben ze ongeveer 0.4 tot 0.7 liter schoon water gekregen van boven.
        1 plant drinkt weinig tot niet de hele.kweek al niet ben benieuwd naar de inhoud van de pot als ik ga oogsten.

20220907_210132.jpg 20220907_205831.jpg
        Veel begint te hangen maar van deze topjes ga ik toch isolator draaien.

20220907_205403.jpg
        1 Skyrocket is uitgekomen. 2 zitten nog in het koffiefilter hopelijk komen die nog uit.

20220907_205357.jpg
        De big but 3 zijn er omhoog gekomen gelukkig tot nu toe.

20220907_205417.jpg
        Hij is een beetje groot maar heb toch de bevochtiger aangezet dev was zonder 45% en de temperatuur 28. Heb de tijdklok op 20/4 gezet en het quantum board opgehangen die spreid ff beter ze licht en het werkt wat makkelijker omdat hij lekker hoog hangt. Staat op 30 a 40% dimmen.

Heb 1 gorilla glue zaadje laten ontkiemen ook als extra reserve.

Hoe lang kan het duren dat zaad moet ontkiemen in water en een filter?

Attached Files

Comment

• Monkey Man
          Monkey Man commented
          Editing a comment
          Dst is een goeie tip thnx. Vrijdag staan ze 9 weken en dan wil ik ze nog 1.5 tot 2 week geven hangt van de trichomen af. Dus ga snel beginnen met spoelen. Nog 1 of 2 voedingsbeurtjes. Zal ik volgende week wel wat groot blad weghalen die op de stelen zitten. Hard het onderin ook weer wat meer zeker.

• Takketoelli
          Takketoelli commented
          Editing a comment
          Ik merk wel verschil ja, al zal het nooit als de hoofdtoppen worden. Alleen blad met steel om wondjes in de toppen te voorkomen (schimmel)

• Monkey Man
          Monkey Man commented
          Editing a comment
          Takketoelli thnx man. Alles voor een betere opbrengst en kwaliteit 🥳

Stekken Error
        De stekken zien er vreselijk uit. Vergeleken de vorige keer hoe goed ze toen gingen en hoe erg ze er nu uit zien
        20220908_131606.jpg
        Ze zien er echt een beetje zielig en smerig uit.

Ik heb misschien een schoonheids foutje gemaakt waardoor ze zo zijn geworden. Ik heb het perliet van de vorige keer gebruikt. Deze had ik op laten drogen in het bakje en nu opnieuw nat gemaakt en daar de stekken op gelegt. Het begon steeds meer te stinken als ik de deksel optillen. Miss heb ik er ook eens wat voedingswater overheen gemorst met die organic kan het allemaal wat gaan leven. Misschien heeft dit invloed of gassen meegebracht die het plantje helemaal niet hebben wil.

Nu heb ik dat natuurlijk opnieuw nat gemaakt en de stekken erop gelegt. Het stonk gister zo erg en de stekken gingen zo erg achteruit. Dat ik gelijk een nieuwe propegator en schone bodem perliet erin gegooit heb en bevochtigd. Ik hoop dat ze goed komen want anders ben ik de rudeboi kwijt 🤒

Comment

• Hork
          Hork commented
          Editing a comment
          Denk ook te nat, dit wordt 'm niet meer vrees ik met grote beven.

• Monkey Man
          Monkey Man commented
          Editing a comment
          Te warm en te nat in combinatie met vervuilde perliet. Heb een keer een zooitje voeding er toen op gemorst bedacht ik me later. Dus is aan het rotte geweest door het opnieuw nat te maken kwam alle troep en geur eruit. Weer een leer momentje. Altijd schoon werken beter vervangen dan gokken

• Hork
          Hork commented
          Editing a comment
          Perliet wordt sowieso groene zooi door al die alg die er op gaat groeien.

Die kun je wel weggooien.

Als je geen beschikking over 4 x 4 stekblokjes hebt probeer dan oasis uit het tuincentrum.

En perliet? Liever niet.
        Horks Fototopic 2.0

Comment

• Hork
          Hork commented
          Editing a comment
          Zaadjes plant ik ook het liefst direct in de eindpotten maar uit vrees dat niet alles ontkiemt doe ik dat dan toch maar niet.

Stekmateriaal is zeker overbodig als je liever uit zaad kweekt en houdt van een poepsmaak want bio is poep. Sorry kon het niet laten!

• Tijnie82
          Tijnie82 commented
          Editing a comment
          dat vind ik ook nadeel als niet alles uitkomt en je hebt je zaadjes al in de eindpot als je zaadje al losgeknapt is en dan pot heb je alles wat uitkomt in de eind pot zitten maar heb vaak water problemen toen ik gelijk in eind pot had gedaan en als ik overpot niks geen probleem en je ziet makkelijk waarneer ze toe zijnn aan nieuwe schoenen dan groeien de wortels onder de pot tijd voor verpotten das makkelijker voor de amateur de pro doen hier niet aan hahaha

• Hork
          Hork commented
          Editing a comment
          In de professionele hennepteelt wordt nooit met zaad gewerkt, Bedrocan werkt al zeven jaar met dezelfde stekken.

64 dagen 12/12

De vrouwtjes staan nu 9 weken en 1 dag. Aan de trichomen mogen ze zeker nog 1.5 a 2 weken. De takken zijn wat dun dus een aantal topjes onder de grotere toppen vallen soms naar beneden. Die vallen ook door het netjes heen helaas. Heb een extra net boven het dunne netje gespannen om de grote toppen een beetje hoog te houden.

Ga vandeweek beginnen met spoelen alleen schoon water.

20220910_165233.jpg
        4 Van de 4 big bud zaden zijn uitgekomen gelukkig van free seeds online.

20220910_165327.jpg
        1 van de 3 skyrockets helaas van Amsterdam genetics. 2 van de 4 bubble kush van royal queen seeds.

Gebeurt dat gewoon vaak of doe ik wat fou't. 36 uur in spa water en erna in een nat koffie filter in een grote grip zak in het donker ophangen heb ik gedaan.

1 gorilla glue uitgekomen van fso.

Heb gister nog een gorilla glue en een ak in een watje gedaan als extra reserve. Wil toch met 9 x 18 liter werken.

Goed weekend peeps.
        Attached Files

Comment

• Monkey Man
          Monkey Man commented
          Editing a comment
          Ja ik zie dat ze nu met de dag vetter worden ook. Zeker ff laten staan

• Takketoelli
          Takketoelli commented
          Editing a comment
          Mijn methode:
          -Zaadjes zo in een vochtig koffiefilter plaatsen dat de wortel naar onderen uitkomt, kun je zien aan zaad
          -in een gripseal ophangen in een donker kastje, paar keer per dag controleren
          -Zodra er een worteltje te zien is overzetten naar 3 liter pot met goed bevochtigde grond. Met sateprikker een gaatje van 1cm en zaad erin, liefst met de wortel naar boven. Grond erop kruimelen en goed natnevelen
          -Gewoon op 18/6 zetten met een aan de binnenzijde natgeneveld bekertje op de grond. Nathouden
          -Zodra ze opkomt bekertje weg en grond bedekken

Het allerbelangrijkste is dat de grond goed vochtig is en blijft. 9 van de 10 keer komen ze niet op wegens vochttekort.
          Je kunt ook gewoon direct in de grond zaaien
          Goed zaad van een goede boer. Ik zweer bij sensi en Barney

Het gebeurt nog maar hoogst zelden dat er een zaadje niet uitkomt op deze manier, uitsluiten kun je het niet.

• Monkey Man
          Monkey Man commented
          Editing a comment
          Het is raar dat alles op de zelfde manier ontkiemt is of de zelfde methode. En big bud alle 4 perfect. Gorilla glue perfect. En 2 van de 4 royal queen maar uitkomen. En Amsterdam genetics 1 van de 3. Die andere gingen top.

ze ontkiemen goed de zaden van barneys farm
        vind alleen helaas dat er heel veel.verschillende phenos hebt vaak ontkiemen 5van5 ontkiem
        alleen de phenos waren allemaal verschillend van groene wiet naar rood en wiet die paars was had er 4neer gezet en alle 4andere smaak en sterkt de een wat milder de ander wat sterker
        verder was ik er ook wel.tevreden mee

Comment

• Takketoelli
          Takketoelli commented
          Editing a comment
          Dat klopt ja, die ervaring heb ik ook. Probeer de Mimosa Orange punch eens, die is echt geweldig

De zaden heb ik 13 dagen geleden in het water gelegt. Dit is nu 2 weken verder.
        20220914_210938.jpg
        Achterin is nog 1 gorilla glue zaadje die ik vandeweek nog heb laten ontkiemen.

Ze gaan redelijk de lv schommelt tussen de 55 en 85% me bevochtiger werkt soms niet lekker mee moet hem eigenlijk goed schoonmaken.

Er komt af en toe al een worteltje uit het potje. Ik heb vandeweek en gister water via onder gegeven met een beetje root stimulator.

Ik vul een schaal met water 2 a 3 cm en root stimulator.
        zet ik het potje er 5 a 8 seconden zuigt hij lekker een beetje water op. Dit werkt bij mij prima. Vind het stiekem best een beetje eng bij kleine fragiele plantjes dit is een best veilige manier voor mijn. En ik voel gewoon aan het gewicht. De lamp staat op 50%

Comment

• Hork
          Hork commented
          Editing a comment
          Gaat mooi maar bij zaailingen is een bevochtiger niet nodig.

• Monkey Man
          Monkey Man commented
          Editing a comment
          Serieus niet? Dacht dat het altijd wel goed was bij de groei periode. 😅

• Hork
          Hork commented
          Editing a comment
          Nee, het doet meer kwaad dan goed bij zaailingen en al dat vocht in de lucht zorgt voor weelderige bladgroei.

70 dagen 12/12

De dames staan precies 10 weken 12/12. Ze beginnen steeds lekkerder te ruiken zwellen nog lekker een beetje op. Gister me 1e volledige waterbeurt gehad het spoelen is begonnen.

De toppen worden iets te zwaar voor de takken. Ik probeer ze soms weer echtop te zetten of anders in het net te doen dat hij mooier rechtop staat maar het knalt en breekt allemaal erg snel.

20220915_221438.jpg 20220915_221939.jpg 20220915_222008.jpg
        Deze brak gister avond af. Ďus ik ga er zo min mogelijk aanzitten en maar laten gaan. Ziet er Prima uit vind ik zelf. Net een lollie zo stokje met een bonkje wiet erop.

Dus ben benieuwd hoe dit topje gaat smaken volgende week.

20220915_221502.jpg 20220915_221459.jpg 20220915_221453.jpg
        Heb nu 2 netjes boven elkaar.

20220915_222714.jpg
        Onder het grote bladerdek zit toch veel wiet waar te weinig licht komt. Even kijken wat ik er mee ga doen en of het lekker rookwbaar word.

20220916_012717.jpg 20220916_012740.jpg
        De zaailingen gaan prima. Alleen het blad begon een beetje te krullen soms. Ik weet niet precies waardoor misschien teveel licht dus heb gister me lamp iets meer terug gedraaid. Staat nu op 30%.

Over 9 dagen ga ik knippen dus zullen deze de 18 liter ingaan. Of zal ik ze nog 1x overpotten naar een 3 liter medium aankomende week. Ik denk dat het niet heel veel uit gaat maken.

Gaat redelijk okee hier.

Goed weekend peeps.
        Attached Files

Comment

• Takketoelli
          Takketoelli commented
          Editing a comment
          Ik heb liever een kleinere hoeveelheid en erg potent dan andersom
          Niet letterlijk; een erg hoeveelheid en kleinere potent slaat nergens op, maar je begrijpt wat ik snap te bedoelen

• Monkey Man
          Monkey Man commented
          Editing a comment
          Precies liever iets minder goeie shit. Dan veel grammen die shit zijn 🤣

• Takketoelli
          Takketoelli commented
          Editing a comment

74 dagen 12/12

De dames staan nu 10 en een halve week 12/12 de trichomen zijn bijna volledig milky her en der nog een heldere. En heel af en toe een amber kleurtje denk ik te kunnen zien.

Geef nog steeds alleen water van boven en soms van onder. Zuig geen verse lucht meer onder me dak vandaan die lucht word nu te koud. Is vandeweek toch 18 graden in de tent geweest.

20220920_081629.jpg 20220920_081625.jpg
        De bladeren beginnen nu ook sneller achteruit te gaan. De bedoeling is ongeveer volgende week woensdag te knippen. Alles begint steeds meer te hangen maar het is te doen.

20220920_081746.jpg 20220920_081759.jpg 20220920_081739.jpg
        De meeste zaailingen hebben het naar hun zin. Groeien echt verschillend van elkaar. Hopelijk kan ik er 9 plaatsen. Ze zullen hier nog 2 weken verblijven en pot ze in 1x over in de 18 liter.

Zover so good

Rommelt wel redelijk door zo. De zaailingen heb ik 2 dagen geleden voor het laatst water gegeven met root. Aan het gewicht te voelen zit er nog vocht in dus. Wortels komen al tot aan de onderkant. Ze komen nu net 1.5 week boven de grond uit

Als ik ze overpot kan ik het steeltje gewoon verder in de grond zetten als ze flink omhoog geschoten zijn?
        Last edited by Monkey Man; 20 September 2022, 09:22.

Comment

• Monkey Man
          Monkey Man commented
          Editing a comment
          Okee thnx Tijnie82 scheelt toch weer een paar cm steel. Het zal mooier staan even wat dieper

• Tijnie82
          Tijnie82 commented
          Editing a comment
          daarom als.je ze goed drukt met de hps heb je mooi de nodus dicht op elkaar en heb je een dikke vette toppen aan een stuk

• Monkey Man
          Monkey Man commented
          Editing a comment
          Ga de nieuwe ronden met led doen. Heb 2 mars hydro tsl 2000 lampen. 1 hij hier gekocht en de andere nieuw. 600 watt led kom er op

75 dagen 12/12

De bedoeling is ze precies over 1 week ongeveer te knippen. Je ziet de bladeren steeds geler worden en meer kapot gaan rond de toppen.
        20220921_220038.jpg 20220921_220025.jpg 20220921_220014.jpg
        Het einde is gelukkig al in zicht. Ik heb wel de lamp ongeveer 10 cm laten zakken. Zit er nu 46 cm vanaf op 660 watt met cooltube.
        ik dacht nog 1 week ff een licht boost er meer op door hem iets te laten zakken. De temperatuur is ook minder hoog nu de warme dagen over zijn.

20220921_214621.jpg 20220921_214636.jpg 20220921_214625.jpg
        De zaailingen staan nu al eventjes. Heb na 2 weken voor het eerst een beetje grow voeding en final solution meegegeven.
        Heb er een heel klein ventilatortje bijgezet die boven de plantjes gaan om de steeltjes wat sterker te krijgen. De Blaadjes trillen een beetje nu.

Ze zullen over 1.5 week de grote tent ingaan.

Nieuwe spullen voor de volgende ronde bij elkaar geschraapt.

20220921_114921.jpg 20220921_114956.jpg

Ik ga de volgende ronde over op led gezien de beter opbrengsten gram per watt.
        Via een mede forum genoot heb ik 1x de mars hydro tls 2000 overgenomen voor een mooi prijsje. Hij verkocht er 2 maar kon er helaas nog maar 1 vinden. Na lang twijfelen heb ik er een 2de nieuw bijgekocht voor de goeie dekking.

De witte is het nieuwe verbeterde model en de zilverkleur met hamerslag is de oudere versie.

Mars hydro stond niet op me verlanglijstje eigenlijk maar na lang twijfelen en steeds de dure lampen bekijken dacht ik je kan elke keer wel dure troep kopen. En ik zie toch wel leuke kweekjes voorbij komen met mars hydro en ik kon die ene voor 100 euro ophalen vandaar me besluit met mars hydro te gaan proberen. 2x300 watt met dimmers.

Ik ga hier lekker op oefenen de volgende ronde

Ik hou van experimenteren en proberen en ondervinden.

Je ziet soms die softpots voorbij komen die zakken. Heb er 3 op aliexpress besteld voor 3 euro per stuk. Ga 3 planten er in doen de volgende ronde om het verschil te meten met de normale potten. Ben benieuwd.

image_455105.jpg
        5 Gallon ongeveer 18 liter.

Attached Files

Comment

• Wesley pipes
          Wesley pipes commented
          Editing a comment
          Zelfs kamerplanten staan groter en sterker in grow bag vind ik. Mooie nieuwe setup, gaat vast wat moois worden!

• Remco
          Remco commented
          Editing a comment
          Een paar mooie lichtbommen heb je daar , 600 watt daar kun ja al iets met forceren !! Ben benieuwd wat jre er van gaat vinden !!

Welke grond gebruik jij eigenlijk ??

• Monkey Man
          Monkey Man commented
          Editing a comment
          Lightmix van een growshop hier uit de buurt. Geen bekend merk ofzo staat alleen lightmix op geprint. Met af en toe een scheutje yucca erin blijft het water goed naar beneden zakken vind ik.

Zal zeker wennen worden led maar zo doende leert men met vallen en opstaan
      Bezig...
      X